אוהד הפועל פרץ למגרש, הדרבי התל אביבי פוצץ

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י EuropeGuy, ‏3/11/14.

  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    אני רק אגיד שהיום הארגון של הקופים הירוקים הולכים לנצל את הדקה הזאת לזהבי בשירי הלל לשי ואוסקר במקרה הטוב ובוז צורם במקרה הרע. (אפשר גם להחליף בין הטוב לרע).
    לא יודע איך ייתנהגו השחקנים, אבל המסר עבר גם אליהם. זאת הולכת להיות בדיחה עצובה הדקה הזאת.
     
  2. Sprewell משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏25/8/05
    הודעות:
    8,016
    לייקים שהתקבלו:
    2,625
    שאלה לכל העובדים בטמבור עם האצבע בתחת שמביעים דאגה עמוקה לעתיד הכדורגל בגלל ששחקן "ניסה לפוצץ" משחק *

    למה כשמדובר בקריאות גזעניות, זריקת קליפות בננה וכו' קיים קונצנזוס מקיר אל קיר שאותו שחקן יכול וצריך ואפילו חייב לרדת מהמגרש כדי לעשות סוף לתופעה הנגועה, כשאם חבריו לקבוצה (ו/או הקבוצה היריבה) מצטרפים אז עוד יותר טוב, אבל במקרה של שחקן שהולך להרים קרן ונתקל בקוף אדם שמנסה לתקוף אותו פיזית ומשלם על כך בכרטיס אדום הזוי מדובר בסכנה לעתיד הכדורגל ופעולה שעלולה להוביל לתחילתה של אנרכיה בסופה כל איזה צואצליץ' שני יאיים לפוצץ משחק על כרטיס צהוב שלא היה ולא נברא?


    * טיעון מפגר שנצמד ל"עובדה יבשה" מבלי להתחשב בנסיבות ואפילו מגדיל ועושה מהן צחוק - שקול בערך לבחורה שתעבור ניסיון אונס בסמטה חשוכה ותצליח להימלט ואז תחסום כביש תנועה כדי שמישהו ישים לב ויתייחס לעוול שנגרם לה. מבחינת כל מיני ליצנים שמסתובבים פה אני מניח שלא תהיה לה זכות לשבש את התנועה והיא תצטרך לעמוד על כך לדין שמא נעמוד בפתחה של תופעה בה כל בן אדם שמכונת שתייה בלעה לו מטבע של 5 ש"ח יעשה דבר דומה.

    ככה אתם נשמעים לאנשים מהצד (שאין להם שום זיקה למכבי או לערן זהבי ומצידם שלא יבקיע יותר שער לעולם).

    בכל האירוע הקשה הזה יש פעולה אחת מהותית, רלוונטית, מסוכנת שצריך להתייחס אליה ולתת עליה את הדעת - תקיפה פיזית של ספורטאי על ידי אוהד. זהו. לא החלטה אומללה של שופט מסכן שלעולם לא היה אמור להיות בסיטואציה כזאת, לא של הבוסים של הקורבן שמעולם לא היו אמורים לחשוב בזמן אמת איך להגן על שחקן שלהם שמותקף ומקבל הרחקה על כלום ובטח ובטח שלא של הספורטאי שספג תוך 2 דקות רצף של השפלות רק בשל העובדה שהוא מצטיין בעבודה שלו. לשפוט את דרך הפעולה של כל המעורבים הללו זו בריחה מהמציאות והתעסקות בתפל, בדיוק כפי שהתרגלו לעשות פה עשור אחר עשור, דור אחר דור וכל הזמן התפלאו מחדש למה שום דבר לא השתנה. אני מבין אוהדי הפועל צבועים שלא מסוגלים או רוצים להתייחס לנושא עם טיפת הגינות (אלה כנראה אותם סמרטוטים ש"כועסים" על אייל ברקוביץ' שבשיא חוצפתו הודיע שלדעתו גם המועדון שלו ראוי לעונש ועונש קשה.), בהחלט מבין בבונים פאתטים ששונאים את העובדה שהקורבן שחט, שוחט וכנראה ימשיך לשחוט להם את הקבוצות בעתיד ולא מעוניינים להתייחס לזה עם טיפת יושר עצמי, אבל זה המצב. אלה העובדות. זאת המציאות. מראה מול הפנים - תנסו את זה. בהתחלה כנראה שתיבהלו אבל לטווח הארוך זה יהיה שווה את זה. אולי.
     
    Muurad, idans10, oFiRzZz ו-6 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  3. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,928
    לייקים שהתקבלו:
    10,098
    תפרידו את השנאה שלכם מזהבי וממכבי תל אביב ותבינו שאנחנו מפספסים כאן את הנושא החשוב באמת והוא מניעת אלימות בכדורגל הישראלי. יש כאן אוהדים(במיוחד אלה של קבוצה אדומה מהמרכז שחיים בעולם משל עצמם) שמתעלמים בכוונה מהמטרה כי הם לא רוצים להזדהות עם השחקן והקבוצה שהם כ״כ שונאים. הנקודה המרכזית היא שאוהד פרץ לדשא במטרה לתקוף שחקן כדורגל ובאותה מידה יכל לרצוח אותו ובסופו של דבר מי שנענש הוא השחקן וכל האירועים מרגע ההרחקה רק תרמו לכך ששום הרתעה לא נוצרה והחוליגנים והעבריינים קיבלו לגיטימציה להמשיך להתפרע מתי שהמצב לא נראה להם טוב בעין, זה טירוף וחוסר היגיון מוחלט. מדובר כאן בחציית קווים אדומים ואני לפחות שראיתי את הדרבי בשני עם כל הבלאגן שהתרחש הרגשתי כאילו שלוקחים לי את המשחק כמו בסלוגן. אותי זה החזיר שנתיים אחורה לפרשיית הצ׳צ׳נים שחבורה של מופרעים טיפשים החליטו להרוס מועדון כדורגל רק כי החתימו שם שני שחקנים מוסלמים. החגיגות בגול שבית״ר ספגה ברמת השרון, יציאת האוהדים מטדי בגול של סדאייב והאלימות וההסתה כלפי איציק קורנפיין ואנשים נוספים במועדון הרגישו לי אותו דבר השבוע בעוצמות פחות גדולות. אז ההתאחדות, שאר הקבוצות, התקשורת והמשטרה הזניחו את הבעיה המרכזית ובמקום לטפל בבעיה עצמה הם דאגו להעניש את המועדון שלא היה אשם מתוך שנאה לבית״ר או פשוט כי היה נוח להם שהמועדון ישאר עם הסטיגמה הגזענית והאלימה ומה התוצאה? בית״ר ירושלים מודל 14/15 הוא מועדון שבעל הבית שלו עבריין, ארגון האוהדים הקיצוני שולט במועדון, כל שחקן או בעל תפקיד שבזמן הפרשה ההיא נהג במוסריות הוזז הצידה מהמועדון והמצב הנוכחי קשה מאוד לשינוי כי ברגע האמת לא פעלו כמו שהיה צריך לפעול. אז היום מתעלמים מהבעיה כי זהבי הוא דמות שלא הכי כיף לעמוד לצידה אז שלא יתפלאו שבעוד שנה-שנתיים או אפילו כבר העונה שחקן יפגע או חלילה ירצח על הדשא רק כי לא בא טוב בעין לאוהדים או שהעז להתגרות בקהל היריבה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    oFiRzZz, orimor2212, hbs7 ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  4. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    טורניר טקסס-הולדם: 9 שחקנים, כל אחד השקיע 1,000 ש"ח כדי לקחת חלק בטורניר. פרס ראשון - 6,000 ש"ח, פרס שני - 2,000 ש"ח, פרס שלישי - 1,000 ש"ח.
    אתה בשיאו של טורניר טקסס-הולדם עם עוד 8 שחקנים. נכנסת אול-אין, 7 שחקנים זרקו את היד והשחקן האחרון מתלבט. פתאום, משום מקום, מגיח חוצפן שלא קשור בשום דבר לטורניר ומגלה לאוזניי כל באילו שני קלפים אתה מחזיק. היריב שלך מבין שהוא גובר עליך, משווה, מדיח אותך ומשאיר אותך מופסד 1,000 ש"ח. איך תרגיש? יש ערך ספורטיבי להמשך קיום הטורניר כששחקן אחד מודח ושחקן אחר משיג מקדמה משמעותית על פני יתר המתחרים שלו בדרך מרמה?

    מה אני בא להגיד: אם ערן זהבי היה יורד לתיקול שהשופט היה מפרש כמסוכן מאוד והאחרון היה מחליט לשלוף את הכרטיס האדום - דיינו. זו טעות שיפוט שהדעת יכולה לסבול, כי היא חלה בתחום המקצועי של משחק הכדורגל, אבל מה לזה ולאוהד שמצליח לשנות את יחסי הכוחות במגרש באמצעות פעולה אלימה (עבירה פלילית) שביצע?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/11/14
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    זה עדיין לא מצדיק פסטיבל שלם שכל מטרתו להאדיר שמו של שחקן, שבעצמו לא תמים כלל.
    יש צעדים ברורים ויחסית פשוטים שיכולים להביא לפיתרון ואותם צריך לבצע ביעילות ובשקט.
    דווקא כל הרעש בתקשורת סביב הנושא, שכבר היה גם בעבר, מצביע על כך שלא ישתנה דבר.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  6. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אבל מה לעשות שהצעדים הברורים והיחסית פשוטים האלה לא הולכים? אז מה אתה רוצה? שיעברו על זה בשתיקה?

    כולנו מסכימים על כך שהאדום צריך להיות מבוטל, נכון? וזה צעד מאוד ברור. אבל מסתבר שלא פשוט. אף אחד לא עושה את זה! אז מה לדעתך השחקנים או האוהדים צריכים לעשות ?

    אפרופו זה. מאז רביעי שביה"ד החליט שהוא לא יכול לדון בעניין האדוםם, לא ראיתי באף אתר כתבה על כך שמכבי מתכננת לפנות בדרכים אחרות למניעת האדום. כלומר בית משפט אזרחי או משהו כזה. מה, יכול להיות שהם פשוט וויתרו? קשה לי מאוד להאמין מצד אחד, אבל קשה לי מאוד להאמין צד שני שאף אחד מכתבי החצר לא פירסם על זה שום כתבה או משהו ...
     
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אני לא רוצה שכולם יהיו שותפים למחלקת יח"צ של מכבי ת"א, שאגב צריך להגיד כל הכבוד להם על הקמפיין, שמטרתו גם להמנע מעונש כבד בבית הדין.
    מצדם הם עושים עבודה טובה כי הם פועלים לפי אינטרסים של המועדון, אבל אחרים לא צריכים להיות שותפים לכך.
     
  8. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מה שאתה לא מבין אלכס זה שאתמול זה היה זהבי, מחר זה יכול להיות כל שחקן אחר בליגה. אז מה, כשזה יקרה לשחקן של מכבי חיפה מה תגיד? אתם כנראה לא מבינים שהמרחק בין זה לבין הריגה הוא מאוד קרוב. האוהד הזה היה שיכור גם, חסר אוהדים שיכורים שבאים למשחק? רוב ה"קומץ" באים אחרי שהם שתו/עישנו משהו, הם לא בדיוק במצב 100%, אם מישהו מהם ישים אולר בנעליים, אפשר לאתר את זה? ברור שלא! הוא דקה אחרי שמתיישב מוציא את זה מהנעל ונכנס.

    אגב משהו שנזכרתי בו, כשברקוביץ' שיחק בסלטיק, מקום בו הקיצוניים יכולים להיות הרבה יותר אלימים, הוא עשה לאוהדים שלו תנועת זין, אחרי שהוא כבש, לא ראיתי מישהו מהם פורץ לדשא ומכה אותו, או הולך אליו הביתה וסוגר חשבון, ושם זה הרבה יותר הגיוני שזה יקרה. וזה אגב מצחיק שדברים כאלה באים מאחר שהורשע כשתקף את המאמן של בנו שלא שיתף אותו, ומכזה שאכל בעיטת קונג פו מג'ון הארטסון לפנים.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    שוב אני מתנגד לפסטיבלים תקשורתיים שלא תורמים לשום דבר.
    אירגון השחקנים רוצה למחות? רוצה שהאלימות במגרשים תיעלם?
    אז שיכריזו על שביתה עד שלא יעשו צעדים X, Y, Z.
    אני כבר מספיק שנים רואה כדורגל בארץ כדי להבין שקמפיינים מהסוג שאנו עדים להם לא מובילים לשום דבר, אלא רק משרתים אינטרסים צרים.

    נעשה מעשה חמור נגד זהבי, אבל פורמלית מכבי ת"א זו שגרמה לפיצוץ המשחק ועכשיו בצדק חוששת מהעונש ויש לה פה אינטרס ברור לקמפיין פופוליסטי שיעזור לה לחמוק ממנו.

    מבטיח לך שהוא לא יקדם במילימטר את פיתרון בעיית האלימות במגרשים.
     
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,750
    לייקים שהתקבלו:
    19,404
    הטענות שלי הן לא רק כלפי זהבי. גם אובארוב (אם אכן עשה את מה שנטען בהתחלה) וגרסיה וכל מי שעוד אולי ניסה לגרום להפסקת המשחק (גם מבחינת הפועל, אני פשוט לא יודע אם היו כאלה).
    אני פשוט רושם על זהבי כי עיקר הדיבורים הוא סביבו וגם ההתנהגות שלו עצמה מעצבנת אותי עם הטענות שלו כלפי כל מי שלא גיבה אותו (בחייאת, גוטמן לא עשה מספיק בשביל זהבי?) או האיומים בנוגע לנבחרת. התנהגות של איש קטן.

    אף אחד בסקוטלנד לא תקף את ברקוביץ' לא בגלל שברקוביץ' לא היה רואה אדום אלא כי הוא היה נזרק לכלא. האדום לזהבי כן או לא בכלל לא רלוונטי להרתעה מפני הישנות מקרים כאלה.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    רק חבל שהאחריות היא על המארחת, הפועל ת"א.
    רק חבל שפריצת האוהד ותקיפת זהבי היא זו שהובילה לשאר האירועים. אתה יודע בחיים יש דבר שמוביל לדבר. אלמלא הפריצה ותקיפת האוהד, אף אוהד מכבי לא היה פורץ והמשחק היה משוחק עד הסוף, בדיוק כמו שכאשר אוחיון כבש ועשה שקט לקהל של מכבי, אף אחד לא הסתער עליו.
    בדיוק כמו שבסרביה אלבניה, למרות שהאלבנים היו אלה שעשו את הפרובוקציה עם הדגל, למרות שבתאכלס אוהדי סרביה פרצו לכר הדשא וגרמו לפיצוץ המשחק סופית כשהיכו את שחקני אלבניה שאחרי זה לא רצו לחזור לכר הדשא.

    לבוא ולתת 3 נקודות להפועל ולהוריד למכבי נקודות זה פרס לחוליגנים.
    אם לא רוצים לחדש את המשחק, שיתנו להפועל ניצחון טכני ואז הורדת 3 נקודות וישאירו את המשחק מבחינה ספורטיבית על 0 נקודות לכל צד. פרט לזה אפשר לתת קנסות כספיים + רדיוסים. אם כן רוצים לחדש את המשחק? לחדש אותו מהדקה שהוא הופסק, ללא קהל. גם פיתרון.

    אגב משהו שלא ברור לי, מדברים על 10 אוהדי מכבי שפרצו לכר הדשא, בכל מקום, כולל כל הסרטונים, אני לא רואה אפילו 5 (ראיתי 3, זה בטוח לא קהל רב), איך הגיעו ל-10? מה גם שבדרבי 2:3, פרצו אולי 200 אוהדי מכבי לכר הדשא אחרי הגול של זהבי, ולא ראיתי את מכבי נענשת...

    בסופו של דבר, האשמה, היותר גדולה, לדעתי היא! על האבטחה והמשטרה, ויש צעדים שחייבים להיעשות: הגיע הזמן לעשות מעגלי כניסה. מה זאת אומרת? ברדיוס של ק"מ מהאיצטדיון, רק מי שיש לו כרטיס נכנס. מעגל שני זה בדיקה משטרתית מחוץ לכניסה לתחומי האיצטדיון, לרבות אוהדים שיכורים. מעגל שלישי זה האבטחה מחוץ ליציע שבודקת ביטחונית ונמצאת עם העיניים לקהל, 90 דקות! ולשים את האבטחה במקומות שמודעים לפורענות, לא לחלק את זה שווה בשווה, כי כל בר דעת יודע שהסיכוי שאוהד יקפוץ משער 2/13 לדשא וירוץ לשחקן, נמוך יותר מזה של שער 5/11. בנוסף להתחיל לגרום לסדרנים לעבור הכשרה, רצינית, לא של שבוע או חמישה ימים, חודש שלם, שיעברו אימוני קרב מגע, יקבלו סמכויות, ועוד ועוד, ולתחם את גיל המאבטחים, איש בן 60 או ילדה/ילד בת 16-18, לא יכולים להיות מאבטחים, בטח שלא במגרש!
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    עובדתית המשחק הופסק רק אחרי פריצה של אוהדי מכבי ת"א למגרש.
    שוב, אני לא יודע איזה עונשים ראויים לקבוצות, יותר חשוב לעשות צעדים אמיתיים למניעת אלימות, והם לא יעשו כי הקמפיין ימסמס את הכל וחבל. כולם מחפשים אינטרסים צרים, אם זה להמנע מהעונש או פרסום בתקשורת ולא באמת מעוניינים בפיתרון בעיות.
     
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,201
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    ואז אתה יכול להחליט בעצמך לנסות לגרום להפסקת המשחק?
     
  14. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,201
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    בפסקה הראשונה, אני מסכים עם כל מילה.

    בשנייה יש לי בעיה חלקית. אפשר לשפר את המצב, אבל זה לעולם לא יהיה הרמטי ולא יהיה קרוב להיות הרמטי. וגם מצב של יצירת מעגל כניסה מסביב לאיצטדיון, שהוא דבר ששמור לאירועים מיוחדים, עלול להיות אוברקיל אם עושים אותו לכל משחק.

    בסופו של דבר, העיקר הוא חינוך והענשה. אם אוהדים רוצים לפרוץ לדשא, כנראה שלפחות חלקם יצליחו בסוף. צריך לגרום להם מאוד לא לרצות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/11/14
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    ברור שענישה וחינוך חשוב אבל לא צריך להקל גם בסידורי אבטחה, כי כאשר מגיע בן אדם שיכור, וכאשר אדם שיכור אין פה עניין של חינוך, כי עד כמה שאני יודע להיות שיכור זו עדיין לא עבירה, כאשר אתה בתוך פאב, אבל כאשר אתה במקום ציבורי, זו כן עבירה, להבדיל מסמים, וזה שהשוטרים והמאבטחים לא עוצרים אותו זה החרפה הגדולה, כי מי ששיכור בתוך המגרש, לבטח היה שיכור עם השפעה גדולה יותר מחוץ למגרש, זה לא שמישהו לוקח סם ולוקח לזה זמן להשפיע עליו.

    אם בארה"ב, בוגאס לדוגמא אסור ללכת ברחוב ולשתות או לשבת במקום שהוא לא מוגדר לשתיה, להלן פאב, אז בטח שבישראל זה ככה, ואני לא מכיר פאב ליד בלומפילד שפתוח ב-2 בצהריים.