בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אפילו שהליכוד רקובה, מיושנת וחסרת חזון ועדיין כזו ynet חדשות - הסערה בליכוד בעקבות חשיפת ynet לא פוסקת - ראש השב"כ לשעבר דיכטר מאשים: "מאו...
    הייתי שמח אם בכל זאת החבר'ה כאן שחושבים להצביע ימינה ומשיחינה משם, יתנו את קולם לליכוד. בנט הוא נחש חכם והוא מרמה את החילונים בצורה חלקלקה כדי להשיג את קולם. זו מפלגה דתית חשוכה שהמצביעים האמיתיים והמסורתיים שלה הם דתיים לאומנים שחושבים שיהודי מועדף בשמיים (ובארץ) על בני אדם אחרים (גזע עליון לכל דבר ועניין) וכל מיני דברים הזויים בסגנון שהם מתעקשים להתאים ליימנו ובמציאות שייכים לימי הביניים במקרה הטוב.

    זה הזכיר לי שראוי להציג דברים של ניצן הורוביץ' מספטמבר האחרון:

    לא מזדהה עם ה'רק לא ביבי', אלא אם כבר אז 'רק לא בנט'.

    מדינה מחורבנט.
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    כרגיל, שקרים ושנאה נולדים מתוך בורות גמורה.
     
  3. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    גם אתה לא בדיוק מפריח את זה שאתה בחור לענות בלא לענות. בבית היהודי ובמפד"ל העדיפו כל השנים לא לכתוב הכל על הנייר כדי לא להראות הזויים מידי, אבל אלו תמיד היו רוח הדברים וצרות החקיקה או החקיקה הנגדית. אשמח אם תגיד לי אתה ובכנות אמיתית, בלי ההסתרה של הפוליטיקאים לאמת הזאת, אם יהודי שווה ערך לכל אדם אחר בעיניכם ואם הוא לא העם הנבחר או מועדף בצורה כזו או אחרת בעינכם וראוי להיות זכויות במדינה בשל היותו יהודי או הומו הוא דבר שמתקבל עליכם וראוי שיקבל מהמדינה את אותם התנאים של אדם נשוי אחר. זה על רגל אחת, שוט.
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    הומו זה פרמטר לאומני?!

    רוצה תגובה על רגל אחת? קבל -
    "תנא דבי אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ -
    בין ישראל בין נכרי, בין איש בין אשה, בין עבד ובין שפחה -
    הכל לפי המעשה שהוא עושה - כך רוח הקודש שורה עליו".

    זה כמובן לא ממצה עשירית מהדיון ביחס היהדות ללאומים, אבל אתה ביקשת על רגל אחת. אתה מוזמן לדיון הדת מתי שבא לך.
     
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    לא התעסקתי רק בפרמטרים לאומנים, אלא בסך הכל פרמטרים חשוכים שחברים במפלגה הזאת מאמינים בהם כדת וכדין.

    אשאל שוב, אולי מבורות שלי באמת: זו לא פסיקה ברורה, לא לי לפחות. האם יהודי אמור להיות מועדף על פני אנשים אחרים לפי השקפת עולמך?
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    תגדיר מועדף.

    האם יהודי אמור לקיים יותר חוקים (שמירת שבת וכד')? כן.
    האם לגבר יש יותר חובות (שירות צבאי קרבי אם הוא יכול, 3 תפילות ביום בזמן) מאשר לאישה? כן.
    האם כל אחד יכול להחליט שהוא יהודי? כן (ממילא לא מדובר בפרמטר 'גזעני').
    האם יש מקום ללא-יהודים במדינה יהודית (אפילו מדינת הלכה יהודית)? כן (ותעיד אנט חאסכייה שהתמודדה בפריימריז של הבית היהודי).
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    השאלה היא איזה מקום יש להם באותה מדינת הלכה.

    ynet אושר בטרומית: אדמות קק"ל - ליהודים בלבד - חדשות

    כאמור הרבה דברים שם מיסתוריים שם מידי במצע המפלגה ולא מקבלים התייחסות ישירה וצריך להכיר ולעקוב אחרי המפד"ל של ה 20 שנה האחרונות כדי בעצם להכיר את הלך הרוח שם במפלגה ולראות מה באמת מאמינים בו ואיזה סוג מדינה הם רוצים כאן. מזכיר לי למשל את המקרה שהרבה אנשי הבית היהודי תמכו ברב שמואל אליהו כמועמד לרב הספרדי הראשי :

    "רב אליהו ציין בין השאר לרעה את המכללה בצפת כמקום בו יכולים להירקם קשרים פסולים בין יהודים לערבים, וטען כי הפתרון הטוב ביותר הוא הקמת מכללה נפרדת לסטודנטים ערבים, כך שבמכללה בצפת ילמדו רק סטודנטים יהודים.
    בראיון ב-2004 לגבי כרוזים שהופצו בצפת, בהם נכתב על “בנות יהודיות ששבויות בידי ערבים בכפר עכברה”, אמר הרב כי “זה עוד סוג של מלחמה שהפלסטינים נלחמים בנו, ואנחנו חייבים לדעת כיצד להתגונן. מדובר בבחורות יהודיות בנות 25-15 שפותו בידי ערבים צעירים... אני גם יודע שבמרבית המקרים מדובר בגברים ערבים הנשואים לנשים ערביות, ואותן בחורות יהודיות נלקחות כמעין שפחות, והן אינן יכולות לברוח”.
    בראיון נוסף קרא אליהו שלא להשכיר ולמכור דירות לערבים. באותו ראיון אמר אליהו: “תגיד את המלה גזעני עשרים פעם, אני לא מתרשם מהמלים האלה. זה אגב גם איסור הלכתי. אסור למכור דירה לערבים, אסור להשכיר דירה לערבים”. בשנת 2006 בוטל כתב האישום בעקבות הסדר לפיו התחייב הרב לפרסם מודעה שתבהיר את דבריו."

    אנשי רוח לנתניהו: יש להדיח את הבית היהודי בשל התמיכה ברב אליהו - פוליטי - הארץ

    זו הפרדת הגזע העליון מהשאר, לכן חשוב לי שתסביר בדיוק איזה מקום יש לדרוזים, נוצרים, מוסלמים, נשים, הומואים וכו' באותה מדינת ההלכה המדוברת.
     
  8. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,297
    לייקים שהתקבלו:
    437
    לא. מעבר לעובדה שהוא צריך לעבור גיור כהלכה, הוא צריך שיאשרו לו בכלל להתחיל את התהליך. אני קראתי פעם שבימי בית שני (או ממלכת דוד? לא זוכר כבר) היו מסרבים לגייר ברוב המוחלט של המקרים כי חששו שהרצון לגיור הוא בגלל המצב הטוב בממלכה ולא בגלל אהבת התורה.

    קאנטונה,
    אתה צודק שהדת היהודית מחשיבה את היהודים לנעלים יותר על הגויים. אפשר בהלכה למצוא חלקים המשווים את הגויים לבהמות מבחינה פיזיולוגית ("בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם") ולכן גם פוסקים בנוגע אליהם כאילו היו חיות. וברור לחלוטין שזו גזענות מחליאה ומקוממת. השאלה היא מה זה לעזאזל קשור לבית היהודי בבחירות הקרובות.
    בהמשך לכך שהעדת על עצמך שאתה גזען (קראת לבנוס "גזען" בגלל מעשה שגם אתה עשית), אתה מוכיח כאן שאתה שונא יהודים דתיים בגלל אמונתם. מלבד העובדה שלבנט יש כיפה על הראש, ובדת היהודית רשומים דברים נוראיים - אין קשר בין בנט לבין התמונה שאתה מצייר. לפי ההיגיון שלך כל דתי הוא משיחי ומסוכן, כי הקשר שלו לדת זהה לקשר של בנט עם הדת, הרי המעשים של בנט עד היום לא באמת מעניינים אותך (אתה החלטת שהוא מסוכן בלי בכלל לטרוח לנסות ולהוכיח את זה, אתה פשוט אומר שהוא ערמומי ועובד על אנשים).

    בנט קידם מועמדת נוצריה בבית היהודי ואמר על הדרוזים שהם אחים שלנו... אבל כן, הוא גזען מסוכן שרק רוצה לפגוע בהם במדינת ההלכה שהוא מתכנן. אין גבול לשקרים ורמאויות שלך.

    אתה כל כך חסר הגינות שלקחת את הרב שמואל אליהו, שבנט עד כמה שידוע לי מעולם לא תמך בו, אלא רק כמה מחברי הבית היהודי תמכו בו במירוץ לרב הראשי, ומסיק מכך על כל המפלגה. מעבר לכך, כמו הנאורים שדואגים להומואים ורוצים להקים מדינה שבה הומואים ישחטו, אתה כביכול נלחם בגזענות החשוכה שלו (כנגד יהודיות שהולכות עם ערבים), כשהוא וארגונים דתיים נגד התבוללות הם היחידים שעוזרים לנשים האומללות האלו, שלוחמי זכויות הנשים מפקירים אותן להתעללות מזוויעה בכפרים ערבים ואפילו לאפשרות לרצח על כבוד המשפחה.

    בנוסף לאישה שממומנת ע"י הקרן החדשה, ארגון "סאלאם עכשיו" האנטישמי ודף פייסבוק שתומך בחרם על ישראל - גם מצאת זמן לצטט את ניצן הורוביץ. ציונות.

    מגוחך לראות יהודים שמנסים להפחיד אחרים עם מדינת הלכה, אבל המעשים שלהם מקדמים מדינת שריעה.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    דניס,
    מבחינתי בנט מסוכן מדינית וכבר הסברתי מספיק היכן בדיוק. גם תמיד אמרתי שבהבט הדתי הוא עוד הנורמלי ביותר בין כל חברי המפלגה שלו, אבל מה לעשות שהצבעה לבית הגזע העליון היא הצבעה לכל חברי המפלגה שלו ולסובב את הדיון רק לבנט זו התחמקות. יותר מזה, זו הצבעה ותמיכה שורשתית בכל מה שהגילגולים של המפלגה עשו והגילגולים שלה בעתיד גם אחרי בנט ימשיכו לעשות. אתה מחזק בכך גם את הבא אחריו של בנט, שכנראה לא תתמוך בו. החטא של בנט הוא הניסיון להסתיר את הפנאטים במפלגה שלו ולנסות להטעות ציבור בוחרים מסויים שחושב שהוא מצביע למפלגה גם קצת חילונית.

    שוב אתה תוקף את שלום עכשיו וכל מיני גורמים שלא קשורים, אלו דברים שלא קשורים אליי וזו אותה דמוגוגיה מיותרת שסוטה מהנושא. אני מופתע שחמאס ואבו מאזן לא הוזכרו בהודעה, אני מניח שעוד נגיע אליהם...
     
  10. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    דניס,
    אנת חאסקייה היא מוסלמית ולא נוצריה (במידה והתכוונת אליה). צירופה לבית היהודי לא מוכיח שבנט אינו גזען, היא לקקנית שמתנערת מהיותה ערביה מוסלמית ומנסה בצורה מגוחכת להתקבל על חוגי הציונות הימנית. אנשים כאלה יש בכל מקום, גם בישראל ביתנו, גם בליכוד וגם במפלגות אחרות. ערבים מן הסוג הזה שחושבים שאם ילקקו למפלגות הציוניות וישלחו את בניהם לצה"ל והחברה הישראלית פתאום תקבל אותם, הם אנשים שחיים בסרט. ואותה חאסקייה חוותה את זה על בשרה כשלא הסכימו להשכיר לבת שלה (ששירתה בצה"ל) דירה במעלות.
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    eric cantona -
    1. מדינת הלכה לא רלוונטית כיום.
    2. גם לגויים יש מקום כאזרחים שווים במדינה יהודית.
    3. לא יודע כמה מחברי המפלגה תמכו ברב שמואל אליהו לרב הראשי, אבל הוא בהחלט לא מייצג את הקו המרכזי של המפלגה.
    4. לגבי דברי הרב שמואל אליהו עצמו - הוא לא מדבר על היהודים כגזע נעלה, אלא על הערבים בארץ כסכנה. את הדברים שהוא אמר על הערבים הוא לא יגיד על דרוזים ציוניים.
    5. שוב, לגבי חקיקה דתית פרקטית - זה לא רלוונטי. כמו שבנט אמר בראיון, אם הקהילה הלהט"בית (או באופן כללי תומכי-הפרדת-דת-ממדינה) יוציאו מלפיד\ליברמן\כחלון\הרצוג\לבני הבטחה שהם לא ישבו בממשלה עם חרדים - רק אז תהיה לך אלטרנטיבה. כרגע הצבעה לכל מפלגה (אולי מלבד מרצ) היא הצבעה לממשלה שתשתף את החרדים ותתקע כל חקיקה חילונית. בנט לא מוסיף ולא מוריד בנושא הזה (לצערי דווקא, כי יש מקום לחקיקות מסוימות, אבל שוב - במצב הפוליטי הנוכחי אין סיכוי).
    6. מה זה פנאטים? מתנחלים זה פנאטים? אנשים שמתנגדים למדינה פלסטינית הם פנאטים? אנשים שמצביעים נגד שחרור מחבלים הם פנאטים?
    אם כן אז אני פנאט גאה. מקווה שגם אתה.

    Dennis Bergkamp -
    אני אענה בקצרה כי זה לא דיון הדת פה.
    ברגע שיש אפשרות של גיור - לא מדובר בגזענות. גם אם הגיור מוגבל, הוא לא מוגבל לגזעים מסוימים. שום מדיניות גזענית בעולם לא אמרה שבנאדם יכול לעשות משהו ולהשתייך לגזע העליון פתאום. היהדות היא אולי לאומנית, וגם על זה אפשר להתווכח.
    הציטוטים שלך מההלכה ("בשר חמורים בשרם") הם אמירה כל כך חלקית מתוך משנה כל כך רחבה, שזה בערך כמו לקחת סרטון של 5 שניות שבו מסי מאבד כדור ולטעון שהוא שחקן גרוע.
     
  12. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אגב דניס, מעכשיו אני אתעלם שאתה מפיל עליי האשמות של שנאה לדתיים (מאיפה הבאת את זה... יש לי בעיה עם הנציגים בכנסת של בית הגזע העליון וצר לי אם אחרים ששונים מהם מצביעים עבורם) או שוב מכנה אותי גזען בגלל השקר שהשוותי את המפלגה הזאת לנאצים, דבר שלא היה ולא נברא. הם מפלגת הגזע היהודי העליון והם גאים בזה. אתה בעצמך אמרת שהם מאמנים שיהודים נעלים יותר מהשאר.
     
  13. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    קנטונה, אפשר להבין מה הערך של הציטוט הזה בדיון? לדעתי מדובר בציטוט אומלל מלא בהפחדות סוציאליסטיות, מטאפורות מכוערות בלי ביסוס והאשמות בלי נימוקים והסברים.
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,321
    לייקים שהתקבלו:
    6,796
    קאנטונה אפשר לדעת פעם ולתמיד למי כן כדאי להצביע ולא רק למי לא? אתה מצליח למצוא איך ללכלך על כל מועמד מהימין. למצוא על מה ללכלך אפשר על כל אחד, גם מהשמאל. בוא תמצא לנו מפלגה "נקייה". כזו שאף חבר בה לא היה חשוד בפלילים, כזו שתמיד מקיימת את מה שמבטיחה וכזו שחבריה הוכיחו בעבר שהם שם לא רק בגלל הכיסא.

    וזו בדיוק הבעיה שלכם. יודעים רק לצעוק למי לא להצביע, ולא מציעים שום פיתרון פרקטי בכמעט שום נושא. מי שצועק רק לא ביבי או רק לא בנט, יקבל ממשלת ביבי-בנט.
     
  15. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    מזגן,
    סתם עוד קצת ממחיש שמעבר לזה שהוא מסתיר מהציבור הרבה מהאמת הוא גם לא היה כזה יוצא מן הכלל בתפקידו כשר. גם אני לא מתלהב מניצן הורוביץ' וכל הסיסמאות שהוא זורק לאוויר שם, בניתי על זה שתסננו את זה והייתה לי הרגשה שתקפוץ ראשון :)

    SoloConTe
    אמרתי לך, עדיף כבר שתצביע ביבי אם בנט הצליח לשכנע אותך לעזוב את הליכוד. תחזור לליכוד, אני לא חלק מאותם אלו שאומרים 'רק לא ביבי'. כן לצערי אני יודע שנקבל את שניהם גם יחד בכל מקרה, אבל לפחות תדע מצפונית שלא הצבעת למפלגת ימי הביניים :)