בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    קייטנות במחיר מנימלי שחסכו אלפי שקלים להורים בקיץ, בתהליך שהיה אמור להתרחב בקיצים הקרובים, וכמובן מעמ 0, שאפשר לחלוק אם הוא יועיל או לא, ועדיין זה סוג של תהליך לטובת כלכלת האזרח. ואתה יודע מה - למעט עמיר פרץ וחוק מעמ 0 על מוצרי יסוד, יש מישהו שעשה יותר מזה? מה החבר׳ה של הליכוד עשו? חוץ מזה שיעל גרמן עשתה יופי של קדנציה לדעתי, פירון סוף סוף צמצם את מספר הבגרויות העצום והמיותר. מה הליכוד כבר עשה? תחנת רכבת בשדרות? נו באמת.

    וידם של האיראנים לא משמעותית באיזור יוש, מדובר בטרור ״מקומי״. בעזה כן.
     
  2. Bon Argumentum Ad Hóminem

    הצטרף ב:
    ‏3/11/13
    הודעות:
    552
    לייקים שהתקבלו:
    575
    היא מאוד משמעותית, הדבר היחיד שמשאיר את אבו-מאזן בחיים ומונע מחמאס להשתלט על איזורי A זה בכלל ישראל. יש סיבה לזה שהם לא הולכים לבחירות כבר 9 שנים. יש רשת שלמה של שטיפת מוח שאיראן מפעילה על אותם צעירים שאתה מדבר עליהם, מעבר לפעילי חמאס עצמם שמקבלים הכשרה והוראות ישירות מהם בתוך יו"ש.

    ומע"מ אפס זה עלבון לאינטילגנציה. הבנאדם חסר מושג בתחום ומה שיותר חמור זה שהוא מודה בזה.
     
  3. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    סליחה שאני קוטע, פשוט לא יכולתי להתאפק
    http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/25/1e4b7fc1b34130f462b01585d0389c41.Xxx
     
    Franco, David De Gea ו-EO11 אוהבים את זה.
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    שטיפת המוח שעשו היא לך. שטיפת המוח ברחוב הערבי כנגד האויב הציוני בפרט ונגד המערב בכלל מגיעה מכל כיוון ולא רק איראן. חוץ מזה, לא צריך שטיפת מוח. מספיק שתלך ברחובות מחנות הפליטים המלאים זבל וביוב ותבין למה הצעירים הערבים פונים לטרור, כי פשוט אין להם ברירה. זו תוצאה של הזנחה, לא של איראן.

    ראינו מה בן אדם שיש לו מושג או שניים בתחום, אהמ אהמ ביבי, עשה. מאז שביבי היה שר אוצר מחירי הדירות החלו לעלות, ובמהלך כהונת הבובה שטייניץ הם זינקו לשחקים. יאיר לפיד עשה את זה גם בשביל פופוליזם, נכון, אבל שר האוצר לא יכול לעשות יותר כשהביקוש כל כך גבוה וההיצע מוגבל בגלל בירוקרטיות כאלו ואחרות, וחזרנו לנקודה הראשונית שלי - ממשלה שהייתה באמת רוצה לשנות הייתה משנה. ביבי כל כך פחד שממשלה בהנהגת בנט ולפיד תצליח אז הוא העדיף להגביל כל צעד שלהם, בין אם היה טוב ובין אם לא.
     
  5. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    תכנית הקייטנות היא בעצם סבסוד ממשלתי. אין פה איזה קסם. הוא הניע כסף ממקום אחד למקום אחר. תהיה בטוח שהסבסוד יגיע על חשבון משהו אחר. לפי השיטה הזו המלחמה ביוקר המחיה היא בעצם סבסוד כל דבר המקשה על האזרחים במדינת ישראל, נראה לך שזה רעיון טוב?
    לגבי חוק מעמ אפס, אני לא טרחתי עד עכשיו לבדוק את היוזמה. מודה. אבל ממבט חטוף בתור אחד שאין לו הרבה מושג אני רואה כמה החוק בעייתי. במבט ראשון לי נראה שהשוק יגיב ואנשים רבים (שלא זכאים) ישארו בחוץ כי המחירים יעלו עבורם.

    אם לא אכפת לך להגדיר לי ממה מורכב "יוקר המחיה" הבעייתי שאיתו הממשלה לא התמודדה.

    אז האוטובוסים המתפוצצים מוגבלים לעזה בלבד. עזה נעולה הרמטית למעט פעולות בודדות של המנהרות. איך יתפוצצו אוטובוסים כל יומיים בדיוק עדיין לא הבנתי. עזוב אינתיפאדה מעזה, במקרה ששכחת היתה מלחמה איתם כן?
     
  6. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    גרמן ברוב צביעותה אסרה את השר"פ כל זה בזמן שהיא ידעה יפה מאוד לעקוף בתור. גם פירון עשה לא מעט נזק אחרי שבשם השיויון המזוייף ניסה להפוך את כל התלמידים לרמה פח, סוציאליסט טיפוסי.
    אין מפלגה שהיא יותר כלום ושום דבר מיש עתיד, והשרים שהיא שלחה לכנסת הם תמונת מראה יפה לכך.

    השר היחיד בקדנציה הזאת שעשה משהו זה ישראל כץ, חלק גדול מיוקר המחיה והבלאגן במסחר נובע מהמאפייה של ועדי הנמלים, בנתב"ג הוא הצליח לפתוח סתימות כמו שצריך ובנמלי ים הוא הראשון שבאמת ניסה להכנס ראש בראש עם חסן. לצערי בנט לא עזר לו מספיק והתעסק בבולשיט "חברתי" פופוליסטי ולפיד, טוב זה לפיד..
     
  7. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    נראה לי שזה רעיון טוב לקחת מהתקציב הביטחון המנופח ולתת ממנו קצת לטובת העם באופן ישיר. הבעיה במעמ 0 תהיה עלייה בביקוש והעובדה שבגרסתו הנוכחית של החוק הוא מותאם יותר לעשירים מאשר לכאלו שבאמת צריכים את ההטבה.

    ממה? מיסוי גבוה, מונופולים... אפשר שתפסיק לשחק אותה תמים ותדבר לעניין כבר?

    ומה? מתי כתבתי שהאינתיפאדה תהיה בעזה או שתצא ממנה?

    ואין ספק שיעל גרמן לא עשתה כלום (ציניות ), ויעל גרמן לא אסרה שירות רפואי פרטי ולא שום דבר כזה, היא פשוט לא הכניסה אותו לבתי החולים בצעד שרוב אנשי הרפואה בארץ ברכו עליו.
     
  8. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    אף אחד לא תומך בנתניהו?
    איזה בולשיט, כולם כולל כולם חוץ מהרשימה הערבית המשותפת שלא ברור לי מה הדעות של חבריה יודעים שאיראן מסוכנת לנו, דיברתי עם פעילים של מרצ והם יודעים שגם חמאס מסוכן לנו, אבל לדבר כל הזמן על איראן בלי לעשות כלום ובמקביל לא לעשות כלום בשום דבר זה אומר שאדון נתניהו לא יכול או שלא רוצה לשנות פה את המצב והסיבה היחידה שעוד מצביעים לליכוד היא בגלל שנתניהו לדעת רבים הוא מר ביטחון אבל הוא לא!
    אהוד אולמרט שנחשב לשמאל הצליח להרתיע את החמאס ואת החיזבאללה (אם כי ההרתעה מולם הייתה מינימלית אבל עדיין הייתה הרתעה ועובד שהחאמס לא תקף אותנו 3 שנים והחיזבאלה ללא תקף 9 שנים עד כה, והוא לא ניהל איתם משאים ומתנים), ואולמרט לא הסכים לשחרר 300 מחבלים תמורת גלעד שליט!
    אז לא ייתכן שביבי מנהל משא ומתן עם החמאס גם אם זה באופן עקיף, לא ייתכן שהוא שיחרר 1200 מחבלים גם אם זה לשחרר את גלעד שליט, הריי הוא עשה את זה נטו בשביל פופוליזם זול...
    בפועל ביבי נתניהו והשלטון שלו מדרדרים את המדינה וגם הדברים הטובים לכאורה שהליכוד עשו כמו גנים חינם מגיל 3 לא כזה טוב כי המדינה כמעט גרמה לכך שלא יהיה גנים פרטיים מה שהיה גורם לגנים להיות במצב של יותר מדיי ילדים בגן.
    בפועל הליכוד רק דרדרו את המדינה.
    רמת הלימודים ורמת החינוך בארץ בשיא השפל, רמת הכלכלה חוץ מכלכלת הטייקונים בשיא השפל גם אם יש פחות אבטלה עדיין רוב האנשים בארץ נכנסים לאט לאט למעגל העוני, אי אפשר לרכוש דירה במחיר נורמלי והביטחון לא השתפר תחת מר ביטחון שנראה לי יותר כמו מר כיסא..
     
    Uli Hoeness ו-EO11 אוהבים את זה.
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    קלישאה חסרת פשר. לפיד הוא "לבד" עם 19 מנדטים בממשלה (הסיעה הגדולה ביותר בממשלה, יותר מהליכוד לאחר שגדעון סער פרש)? ועוד לא תגיד שמדובר במפלגה כמו הליכוד, שם יש אופוזיציה פנימית לנתניהו. רשימת 'יש עתיד' נבחרת באופן בלעדי על ידי לפיד, כך שכולם שם צייתנים לחלוטין אליו. בנושאי יוקר המחיה, ליברמן ולבני גם הצטרפו אליו ולעתים גם בנט (לפני שלפיד החל גם ללקק לאבו מאזן, להתנגד לבנייה ביו"ש ולהתנגד לחוק הלאום). בוא לא נצייר אותו כאיזה לוחם דגול כנגד כל הסיכויים - הוא נכשל לחלוטין בתפקידו עם כוח עצום מהציבור, 19 מנדטים שהוא זרק לפח.

    כן, כי לפיד הוא לא אינטרסנט ולא פופוליסט שרק הכסא מעניין אותו... בגלל זה האידיאולוג הגדול לא מוכן להצהיר שהוא לא ישב עם נתניהו, שעליו אמר שהוא ראש ממשלה נוראי ומושחת, ושיעשה הכל על מנת להחליף אותו (הוא אפילו לא מוכן להתחייב שלא ימליץ עליו). איך הוא מוכר לאנשים את הבולשיט הזה...

    מסכים איתך שהערבים בתוך ישראל הם בעיה בטחונית חמורה בהרבה מהגרעין האיראני, וזו אחת הטענות שלי כלפי נתניהו וסדר העדיפויות שלו בנושא. זה לא אומר שהגרעין האיראני הוא לא בעיה שלנו מבחינה בטחונית.

    סבסוד קיטנות היה רק לילדים בכיתה א' וב', ויש אנשים שבכלל לא יסכימו איתך שזה דבר טוב (למה שכספי המיסים שלי ילכו לדבר כזה? יש מטרות הרבה יותר ראויות). מע"מ 0 זאת תוכנית של קריין חדשות אהבל שאין לו מושג מהחיים שלו, עם כל הכבוד. "אפשר לחלוק אם יועיל או לא" - אתה יודע שבועדת הכספים חיפשו במשך שבועות כלכלן שיהיה מוכן לבוא לועדה ויתמוך בדבר הזה, אבל לא הצליחו, מרוב שזה מטומטם? אם יש לך בעיית היצע, אתה מגדיל את הביקוש? מה מפריע לקבלנים פשוט להעלות את המחירים? אני בהלם שאתה מסנגר על הדבר הזה, זו אולי הסיבה מספר 1 מדוע יאיר לפיד צריך להראות מעט הגינות ולפרוש מהחיים הפוליטיים, זו הפאדיחה הכי גדולה שלו ובוא נאמר שלא חסרות כאלו.
    בנוסף, בגלל שהוא פוליטיקאי כושל שעם 19 מנדטים צייתנים בממשלה לא מצליח להזיז כלום, הוא התברבר עם התוכנית הזו בועדת הכספים במשך שבועות, גרם לאנשים לחכות לרכישת דירה ועכשיו הם קונים דירה יקרה יותר. החרדים פשוט עשו לו בית ספר מהאופוזיציה. זו הסיבה שאתה לא שם קריין חדשות במשרד האוצר (הוא אפילו אמר על עצמו ממש לפני הבחירות שהוא לא מתאים להיות שר אוצר... ).

    הליכוד הוא זה שעשה את הרפורמה בסלולר שדיברנו עליה, וישראל כץ היה שר תחבורה מצוין. אני מסכים איתך שמדובר במפלגה הרבה פחות חרוצה מ'יש עתיד', אבל אני מעדיף חכם עצלן מטיפש נמרץ.

    אתה מודע לכך שיאיר לפיד פעמיים הגדיל את תקציב הביטחון, נכון (וגם הגדיל את הגירעון, אגב - אבל מי שמאמין לכל מה שהוא אומר בלי לבדוק, לא יודע זאת)?
    אתה מודע לכך שחוק העלק שוויון בנטל אמור להגדיל מאד משמעותית את תקציב הביטחון על חשבון "טובת העם", נכון?

    מדוע יאיר לפיד, מיד לאחר שהפך לשר האוצר, העלה מיסים ודפק את מעמד הביניים והנמוך? מדוע הוא לא הלך נגד הועדים, כפי שהבטיח, ועשה עיסקת בוז'י-ציפי עם עופר עיני (שהתהדר מאוחר יותר איך הוא עשה בית ספר ליאיר לפיד)? מדוע הוא ניסה לדפוק את המילואימניקים, עד שבנט עצר אותו בועדת הכספים?
    מתי לפיד נלחם במונופול כלשהו? אתה גם מסתכל על המעשים שלו או רק מאמין לכל מה שהוא אומר?

    Love is Red,

    1. מה ההבדל בין מה שעשה אולמרט בעזה, למה שעשה נתניהו בעזה? למען האמת, אחרי "עופרת יצוקה" היו "טפטופים". אחרי "צוק איתן" באמת היה שקט.
    2. שוב אתה כותב שטויות בלי לבדוק? אולמרט שיחרר לאחר מלחמת לבנון השניה מחבלים (כולל סמיר קונטאר, פעיל שלום איסלאמי שרצח ילדה יהודיה במו ידיו על ידי ניתוץ הראש שלה בסלע) תמורת גופות של שני חיילים, ובאותה עיסקה גם הסכים לשחרר מחבלים פלסטינים. בנוסף, הוא שיחרר מחבלים כ"מחווה" לאבו מאזן - לדוגמא הממשלה אישרה שחרור 250 אסירים פלסטינים כמחווה לאבו מאזן - וואלה! חדשות

    שקר שאתה כמובן לא תצליח להוכיח. ישראל כיום במצבה הכלכלי והביטחוני הטוב ביותר אי פעם.

    שוב, שקר. מה זה "רמת הכלכלה בשיא השפל"? מעבר לסתירה בביטוי "שיא השפל", אתה מדבר על צמיחה, אבטלה, תוצר? או שאתה מדקלם תעמולה סוציאליסטית מליינט?
    העוני השנה הצטמצם, כפי שהוא ממשיך להצטמצם בעולם המערבי מדי שנה. פשוט לא להאמין איך אתה מוכר כל מה שנוני זורק לך ועוד מפיץ את זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/15
    מזגן, oFiRzZz ו-Bon אוהבים את זה.
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    ״19 מנדטים״ שכמה מתוכם היו בממשלה? אולי 6, לעומת כמות הרבה יותר גדולה של הליכוד. קל לא לציין שבתחילת דרכו יאיר לפיד סבל מהאיחוד בין ישראל ביתנו לליכוד, שגם אחרי הפילוג הן עדיין מפלגות יותר קרובות מאשר יש עתיד ואחת מהן. ישראל ביתנו בכלל מושחתים.

    אני לא מסנגר על חוק מעמ 0 ולא טענתי שהוא טוב, אבל כשמנהל מקרקעי ישראל ומשרד הדיור מלאים בשחיתות ואינטרסים, אין לשר האוצר (או לראש הממשלה) הרבה יותר מזה להציע. הבעיה היא בביקוש ולא בהיצע אגב, הביקוש לדירות במיקום אטרקטיבי הוא זה שיוצר את הבעיה העיקרית. אני גם חושב שאם יקחו את החוק הזה ויעשו לו שינויים משמעותיים זה יהיה יותר טוב. דרך אגב, מי מינה את אותו ״חסר מושג״ להיות שר אוצר? אני חושב שזה נשמע אולי פתטי ותמים אבל ראש ממשלה לא צריך לתמוך במינוי כזה. ובקשר למונופלים - שוב, אתה אמרת שנתניהו יהיה מאלה שיפעל נגד יוקר המחיה. היה לו פי כמה זמן לעשות זאת, להילחם נגד מונופלים, ומה הוא עשה? חוץ מישראל כץ וכחלון, שכבר לא שייך למפלגתו, אף אחד לא פעל נגד מונופול כלשהו.

    יאיר לפיד הגדיל את הגרעון? ״ירידה לצורך עלייה״ - גביית המסים זינקה בפברואר ב-15%; הגירעון בשפל של 2.7% - גלובס, אחת מיני אלפי כתבות שמראות על הקיצוץ המאסיבי בגרעון ושיפור משמעותי בגביית המיסים, מה גם שתקציב המדינה לשנת 2015 שעליו יצאו בתקיפות נתניהו ופלוג, מסתמן לא כ״בשורת איוב״ נגיד את זה ככה.

    אז תעדיף חכם עצלן, כמו כל המדינה העצלנית הזו. עם גישה כזו קצת מגיע לך המצב הכלכלי והחברתי של המדינה, שהוא העלק הטוב מאי פעם. מאיזו בחינה הוא הטוב מאי פעם בוא נשמע? ובטח תביא נתוני דירוג אשראי ודברים שמשפיעים בקושי על האזרח הקטן לעומת יוקר המחייה ומצוקת הדיור, שכן יאיר לפיד שותף לה אבל לא קרוב להיות אחראי לה כמו ״זה שזיהה את הבעיה״. אם לא יאיר אגב, המיסים רק עולים אחרי צוק איתן, ואם כבר צוק איתן וצבא - יאיר אולי כמעט דפק מילואימניקים (באיזו דרך?) אבל דאג לחיילים שלא מצליחים לחיות כמו שצריך ומגנים עליי ועליך. רק שמי שבתור המערכת יבין עד כמה גדולה המצוקה הכלכלית של חיילי צהל הסדירים. אפשר לזרוק שאין אבטלה, אבל אנשים יעדיפו להיות מובטלים אם המשכורות ישארו נמוכות ביחס לשאר העולם. העולם הוא לא דף נייר, יש נתונים שיכולים להישמע מדהימים והמציאות בפועל שונה.

    בקיצור, תמשיך לתמוך בבן אדם שהיה לו מספיק זמן וכלים לשנות, יותר מכל אחד אחר, ולא עשה דבר למעט לשמור על כיסאו. אגב, למה יאיר לפיד לא הצהיר שהוא לא ישב עם ביבי? כי לשבת בממשלה זו בהחלט צריכה להיות המטרה מספר אחד של כל פוליטיקאי, מהממשלה אתה יכול לשנות ולעשות. לא מבין למה צריך לבקר את יאיר לפיד על כך.

    אני סיימתי כאן, אין לי כח לדיוני סרק האלו. שכל אחד יעשה מה שטוב לו, ובהצלחה למרצ (בלי ציניות).
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,091
    לייקים שהתקבלו:
    26,237
    מין:
    זכר
    ברגקאמפ, אתה במקרה לא ישבת בקבינט הבטחוני ב - 5.10.1973?

    ישראל היום ניצבת מול 3 חזיתות שיכולות להפתח בכל רגע. ישראל נתנה לחמאס להתעצם ובעצם הכירה בו כישות מדינית. חמאס כיום מוביל לחלוטין את סדר היום הבטחוני בדרום ובעצם לא רק שם.
    זה שאוטובוסים לא מתפוצצים זה תודות לגדר שלא נתניהו בנה ותודות לעבודת השב"כ. בכל הדברים שקשורים לנתניהו הוא רק מפרק ומרסק את ההרתעה הישראלית, הלא היא הנכס האסטרטגי הכי גדול שלנו.
    כיום אירגון של 10 אלף אנשים עם נשק די פרימיטיבי יכול לשתק כמעט את רוב המדינה שלנו מתי שיתחשק לו. על חיזבאללה אין מה להרחיב בכלל.
    עכשיו נשאלת השאלה אם ראש ממשלה שלא יודע לטפל באירגון על שטח כל כך קטן כמו חמאס בעזה, איך הוא יטפל באיום מורכב יותר כמו הגרעין האירני?

    עכשיו מבחינה כלכלית, אולי נתוני האבטלה בירידה, אבל זה בדיוק המצב עליו נאמר בפתגם: "שיש שקר, יש שקר מוחלט ויש סטטיסטיקה". השאלה היא איזה שכר האנשים מקבלים והשאלה יותר קריטית מה כוח הקניה שלהם.
    יוקר המחיה בארץ מטורף ורק מחריף. כל דו"ח שיתפרסם מבינים מי אחראי על כך, גם אם העניין התחיל עוד לפני כהונת נתניהו.​
     
    Uli Hoeness ו-Lebron אוהבים את זה.
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    מה? היו לו 19 מנדטים בקואליציה. עזוב אם היו לו יותר נציגים בממשלה מלליכוד, זה פחות רלוונטי - מה שכן רלוונטי זה הכוח העצום שהוא קיבל ופשוט זרק לפח. כל מה שנשאר זה להאשים את נתניהו ולהתהדר בסבסוד קיטנה לכיתות א' וב' או בהטבת מס לזוגות נשואים שעובדים באותו העסק. ה"הצלחות" של 'יש עתיד' זה הצלחות שמתאים למפלגה של 5 מנדטים להתהדר בהן.
    ו'ישראל ביתנו' מסכימה עם 'יש עתיד' בכמעט כל נושא, איפה הם אי פעם עצרו בעד לפיד מלעשות משהו?

    אממ... אולי להפריט?
    ובעצם, אתה אומר כאן שלנתניהו לא היה הרבה מה לעשות לגבי יוקר הדיור (כי הרי מנהל מקרקעי ישראל מלא בשחיתות), אז מדוע יש לך טענות אליו?

    לנתניהו לא היתה שום ברירה במקרה הזה. חצי מליון ישראלים אכלו את החארטות של לפיד בקלפי, ושמו אותו במצב שבו הוא יכול לדרוש את אחד מה"שלושת הגדולים" - ביטחון, חוץ או אוצר. החוץ היה תפוס כבר ע"י ליברמן שלא היה מוכן להתפשר על כך, ונראה לי שלתת ללפיד את תיק הביטחון זה אפילו גרוע מלתת לו את תיק האוצר. בלי הצעד הזה לנתניהו לא היתה ממשלה, עקב הברית של בנט ולפיד.

    אתה ממשיך להמציא כאילו אי פעם רשמתי זאת? כתבתי שמי שרוצה שיפור ביוקר המחיה, עדיף שיצביע לנתניהו מאשר ללפיד (והכי עדיף שיצביע לכחלון), עם דגש על המילה 'עדיף'. לנתניהו יש הצלחה גדולה מאד כשר אוצר בממשלת שרון לפחות.
    אתה שוב כותב על המונופולים כשרק לפני כמה הודעות דיברנו על הרפורמה בסלולר, מה זה אם לא לחימה במונופולים?
    המהלכים שקורים עכשיו בשוק האינטרנט הביתי ובטלויזיה עם גלעד ארדן, זו לא לחימה במונופולים?
    בכל מקרה, אני פשוט מנסה להבין מה לעזאזל לפיד עשה במשרד האוצר במשך שנתיים חוץ מלהפר את כל הבטחותיו לבוחר ולהציע תוכניות הזויות. כנראה שיש הסכמה בינינו שגם לגבי המונופולים הוא לא עשה דבר.

    אני מתחיל להבין כיצד לפיד הצליח לעבוד עליך. אתה מודע לכך שבכתבה שהבאת, פשוט מציינים שהגירעון השנה הוא נמוך יותר (כאחוז מהתוצר) בהשוואה לפעמים קודמות, ולא שהיה קיצוץ בגירעון הכללי, שרק ממשיך לעלות? כלומר הגירעון המשיך לגדול, פשוט פחות מאשר קודם.
    יאיר לפיד העלה בכל אחת משנותיו את הגירעון, ואפילו הצהיר בפומבי שהוא רוצה להעלות את הגירעון עד ל-3.4% מהתוצר, כדי לממן את התוכנית המטומטמת שלו. לפני הבחירות, אגב, התבטא לגבי כמה זה מסוכן להעלות גירעון.

    אתה רציני? זה שאתה פחות מרגיש את המאקרו ביום יום, לא אומר שהוא לא משפיע על האזרח הקטן...

    זכותך. "בהצלחה למרצ" - המפלגה שפירסמה במצע שלה שהיא בעד ביטול משטרת ההגירה וביטול ה-Profiling בשדה התעופה (כך שקצין צה"ל וגבר ערבי חשוד שניהם יעברו את אותה הבדיקה בנתב"ג, בשם השוויון)...

    ישראל מאז הקמתה היתה עם איום עצום מצפון - צבא סוריה של אסד. כיום האיום הזה פשוט לא קיים, במקרה הרע נצטרך להתמודד שם עם כנופיות של פעילי דת השלום והאחווה. מדובר באיום אסטרטגי שהוסר מעלינו.
    בנוסף, גם צבא מצרים מתפרק לו לאט לאט, והחלק שעוד עומד כמו שצריך, סוגר על החמאס מדרום ומשלים מצור אימתני שמונע מהם להתחמש.
    חיזבאללה כמעט כולו תקוע בסוריה, מתפרש על פני מרחקים עצומים ומאבד מאות של מחבלים, עד כדי כך שהוא התחיל לגייס חיילים לא שיעים. וכל המחבלים שלו נהרגים תוך כדי שהם מחסלים מחבלים פסיכופתים אחרים מדאעש וג'בהאת אל נוסרה.
    איראן תחת סנקציות קשות, עם מחירי נפט צונחים, השקעה עצומה בלחימה בסוריה ועיראק ועם דאעש על הגבולות. אם נתניהו מצליח בלשכנע את הקונגרס להחריף את הסנקציות - מצבם הופך לאנוש.
    חמאס כלוא בעזה מכל הכיוונים, כולם נטשו אותו מלבד טורקיה, עד לרמה שהוא צריך לפנות לאיראן בשביל כסף. מצבו על הפנים.
    המצב הבטחוני של ישראל רחוק מלהיות מושלם, אבל הוא הטוב ביותר מאז ומעולם. ההידרדרות עליה דיבר המשתמש Love is Red היא שקר, אתה צריך להסתכל על המצב בצורה יחסית.

    נכון, יוקר המחיה מחריף ובעייתי (גם בגלל נתניהו וגם בגלל קריין החדשות שאכפת לו רק מהעם ולא מעצמו, ולכן הלך על משרד האוצר למרות שהעיד על עצמו שאינו מתאים לתפקיד). עדיין מבחינה כלכלית מצבה של ישראל הוא הטוב ביותר מאז ומעולם. הכל יחסי, בוא נסה להסתכל על דברים בהשוואה לעבר - איך חי "עני" היום בישראל לעומת "עני" בעבר? מבחינת כל הנתונים כלכלת ישראל במצבה הטוב ביותר, ואם זה שקר מוחלט\סטטיסטיקה מבחינתך, אתה מוזמן גם להסתכל על מספר ה"עניים" עם אייפונים, על כמה נתב"ג עמוס במשך השנה, על מספר השיא של רכישת כלי רכב בישראל השנה (כשיש מס קרוב ל-100% על כלי רכב). מה לעשות, ישנן עובדות וצריך להתמודד איתן, גם אם אתה בעיצומו של קמפיין "רק לא ביבי".
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/15
  13. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    ביבי גם לא הקים את צה״ל והמוסד. זה רלוונטי?
     
  14. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    מזה כאלו שבאמת צריכים את ההטבה? כולם צריכים את ההטבה. אתה חושב שלעניים הנחה בגובה 18% על דירה תעזור? הדירה עדיין עולה 500,000 שקל. מה זה משנה לאדם שייש לו חסכונות בגובה 20,000- אם עלות דירה רלוונטית עבורו היא 500,000 או 590,000 ש״ח?
    על אילו עשירים אתה מדבר (מבחינת הכנסה חודשית)? אנשים עם מעל ל30,000 שח לזוג בחודש? מעל ל60,000 לזוג לחודש?
    אפשר לצאת מנקודת הנחה שאזרחים עם הכנסה של למעלה מ100,000 בחודש לזוג חסינים ליוקר המחיה (אם כבר אז בטח מרוויחים ממנו בצורה ישירה), אז נוריד את התנאים לקבלת משכנתא לדירות בעלות יחסית נמוכה (ריבית וdown payment) לסכום מצחיק שיאפשר לכולם לרכוש דירות. גם לעשירים כי להם זה לא כזה מזיז (גם ככה עשירים). מה נראה לך שיקרה אז? על הדרך אפשר לעשות את זה על ידי סבסוד ממשלתי על חשבון תקציב הבטחון המנופח.

    אני ממa לא משחק אותה שום דבר. עבור אנשים שונים יש הוצאות שונות המייקרות את חייהם. שאלתי מהם הנושאים המרכזיים. מיסוי גבוהה ומונופולים. בסדר גמור. אני ממש לא רואה איך שני הדוגמאות של הלחימה של לפיד בתחום משנות.
    סבסוד קייטנות => יותר סביר שיביא לעליה של המסים או פשוט הנעה של כספים ממשרד אחד לשני.
    הנחה ברכישת דירה => אמנם הורדת המס, אבל העלאת מחירי הדירות, אני בטוח שהמונופולים (חברות פיתוח בניה, קבלנים וכו) ממש משקשקים מכך.

    בקשר לעזה, אתה איימת באוטובוסים מתפוצצים ואז צמצמת את האופציות לעזה (לא לפני שאלכס הזכיר לי שביבי לא בנה את הגדר או את החומה, אפשר לחשוב שאני טוען שביבי זה איזה הורדוס). זה הכל. עדיין לא הבנתי איך יהיו לנו אוטובוסים מתפוצצים כל יומיים שלושה. בך לך להסביר?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/2/15
  15. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הנה לכם עוד אנטי ציונים, ימין הפלסטיני...

     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.