בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    אני אענה רק בקשר להפרטה - הפרטה זה תמיד נהדר בעיניי, אך היא לא תפתור את בעיית הדיור אלא רק תטפל בה קצת. בעיית הדיור לא נובעת מהעדר היצע, אלא נטו מאובר ביקוש. הרי דירות בצפון ובדרום יש בשפע, כולן ברמה גבוהה ובמחיר זול יחסית, אך מה הבעיה? כמובן, איזור המרכז. ומה חסר באיזור המרכז? שטחים לבנייה. עכשיו מפנים את בסיסי צה״ל (סוף סוף) וכמובן שצריך למצוא כל דרך כדי לפתור את הבעיה הזו, אך מה יהיה בעתיד? הרי הביקוש לדירות תמיד יהיה קיים, אך בסופו של דבר ההיצע יקטן ושוב נגיע לביקוש גבוה מול היצע נמוך. וזה מחזיר אותי למה שכתבתי כאן לפניי כמה זמן - תחבורה ציבורית ברמה גבוהה. מערך רכבות ענף, שיקשר בין כל חלקי המדינה במהירות ובאיכות. איך נעשה זאת? הפרטה של הרכבת כמובן, וגם תמיכה ממשלתית. אם נחזור לעניין הדיור, תמיכה ממשלתית צריכה להתבטות גם בהפשרת קרקעות במהירות ותמיכה בפרויקטים שכמובן נועדו למעמד הביניים. חלק מזה קיים, אך צריך יותר.

    ודרך אגב זה למה מעמ 0 זכה לביקורות חריפות, מכיוון שהוא היה רק מעלה את הביקוש ובעצם לא פותר את הבעיה האמיתית, בנוסף למנגנון פיקוח יקר שהוא היה מצריך.

    מזגן, אני בחיים לא טענתי שיגיעו מחבלים מתאבדים מעזה ואפילו לא הייתי קרוב לכך. ברגקאמפ, אתה כתבת ״כחלון יהיה האופציה הסבירה ביותר להילחם ביוקר המחיה, אחריו בנט וביבי״. לא אני.
     
  2. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    עוכרי ישראל, גיס חמישי, יפי נפש!
     
  3. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    אוקי. אז מאין יגיעו האוטובוסים המתפוצצים מדי יומיים שלושה?
     
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,295
    לייקים שהתקבלו:
    7,251
    ממזרח ירושלים, מהרשות הפלסטינית. ולא צריך גם פצצות, מספיק עוזי אחד.
     
  5. benos Member

    הצטרף ב:
    ‏17/7/08
    הודעות:
    2,222
    לייקים שהתקבלו:
    173
    יגיעו אולי בודדים, בטח לא בקצב של סוף שנות התשעים והאינתיפאדה. צה"ל נכנס ויוצא משטח A מתי שבא לו וקשה להקים תשתית ראויה.
     
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    ישבתי לראות את הערב הקומי בטלויזיה והכי לא נעים היה לי לראות רק את ליברמן. הוא הגיע רק כדי לחגוג על הדם של הערבים והעליב שם אדם בגזענות בזוייה שמזכירה את גרמניה הנאצית, אפילו השדרנית אמרה לו להרגע בדיבור. כולם ניסו לחגוג על מה שיחזק אותם בציבור הבוחרים שלהם, אבל ליברמן אוסף קולות רק מלהלהיט את היצר הגזעני ללא שום תוכן אמיתי. גועל נפש שאין כדוגמתה.

    דרעי ולפיד הולכים לשבת ביחד בלי בעיות אם זה ידרש, זו המסקנה היחידה שלי מהערב הזה. כן גם כחלון נראה ככזה שפוסל את הליכוד של היום על הסף ואומר שהם מפלגה אנטי חברתית וצריכים להתחלף. הוא לא ימליץ עליהם, חפר לעצמו בור למקרה שלא תהיה לו ברירה וזו תהיה הדרך היחידה שלו להכנס...
     
    yonatan אוהב/ת את זה.
  7. צ'חצ'ח Member

    הצטרף ב:
    ‏28/1/15
    הודעות:
    12
    לייקים שהתקבלו:
    8
    מין:
    זכר
    התאפקתי לא להקיא כששמעתי את ליברמן מדבר. גועל נפש זה אנדרסטייטמנט.
     
  8. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    ולחשוב שבתחילת מערכת הבחירות שמענו על כמה הוא התמתן, וכמה הוא יכול להיות שותף טבעי בממשלת שמאל...
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  9. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    כל מי שאומר שהוא לא ישב בממשלת שמאל גם עושה סוג של תרגיל כמובן, כי ברגע שהממשלה מכילה בתוכה מפלגות כמו ש"ס, יהדות התורה, יש עתיד וכחלון, זה כבר אוטומטית ממשלת מרכז-שמאל ולא שמאל. כרגיל הפוליטיקאים יודעים מה להגיד כדי להשאיר את הכל מעורפל וידעו מה להגיד אחרי שיסבירו (או יתרצו) את הסיבות שלהם שנכנסו לממשלה. מרצ והבית היהודי לדעתי לא הולכים להיות בממשלה הבאה, לא משנה מי ירכיב אותה זו לא תהיה ממשלת שמאל ולא ממשלת ימין אלא רוב הסיכויים אחדות ואם לא אז ממשלות מרכז-ימין או מרכז שמאל. כולם השאירו הכל די פתוח לשלושת האפשריות הללו.
     
  10. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,300
    לייקים שהתקבלו:
    437
    היה מעניין. בעיקרון, עימות כזה הוא הוגן ודמוקרטי, וטוב שהוא מתרחש (לדעתי העימות שבוז'י רוצה, רק בינו לבין נתניהו, הוא דווקא לא דמוקרטי כי אנחנו לא מדינה של שתי מפלגות). אפילו יונית הצליחה להתנהג בצורה הוגנת ומכובדת.

    קצת מביכה תרבות הדיון של נבחרי הציבור... אני חושב שמכולם, רק יאיר לפיד ועודה ממפלגת הקומוניסטים תומכי הטרור הצליחו לשמור על רמת דיון מכובדת. בנט, דרעי וגלאון התנהגו כמו בשוק, וגם האחרים לא בדיוק הוסיפו לעצמם כבוד.

    לפיד בא בטקטיקה מאד ברורה - לא להתכתש עם אף אחד ספציפית, ולהתעסק רק בעצמו ובכמה שנתניהו הרס לו, ואני חושב שזה עבד לו יפה. בהתחלה כחלון ודרעי תקפו אותו בלהיטות, הוא הגיב ברוגע ובסיסמאות הרגילות שלו. כחלון נלחם על אותם המנדטים כמו לפיד, לכן ניסה למקד את הדיון לכישלון שלו. ליברמן מנסה למשוך את הימנים, שרואים בו חרטטן ומתחזה, ולכן התמקד בלתקוף את עודה. אלי ישי מבחינתי יצא הכי מגוחך, הוא הביא את הסרטוט של הפצצה עם הטוש שנתניהו כבר השתמש בו, דיבר על "יש לי חלום" וחזר כמו תוכי על אחדות וכו', נראה כאילו הוא מנותק לחלוטין ממה שמתרחש באולפן ורק מדקלם מסר שאמרו לו לחזור עליו. עודה ניסה להציג את המפלגה שלו ככזו שדואגת לחלשים ולציבור הערבי.
    כחלון נראה מבוהל בחלק מהזמן, הבן אדם לא מתנהל כמו שצריך בתקשורת, זה לא טבעי לו. הוא גם איבד לחלוטין את קור הרוח שלו כשבנט שאל אותו שאלה והתחיל לצאת עליו, אבל את המסר שלו הוא העביר - לפיד נכשל, כחלון הוא ביצועיסט שבא להוריד את המחירים. בנט רצה לבדל את עצמו כיחיד שלא ימסור שטחים ולא יתמוך במדינה פלסטינית. אריה דרעי המשיך עם קמפיין ה"שקופים" והחלשים, שלף גם את עניין השד העדתי כמובן (פאתטי) ובא גם לסגור חשבונות עם לפיד וישי. זהבה גלאון בחרה להדגיש שכולם סביב השולחן מוכנים לשבת עם נתניהו (כלומר קורצת לכת ה"רק לא ביבי") ושחלק נכבד מהיושבים כבר נכשלו בממשלה האחרונה.

    מעבר לטקטיקות איתם הגיעו לעימות, היה מעניין לראות כיצד חלק מהמועמדים מאבדים לחלוטין את קור הרוח שלהם - כחלון התפרץ על בנט כשנשאל שאלה שהוא טוען שהיא שקרית, ולא נתן לו לדבר. בנט התפרץ על לפיד בעניין הכספים להתנחלויות, ואריה דרעי התפרץ על לפיד כשזה דיבר על כך שהוא עבריין מורשע שצריך לשקם אותו. דרעי גם יצא מכליו כשעימתו אותו עם ישי. במקרה שלו, לעומת השניים הראשונים, זה לא אמוציונלי, אלא מכוון לחלוטין. הוא פוליטיקאי קר רוח ואפל שיודע לשחק את המשחק. בנט וכחלון הראו את חוסר הניסיון היחסי שלהם בהופעות בתקשורת. בסופו של דבר, רוב המועמדים השיגו את מטרותיהם לדעתי, ויכול להיות שינגסו במנדטים של שתי המפלגות שראשיהן לא הגיעו לעימות.

    אה, וליברמן לא אמר שום דבר גזעני, אלו שקרים.
     
  11. Lupo Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/08
    הודעות:
    1,847
    לייקים שהתקבלו:
    16
    כולם הגיעו עם טקטיקה מוכנה מראש ומסרים ברורים שהם רוצים להעביר, בלטו בכך במיוחד עודה מהרשימה המשותפת שעשה זאת יפה ומשה כחלון שהתנהל בצורה אגרסיבית.

    יאיר המשיך לקשקש ססמאות ואני מעריך שיגרוף לפחות 15 מנדטים, זאת על אף שעם 19 המנדטים שקיבל פעם קודמת כשל בצורה די נחרצת.
    בנט המשיך עם הטון התקיף מאוד שלו, מפחיד אותי מאוד היום שבו אדם כזה יעלה לשלטון, חסר כל רסן ומעצורים.

    בכל מקרה ההפתעה הגדולה ביותר מבחינתי הוא אריה דרעי שלא בא לחרטט ולשחק את המשחק, דיבר כמו גבר ולא כמו פוליטיקאי. מקווה שיהיה בממשלה הבאה ויביא ליישום התנאים שהציב לכניסתו לממשלה.
     
  12. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,658
    לייקים שהתקבלו:
    3,655
    בעיניי זה די מביך שנתניהו והרצוג לא הגיעו לעימות. מילא נתניהו, הרי אנחנו יודעים במי מדובר ואפשר להבין את הרציונל מאחורי הסירוב שלו. אבל הרצוג? מי אתה חושב שאתה, רק אם נתניהו יגיע אתה תיקח חלק בעימות?

    לוזר.

    התרשמתי מאוד יאיר לפיד. אני לא חושב שהוא עשה דברים מספיק טובים עד עכשיו אבל אני מוכן לתת לו הזדמנות, העובדה שהוא מודה בכך שהוא עושה טעויות מציבה אותו מעל יתר המתמודדים מבחינתי. אני רק מקווה שלא יקבל את תיק האוצר ;)
     
  13. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,257
    לייקים שהתקבלו:
    5,437
    .

    בדיוק ! הרי לפי השיטה אין באמת "מועמד לראשות הממשלה". לכן אני לא מבין למה צריך עימות מיוחד בין ביבי ובוז'י. נטו לפי השיטה, בנט הוא מועמד לראשות הממשלה כמו בוז'י וגם ביבי. הרי אין שיטה שמפרידה בין מועמדות לראשות ממשלה או מפלגה, לכן לא ברור לי למה מעמדם של השניים רם יותר בנוגע לעימות - בגלל סקרים? לא יודע. מוזר.
     
  14. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אמממ..כן, אחרת גם מנהיג "התנועה לזכויות הגבר במשפחה" יכול לטעון שלו ולביבי יש אותו מעמד. מה לא נכון? שניהם מנהיגי מפלגות. אני חושב שבוז'י דווקא צדק כשלא הגיע, אם הוא היה מגיע זה היה הדבר הכי טוב שביבי יכול לבקש-כל מנהיגי המפלגות רבים ביניהם בטלוויזיה, ורק הוא לא שם כי הוא מעל זה, הוא ראש הממשלה שמתעסק בדברים החשובים כמו החיים עצמם והאתגר הגדול לחיינו-האיום האיראני. גם אם בוז'י היה עושה טריק כמו "הכיסא הריק" או "לשאול" את נתניהו שאלות בעימות, עדיין זה היה משחק לטובת ביבי.
     
    שי ו-Eric Cantona אוהבים את זה.
  15. קרלס פויול5 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/3/10
    הודעות:
    1,159
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    יאיר לפיד כ"כ מעצבן שאני כבר מוכן להצביע לברוך מרזל לפניו