בחירות 2015: פעם רביעית גלידה?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏2/12/14.

?

למי תצביע/במי תתמוך בבחירות הקרובות?

  1. הליכוד

    10 הצבעות
    15.9%
  2. יש עתיד

    3 הצבעות
    4.8%
  3. המחנה הציוני

    14 הצבעות
    22.2%
  4. הבית היהודי

    9 הצבעות
    14.3%
  5. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    1.6%
  6. ש"ס

    1 הצבעות
    1.6%
  7. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  8. כולנו-מפלגתו של משה כחלון

    5 הצבעות
    7.9%
  9. מרצ

    12 הצבעות
    19.0%
  10. אחר

    8 הצבעות
    12.7%
  1. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,663
    לייקים שהתקבלו:
    3,659
    זה בכלל לא משנה, הנושא של מדינה אחת או שתי מדינות לא היה הופך להיות רלוונטי גם אם הרצוג היה נבחר. אפילו המרכז-שמאל לא היה רואה לנכון לראות באבו-מאזן פרטנר, בטח כשידוע לכל שברגע שיהיו בחירות ברשות חמאס ישתלט על כס השלטון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/15
    Igi אוהב/ת את זה.
  2. Igi Member

    הצטרף ב:
    ‏25/5/05
    הודעות:
    9,708
    לייקים שהתקבלו:
    58
    אפשר עדיין להגיד שביבי יכול לבנות קואליציה עם לפיד בלי כחלון, אבל זה יהיה די מטופש ודי ברור שזה הסנריו הפחות ריאלי. מה גם שכחלון עצמו לא קם בשביל לשבת באופוזיציה. וחוץ מרצון לראות את כחלון בממשלה, במקרה הזה מה שעוד מעניין אותי לראות זה את רמת האמינות של לפיד, האם ישב בממשלת נתינהו לאחר שהכפיש אותו כל כך הרבה ויראה שיותר חשוב לו הכיסא, או שילך לאופוזיציה.
     
  3. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    כן!
    אני לא מאמין שיש לו באמת איזו אג'נדה, (לפחות זה לא נראה ככה).

    Mellow 29
    ציפי לבני לא עושה פליק פלאק לאחור לימין ולשמאל בכל מערכת בחירות.
    פעם אחת היא עברה מהימין למרכז-שמאל כשהיא עברה לקדימה וכל שאר הקפיצות שלה היו בתוך הגוש, ככה שהעמדות שלה השתנו רק פעם אחת.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,346
    לייקים שהתקבלו:
    6,816
    מה שאתה כותב רק מוכיח עד כמה בכל מה שקשור למדיניות כלפי הפלסטינים מדובר בלא פחות מגאון. כל מה שזוכרים מהנאום הזה זה "2 מדינות ל2 עמים". מה שלא זוכרים זה שהוא התנה את זה ב1001 תנאים (מדינה פלסטינית מפורזת, הכרה במדינה יהודית, ירושלים מאוחדת, פליטים לא יחזרו). שזה בעצם לזרוק את הכדור למגרש של אבו מאזן ולחכות שהוא ייתן גול עצמי, מה שתמיד קורה. זה מה שמבדיל אותו מאידיוט כמו בנט שרק נוהם, מתלהם ונובח.
     
    מזגן ו-Igi אוהבים את זה.
  5. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    ביבי אם הוא באמת אכפת לו מהמדינה יכול להקים ממשלה עם לפיד עם כחלון עם בנט ועם ליברמן אבל הוא מעדיף את שותפיו הטבעיים כהגדרתו מה שאומר שבעצם הוא חושב שהחרדים הם שותפיו הטבעיים דבר דיי מוזר לאור העובדה שהוא אתאיסט אבל מה אני מבין...
     
  6. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    מה גאוני בזה שעכשיו הוא חוזר בו ואומר שהוא לא מכיר במדינה פלסטינית? מה גאוני בזה שהוא אפילו לא ניסה לנהל משא ומתן כנה ואמיתי אלא רק לדבר על משא ומתן אבל בפועל לא עשה כלו בכיוון ופתאום החליט לשנות כיוון על מנת להבחר...
    אם הוא לא היה בפאניקה בסקרים שגם בליכוד אמרו שיש פער לטובת המחנה הציוני הוא לא היה מזכיר את הפלסטינים והיה ממשיך לדבר על איראן...
    דיי ברור שרוב מה שקרה לטובת הליכוד וביבי במיוחד התרחש החל מיום חמישי ממתי שביבי החל להכנס לסביבי ראיונות והזכיר שהוא נגד מדינה פלסטינית וכו'.
    ואגב אתה מודה בעצם שביבי שקרן שהוא בעצם הציב את התנאים כדיי להכשיל את אבו מאזן, כי אם הוא היה ממשיך לומר שהוא רוצה את זה אבל שהתנאים שלו יתממשו אז הוא היה יוצא מלך הרבה יותר בעיניי, אבל ברגע שהוא מזגזג הוא מוכיח לי שהוא שקרן.
    ולגביי בנט, הוא אומנם נובח אבל לו לפחות יש תוכנית, מה התוכנית של הליכוד אני שב ושואל?
    לספח את שטחי C ולאזרח 100 אלף פלסטינים, להחיל את החוק על כל יהודה ושומרון ולספח 3 מיליון? לא לעשות כלום? כן לנסות להגיע לשלום?
    מה האג'נדה בנושא הזה? אג'נדה אחת ויחידה? מה בדיוק התוכנית של הליכוד?

    לבנט יש אג'נדה לפחות גם אם הוא נובח, לביבי אין, לביבי יש אג'נדה יחידה, הוא רוצה להשאר בכיסא ראש הממשלה...
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,346
    לייקים שהתקבלו:
    6,816
    מה זאת אומרת לא ניסה? הוא לא הקפיא בנייה ל10 חודשים? הוא לא שיחרר מאות אסירים כתנאים מקדימים למו"מ הזה (משהו שאני שונא אותו מאוד בגללו)?

    חחחח הרגת אותי. "מודה". ברור שהוא שקרן! וברור שהוא הציב את התנאים כדי להכשיל את אבו-מאזן. ביבי מתנגד למדינה פלסטינית בדיוק כמו בנט, אני לא רואה סיכוי שהוא חותם על איזשהו הסכם שמחלק את ארץ ישראל. זה תמיד היה וזה תמיד יהיה. אבל הוא מבין את כללי המשחק יותר טוב מכולם. הוא מבין שהכבוד הערבי המזוין לא יאפשר להם באמת להכיר במדינה יהודית ולוותר על ירושלים. אז הוא אמר את מה שאובאמה והאירופאים רצו לשמוע, והתוצאות אותן התוצאות. בדיוק מה שבנט לא מסוגל להבין.
    כן, לא לעשות כלום, כי יותר מידי מה לעשות אין כשהצד השני לא מעוניין בשום הסכם איתך. כמו שאמר משה דיין: מחכים לטלפון מהערבים.
     
    מזגן אוהב/ת את זה.
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    יש הרבה סיבות לכך שהמחנה הלאומי ניצח את הבחירות הללו. אנסה להתמקד במרכזיות שבהן:

    א. רצון העם. מסתבר שרוב אזרחי מדינת ישראל מאמינים בדרכו של בנימין נתניהו וחושבים שהוא טוב למדינת ישראל ושהוא מתמרן בתבונה בין שלל האתגרים הניצבים בפני מדינתנו. בנימין נתניהו הוא האייל גולן של הפוליטיקה: אפשר לתייג אותו בצורה שטחית בגלל כל מיני סממנים חיצוניים, אבל זה לא יספר את הסיפור סביב האיש.

    ב. קמפיין גרוע, אולי הגרוע ביותר אי פעם, של השמאל. מפלגה לא יכולה לנהל קמפיין שלהם סביב העובדה ש"היא לא בנימין נתניהו", כי כמו שהיא לא בנימין נתניהו, היא גם לא עודד מכנס, דידי הררי או טנצר המניאק. זה עדיין לא ישכנע את המצביע המתלבט לבחור בה.
    והכי גרוע מצידם היה לזגזג עם המזגזגת. החלטתם להתאחד עם מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה וצרפתם ח"כ שזגזגה ובגדה 3 פעמים בציבור הבוחרים שלה - דיינו. הפכתם אותה למספר 2 ברשימה שלכם ואפילו הבטחתם לה רוטציה במידה ותיבחרו - דיינו. התקשורת המגוייסת (זה יהיה הסעיף הבא) יישרה אתכם קו וקידמה את המהלך והציגה אותו כצעד אמיץ ומתפשר של הצדדים שאיחדו כוחות למען המטרה הנשגבת להחליף את השלטון, מאיפה פתאום אתם מוציאים ברווז עתונאי שייתכן וכלל לא תהיה רוטציה? איך פחות מ-48 שעות לפני שהמצביעים יוצאים לקלפי אתם מהרהרים בקול רם על ההחלטה שהייתה אמורה להיות עמוד האש בקמפיין שלכם?

    ג. מחאה כנגד התקשורת המגוייסת. הרבה אנשים (להערכתי, 2 מנדטים) שהצביעו 'מחל' כלל לא ראו את בנימין נתניהו מול העיניים, אלא את הפרשנים ואנשי התקשורת המוטים, והרגישו ש'מחל' זהו פתק המחאה שלהם נגד הסיקור הלא הוגן בתקשורת.
     
    David De Gea, אלעד, Igi ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  9. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,804
    לייקים שהתקבלו:
    718
    לא מסכים לגביי ב', זה לא שהקמפיין של ביבי היה יותר טוב, היה לו קמפיין גרוע אף יותר, אני מסכים שהקמפיין של המחנה הציוני יכל להיות יותר מוחץ ומשפיע אבל לא זאת הסיבה להפסד.
    הסיבה העיקרית לדעתי זה הכניסה של נתניהו בימים האחרונים לראיונות וזה שהוא לחץ על הבוחרים שלו והפחיד אותם מעליית השמאל האפשרית, תוסיף לזה את ג' ואת א' או חלק מזה והנה לך הבחירות.
     
  10. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,590
    לייקים שהתקבלו:
    5,962
    לגבי קמפיין השמאל, לדעתי זו חוכמה בדיעבד. מערכון הקופירייטרים בארץ נהדרת היה מדויק יחסית: למכור את בוז'י כראש ממשלה פוטנציאלי as is היה קשה מאוד. למכור אותו - כדמות נייטרלית יחסית, כמעט עלומה, בפוליטיקה הישראלית - כאנטי ביבי זה מה שהפך אותו, לפחות במובן מסוים ולתקופה מסוימת, לאלטרנטיבה.

    כשבמקביל ביבי צוחק על ערבים, הומואים, ועדים ועושה את כל הטעיות האפשריות (עד היומיים האחרונים) כנראה שקמפיין טוב או רע הולך רק מרחק מסוים.
     
  11. Super Mario Member

    הצטרף ב:
    ‏6/12/14
    הודעות:
    213
    לייקים שהתקבלו:
    36
    איך הגעת למסקנה שרוב אזרחי ישראל מאמינים בדרכו של נתניהו?
    בוא נראה:ליכוד+בית יהודי+ישראל ביתנו=44 מנדטים
    44 מנדטים זה רוב העם?
     
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  12. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,307
    לייקים שהתקבלו:
    447
    אכן, אולי קצת מוגזם לומר שרוב האזרחים מאמינים בדרכו של נתניהו. כן נכון לומר שהציבור רוצה אותו כראש ממשלה הרבה יותר מכל מועמד אחר - זה בא לידי ביטוי גם בכל הסקרים וגם בתוצאות האמת.

    מאמר בוואלה שבו כל מילה פשוט זהב, מעולם אף אחד לא ניסח זאת טוב יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/15
    Mellow29, VAR ו-Igi אוהבים את זה.
  13. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,114
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    בדיוק ולכן לא חששתי מהרצוג כראש ממשלה
     
    Igi אוהב/ת את זה.
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,346
    לייקים שהתקבלו:
    6,816
    פשוט פנטסטי. אם בקשת הסליחה הזאת באמת תבוא לידי ביטוי בבחירות הבאות אז אני מסיר את הכובע בפני מצביעי ביבי, היה לגמרי שווה את זה.