דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    אז אני אנסה להסביר לך בצורה שגם אתה תצליח להבין. עם הסבר לכל אנלוגיה.
    כמו שלא הוגן לכפות על אישה לנהוג נעלי עקב, אסור לחייב אדם לפעול נגד אמונתו.
    הטיעון שכך היה נהוג תמיד הוא מטופש מאין כמותו. זה שהעוולה קיימת הרבה זמן לא אומר שצריך להמשיך אותה. בין אם מדובר באל-על או בליגה הלאומית.
    גם העובדה שפעם חותמי העצומה ומגישי העתירה עצמם, שיחקו בשבת אינה רלוונטית. אז הם רצו ועכשיו הם לא.

    אפשר למצוא פתרונות לכל הבעיות. השאלה היא רק אם רוצים להיות פתוחים או אטומים.

    לו הנהלת מנהלת הליגה הייתה פתוחה ומגיעה להסכם עם שחקני הליגה הלאומית, היתה נחסכת ממנה ההשפלה בבית הדין לעבודה כמו גם פתיחת פתח לשינוי מועדי המשחקים בכלל הליגות.

    מומלץ להם לשנות טקטיקה ולבחור בטקטיקה של הפתיחות.
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  2. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    מי מחייב אותם לפועל נגד האמונה שלהם? אף אחד לא מחייב אותם לשחק בקבוצות הליגה הלאומית. הם מוזמנים לרדת לליגה א' ומטה, שם יש קבוצות שומרות שבת.
     
  3. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    למה?
    למה שלא ישחקו כדורגל מקצועני בגלל שהם שומרי שבת?
    מדוע האפליה הזאת?
     
    ocean99 אוהב/ת את זה.
  4. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,538
    לייקים שהתקבלו:
    2,386
    אם היה מספיק זמן להכין את עצמנו לעונה הזו ממש לא היה מפריע לי לשלוח אותו ליריבה העירונית. שם הוא לא יצטרך לשחק כדורגל בשבת, מקסימום לעשות קידוש עם הלאפה.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,113
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    כי ספורט מקצועני משוחק בכל ימות השנה. בחיים צריך לעשות בחירה לפעמים
     
  6. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    הפתיחות. אחחח הפתיחות. איזה באסה שאני שמרן קקה. כשהיה פתוח לאוטובוס שיעבור מתחת לבית שלך בשבת יהיה לנו על מה לדבר.
    תשווה לי עכשיו את הכדורגלנים לצוללנים בקישון, נראה אותך. גם הם התלוננו שנותנים להם לשחות במים מזוהמים, זה כמו כדורגלן שדורשים ממנו לחלל שבת!!! הטיעון שלך דמגוגי ושוביניסטי. אני אתחרט על העובדה שהתייחסתי אליו, אבל אין פה חבורה של חילונים שמכריחה דתיים לשחק בשבת להנאתם. אם הטוקבק שהבאת את זה ממנו לא התייחס להקבלה, אז זה לא שקול לחבורה של גברים שקובעת לנשים איך להתלבש למטרות עסקיות.
    אני לא פתוח כשבאים אנשים מבחוץ ורוצים להחליט לי איך להתנהג. מעניין איך הדתיים היו מגיבים אם היו אומרים להם איך לשמור את השבת שלהם, כך הם לא יגידו לי מה לעשות בשבת שלי. אם רוצים להשתמש בכלים שלהם, זאת הפרה בוטה של "הסטטוס קוו".
    המנהלת לא צריכה להגיע לסיכומים עם חבורה של ערסים טיפשים וצבועים. שגיא דיין ישחק עם כיפה על הראש ולא יוציא אותה אחרי גולים נראה איזה מלך הוא. אם הקב"ה היה כזה גבר הוא לא היה עושה אותו שחקן כדורגל בינוני ודפ"ר גדול. אני מוכן לקבל טענה שכולם פתאום "התחזקו" בשנים האחרונות, אות התחזקות שהתגלתה פתאום כשאף קבוצה גדולה לא רוצה אותם והם תקועים בלאומית, הם חיללו שבת כשנסעו ממשחק ביום שישי שנגמר ב4 בנצרת חזרה הביתה, כנראה שאז לא הייתה ברירה וזה היה בסדר.

    הטיעון על האפליה הוא בזוי. אף אחד לא מונע מהם לשחק כדורגל. שיקימו ליגה של דתיים וישחקו. אפילו ישיגו תעודת כשרות מהרבנות. הם רוצים לשחק בליגה עם החילונים שיתמודדו עם התנאים שלהם. אני לא טוען לדוגמא שהתפילות בבית הכנסת ארוכות מדי לחילוני כמוני ולכן צריך לשנות אותם, הרי זה מפלה אותי כשאני רוצה להתפלל יחד איתם.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    כי כדורגל מקצועני משחקים לעיתים קרובות מאוד בשבת. כך זה היה מאז קוםם המדינה וכך זה צריך להמשיך להיות. אתה רוצה לשנות את זה? סבבה, שיאספו יותר מ50% שחקני ליגה לאומית שתומכים בזה ואז אולי יהיה על מה לדון.

    החבר'ה האלה גדלו בידיעה שכדורגל מקצועי יתנגש להם עם הדת. במקום העבודה שאני עובד בו, המוקד לא עובד בשבתות בגלל לחץ של עובדים דתיים. במוקד של אותה חברה אחר בעיר אחרת הם כן עובדים בשבת. מי שדתי שם פשוט לא מגיע למוקד הזה מלכתחילה כי לא מתאים לו, הוא לא כופה על כל המוקד בעיר השנייה לא לעבוד בשבת. זה כמו שפתאום אקום במוקד שלי ואגיד "היי, רגע, אז למה הם מונעים ממני לעבוד בשבת ולקבל 150% שכר?" אבל הם התאגדו, היו הרוב, והוחלט שכך יהיה.

    פה לא מדובר ברוב, אלא באסופה של כמה עשרות שחקנים שלא היה אכפת להם לשחק בשבת בעבר ולא היה אכפת להם לשחק בשבת בליגת העל (מי שהגיע לרמות האלה כי הרוב לא) ועד שבאים ועושים להם טובה עם חשיפה גדולה לליגה וכסף שמוכנס מערוץ הספורט - הם בוכים.

    מעניין אותי לדעת מה היה קורה אם המנהלת לא הייתה סוגרת עם ערוץ הספורט על החוזה המשופר, וקבוצות כמו מכבי הרצליה בקושי היו מעמידות תקציב. מה היה יותר חשוב לאדון איבגי הנכבד - הכיס שלו או השבת שאותה הוא חילל כמה וכמה פעמים, כולל בעונה האחרונה.
     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,849
    מין:
    זכר
    כמו שיש עבודות שמראש רושמים שיש חובה לעבוד בשבת, וידוע שאלו הם התנאים ומי שלא מתאים לו שלא יגיש מועמדות, כך גם לגבי המקרה הזה. כדורגל משחקים גם בשבת, ויש מקרים גם בערבי חג ובימי שישי בערב (עיינו ערך כמה פעמים ליגת האלופות עם קבוצות ישראליות או משחקי יורוליג בכדורסל). אתם דתיים, בחרתם את אורך החיים הזה, ידעתם שזה אומר לא לצאת למועדונים בשבת, לא להשתמש בפלאפון, לפספס אולפן שישי, וכן גם לצפות משחקים מהליגה האנגלית, ספרדית, איטלקית וישראלית. מה השלב הבא? אולי נחסום את הוואטצאפ להודעות בשבת כדי שהדתיים ירגישו שהם לא מפספסים כלום.
     
  9. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    השלב הבא בטח יהיה, כמו שנכתב כאן, דרישה לחציצה ביציעים בין גברים לנשים.

    ואגב N כמוני, אמרת אפליה. וואלה אני רוצה לנסוע לים באשקלון מבאר שבע בתחבורה ציבורית בשבת. אבל אני לא יכול. מה זאת האפליה הזאת ?
     
  10. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    זה תמיד מצחיק אותי לשמוע שבמדינה שבה כמעט הכל סגור בשבת (גם התחבורה הציבורית מושבתת) מתוקף חוק שקשור לדת, מישהו עוד מסוגל לבוא להתלונן על 'כפייה חילונית'. אז גם את הכדורגל רוצים לקחת לנו?
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  11. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    אלי מתחן- לא קורא טוקבקים. את "ההקבלה הדמגוגית והשביניסטית" עשיתי לבד. בוודאי שזה קשור לחבורה של גברים שקובעת לנשים איך להתלבש למטרות עסקיות. מנהלת הליגה מחייבת את עובדיה לחלל לשבת למטרות עסקיות.
    אף אחד לא אומר לך מה לעשות בשבת שלך. הטיעון הזה הוא הדמגוגי. תעשה מה שאתה רוצה, אל תגרום לאנשים אחרים לבחור בין קריירה מקצועית לבין אמונה דתית.
    גיא דיין טיפש ושחקן בינוני? יכול להיות. איך זה קשור לנושא?
    שי- לגבי הבודות שרשום מראש שכוללות עבודות בשבת. אין הדבר דומה. פה לא מדובר אם לבחור במקום עבודה כזה או אחר, אלא שינוי מהותי של כל הקריירה המקצועית. אין הבדל בין לעבוד במסעדה א' המחללת שבת או מסעדה ב' השומרת אותה. ויתור על קבוצת כדורגל המשחק בליגה העל אי הלכה למעשה, ויתור על קריירה ככדורגלן.
    Nave- לא הבנתי את הטיעון הזה. משחקי הכדורגל צריכים להתקיים בשבת, כדי להתנקם בדתיים על החלטות של פוליטיקאים?
     
    ocean99 ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,113
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    מי שבוחר באורח חיים דתי בעולם שהוא למעשה חילוני, בוחר גם לעשות ויתורים עקב כך.
    אי אפשר לרקוד על כל החתונות בבת אחת
     
  13. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    איך אני אעשה מה שאני רוצה אם אתה לוקח לי את הכדורגל מהיום הפנוי היחיד שיש לי בשבוע? איך אני אעשה מה שאני רוצה כשאתה סוגר לי את הפיצוציה שאני קונה מתחת לבית?
    אנשים כל הזמן בוחרים בין אמונה דתית לבין סקס עם לפני החתונה, אכילת פסטה עם שמנת ועוף (אחד הטעימים) או סתם בשר שלא סחטו ממנו את כל הטעם יחד עם הדם ולא מילאו אותו במלח, בין לצאת למסיבות טבע שנמשכות כל השבת ועוד אין ספור דברים. אתם שמתם את הכדורגל כאילו זאת זכות בסיסית שאדם נולד איתה, הוא לא. יש ויתורים, אף אחד לא אסר על הדתיים להקים ליגה משלהם שתשוחק בראשון, וכחלק מהיכולת של הציבור הדתי לאסוף אחריו עדר של עיוורים ופיסחים, תנו לליגה הזאת גם תעודת כשרות מטעם הבד"צ ותכריזו על ליגת העל והלאומית כאל תועבה. נראה כמה היא תהיה פופולרית, אולי גם אנחנו נרד על ארבע ונבקש להצטרף. בינתיים הדתיים הם הערס בשכונה שמעיף את הכדור לשיחים כי אין לו כוח לשחק ולא רוצה שישחקו בלעדיו.
    אתה כופה עליי לא ללכת לבית הכנסת כדי להתחיל עם בחורות כשאתה שולח אותן לעזרת נשים. בוא נחיה בעולם שאף אחד לא כופה על אף אחד כלום, ונגרום לכל אחד לשנות את החיים והמנהגים שלו שיתאימו לאורח החיים של האחר.

    מנהלת הליגה מחייבת חבורה של מחללי שבת מקצועיים, לחלל שבת.
     
    שי ו-oranfu אוהבים את זה.
  14. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    הדבר של חילול שבת וכפייה דתית נכון על הרבה דברים כאן במדינה ובמיוחד על תחבורה ציבורית אבל מיותר להכנס לויכוחים בנושא הזה שנושא התחבורה הציבורית בשבת הוא המחדל הכי גדול שקשור לשבת ומשפיע גם על כדורגל במידה מסוימת וזה שלא עושים קוי שבת שנוסעים מעיר לעיר בסגנון קוי לילה בצורה שלא תכנס לשכונות ותפריע לאנשים זה בושה.
    (וזה נכון גם על קיום משחקי כדורגל בשבת, אין סיבה שיכפו לא לשחק בשבת, או שיסגרו פיצוציה בשבת שהעובדים שלה רוצים לעבוד בשבת)
    אבל יש כאן את הצעד החוקתי שבעניין וזה שיש חוק שאוסר להכריח או להפלות שומר שבת בעבודה אלא אם כן העבודה חיונית למדינה מבחינה בטחונית/כלכלית/פוליטית לשר באותו רגע.
    מבחינת הגיון אז אין ספק שהכדורגלן הישראלי הממוצע הוא בטלן שלא עושה כלום, מתאמן בצורה חובבנית מקסימום שעתיים ביום שברובם הוא לא עושה כלום, קם כל יום ב12 ויש לו מספיק מנוחה, אבל אני חושב שהשופטת מסתכלת על זה כעניין חוקתי, כי כדורגל לא מוכר כמקצוע חיוני למדינה, וכדורגל הוא מקצוע, ומבחינה חוקתית יש כאן מחדל של ההתאחדות - אין מה לעשות אין איך לחייב עובד לעבוד ביום שבת, אם יאשרו גם לכדורגל בלי שזה מקצוע חיוני יהיה לזה השלכות על אנשים שבאמת צריכים את זה כמו פועלים שעובדים קשה כל השבוע ומגיע להם יום אחד של מנוחה כדי לנוח בניגוד לכדורגלן הישראלי הממוצע.

    אז מבחינת החוק אין שום סיכוי שהשופטת תאשר לליגה הלאומית לשחק, ואם היא לא תאשר אז מעניין מה יקרה ששחקן מליגת העל יגיש תביעה מעצמו, אם אין היתר אז אין היתר, מה לעשות חוק זה חוק..
    מה הסיכוי שאריה דרעי שהתבטא בנושא ומייצג מפלגה חרדית שהדבר האחרון שמעניין אותה זה כדורגל , אבל שהרבה מצביעים שלה הם בדיוק קהל היעד שלא רוצה כדורגל בשבת - שומרי מסורת/דתיים שאוהבים כדורגל, מה הסיכוי שדווקא הוא יתן את ההיתר?
     
  15. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    לא, אתה טוען שזו אפליה שדתיים לא יכולים לשחק בשבת. אז אני טוען שזו אפליה שחילוניים לא יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת. אי אפשר להשאיר את כולם מרוצים.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.