סוגיית הזרים בליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Ice Cream, ‏30/6/11.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ועוד איך יש צורך!
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,165
    לייקים שהתקבלו:
    26,249
    מין:
    זכר
    יש צורך כיוון שמטרת ההתאחדות אמורה להיות גם פיתוח השחקן הישראלי לכן מוטב שיעדדו הבאת אנשים שילמדו את השחקן הישראלי כדורגל
     
    Sir Alex Ferguson ו-Hapoel_Tel_Aviv אוהבים את זה.
  3. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,599
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    אני חושב שרוב אוהדי הכדורגל הישראלי לא מסכימים איתך.

    הדיון הזה נטחן בכל צורה אפשרית (ומסיבה כלשהי ממשיך לצוץ כאן אחת לכמה שבועות): כדי להביא זרים טובים יותר צריך כסף טוב יותר או עין מקצועית טובה יותר. אין לי התנגדות עקרונית לעוד 2-3 זרים בקבוצה, אבל אני לא רואה טעם בעוד מאותו דבר.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    הגבלת כמות הזרים לא מעודדת בשום צורה פיתוח של השחקן הישראלי.
    היא מעודדת מחירים מנופחים לשחקנים בינוניים/מיוחצ״נים.
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אלה אותם אוהדים שלא רוצים שחקן ערבי בקבוצה שלהם, קוראים לפיטורים של מאמן אחרי 3 מחזורים, מעריצים שחקנים כמו ערן לוי וזורקים מוטות על אלישע לוי.
    תאמין לי שאני בכיף תופס את עמדת המיעוט, וגאה בכך שאני נבדל מהדעה הכללית של רוב האוהדים בארץ.
    לא כדי להיות שונה, רק בגלל שרוב האוהדים בארץ הם אנשים ציניים.

    הבעיה של הדיון הזה היא שכל הזמן מדברים על ״זרים טובים יותר״, לא צריך רק זרים טובים יותר. צריך גם מחירים שפויים, מאגר של שחקנים, אופציה להביא כישרונות זרים צעירים שיוכלו להתפתח, אופציה להשאיר שחקנים מבוגרים בסגל בלי להבטיח להם דקות משחק.
    צריך לבטל את הרעיון הזה שזרים באים כדי להיות הדובדבן שבקצפת.
     
    orimor2212 אוהב/ת את זה.
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,165
    לייקים שהתקבלו:
    26,249
    מין:
    זכר
    שוב מי אמר שהמחירים לא שפויים? אף אחד לא הכריח את מכבי ת"א להביא לספסל את בן בסט, ורמוט, אזולאי, להאריך חוזה ליצחקי.
     
    oranfu, לירן ו-Hapoel_Tel_Aviv אוהבים את זה.
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    סע לקפריסין.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  8. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,599
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    אני חושב שאתה טועה ובגדול. הכדורגל הישראלי הוא מוצר מחורבן. ואם כבר מחורבן, שיהיה מקומי.

    על הנקודה השניה הרחבתי בעבר באחד הגלגולים הקודמים של הדיון הזה. אני ממליץ לך להעמיק באחת הליגות משופעות הזרים (בסדר הגודל של ליגת העל, כמובן) ולהיווכח שלרוב מדובר ברכבת זרים זולים שמשחקים כיסאות מוזיקליים אחד עם השני. אין כאן בשורה גדולה.
     
  9. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אם שחר היה משלם 700 אלף יורו על בן בסט, 900 אלף יורו על אזולאי ו-700 אלף יורו על ורמוט, היית אומר שהבעיה היא בשחר. אני אומר שהבעיה היא במחירים.
    קרויף אמר בסביבות המשחק נגד צ'לסי כמה דברים מעניינים שאותי שכנעו - ג'ורדי קרויף: "ליגת האלופות לימדה אותי שיעור" - וואלה! ספורט
    "אני מאמין שאם בכל יום אתה מתאמן עם אנשים שבאים ממנטליות שונה וחינוך שונה, יהיה לך יותר ידע שיתבטא ביכולת גבוהה יותר. לעולם לא אגיד שהשחקן הישראלי לא טוב. אני אומר שאם בכל יום תהיה עם אותה קבוצה של אנשים שיש לה את הפילוסופיה שלך, אז לעולם לא תתפתח". הוא גם באותו ראיון הסכים שהליגה בישראל טובה מהליגה בקפריסין, אבל אמר שצריך לשים לב להתפתחות הנבחרת הקפריסאית והתוצאות של הקבוצות הקפריסאיות באירופה. הוא גם אמר שיותר שחקנים זרים יורידו את המחירים של השחקן הישראלי, שהוא באופן אבסורדי הרבה יותר יקר מזרים. וזה בלי שיש כאן איזה חוק רוסי או משהו כזה (שבכדורסל הוביל לזה שהמשכורות לישראלים יהיו מנופחות וחסרות פרופורציות).


    איזי שירצקי רוצה מעל מיליון יורו על וובה בראון (104 משחקים, 3 שערים ומספר דומה של בישולים אם אני לא טועה) ועל אחמד עאבד (15 שערים ב-111 הופעות עד כה בליגת העל) (כ"א). אם נסתכל על transfermarkt, שכמעט תמיד מנפח את הערך של השחקנים ביחס לערך "בפועל" שלהם - עאבד מוערך ב-300 אלף יורו ובראון ברבע מיליון. זה אומר שגם ביחס למחיר המנופח ב-transfermarkt, איזי שירצקי רוצה יותר מפי 4 על כל אחד מהם.

    זה מוביל לזה שלאיזי אין שום אינטרס למכור אותם לחו"ל, כי אף קבוצה בחו"ל לא תשים סכומים כאלה על השחקנים האלה, מה שאומר שהשחקנים האלה יישארו בארץ (ונכון להיום זה אומר או בספסלים של מכבי תל-אביב/הפועל באר-שבע, או בהרכב של מכבי חיפה ואני תוהה אם לשחר יש אומץ לנסות להביא עוד שחקנים שפורחים בקרית שמונה ונובלים אצלו במערכת). ככה שהרבה פוטנציאל להתפתחות אין לשחקנים האלה... כי או שהם במועדונים שלא יתנו להם לשחק, או במועדונים שיכולים לתת להם מרווח התפתחות מסויים.

    אז השחקן הישראלי תקוע במקום כי המחירים שלו בארץ מנופחים, ויש גבול כמה שחקנים מכבי תל-אביב והפועל באר-שבע יכולה להכיל. אני לא חושב שלא מכבי ת"א ולא ב"ש צריכות את עזרא למשל. הכדורגל הישראלי משופע כרגע בשחקני כנף.
     
    orimor2212 ו-Roma אוהבים את זה.
  10. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,599
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    הנבחרת הקפריסאית הרבה פחות הישגית מנבחרת ישראל וגם לקבוצות הקפריסאיות - למעט אפועל העשירה וההישג החריג שלה ב-2013 - אין על מה לכתוב הביתה בכל הנוגע להישגים אירופאים. הכדורגל הקפריסאי לא עולה על הישראלי בדבר.
     
  11. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    את העונה הבאה הם מתחילים 4 מקומות לפניך בדירוג UEFA (UEFA coefficient - Wikipedia, the free encyclopedia נכון שזו העונה האחרונה שבה הם ייהנו מהקמפיין מאפועל, אבל הפלא ופלא, נכון לכרגע גם את העונה שאחרי הם יתחילו מעלינו בדירוג.
    כשהסיכוי שהם יוציאו עוד נקודות דירוג העונה (משחק חוץ היום נגד שאלקה ובעוד שבועיים משחק בית נגד ספארטה פראג. ולהם יש עדיין סיכוי סביר לעלות, למרות שהם כרגע אחרונים, אבל בכל מקרה הם יכולים להוציא עוד נקודות דירוג).
    ובכלל, ב-4 מ-5 העונות האחרונות הקפריסאיות באופן עקבי מוציאות יותר ניקוד דירוג מהישראליות.
    ונבחרת קפריסין הגיעה למחזור האחרון במוקדמות היורו כשהיא תלוייה בעצמה. מתי פעם אחרונה אנחנו עשינו את זה? אה רגע...




    אבל לא לדאוג - כל עוד דמאיו, שירצקי, ברקוביץ' וטביב הם אלה שקובעים את התקנון, כל מי שמתנגד להגדלת כמות הזרים יכול להיות רגוע.
    השחקן הישראלי תקוע בארץ, כי מעבר לרמה המקצועית שלו, והתפיסה שלו שמרבית הליגות באירופה קטנות עליו, איזה סיבה יש לי למכור אותו לחו"ל, כשאני יכול למכור אותו לקבוצה בארץ תמורת פי 3 ו-4 ממה שקבוצה אירופאית תחשוב על לשלם עליו...

    ברקוביץ' הולך לעשות מאות אלפי ש"ח (במקרה הרע מבחינתו) על בריהון, ואולי גם על ששונקר בינואר. טביב יעשה אקזיט בקיץ על אצילי. שירצקי יעשה אקזיט על עאבד ואולי גם על בראון. דמאיו פספס את ההזדמנות לעשות כסף גדול על עגיוב וראלי כי היה חמדן מדי.
    יכול לתת עוד דוגמאות אם נורא רוצים (עוד לא הזכרתי את מכבי פ"ת או את אשדוד, שלפחות מצליחים באמת להוציא שחקנים לחו"ל אז לפחות זה לא תוקע את השחקנים שלהם (למישהו יש ספק שהם היו רואים יותר מ-100 אלף יורו על עבד אלחמיד אם היו מוכרים אותו לקבוצה בארץ?).

    אין להם שום אינטרס להצביע על משהו שיוביל לזה שהמחיר של השחקנים שלהם יירדו.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני לא מאמין שאתה קונה את החרטוט שהשחקן הישראלי יקר משחקן זר... כן, הוא יקר משחקן זה כמו הזרים שאספו השנה בנתניה כאילו מדובר באיזו קבוצת שיקום לשחקנים שלא שיחקו כדורגל בשנה-שנתיים האחרונות...
    חגיגת השכר בארץ נגמרה!
    וכסף על העברות שחקנים כבר כמעט לא עובר כאן.
    דמאיו רוצה מיליונים על עגייב וראלי? נו? ומישהו רץ לקנות אותם? ב"ש, מכבי ת"א ומכבי חיפה רבו עליהם?
    אנשי המקצוע שלנו בארץ עצלנים ופחדנים! אלה שיש להם כסף מעדיפים ללכת על בטוח ולכן הולכים על ישראלים שהוכיחו את עצמם כי הם חושבים שאפשר להפיק מהם יותר ויש הרבה פחות בעיות התאקלמות(סטייל מה שקרה לרעננה עם השחקן שהיה אמור להוביל אותה העונה). אנשים חכמים גם עושים בחוכמה ומביאים זרים מוכרים. שניים מהזרים של ב"ש לא הגיעו לארץ לב"ש. הזר הכי טוב של מכבי ת"א הוא שחקן שכבר היה בארץ. כשג'ורדי רצה לפגוע בינגו הוא הביא לכאן את אניימה המוכר והטוב. אם כמות הזרים בארץ כל כך מוגבלת למה קבוצות כאן ממחזרות זרים? הרי העולם הוא גדול... למה תמיד עולים אותם שמות? כי אין לקבוצות הישראליות, ואפילו הגדולות והעשירות, את הסקאוטינג המתאים כדי להביא לכאן זרים באמת טובים. אין לקבוצות שלנו את הכסף להתמודד על זרים שסומנו באירופה. וזו הסיבה שמעדיפים להתנפל על כל שחקן ישראלי שהוא קצת מעל הממוצע. אין קשר למכסת הזרים. גם 5 גדול על כל הקבוצות בלי יוצא מהכלל.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,216
    לייקים שהתקבלו:
    7,086
    1. אני חושב שאלה שתומכים בהגדלת מספר הזרים מנותקים מאוד מהמציאות הקיימת. לא צריך ללכת רחוק מידי, כי הדיון על מספר הזרים התרחש גם בעבר כשהעלו את מספר הזרים משלושה לחמישה, והשאלה הנשאלת היא האם העלאת מספר הזרים לחמישה העלתה את הרמה של הכדורגל הישראלי או הכדורגלן הישראלי? התשובה היא כמובן לא. אם בשנות ה - 90 הזרים שחתמו בכדורגל הישראלי היו כאלה שהיו אמורים להיות יותר טובים מהכדורגלן הישראלי, היום הרבה מהקבוצות מחתימות זרים שהם באותה רמה כמו השחקנים הישראלים, ולפעמים אפילו ברמה פחות טובה, בגלל שהעלויות שלהם נמוכות יותר מבחינת המס.
    וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו, שאולי בעולם אוטופי אנחנו חושבים שהעלאת מספר הזרים תוביל להעלאת הרמה, כי זה משהו שיכול לדרבן מועדון מקצועני, אבל בכדורגל הישראלי, שבו אולי שלושה - ארבעה מועדונים מתנהלים במקצוענות, זה פשוט תהיה דרך להביא את אותה איכות שיש היום בליגה, אולי אפילו איכות נמוכה יותר, בפחות כסף.
    אז כל האלי טביבים אולי יחסכו לעצמם כסף כי הם יביאו זרים ברמה נמוכה בקצת כסף, אבל הרמה לא תעלה. הסכום שמקצים לזרים היום הוא אותו סכום שהוקצה לזרים בעבר, רק היום בכסף הזה מביאים חמישה זרים בינונים - בינונים ומטה בעוד בעבר היו מביאים שלושה זרים בינונים ומעלה - טובים.

    2. צריכים הוכחה? כמה קבוצות בליגת העל מחזיקות היום 5 שחקנים זרים איכותיים? הפועל באר שבע ומכבי תל אביב אפילו לא מגיעות למכסה. לעומת זאת מכבי נתניה שסוגרת את הטבלה מגיעה למכסה, גם הפועל חיפה וגם הפועל תל אביב שנמצאות במקומות 12 - 13 מגיעות למכסה, מה שמלמד שוב שהמחשבה היום בכדורגל הישראלי, בניגוד לעבר, הוא לא להביא זר שיהיה יותר טוב מהכדורגלן הישראלי, אלא להביא זר שיהיה זול יותר מהכדורגלן הישראלי.

    3. וזאת נקודה חשובה. לא משנה מה נעשה בישראל, אנחנו לעולם לא נגיע לרמת הכדורגל באנגליה או ספרד, גם לא בגרמניה או איטליה. זה קשור כמובן לכמות האוכלוסייה ולכמות בעלי ההון שנמצאים בכדורגל הישראלי. יכולה להיות ליגה טובה יותר או טובה פחות במונחים מקומיים, אבל יש לנו תקרה מסוימת שלא משנה מה נעשה לא מצליח לפרוץ אותה. מי שרוצה לראות כדורגל ברמות הכי גבוהות, שיסע לאנגליה, ספרד או גרמניה, או שיפתח טלויזיה על ספורט 1/ערוץ הספורט, בישראל זה לא יקרה לא משנה איזה צעדים נעשה.
    לאור זאת, הקשר שלנו לכדורגל הישראלי והאהבה שלנו לכדורגל בישראל הוא בגלל שהוא שלנו. בגלל שמדי שבוע אתה יכול לראות במגרש כאלה שגדלו איתך בשכונה, או למדו איתך בבית הספר, או שיחקו איתך בקבוצת הנערים, או סתם גדלו וגודלים באותה מקומות שאתה גודל בהם. זה מה שהופך את הכדורגל הישראלי לשלנו ובגלל זה אנחנו אוהבים אותו. אם נמלא את הליגה הישראלית בזרים שמבחינה מקצועית אין להם שום עדיפות על החומר המקומי, זרים שישבו על הספסל או ביציע ועדין ישתלם לקבוצה להחזיק אותם בגלל העלות הכספית הנמוכה, אז היא כבר לא תהיה הליגה הישראלית, כבר לא תהיה שלנו, ואז לא יהיה לנו שום סיבה ללכת למשחקים, ולא יהיה הבדל בין הליגה כאן לליגת הקפריסאית נניח מבחינתנו האוהדים. כל החלטה בקשר למספר הזרים בכדורגל הישראלי צריכה לצאת מנקודת ההנחה שהליגה היא קודם כל שלנו, של הישראלים, ושהמטרה היא שהזרים כאן יעלו את הרמה ולא יתפסו מקום של ישראלי שלא נופל מהם ואולי אפילו עדיף עליהם רק כי הם זולים יותר, מה שיקרה במידה ונעלה את מספר הזרים בליגה אצל 99% מהקבוצות.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  14. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,599
    לייקים שהתקבלו:
    5,965
    @amn,

    בארבעת הקמפיינים האחרונים - לפני זה שהסתיים לאחרונה - נבחרת קפריסין אגרה אותה כמות נקודות כמו נבחרת ישראל בקמפיין האחרון. לגבי הקפריסאיות באירופה, כפי שכתבתי: אפועל ומלבד זה מעט מאוד. ובשלוש השנים האחרונות מכבי של קרויף עשתה יותר גם ממנה.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מי כמוני רצה שבנתניה מה שעשו העונה שלומי דורה ודורון אוסידון יצליח. מי יותר ממני היה רוצה שליאור ואריאל יבואו ויגידו לי- ״רואה? במקום עידו לוי הבאתם זר זול בהרבה והוא מצויין. רואה? הבאתם שני מונטנגרים בזול שמוסיפים לכם המון במקום ישראלים. רואה? תראה איזה חלוץ הבאתם בזול במקום לשלם הרבה יותר על בדש? ותראה איזה שחקן נהדר מילאן סימיליאניץ׳. תענוג לראות את נתניה. איזה יופי הזרים משדרגים אותה! אולי אם היה אפשר להביא עוד שני זרים גם לא היינו משאילים את ברק לוי ומרגוליס ומביאים עוד שני זרים בשקל וחצי כי וואלה, אולי נמצא עוד קאיודה או ישמעאל אדו? עדיף מלטפח שחקנים למכבי ת״א, לא?
    ומה קורה בפועל? הזרים האלה הגיעו כדי לחסוך עלויות. הזרים האלה הגיעו בזול כי אף אחד אחר לא רצה אותם. הם הגיעו בזול אחרי פציעות. אחרי שלא שיחקו כדורגל שנתיים. אז וואלה... זה באמת זול יותר משחקן בית כמו עידו לוי... וסיסאיי באמת זול בהרבה מבדש. איך בדיוק זרים כאלה עוזרים לכדורגל הישראלי להתקדם? תהרגו אותי- באמת שאין לי מושג.
    וכפי שאמרתי- אם נתניה יכלה להביא שבעה זרים יש סיכוי שהמצב אפילו היה עלוב יותר... ונתניה היא לא היוצאת דופן. ככה מתנהלת רוב הליגה. ועובדה שמי שכן יש לו כסף וכן מחפש זרים איכותיים לא מצליח למלא את המכסה הזו... אז על מה הדיון כאן? איך זרים כמו מישצ׳נקו וסיסאיי הופכים את הכדורגל הישראלי לטוב יותר? איך שחקן נבחרת אולימפית כמו ירין חסן יכול להתקדם כשהוא משחק ליד בלמים זרים שבמקרה הטוב הם ברמה שלו? איך מרגוליס יכול לעלות על טבלת הבישולים ולהתפתח עם חלוץ זר שמחרב כל התקפה ואפילו חלוץ כושל שלא מסוגל לתת גול ממטר כבר 3 שנים כמו אבידור מועדף עליו?
    למה אם רעננה לא לוקחת את עידו לוי ודודי תירם הם צריכים להתסכל מהיציע או מהספסל על בחור שהגיע מליגה שניה באוקראינה מתגלח עלינו? על מה ולמה? כי שלומי דורה הביא אותו והורדה שלו לספסל תהיה הודאה בכשלון?
    העיקר שהבאנו חמישה זרים... באמת באסה שאי אפשר יותר... איזה כיף היה לראות 10 כאלה, הא? חלום!


    Sent from my iPhone using Tapatalk