דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    השאלה כאן היא לא אם הוא מגוחך או לא(בעיניך הוא מגוחך, בעיני פלאטיני ואחרים בפיפא ואופא הוא הכרחי למען הישרדות הענף, התחרותיות שבו, והעניין שבו אבל מה הם מבינים? ברור שזה מגוחך כי אתה חושב ככה....). כאשר נוצרים פערים מפחידים בין קבוצות בגלל גורמים פרטיים שמעוותים את השוק, כאשר תחום מסוים מנוהל בהפקרות, הלנות שכר בו והגעה של קבוצות לסף פירוק הם עניין שבשגרה יש צורך לדון בהגבלות. לא סתם יתעוררו יום בהיר אחד באירופה ואמרו לעצמם- וואלה, יש לנו ענף מושלם, הכל בו נפלא, מה עושים עכשיו? בואו נחשוב איך להרוס אותו... אף אחד לא אמר אם זה מתאים בארץ, האם הפערים בארץ מצדיקים את זה, והאם זה מה שצריכים לעשות- אלא לדון ואתה קופץ וישר עושה מכולם מטומטמים. מה שמטומטם זה לא להבין שלהגדיל את מכסת הזרים(דבר נוסף שהולכים לדון בו) בתנאים הנוכחיים בלי לנקוט בצעדים נוספים במקביל כדי לרסן את זה- זה הדבר הכי טפשי שאפשר לעשות! 99% מהאנשים מבינים את זה. אתה לא. אבל תמשיך להטיף... לא פלא שכל הפורום כאן הבין שאין שום הבדל בינך ובין ג'ורדי- שחוץ ממכבי ת"א לא מעניין אתכם כלום...
    תעשה טובה, פשוט תגיד שכאוהד מכבי ת"א המטרה שלך זה להגיע בכדורגל לאותו מצב שיש בכדורסל. זה לגיטימי והרבה יותר מתיישב עם הקו האידיוטי שאתה מנסה למכור לנו במסווה של איכפתיות לעתיד הכדורגל הישראלי. הכדורגל הישראלי בשפל! הוא לאט לאט מעניין פחות ופחות אנשים! הייתי לפני שבוע בברצלונה וזה מדהים כמה ישראלים נוסעים היום לאירופה ומשלמים אלפי שקלים כדי לראות כדורגל והם אפילו לא זוכרים מתי פעם אחרונה שהם היו במגרש בארץ... היום אתה רואה ילדים ברחובות עם חולצות של קבוצות זרות יותר מאשר של קבוצות ישראליות כי כבר אין כאן עם מי להזדהות, כי אין עניין, כי כבר 3 שנים אין כאן שאלה מי תהיה האלופה ואם גולדהאר יחליט בינואר שהוא לא מוכן לאבד את האליפות בכל מחיר גם לא תהיה שאלה לגבי זה העונה.
    אפילו כאן בפורום שברור שמורכב מאנשים שחולים כדורגל- הרוב בכלל לא הולכים למשחקים. כי המחיר לא מצדיק, כי הכדורגל חרא, כי הקבוצה שלהם חרא, וכאשר הכל חרא וגם אין תחרותיות- מה נשאר בעצם חוץ מסוע לראות את ברצלונה, דורטמונד ומנצ'סטר יונייטד?
     
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    לא הרעיון לכשעצמו מגוחך, הביצוע מגוחך.
    אני מסכים שצריך למצוא דרכים לפקח על ההתנהלות הכלכלית של מועדוני כדורגל כדי למנוע פשיטות רגל וכד', תקרת שכר והגבלות תקציב הן ממש לא הדרך.
    אני גם לא חושב שצריך להגביל תקציבים כדי לצמצם פערים וליצור "תחרותיות" (זה כל כך מרגיז. אין יותר קפיטליסטי מס פורט תחרותי, די כבר לחשוב שהכל צריך להיות שוויוני ברמה הכספית), בטח לא ברמה מקומית (אולי ברמה הבינלאומית זה יכול לעזור). זה שוק חופשי, ואם יש אדם עשיר שרוצה לשים כסף אין סיבה למנוע את זה ממנו כל עוד הוא יכול להתחייב על כך, גם אם הוא בקושי מכניס. זה שוק חופשי, ואם יש פערים אז יש פערים.

    אם אנשים בפורום לא הולכים למשחקים זו בעיה שלהם ושל התפיסה שלהם כאוהדים. איך שאתה משליך את זה על כל מה שקשור לפערים כספיים, רק מראה כמה התרבות בארץ מזעזעת.
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בדיוק... להגיד בעיה שלהם זו בדיוק הדרך לפתור בעיות בכדורגל הישראלי... לא חס וחלילה לחשוב למה אצטדיון חדש זה הדבר היחיד שגורם כאן לאנשים לרצות לבוא לכדורגל וגם זה אפקט שברור שישחק...
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    פערים תקציביים בספורט הם בעיה רק במקרים בהם נקודת המוצא, כלומר חלוקת הכספים הבסיסית, אינה שווה. בישראל כל מועדון מתחיל מאותו סכום של כסף שמקבלים מהטוטו וגם מזכויות שידור כמדומני, כאשר ההמשך תלוי מענקים וכמובן גם הכנסות טבעיות. אם למכבי תל אביב יש יותר כסף מלבאר שבע כי גולדהאר משקיע יותר כסף מברקת, ולבאר שבע יש יותר כסף מלקריית שמונה בעיקר כי ההכנסות הטבעיות של באר שבע גדולות יותר משל קריית שמונה, אני לא רואה בכך בעיה. אם נוצר בעקבות זה פער מקצועי גדול, אז שיהיה פער מקצועי גדול - אף אחד לא נפגע מזה, לכולם יש סיכוי שווה והכל חוקי.
    לכן, במצב הקיים הפערים התקציביים הם אפילו לא בעיה.
    זה נכון, אגב, גם בראייה כללית יותר, בכל הקשור לפערים כלכליים במדינה, רק שתנאי הפתיחה ברמה המדינית אינם שווים (ע"ע תספורות וכד').

    יש בעיות אחרות בכדורגל הישראלי, חלקן מרחיקות אוהדים מהמגרשים באופן ישיר, חלקן באופן עקיף וחלקן כלל לא, ועדיין אם אוהד של קבוצה שרואה בעצמו אוהד מסור וחובב כדורגל ישראלי מושבע בוחר לא להגיע למגרש כמעט בכלל זו קודם כל בעיה שלו ושל התפיסה שלו כאוהד.
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    ברוב המדינות באירופה אין עניין וכולם יודעים מראש מי ה2-3 שיתחרו על אליפות.
    גולדהאר אשם בזה?

    וכשקרוייף יצטרך להחתים את דנינו/אצילי/עזרא/עאבד/מזרחי וירוקן את הקבוצות הבינוניות מהישראלים הבכירים שלהם, איך זה יתרום לתחרותיות של הליגה?
     
    orimor2212 ו-amn אוהבים את זה.
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אם ג'ורדי בוחר להביא את דנינו ולא בלם זר זה אך ורק כי הוא יודע שבמחיר של דנינו הוא לא יכול להביא זר ברמה של דנינו. הוא יכול להביא או זר לפני פנסיה כמו פריצה ושני הספרדים שהוא הביא או שחקן צעיר בן 17-18 שאף קבוצה באירופה לא סימנה שהוא צריך לגדל. זו הסיבה שהוא יעדיף "להסחט" ע"י לוזון או טביב ולא מגבלת הזרים. שיפסיק לחרטט את כולם. חוץ מפריצה איזה זר יוצא דופן באיכותו שאי אפשר לוותר עליו הוא הביא לכאן חוץ מכאלה שכבר הכרנו? די עם החירטוטים!
     
  7. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    קרלוס גארסיה שהיה הבלם הזר הטוב בליגה לפחות בעונות של אוסקר ושל פאולו סוסה?

    אתה באמת חושב שמכבי תל-אביב (עזוב רגע את קריוף, אלא מכבי כמועדון עם היכולות התקציביות שלו) לא יכולה להביא שחקנים כמו ואליינטה ורואדה? כמו הובאן ואוגו? כמו קלאודמיר? עריכה: וזה בלי ללכת רחוק ולהסתכל על שחקנים שלא הגיעו לארץ. העלות השנתית של כל אחד מאלה (גם אם לא הייתה הטבת מס) היא נמוכה בהרבה רק מהסכום שעמוס לוזון ירצה על דנינו (נסכים שזה לא ייסגר בפחות ממיליון יורו?).
    או שאתה חושב שדנינו עדיף על ואליינטה ורואדה?

    יכול להיות שלקרויף יש בעיה בעין המקצועית שלו (אני לא חושב, והתייחסתי לזה גם בדיון של סוגיית הזרים, אבל נשים את זה בצד). מכבי תל-אביב לא יכולה עם היכולת התקציבית שלה והעובדה שהיא צפוייה להשתתף באופן קבוע בשלב בתים אירופי (יותר סביר בליגה האירופאית מליגת האלופות כמובן) בשנים הקרובות למצוא גם 10-15 שחקנים טובים מאוד?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/11/15
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אחרי זה אתה לא מבין למה אני לא לוקח אותך ברצינות. אתה כותב שטויות שאין שום קשר ביניהם לבין מה שאני כתבתי.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    קרלוס גרסיה באמת בלט בעיניך באופן יוצא דופן מעל איתן טיבי? אתה חושב שבמרוצת השנים אתה תדבר על קרלוס גרסיה כמו שמדברים היום על רומן פץ, סרגיי טארטיאק ולואיס מרין שהיו דרגה מעל כל מה שהיה לבלמים שלנו בארץ להציע? קרלוס גרסיה בא לארץ כי הוא בשיא הקריירה? פריצה היה בא לארץ אם הוא היה בן 24?
    מה שעומר דנינו מרוויח בעונה במכבי פ"ת קרלוס גרסיה מרוויח בחודש. אם עומר דנינו יעבור למכבי ת"א הוא בטח יהיה באיזור החצי ממה שקרלוס גרסיה מרוויח. סכום העברה זה מה שמפריע לך? אז תחכה שהוא יהיה לקראת סוף חוזה ותשלם הרבה פחות... גם טוני וואקמה היה עולה לב"ש פי 2 אם היה לו עוד 3 שנים בחוזה ברעננה... על שחקן זר מבטיח לא תצטרך לשלם דמי העברה של מיליוני דולרים כמו שמכבי ת"א שילמה על השוער?

    אתם כל הזמן מדברים על מחירים מופקעים. תנו לי שם של שחקן בינוני ישראלי אחד מחוץ למכבי חיפה שהשכר שלו מופקע ביחס לתוצרת? אולי תמצאו בודדים כמו רייכרט שנוח מאוד לבוא היום ולסמן אותו... כולנו יודעים שזה יכול להשתנות כי רייכרט מהישראלים הצעירים היותר טובים בארץ.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ברגע שבכל דבר צריך לשים לך תרגום בגוף הסרט זו בעיה...
    הכוונה היתה שגם אם יגדילו את מכסת הזרים הוא עדיין יעדיף להחתים ישראלים כי בסכומים "המופקעים" האלה כי הוא לא יכול להביא שחקנים זרים איכותיים יותר... למרות שגם ברווזון עיוור מידי פעם תופס גרגיר... אולי אם הוא יביא 10 יש סיכוי ש- 3 יהיו טובים... כנראה זו המטרה שלו...
     
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    שוב, מה הקשר בין זה לבין מה שכתבתי?
     
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אוקיי, נעבור לבדידים... אני מקווה שזה יעבוד יותר טוב...

    אנחנו דנים בהאם להעלות את מכסת הזרים בארץ.

    אתה אמרת:
    "וכשקרוייף יצטרך להחתים את דנינו/אצילי/עזרא/עאבד/מזרחי וירוקן את הקבוצות הבינוניות מהישראלים הבכירים שלהם, איך זה יתרום לתחרותיות של הליגה?"- כלומר, בגלל שהוא מוגבל במכסת זרים נוקשה הוא פונה לשוק הישראלי ומשתלט על כל הישראלים הטובים ומשאיר לאחרות פירורים.

    אני טוען שהוא יעשה את זה בכל מקרה, גם אם המכסה תהיה בלתי מוגבלת כי זרים איכותיים עולים הרבה יותר מהסכומים שרצים כאן על שחקנים ישראלים.
    בנוסף הוא אפילו יוכל לשדרג את יכולת הריקון של הקבוצות הקטנות... למה? כי בלי מגבלה של זרים למה ללטוש עיניים רק לישראלים הטובים? למה לא לקחת על הדרך גם את קאיודה, מנגה, פאס, ונאוואקמה?

    אין ספק- הפערים כאן בהחלט הולכים להצטמצם...

    עדיין הקשר לא מובן?
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    שקרוייף יעשה מה שבא לו זו לא הנקודה.
    אם יעלו את כמות הזרים, אז לפחות שאר הקבוצות יוכלו למלא את החסר אם מכבי לא תשאיר אותום אצלם.

    צמצום פערים? באיזה עולם אתה חי שזה יקרה אי פעם או צריך לקרות?
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אם לדעתך לא יקרה בין העשירים לעניים בארץ אני מניח שאתה גם חושב שלא יקרה בין העשירים לעניים באירופה- ואולי אתה צודק.
    אז לא הבנתי מה המטרה ביותר זרים? שמכבי ת"א תצמצם פערים מאירופה? שהכדורגל הישראלי יצמצם פערים מאירופה? שהנבחרת תשתפר? ואם המטרה היא שהנבחרת תשתפר- תן לי מקום אחד בעולם שהגדלת כמות הזרים שיפרה את הנבחרת המקומית? זו צורת חשיבה אבסורדית!

    תגידו שמה שאתם רוצים זו קבוצה אחת, כמו בכדורסל(אגב, גם תציעו שתהיה אותה שיטה- שלא משנה מי לוקחת אליפות שתמיד אותה קבוצה תייצג אותנו בליגת האלופות- לדעתי זה מאוד יכול לעזור להתקדמות שלה במפעל) חזקה בהרבה מהאחרות, אם אפשר אפילו חזקה בהרבה הרבה יותר מהאחרות, שמידי פעם תגיע לליגת האלופות או לרבע גמר הליגה האירופית ונסגור את הדיון הבלתי נגמר הזה... זה הדבר היחיד שמתיישב הגיונית עם הדברים שאתה מוכר לנו.
     
  15. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אמרתי הבלם הזר הטוב בארץ. וכן, לדעתי הוא היה הבלם השני הכי טוב בליגה פה (אחרי טיבי), ואם לא, אז בהחלט בטופ 3 (כשאני אפילו לא זוכר להגיד מי היה השלישי).
    אם גארסיה היה עוזב בסוף העונה שעברה? אין לי ספק שהיו מדברים עליו ביחד עם הבלמים הגדולים שהיו פה אי פעם בעוד כמה שנים.
    וכן, גארסיה הגיע לפה בדיוק בגיל של שיא הקריירה של בלם - 28.

    פריצה נחשב ללא ספק כהצלחה ואין צל של ספק ששיפר את הרמה של כל מי ששיחק איתו במכבי. גם היום, בהיעדר חלוצים טובים כמעט בכל קבוצות הליגה. למיטב ידיעתי אוהדי הפועל באר-שבע הכריזו על יום חג כשהוא עזב ;)

    מה שאתה אומר לגבי סיום חוזה? הלוואי והיית צודק, אבל בארץ שחקנים כבולים, עד גיל 21 לא יכולים בכלל לעזוב את קבוצת האם שלהם בלי הסכמתה, ועד גיל 24 תלויים בועדה למעמד השחקן. שאגב, גם היא די מוגבלת, ואם אני נורא רוצה ששחקן ימשיך אצלי בקבוצה, והוא נורא לא רוצה להמשיך, אז אני יכול להשפיע בקלות על המחיר שאני מקבל באמצעות החוזה שאני אציע לשחקן. למשל, אם מכבי פ"ת מחליטה עם סיום החוזה של דנינו בגיל 23 (לשם הדוגמא, אני לא זוכר מתי מסתיים החוזה שלו) חוזה של 300 אלף דולר ברוטו ל-5 שנים, אז המחיר שהועדה יכולה לפסוק לטובת מכבי פתח-תקווה לא יכול להיות נמוך מ-1.5 מיליון דולר. וזה עוד לפני שהם לקחו בחשבון את הפוטנציאל שלו, את העובדה שהוא משחק בנבחרות הצעירות וכו'). אם הוא מסיים חוזה מתחת לגיל 21, אז הוא לא יכול לזוז ממכבי פ"ת גם אם יו"ר ההתאחדות ירצה שהוא יזוז (רגע... :p ).

    חוץ מזה שלפעמים אם קבוצה צריכה לשדרג עכשיו את מרכז ההגנה (או בקיץ), לא תמיד (ובדרך כלל זה לא) זה מסתדר עם תאריך סיום החוזה של השחקן.
    מה גם ששאלתי את זה כבר איפשהו כאן - אם אתה מכבי תל-אביב או הפועל באר-שבע, ובהנחה שהקבוצות לא ימכרו אחת לשנייה שחקנים. איזה שחקן אתה יכול להביא, כך שהוא ייכנס להרכב, וייתן תפוקה טובה יותר ממי שנמצא שם כיום? בהנחה שדור מיכה יחזור מתישהו לכושר? אני לא חושב שיש שחקן בארץ (ישראלי או זר) שיכול להשתלב בהרכב של אחת מהקבוצות הללו. אולי אצילי במכבי, וזה אולי ענק לדעתי. בספסל? אצל מכבי אולי יש מקום לשחקן או שניים, אצל באר-שבע יש יותר (כי עדיין הסגל שלהם לא מספיק עמוק מבחינת איכות, ולא מספיק מגוון מבחינת עמדות לדעתי).
    העמדה שהכי משוועת לחיזוק אצל מכבי לדעתי היא עמדת החלוץ. יש פה חלוץ שאתה חושב שיכול באמת לשדרג את מכבי? לא ביחס לקיים, אלא ביחס לשאיפות של הקבוצה? חלוץ שהיה מאפשר לקבוצה להיראות קצת יותר טוב בשיטת המשחק שבה עלו למשחקים בצ'מפיונס ליג?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.