המזרח התיכון בראיה גלובלית

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Love Is Red, ‏24/10/14.

  1. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    וכל זה רק לגבי מה שאנחנו יודעים שיצא לתקשורת, במצב הרגיש הזה יש עוד המון שאנחנו לא יודעים וחשוב מאוד שביבי ובוגי ימשיכו בתפקידם עד שכל המלחמה הזו בסוריה תסתיים. יש קו ישראלי מהתחלה שצריך להמשיך בו (גם אם הוא קשור לעזרה לאל נוסרה בגולן משיקולים שלנו). לגבי רוסיה אז באמת שקשה לדעת עד כמה היחסים באמת "טובים". בירושלים לפחות לא עושים טעויות מטופשות כדי לקלקל איתם כמו שהטורקים עשו, אבל יש לנו בעיה גדולה איתם כל עוד אנחנו בצד שרוצה שאסד יפול כדי שחיזבאללה ואירן יעופו מהגבולות שלנו בצפון לכל הרוחות. זה עיקר הבעיה והוא עיקר הקונפליקט עם הרוסים. אנחנו חלק מקואליציה שלא עובדת עם רוסיה אלא עם הצד השני. צד שמאוד מסוכסך כרגע עם הרוסים. בכל מקרה כמו שאמרתי, זה לא כזה נורא כל עוד לא נכנס לתאקלים עם הרוסים כמו שהדביל הטורקי עשה.
     
  2. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    בהמשך לעליית היואן הסיני וחיסול הדולר, גם הבנק הסיני המרכזי שהולך להיות ה-כוח בעולם, יתחיל דרכו בראשון לינואר.

     
    Gass12 אוהב/ת את זה.
  3. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    אריק הכלכלה האמריקאית משועבדת מזה זמן רב מאוד לסין. הסינים רכשו אג"חים של אמריקה בכמויות לא נתפסות. בתרגום חופשי והלכה למעשה הכלכלה האמריקאית חיה על זמן שאול. הסינים ברצותם להפיל , יפילו. אני שמח שישראל הצטרפה לבנק שיחל לפעול מינואר . זהו מהלך מנצח נוסף של ביבי. הכלכלה האמריקאית לא קורסת כרגע , בגלל שתי סיבות עיקריות . 1. הם מדפיסים דולרים כאילו אין מחר . 2.עושים מניפולציות על הכלכלה העולמית בכדי לשמור ערך כלשהו למטבע שלהם. באמצעות תעשיית פצלי השמן האמריקאית שהתפתחה יפה ודחקה את אסיה .
    נכון לרגע זה קריסה אמריקאית נמנעת יותר בגלל סיבות פוליטיות וחשבונות של האם כדאי / לא כדאי להפיל אותם.
    הגרף הזה מ2013 הבור אד דגדג את ה17 טריליון. כיום הוא מדגדג את ה19 ותופח יפה מאוד כמו קרואסון בקצב של 100 מליון דולר בשעה


    http://3.bp.blogspot.com/-UTTHYIIj4Ok/Um_s-UoXwzI/AAAAAAAADQM/ZejcfZUfSNA/s640/debtchart_lightbox.Xxx
     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.
  4. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הכל נכון ורק אוסיף שהסינים החלו לפני כמה זמן להפטר בהדרגה מאיגרות החוב של הדולרים שרכשו במהלך השנים כחלק מההתנתקות מהדולר והמעבר ליואן. ברגע שיפסיקו להשתמש בדולר זה הסוף של האמריקאים. לא החוב וגם לא ההדפסות יפילו את כלכלת אמריקה, עם כמה שהכל חולה. זה בערך כבר 20 שנה המצב שלהם וזה לא מה שהכריע אותם. הכוח העיקרי שלהם הוא הדולר ועליו הם נלחמים. סדאם חוסיין היה הראשון להביא לסדק בדולר שהפסיק לסחור נפט בדולר, אז חיסלו אותו מהר. אחריו הגיעו האיראנים ובשל הגנה מהרוסים זה נגמר רק בסנקציות. השלישי שהעיז היה קאדפי וזה גם עלה לו בחייו. היום לוב, מדינת טרור שמוכרת שוב נפט בדולר, אז אמריקה מבסוטים. כל המלחמות במזרח התיכון ב 15 השנה האחרונות הן רק על בסיס הדולר-נפט וכל מי שיגיד לכם אחרת, משקר לכם.

    בסופו של דבר הסינים והעולם מחכה רק לסעודים. במהלך השנה יכריזו שהם מסכימים לקבל RMB תמורת נפט ואז הבלאגן יחגוג, זה הסוף. האמריקאים לא נראים כמי שמסכימים לסוף של עצמם בכזו קלות וכבר מתחילים לסכסך את הסעודים עם עצמם, יש מספיק נסיכים שרעבים לכתר בממלכה ומושחתים מספיק כדי לשתף פעולה עם האמריקאים נגד התקרבות הממלכה לסין. אני אולי היחיד שקורא על הנעשה בסעודיה כי זה קריטי, ממלכה מאוד מורכבת ומסוכסכת. למלך יש מעל ל 20 נשים, שזה המון נסיכים רעבים לשילטון.

    סעודיה היא המדינה הכי חשובה של 2016, כל העיניים מופנות אליה.
     
    Gass12 אוהב/ת את זה.
  5. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
  6. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    בנוסף לסעודיה, גם טורקיה היא מקום להסתכל אליו באדיקות ב 2016. אומנם כבר הם הצליחו לקבל את תשומת הלב לא מעט השנה, אבל כמה נקודות מכריעות לא מדוברות מספיק על המתרחש שם. הלירה הטורקית נחלשה מאוד בזמן די קצר, יש בטורקיה סוג של אינפלציה. הייבוא הופך מאוד יקר בזמן שרוסיה כבר לא קונה יותר מוצרים מטורקיה ומצרים לא מספקת יותר מוצרי מזון מאז שפוטין סגר איתם על המהלך הזה. כידוע, מאז ניסיון האמרקאים לעלות את האחים המוסלמים במצרים היא כבר לא מדינת חסות של ארה"ב. המצרים לא מקבלים את המימון האמרקאי והם לא מחוייבים להם יותר לכלום, עכשיו זו רוסיה שמספקת נשק ועזרה למצרים. המצב בטורקיה מצחיק לומר, לא שונה בהרבה ביחס למה שמצרים עברה. המצב הכלכלי והדרך המדינית של הממשלה למכור את עצמה לתוכניות של האמרקאים לא מוצא חן בעיני אנשי הצבא בטורקיה. המצב הכלכלי ומצב המטבע מתחיל להרעיד את המדינה. הרוסים בקשר אדוק עם בכירים בצבא הטורקי, בדיוק כמו שהיו עם הצבא המצרי שקיבל עזרה בלקיחת השילטון מהאחים המוסלמים. טורקיה היא צעד אחד לפני סוג של מלחמת אזרחים, אין ספק שהולך להיות מאוד מעניין.
     
  7. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    ועוד טורקיה

     
  8. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    המזרח התיכון ממשיך להתחמם לאחר ההוצאה להורג שהיה אמש בסעודיה ובכלל כל העולם על סף (או כבר בסוג של) מלחמת עולם ובדיון המקביל מדברים כולם בכזו חשיבות אם ערוץ אחד או יותר צריך לשדר חדשות ואיזה... לעולם לא אבין את האנשים.

    נעלה את זה כאן למי שמתעניין:



     
  9. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,197
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    לא יודע איך לומר לך את זה, אבל אין לנו שום השפעה על הדברים האלה. על דברים אחרים, יש לנו קצת, ממש קצת, השפעה, אבל עדיין יותר מהאפס המוחלט הזה.

    ואני לא יודע מה לומר על מי שטראמפ הוא מקור למשהו בשבילו מלבד לצחוק רועם (או בכי עצוב).
     
  10. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    אין לך גם השפעה אם ביבי יאשר או לא יאשר את ערוץ 20 אז בוא נודה שמה שקורה סביבנו הוא בעל הרבה יותר חשיבות וכבר משפיע עלינו מאוד (לכן עלה תקציב הביטחון. התקיפו בסוריה די הרבה פעמים בשנים האחרונות והכוננות בצפון למלחמה עולות הרבה כסף). גם אני חושב שטראפ אידיוט, אבל זה עוד אחד נוסף לרשימה שמודה שהאליטה האמרקאית הקימה אירגונים כמו אל קאידה ודעאש וכל קול נוסף הוא מאוד משמעותי. האמת לגבי מה שהאמרקאים מחוללים במזרח התיכון ב 15 השנה האחרונות צריכה לצאת בזעקה החוצה.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,197
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    מה זה טראמפ "מודה"?

    א. מי הוא שיהיה לו ידע פנימי לגבי העניין?
    ב. אם אובמה יגיד שזה יום, טראמפ יגיד שזה לילה. אם אובמה יגיד שזה חומוס, טראמפ יגיד שזה טחינה. הוא אנטי אובמה והוא מתמודד נגד קלינטון. מצאת לך מקור.
     
    Dennis Bergkamp אוהב/ת את זה.
  12. Eric Cantona Member

    הצטרף ב:
    ‏27/5/11
    הודעות:
    2,728
    לייקים שהתקבלו:
    177
    מין:
    זכר
    הסינים, הרוסים, הפקיסטנים, הסרבים, האירנים וכל האחרים שכבר אמרו לא פעם שזו עבודה, של אמריקה, המערב, טורקיה והסעודים (גם אומרים את זה בעצמם) אולי שווים בכל זאת קצת יותר רצינות מאשר ישר להתלבש על טראמפ כדי לפסול משהו שמאוד ידוע (כמעט לכולם, יש ראיות כמו זבל למי שבאמת קורא קצת יותר מהארץ וליינט). הייתי בכל זאת במקומך קצת יותר מצטנע לגבי העניין הזה, במיוחד שאתה לא יודע הרבה בנושא וגם מודה שאתה לא מתעניין.
     
  13. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,197
    לייקים שהתקבלו:
    4,936
    לא עניין של להצטנע. אין לי שום בעיה שתדבר על מה שהסינים, הרוסים, הפקיסטנים, הסרבים, האירנים וגם הסלובקים אומרים. עדיין עדיף להשאיר את טראמפ בחוץ, ולו לטובתך כדי שתיראה רציני יותר. הוא יגיד כל דבר.
     
  14. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    זה נכון שתמיד עדיף לא להביא את טרמפ כדי לנסות להוכיח איזו אג'נדה, אבל באמת בנושא הזה יש מספיק מידע שדי מאמתים את הדבר ויותר מכך, אפילו שניהם יגידו לך שזה חומוס :)

     
  15. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    עבורי אישית כל מה הייתי צריך לדעת זה המימון הטורקי של דאעש (דרך סחר בנפט).

    במרץ מר "קול של הגיון" (אובאמה, הכינוי הוא בגלל שככה המשתמש שהביא את הראיון הציג אותו) טען שהוא וארה"ב מקימים קואליציה בכדי להלחם בדעאש אחת המדינות החברות בה - טורקיה.
    אותה טורקיה שדרכה נעשה מסחר בנפט בשווי של מליון וחצי דולר הכנסות ביום.

    מה יותר מזה? מי צריך את טראמפ?

    12:01 בוידאו
    So where were you aiming for with having Turkey trading oil with ISIL under your supervision, mister American president?

     
    Eric Cantona אוהב/ת את זה.