דיון ההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏31/5/15.

  1. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    שוב, עדכונים מהימים האחרונים:

    - אינגולשטט עם ההעברה היקרה בהיסטוריה שלה - החלוץ הפרגוואי דאריו לסקאנו (25) הצטרף תמורת 2.5 מיליון אירו. לסקאנו שיחק בשנים האחרונות בלוצרן והעונה הצטיין עם תשעה שערים ב-12 הופעות בליגה. יחסית לפרופיל שלו (עונה מצוינת, לא מבוגר) זה נראה כמו רכש מצוין וזול יחסית של אינגולשטט, שהיתה צריכה חלוץ טוב יותר מלוקאס הינטרזר.

    - ממשיכים עם דרום אמריקאים, הצ׳ילאני מרסלו דיאז יעזוב את המבורג ויחתום בימים הקרובים בסלטה ויגו. המבורג תיפרד גם מזולטן שטיבר, שמבוקש בכמה קבוצות מהליגה השנייה.

    - הוגו אלמיידה, חלוץ ורדר ברמן ונבחרת פורטוגל לשעבר, שוחרר מאנז׳י מחצ׳קאלה וחתם בהאנובר. יש לי תחושה שזה יצליח כמו שהמעבר של קוריאני להופנהיים ״הצליח״.

    - קאמבק נוסף צפוי בבונדסליגה, ומעניין יותר לדעתי - קרלוס אדוארדו, הקשר הברזילאי שכיכב לפני כמה שנים בהופנהיים לפני שעבר לרוסיה, עשוי לחזור אליה בהשאלה.

    - פרנסיסקו רודריגס, אח של, יעזוב את וולפסבורג בהשאלה, ככל הנראה לארמיניה בילפלד.

    - ג׳ורדן מוריס, חלוץ אמריקאי בן 21 שנחשב לאחד מהכישרונות הגדולים בארה״ב ולמרות שעוד לא שיחק בקבוצה מקצוענית, ערך שש הופעות במדי נבחרת ארה״ב, מתאמן בורדר ברמן וצפוי לחתום על חוזה בברמן בקרוב. חלוץ בינלאומי נוסף שמתאמן בברמן הוא ההונגרי לאזלו קליינהייזלר.

    - אוגסבורג החתימה את הבלם ההולנדי ג׳פרי גווליוו (כנראה הוגים את השם משפחה שלו אחרת). רכש נוסף שלה הוא החלוץ השווייצרי הצעיר אלביין איאטי, שהצטרף מבאזל.

    - בורוסיה מינשנגלאדבך החתימה את בלם נבחרת אוסטריה מרטין הינטרגר. הינטרגר עבר בהשאלה עד לסיום העונה, כשלגלאדבך יש אופציה לקנות אותו בסיומה תמורת 12 מיליון אירו.

    - שאלקה הצליחה להיפטר מפיליפה סנטנטה, שעבר לקובאן הרוסית. שחקן ששאלקה פחות רוצה שיעזוב הוא לירוי סאנה, שמקושר למעבר אפשרי תמורת עשרות מיליונים לריאל, בארסה, סיטי, יונייטד וליברפול. יש דיווחים סותרים לגבי הימצאות סעיף שחרור של 37 מיליון אירו בחוזה שלו, אחרת המחיר שלו עשוי לתפוח ל-50 מיליון ומעלה.

    - הבילד דיווח על מגעים בין הקשר האחורי הנורבגי הבארד נורטוויט, שמסיים את חוזהו בגלאדבך בסיום העונה, לבורוסיה דורטמונד.
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני לא יודע מה אינגולשטט מחפשים, אבל לסקאנו לא זכור לי כסקורר מדופלם או שחקן שהיית מנחש שיהפוך "להעברה היקרה בהיסטוריה של מועדון בונדסליגה" :)
     
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    אינגולשטט כבשה רק 11 שערי ליגה העונה (רק שניים יותר מלסקאנו). הגנתית היא נראית טוב, אבל כדי להבטיח הישרדות מוקדם היא חייבת להשתפר מול השער.
    הטייטל המחייב הוא כמובן לפרוטוקול, כי כמעט כל השחקנים שלהם הגיעו בסכומים נמוכים או בהעברות חופשיות כשהם עוד היו בליגה השנייה.
    דווקא שני השחקנים שהצטרפו בקיץ תמורת סכומים גבוהים יחסית מאכזבים - המגן השמאלי מרקוס סאטנר (700 אלף אירו, שחקן רוטציה), השוער אורייאן ניילנד (שיחק ביורו צעירות בישראל, מיליון אירו ולא תפס מקום בהרכב), הקשר הצעיר מוריס מולטאופ (חצי מיליון, כמעט ולא שיחק) וההעברה הכי יקרה של אינגולשטט לשעבר, גם כן חלוץ - אליאס קאצ׳ונגה (מיליון וחצי אירו) שבקושי שיחק העונה (אולי גם בגלל פציעה).

    * הסתכלתי על ההעברות שלהם לא מזמן. הפגרה משעממת ;)
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    זה אומנם לא חדש, אבל כל פעם מדהים מחדש.
    טים קלוזה עוזב את וולפסבורג ועובר לנוריץ' תמורת סכום המוערך במעל ל 10 מיליון יורו.
    שחקן לא רע, כמו רבים וטובים, לא יותר ולא פחות. 10 מיליון לא יאמן....
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  5. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לא האמנתי שראיתי את זה בפעם הראשונה. כמו שכתבת, הוא שחקן לא רע, אבל הוא אפילו לא היה בהרכב הפותח שלהם (הברזילאים פותחים) ואם הייתי צריך לנחש, הייתי אומר שהוא יעבור במקסימום 5 מיליון...

    אני תוהה כמה בלמים באמת טובים עולים לפי הסטנדרטים האלו.
     
  6. Roma מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏16/6/09
    הודעות:
    11,223
    לייקים שהתקבלו:
    4,494
    תשאל דויד לואיז כמה הוא עלה והוא עדיין רק בלם טוב ולא מצוין. מעניין מי שרוצה את גודין כמה אמור לעלות הפינוק.
     
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    וזו בדיוק הסיבה למה לא צריך להתרגש יותר מידי מכל הכספים שזורמים לאנגליה מזכויות שידור. שחקנים כמו טימו קלוזה או פרמינו (סתם נזכרתי בו) לא יקדמו אף קבוצה. רק יעלו הרבה הרבה כסף.
     
  8. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    כן הם הולכים לקנות ביוקר יותר מכולם באנגליה אבל הם עדיין יכולים להרשות את זה לעצמם ועוד הרבה מעבר לזה. בסופו של דבר הסגלים שלהם יהיו מאוד מלאים ובמקומות מסויימים הרכישות יפגעו. הם יביאו את מרבית הכוכבים מהליגות הבכירות והקבוצות האנגליות ברובן יתחזקו. בו בזמן זה יהיה גם צריך להחליש את הקבוצות מהן הן קונות את השחקנים.
     
  9. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אף שחקן הרכב של באיירן או דורטמונד או אינטר או יובה או ריאל או ברצלונה או פ.ס.ז' יעבור לנוריץ או סנדרלנד או לסטר.
    יותר מזה. מדווחים שמנצ'סטר יונייטד רוצה לקנות את מולר בכ - 100 מליון יורו. ונגיד שהם יקנו אותו. אז מה? יש להם כבר מגינים ובלמים וקשרים וחלוצים והכל מהשורה הראשונה של העולם ורק מולר חסר להם? הרי כדי שהם יהיו בטופ של הטופ מבחינת סגל הם צריכים לקנות לפחות 7 שחקנים ולשלם להם משכורות. מאיפה הם ימצאו 7 כאלה שיעזבו, מאיפה יביאו את הכסף? וזה מבלי לדבר על זה שגם מולר לא רוצה ללכת לשם, כמו עוד הרבה שחקנים שהעתיד לפניהם. הם יכולים לקנות את שוויני שכבר גמר את הקריירה. וגם זה במחיר מופקע.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  10. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    לא חכה, הם עוד לא התחילו לזרוק את כל הכסף כדי למלא את כל הסגל בכוכבים. כרגע יש להם עדיין דראק מהקיץ האחרון ואחורה. עוד כמה שנים עם עוד כמה רכישות סטייל מולר (לא בהכרח הוא) יחזק אותם ויחליש את השאר. אחרי שכמה כוכבים כן ינחתו שם, כוכבים אחרים שכיביכול כרגע עדיין לא רוצים לעבור, ישנו דעתם ויעשו את המעבר כי הליגה שם תתמלא בכוכבים ותהפוך פופולרית יותר. זה גלגל שלג שאפילו יכניס עוד יותר כסף לליגה (חולצות, מוצרים, סופנסרים ישלמו יותר וכו'). הם בדרך למעלה איך שלא מסובבים את זה.
     
  11. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עסק הכדורגל, כמו כל עסק אחר (נדל"ן, בורסה וכו'') מתנהל בצורת גל. הוא עולה תקופה ויורד תקופה. לפני 10 שנים (פחות או יותר) הליגה האיטלקית הייתה בטופ. היום הם בקושי מקום חמישי. אח"כ הליגה האנגלית הייתה מאוד חזקה והיום הקבוצות שלהם בקושי עוברות את השמינית. גם הליגה שלנו ככה וקשה להאמין אבל גם לליגה הספרדית היתה תקופה כזו.
    אז נכון, באישזהו שלב הליגה האנגלית תחזור להיות חזקה מאוד ותשלח קבוצות לשלבים האחרונים בליגת האלופות כמו פעם. אבל זה בלי שום קשר לכסף מזכויות השידור. זה יקרה בכל מקרה.
    ובכל מקרה, לא תראה את לסטר או טוטנהאם או נוריץ בטופ האירופי (או בליגת האלופות בכלל) על בסיס קבוע. גם בעוד 10 שנים. מנצ'סטריות, ארנסל וצ'לסי שופכות כסף כמו זבל כבר הרבה שנים וחוץ מצ'לסי אף אחת לא מצליחה ב - 5 שנים האחרונות לדגדג את הגמר.
     
  12. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    יש לי שאלה היפותטית: ב-2020, שחקן כלשהו, נאמר אלאן (כיום בנאפולי), יתן עונה מצוינת בליגה האיטלקית, וירצה לעזוב. איפה אתה חושב שהוא יחתום? בבאיירן, שתציע לו סכום כלשהו (נגיד 10 מיליון לעונה), או במנצ'סטר יונייטד, שתציע לו יותר (נגיד 15 מיליון), השתתפות בליגה תחרותית וטובה יותר ואולי גם סיכויים גבוהים יותר לזכות בליגת האלופות?

    אני לא אמרתי ששחקני הרכב של באיירן, דורטמונד או אפילו וולפסבורג יעברו לנוריץ'. אני חוזר על מה שכתבתי בעבר - לדעתי, צ'ארלס אראנגיס של 2020 יעדיף לחתום בלסטר ולא בלברקוזן, וידאל של 2020 יעדיף לחתום ביונייטד ולא בבאיירן ושאקירי של 2020 יעדיף לחתום בסטוק ולא בשאלקה.. בעצם האחרון תקף גם ל2015 (כמובן שזאת לא דוגמה מייצגת היום, אבל לדעתי היא מייצגת את העתיד הקרוב). אני יודע שפשוט סטוק הציעה יותר משאלקה - אבל לא משנה את הנקודה, גם לברקוזן הייתה צריכה להגדיל את ההצעה כדי להשוות את הסכום לזה שלסטר הציעה על אראנגיס.

    המושפעות העיקריות לא יהיו באיירן, בארסה, ריאל ודומותיהן, שיאלצו לשלם יותר אבל יוכלו לעמוד בכך, אלא לברקוזן, שאלקה, מארסיי, סביליה, פיורנטינה ודומותיהן שבמקום להתחרות בטוטנהאם ובליברפול (של השנתיים האחרונות) מבחינת הרמה יתחרו בסטוק ובסאות׳המפטון.


    לגבי שאר ההודעה שלך:
    אחת הסיבות העיקריות, אם לא העיקרית שבהן, (לדעתי) שהאנגליות די מדשדשות ועדיין לא לגמרי ברור אם הפרימיירליג אכן תהפוך לכוח עצום היא שאנשי המקצוע ומערכות הסקאוטינג באנגליה הם לרוב ברמה נמוכה ומיושנים.

    יכול מאוד להיות, שההבדל העיקרי בין 2015 ל2020 יהיו הסכומים שהאנגליות ישלמו לקבוצות מליגות אחרות. פירמינו יעלה 50 ולא 40, קלוזה 15 ולא 10 וכו׳, ובאותו הזמן מי שיחליף את השחקנים האלה יהיו שחקנים ברמה דומה שיעלו הרבה פחות.

    השחקנים הטובים מקבוצות הצמרת הנמוכה או מרכז הטבלה (פירמינו וסון לדוגמה) עוברים כבר היום תמורת סכומים מופקעים לאנגליה ומוחלפים בקאמפלים, שטינדלים ודידאבים שעולים רבע מזה וברמה דומה, אבל אולי עוד חמש שנים שחקנים כמו קאמפל, שטינדל ודידאבי יעברו לסטוק, אברטון, ווסטהאם וסאות'המפטון ולא ללברקוזן, וולפסבורג, שאלקה וגלאדבך.

    מצטט משהו שנכתב באותו הנושא בפורום האנגלי:
    זה נכון ברוב המכריע של המקרים. דוגמה שעולה לי לראש היא של לברקוזן מהקיץ האחרון, סון עזב ב30 מיליון ולברקוזן הביאה בסכום הזה (עם משכורות גבוהות יותר) את צ׳יצ׳אריטו, מחמדי וקאמפל.

    אבל אם באנגליה קבוצות יתחילו להשקיע סכומים גבוהים גם באנשי מקצוע, מערכות סקאוטינג, אקדמיות (וישתמשו בהן, לתשומת לב צ׳לסי) - יכול להיות שהפערים יגדלו וקבוצות הבטן בגרמניה, איטליה וספרד יחלשו באופן משמעותי לעומת מקבילותיהן האנגליות.


    נדב, לגבי ההודעה השנייה שלך:
    אני מסכים שליגות עולות ויורדות, וסביר להניח שהפרמיירליג תחזור להיות ליגה גדולה גם בלי זכויות השידורים, אבל זהו בהחלט גורם ׳מזרז׳ בכך.
    אגב, האיטלקית ממש לא ״בקושי מקום חמישי״. היא לדעתי עדיפה על הגרמנית והאנגלית (ומן הסתם גם על הצרפתית, הפורטוגזית והרוסית), ושנייה רק לספרדית.
     
    Eric Cantona, Uli Hoeness ו-golding אוהבים את זה.
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני אתחיל מהסוף של ההודעה שלך כדי להבהיר משהו. כשכתבתי שהאיטלקית היא בקושי חמישית התכוונתי מבחינת הניקוד באירופה (שלהבדיל מהדירוג המגוחך של הנבחרות) מתבסס על הישיגים אמיתיים. אלו שמושגים במפעלים האירופיים. ושם בכל שנה בשנים האחרונות האטלקיות מקבלות פחות ופחות נקודות.

    אני לא יודע מה יהיה ב - 2020. אבל אני יודע בוודאות שאותו השחקן שאמרת, היום יעדיף לשחק בבאיירן מאשר ביונייטד (בהנחה שיש לו מקום בהרכב בבאיירן) גם בשביל שכר פחות. לא, הוא כנראה לא ישחק בבאיירן בשני מליון אם במנצ'סטר יציעו לו 15. אבל בפערים סבירים הוא יעדיף. ב 2020 יכול להיות שלמנצ'טסר יונייטד (או סיטי או צ'לסי או ארסנל) יהיו מספיק שחקנים מהשורה הראשונה שעם עוד שחקן או שניים מהטופ יהפכו אותה/ם למועמדת/ות אמיתית/יות לגמר ליגת האלופות. נכון להיום, אף אחת מאנגליה או איטליה לא במצב שחסר לה שחקן אחד או שניים לזה, אלא צריכות מהפכות ענק בסגל. מהפכות שדורשות המון כסף, ניהול נכון וזמן. סתם לדוגמא, אפילו אם פפ מגיע בקיץ לסיטי וקונה 11 שחקנים חדשים מהטופ שבטופ, זה עדיין לא יהיה מספיק בעונה הראשונה.
    ליברפול קנו את פרמינו ב 40 מליון יורו. אז? עכשיו הם מועמדים לגמר ליגת האלופות? (אני יודע שהם לא במפעל הזה). ממש לא. בדיוק כמו שכתבת. לברקוזן כנו ב - 40 מליון 3 שחקנים במקום סון אחד שהיה. אין ולא יכול להיות ספק שכמה שסון היה גדול (ציניות) 3 שחקנים תורמים לקבוצה יותר ממנו.
    גם הרבה כסף צריך לדעת לנהל. ונראה שדווקא כשיש הרבה כסף מתנהלים לא נכון. זורקים את הכסף כי מרגישים צורך. שאקירי. לא זוכר מי קנה אותו ובדיוק כמה הוא עלה. מה שבטוח שבמחיר שלו היה אפשר להביא 3 שחקנים לפחות. שאקירי בטוח לא הקפיץ את הקבוצה שלו 3 מדרגות. אפילו לא אחת. אבל 3 שחקנים עם שם פחות "מפוצץ" ושכולם היו עולים את אותו המחיר היו מקפיצים את הקבוצה הזו הרבה יותר ממנו.
    רק שינוי מערכתי ומחשבתי יביא לשינוי ולהשתפרות. לא שום כסף כשלעצמו. בתחילת שנות ה - 2000 הכדורגל הגרמני היה די בטופ האירופי. והקבוצות שפכו לא מעט כסף (תמיד פחות מהאחרות, אבל דיי הרבה). ואז היתה אופנה ברזילאית. כל מי שהיה לו דרכון ברזילאי נקנה ע"י קבוצות גרמניות ובהמון כסף יחסית. זה לא קידם כלום, אלא להיפך. הכדורגל הדרדר הן ברמת המועדונים, הן בדירוג האירופי והן מבחינת הנבחרת. הכל עד שנעשה שינוי מחשבתי ומערכתי ומאז ים כשרונות והתקדמות בחזרה לטופ. כולל מקום 3 בדירוג המועדונים. כשגם מתקרבים למקום 2. עדיין לא מספיק אבל עם שיפור.
    כסף זה דבר חשוב, בכל דבר בעולם, אבל לא הוא לבדו לא מספיק.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  14. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    מבלי יותר מדי להתעמק בהודעות כאן, הרי שבכל הדומיננטיות הכלכלית של האנגליה יש גם יתרון והזדמנות לקבוצות מליגות אחרות.
    הרי כל קבוצה, בין אם זה סיטי, צ'לסי, לסטר או ווסט ברומיץ' עולה לשחק עם 11 שחקנים וצריכה עוד 7-8 שחקנים לרוטציה ועוד 3-4 מהאקדמיה לקבוצה הראשונה. עכשיו אם נסתכל על הסגלים של צ'לסי, סיטי אבל גם טוטנהאם, נגלה שיש להם עומס, אם זה בכמה עמדות או אם זה במספר השחקנים בסגל. עכשיו מה עושים? משאילים? אולי, אבל בתנאים נוחים, ככה שיהיה ביקושי.
    מוכרים? סביר להניח, אבל גם פה בגלל משכורות ההעתק שהם משלמים כדי לפתות שחקנים, צריך לעשות קאט בדמי ההעברה ולמכור את השחקנים בהתאם לביקוש, גם אם זה אומר פחות מדמי המעבר ששולמו עבורו.
    וככה פתאום, ביום אחד מקפיא במיוחד אבל עם שמש קורנת שלא ממש מחממת נהפכה הליגה האנגלית לשוק המועדף על הקבוצות הגרמניות (אבל לא רק).
    הנה ברמן עומדת להשאיל את הבלם הסנגלי של צ'לסי, שנקנה בעשרות מיליונים בזמנו, שטוטגארט רוצה להחזיר לליגה את ווימר של טוטנהאם וזה על קצה המזלג משתי קבוצות שממש לא הקרם ד לה קרם.

    ועל זה נאמר באנגלית טהורה: "סה לה ווי" */aaa12
     
  15. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    @Rosner מקבל את הנקודה שלך, אבל הבלם הסנגלי של צ׳לסי (דג׳ילובוגי), עבר אליהם ב3.5 מיליון אירו ולא בעשרות מיליונים :)