דיון החדשות וההעברות 2015/16

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏1/6/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    א. אין שום טעם בהקמת ליגת מילואים, כי יש פה 2.5 קבוצות שיעזרו בדבר הזה. לשאר זה יהיה נטל (כפי שכבר נוכחנו לדעת כשהייתה פה ליגה כזו).
    ב. שיתוף הפעולה המקצועי עם רמלה התחיל מהקיץ האחרון, לפני שהדיון בו מתחיל להתדרדר ולטענות שבית"ר תל-אביב/רמלה לא התאמצה מספיק בעונה שעברה. ההסכם שקבוצת הנוער של מכבי תשחק ברמלה התחיל באמצע העונה שעברה.
    ג. כיום בבית"ר תל-אביב/רמלה משחקים 10 שחקנים מושאלים ממכבי. חלקם רואים מעט מאוד דשא. כולם לדעתי מתאימים בהחלט לרמה של מרכז טבלה בליגה הלאומית, כך שאין פה איזה עניין של העדפה.
    ד. אין התערבות (כפי שהעיד פטריסיו סייג בעצמו) לגבי קביעת ההרכב, אחרת יונתן כהן (היחיד בעיניי שעשוי להיות מתאים לקבוצה הבוגרת של מכבי) לא היה יורד מהדשא.
    ה. למועדון שאין לו גב כלכלי חזק, זה נראה לי פתרון מצויין - להביא שחקנים שרובם מכירים אחד את השני והעובדה היא שהקבוצה בסך הכל די רחוקה מהקו האדום, ויכולה בקלות למצוא את עצמה בפלייאוף העליון. למה להם להימנע מזה, בשביל הסיכוי שאולי הם יפגשו למשחק אחד עם מכבי? אתם תממנו להם את המשכורות של 10 שחקני סגל?
    ו. מצחיק אותי שאנשים מדברים פה על זה שזה עוול לאוהדי הקבוצה שההנהלה שלה הופכת את הקבוצה לקבוצת בת. מעבר לזה שאילולא עיריית רמלה, הקבוצה שלהם הייתה במקרה הטוב בליגה א', ובמקרה הפחות טוב ממשיכה לדשדש בליגה ב' או אפילו יורדת יותר, והאוהדים הכה רבים של הקבוצה רואים אותה משחקת בליגה הלאומית (דבר שהם לא היו מגיעים אליו אילולא ההסכם עם בית"ר תל-אביב)... מעניין אותי אם מישהו מהאבירים של רמלה יודע עם כמה שחקני בית הם שיחקו בשנים הקודמות, שזה כל כך מסעיר את אוהדי רמלה?
    ז. מהצד השני של ההסכם הזה - אם לא יואל לביא ועיריית רמלה, בית"ר תל-אביב הייתה פושטת את הרגל והמועדון היה נסגר. השם תל-אביב שם רק מסיבות היסטוריות בסופו של דבר, וכנגזרת של ההסכם.
    ח. לגבי מפגש אפשרי בין הקבוצות? בעצם חוק המושאלים המטופש הוא זה שאפשר למכבי להגיע להסכם הזה מול קבוצה כלשהי, כי כנראה שאף קבוצה לא הייתה מסתכנת בלקחת 10 שחקנים מקבוצה אחרת, מחשש שכשהן יפגשו היא תצטרך לעלות עם הנוער. מעבר לזה, קודם שמכבי יעברו את ראשון :) עונה אחת זוכים בגביע ושוכחים את כל חרפות הגביע של השנים הקודמות...
     
    Turgi, orimor2212 ו-עידן444 אוהבים את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    ואולי דווקא בגלל זה התחילו כל ה"רעשים מאחורי הגב" של סייג? ואם אין התערבות אז למה מכל המאמנים בארץ מינו דווקא בעל תפקיד במכבי? ועוד אחד שאין לו שום ניסיון באימון בוגרים?


    אני לא יודע אם יש לה בכלל אוהדים. ובכל המשחקים שראיתי שלהם ראיתי בעיקר קרחות. לא יודע כמה אוהדים היו לעירוני רמלה(באיזה ליגה הם שיחקו בכלל?) ולבית"ר תל אביב היתה כמות אוהדים שאפשר לספור על יד אחת, ובטח שהם לא נודדים עד רמלה בשביל לראות משחקים.
    שלא תבין,גם אם לקבוצה יש כמות אוהדים ששואפת לאפס אין לי בעיה שהעירייה תשקיע כסף, בדיוק כמו שאין לי בעיה שעיריית ראשון משקיעה בקבוצה של ברקו,שגם היא לא בדיוק עתירת אוהדים. מה ההבדל? שדב צור מתנה את ההשקעה שלו באחוז לא קטן שילך לנוער,כלומר שישרת את ילדי העיר,שההורים שלהם במקרה גם משלמים את הארנונה. לא כך הדבר בביתר רמלה,שלמרבה האבסורד משרתת את מחלקת הנוער של מכבי.

    מסכים איתך במיליון אחוז. ועוד כשיצא חוק המושאלים המחודש כתבתי פה בפורום על הנזק שהוא יגרום. ואנחנו רואים את הנזקים שלו גם בליגת העל.
     
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    Droriko, גם סייג זה מינוי של קרויף ומכבי.
    גם בארסה ב׳ משחקים שחקני רכש מליגות נמוכות על חשבון שחקני הבית. אין פה משהו מוזר.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    לא אמרתי שיש פה משהו מוזר, הגבתי ל-AMN שאמר שאין התערבות בהרכבים. ברור שיש התערבות, וברור שמנסים לשחוף את השחקנים של מכבי, ומאמן שלא מוכן לקחת בזה חלק הולך הביתה.
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    ההתערבות היא בזה שחצי מהסגל מורכב משחקני מכבי, בנוסף למאמן עצמו. מפה המאמן צריך להחליט למי מגיע לשחק.
    אני בטוח שבמועדון שמנסה להציב סטנדרטים גבוהים של מקצוענות, לא רוצים לתת יד לסוג כזה של התנהלות חובבנית. איזה שיעור אתה מעביר לשחקני העתיד בזה שאתה מכריח את המאמן להרכיב אותם?
     
  6. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אני יודע שעמיר תורג'מן נחשב לאחד המאמנים המוכשרים, רוצה ללמוד ולהתקדם, וקבוצת הנוער של מכבי נראתה נהדר תחתיו. ברור שזה גם עניין של שנתונים מוצלחים מאוד, אבל אני חושב שזה לא רק. שנה שעברה הייתה למכבי קבוצה נהדרת בנוער (באופן יחסי), ולא נהניתי לראות אותם משחקים. אפילו לא במשחק אחד שלם.
    דווח בעבר שהיו לו הצעות לאמן במספר קבוצות בליגת העל, שהוא דחה - בין אם כדי להמשיך בקבוצת הנוער של מכבי, ובין אם כדי להתמנות למנהל מערך הסקאוטינג במכבי.

    ואם כל כך מהללים את הצוות המקצועי במכבי, אז להפך, כמה שיותר קבוצות אמורות לרצות להביא אנשים שיצאו מצוותי האימון של מכבי, כי אולי הם "תפסו" משהו מאותם אנשים שמשבחים.
    חוץ מזה, את מי יביאו? את בנין? קלינגר? פליקס נעים? עטר? דורה? כל אלה חוטפים פה בפורום על ימין ועל שמאל, ונכשלים כבר שנים. אם לא יתנו צ'אנס לאנשים, לא נגלה מאמנים שיכולים להיות מאמני העתיד של הכדורגל (ע"ע הצ'אנסים שקיבלו שאבו וסילבס).

    עמיר תורג'מן היה המאמן של לא מעט מהשחקנים האלה, ובעיני יש המון הגיון במינוי שלו (או של זיו אריה שהוזכר), כי הוא מכיר את השחקנים והם מכירים אותו.

    כמה שחקנים יצאו ממחלקת הנוער של רמלה בשנים האחרונות? בדיוק...
    מחלקת הנוער שלהם ממשיכה לפעול, ואני מתאר לעצמי שבמסגרת ההסכם בין הקבוצות - למכבי יש זכות ראשונים על שחקני הנוער שיוצאים מהנוער של רמלה.
    זה שלשחקנים שלהם יש פחות סיכוי להשתלב בקבוצה הבוגרת? שוב אני אגיד, כמה שחקנים כבר זכו להשתלב בקבוצה הבוגרת עד העונה הנוכחית?

    הנפגעים המרכזיים הם כמובן השחקנים, כי במקום לשחק בליגת העל, הרבה מהם נאלצו לרדת לשחק בליגה הלאומית.
    חבל שאין דיבור על ביטול של החוק המטופש הזה.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    אז איך אתה מסביר את המינוי של תורג'מן? הוא לא מגיע על תקן יס מן?
     
  8. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    היו פה הרבה הודעות, אז אל תפספס את ההודעה שלי (מעל שלך), היא עונה לך על השאלה.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    כן,קראתי אותה עכשיו
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    גם גווארדיולה ולואיס אנריקה עברו בבארסה ב׳.
    זה לא עניין של יס-מן(כי אם זה נכון גם סייג הוא יס-מן), אלא של מינוי מאמן שהמערכת במכבי סומכים עליו שיקדם את השחקנים שלהם.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    @amn
    באשר לכל השמות שנתת, הם אמנם כשלונרים ברמת ליגת העל, אבל חלקם עשו עונות טובות בליגה הלאומית. קלינגר עם בית"ר באר שבע, נעים עם הפועל כפר סבא. וסילבס אגב זאת דוגמא רעה כי בעונה הראשונה שלו בבוגרים הוא נכשל טוטאלית(הפועל עפולה). וגם בחצי עונה הראשונה ברעננה הוא עוד היה בשלבי התנעה. מה גם שיש לו ניסיון של שנה כעוזר של מאמן מצויין כמו קורצקי.

    את שאר הדברים שאתה וסמואל אמרתם אני לא פוסל בכלל. יש בזה היגיון. גם לפי מה ששמעתי הנוער של מכבי משחק ב-4:3:3 אז אולי הביאו אותו גם כדי להמשיך את השיטה עם אותם שחקנים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/1/16
  12. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    קלינגר גם זכה באליפות בליגת העל, אתה לא צריך ללכת עד כדי כך רחוק...
    ושוב, מעבר לפוטנציאל או ליכולות התיאורטיות שיש או אין לו - הוא מכיר את השחקנים והם אותו, והוא כבר הוציא מחלק מהם את המיטב.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    הוספתי עוד פסקה להודעה,תקרא
     
  14. amn Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,307
    לייקים שהתקבלו:
    1,239
    אגב, גם אופיר חיים לא אימן קבוצת בוגרים עד השנה, וגם הוא עושה עבודה לא רעה בראשון.
     
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    מי זה החלוץ האמריקאי שרבים עליו? מה הרזומה שלו?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.