מכבי נתניה 2015/6- בין כל הערפל דראפיץ' מונה למאמן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏17/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    אוסידון נכשל בתור מנכ"ל. יכולת ניהול כספים לא שווה מנכ"ל.
    מנכ"ל משול לקפטן אונייה העומד בחרטום, ורואה לאן היא מפליגה וכך הוא מכוון את צוות הספינה.

    אוסידון לא ראה "רחוק", לכאורה לא בנה תוכנית קדימה.
    במידה והחליט כי הוא הולך ל"שנה פיננסית", הוא לא 'ראה' כי צריך שיהיה שיפור בשחקנים מסויימים שימשיכו עונה הבאה (תמנו לי שחקן אחד שהשתפר במכבי נתניה).
    בתור מנכ"ל הוא צריך לחשב סיכונים, ולדעת שהסכם זכויות השידור מסתיים ויעלה (הסכום שהוא עלה זה הזוי אבל עדיין כולם ציפו שתהיה קפיצה במחיר).
    מבחינה מקצועית אין את זה לאוסידום, הוא צריך לתת תשובות מי יהיה אחראי על הצד מקצועי עונה הבאה כי אוסידון זה לא. עוד עונה עם אוסידון כשפיץ המקצועי ואבדתם.
    אני אסתייג מעט כי אדם כמו אוסידון שבא מבחוץ הוא הכרחי לנתניה, אבל למעט ניהול כספים טוב ומעט קשרים הוא לא הראה כישורים טובים נוספים. אבל הוא כאן להישאר, אולי עונה טובה בלאומית עם קבוצה שבנוייה על שחקני בית, תיתן לו קצת גב.

    קצת אוף טופיק -
    נקודה שהיא הערה כללית על מערכת החינוך בארץ כולה. המאזנים של נתניה התפרסמו, והרוב המוחלט של הציבור לא יודע לקרוא 2 שורות ברצף. פשוט מכעיס שמלמדים אותנו שיעורי חלם בחט"ב/תיכון במקום לדעת איך לקרוא מאזן (ששימו לב הכסף ציבורי הינו כספנו) או קל וחומר, מה זה ריבית דריבית/פריים/תמהיל משכנתא/מדד.
    טוב לראיסים ה"בורות" שלנו (שהם יצרו בעצמם)
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    וזו לדעתי הסיבה מספר אחת לכך שהמחאה הזו לא סוחפת וגם גרמה לי באופן אישי לחפש את האמת בעצמי ולקחת הכל בערבון מוגבל. לא רואה עצמי חלק מהמחאה הזו ולא רואה יותר את גירוש אוסידון כמטרה עליונה. לאחרונה מצאתי את הדרך להגיע גם אל ״הצד השני״ וגם שם כמו בצד המחאה לא זיהיתי שום אינטרס מלבד אהבה גדולה למועדון. פשוט זווית ראיה שונה לדברים(זווית דומה לשל הנרי שגם הוא בסופו של דבר אוהד שרוף שבא מאהבה למועדון).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    יעד של 4 מיליון הוא יעד ריאלי. בקופסא הוא היה 3 מיליון. רק בעונה גרועה כמו זו אתה לא יכול להגיע ליעד הזה. בעונה נורמלית זה בהחלט ריאלי. בעונה טובה אתה גם יכול להגיע להרבה יותר(אני לא מדבר על צמרת- אפילו מקום טוב באמצע והסתננות לפליאוף עליון- אתה מגיע ליותר מזה בקלות).
    כפי שאמרתי- עיריה זה לא דבר קבוע. הערבות להלוואה אושרה גם על בסיס זה שההקצבה צפויה היתה לעלות ל 2.5 מיליון.
    לגבי ספונסרים- זה היתרון בנתניה- יש לך אנשים כמו לנד, סגל, ירון ישראל, רזמוביץ׳, תשובה ועוד כל מיני חברים של בלדב- שלאורך כל השנים מדובר בכסף די בטוח. למה לנד נשאר היחיד? זו באמת שאלה מעניינת לאוסידון.
    גם מאוד מעניין יהיה לראות האם אנשים שהתחייבו בפני אורליצקי(כך טוען אוסידון) אכן לא יעמדו במילתם. אם הקבוצה לא תוכל לשלם משכורות העונה יגיע רגע האמת שלהם ואז גם אולי נשמע את קולם.
    את ההסבר לגבי ה 1.4 מיליון שהוא טוען שאייל סגל התחייב להעביר- אייל סגל הסביר בקול בהיר גם באמצעי התקשורת ואתה יכול להיות בטוח ב 100% שהדברים בסלע.
    לדעתי כשסגל לקח צעד אחורה הרבה לקחו צעד אחורה איתו- כולל תשובה- אבל זו רק השערה שלי מקריאה ״בין השורות״. תופעה נתנייתית טיפוסית...

    למה לא נתת מה שהבטחת?

    אני??? למה אתה בא אלי??? גם ההוא וההוא לא נתנו... (כשבלב הוא אומר לעצמו ״הם חושבים שאני פראייר, הא?״. היחיד סגולה היחיד שלא ישחק בהתחשבנויות כאלה הוא לנד כמובן שגם העביר העונה אקסטרה).

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/16
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אותי גם מעניין האם אכן מני ויצמן מימן\לא מימן\מימן חלק\הבטיח שיממן ולא מימן\המצאה גורפת- את מחנה האימונים בקיץ.
    אותי סיפור דודי תירם מעניין הרבה יותר מסיפור גומברג.
    וכמובן השאלה המקצועית הכי קריטית- איך יכול להיות שחיכו עם התפקיד הכי קריטי בקבוצה עד הרגע האחרון וכמה היה לכך חלק להבטחות כאלה ואחרות ממכבי חיפה לגבי השאלה של שחר הירש\גוזלן\תורג׳מן.

    לגבי ניהול מו״מ אני אסביר לך את הדינמיקה ולמה זו כן מעורבות ואפילו מאוד משמעותית. כשדורה רוצה שחקן כמו ברק בדש או אמוטו או שלומי ארביטמן ואוסידון נכנס למו״מ ולא מצליח להגיע לסיכום מתחילים לזרום שמות של מועמדים אחרים בכל מיני דרכים לא דרכים. עד כמה שאני יודע התחליפים האלה כמו סיסאיי, זגורי ובארי הגיעו דרך אוסידון הרבה יותר מאשר דרך דורה. זו מעורבות מקצועית- וזה בסדר. אני לא רואה כאן משהו לא תקין. שורה תחתונה הם בנו את הקבוצה הזו יחד גם אם הוא לא החתים אף שחקן שדורה לא רצה. להגיד- החתמתי לדורה את כל מי שהוא רצה- זה שקר גס!
    המשפט הנכון- ״החתמתי לדורה את כל מי שהוא רצה במסגרת התקציב״. וגם זה בסדר אבל מאוד שונה מהמשפט הראשון.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/16
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אין שום בעיה שהוא היה שם. הייתי מצפה שהוא יהיה שם יחד עם קורצקי בטח כשמשחקת שם היריבה הבאה ובטח כאשר כמה שעות קודם נתניה שיחקה באותו מקום. הציגו את זה בצורה מאוד מניפולטיבית ועניין אותי אם זה בכלל זיוף(ניצול של תקלה טכנית כפי שאתה מתאר).


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בוא נטפל קודם בעיתונאים אינטרסנטים שלפעמים מפגינים בורות גמורה בנושא שהם כותבים עליו ובמצב העדין של נתניה- מיד גורם לתגובת שרשרת.
    השבוע יומיים אחרי פרסום הדו״ח של נוימרק(ליתר דיוק מדובר בתוכנית הבראה יותר מאשר דו״ח) פורסמה כתבה מאוד מוזרה בהארץ שם מדווח הכותב על גרעון של 48 מיליון שקלים. ״איך מציגים מינוס כפלוס״ היתה הכותרת.
    רגע לפני שאני קופץ מהחלון אני שובר את הראש ותוהה איך הוא הגיע למסקנה הזו ואז אני מגלה במאזנים סעיף שנקרא ״הלוואת בעלים״- 39-40 מיליון שקלים. כל אחד שמבין טיפה, אפילו לא יותר מידי יודע שתחת הסעיף הזה בעלי הקבוצות מזרימים כסף לקבוצה. לצורך העניין לכתוב שמכבי נתניה בגרעון של 48 מיליון שקלים שקול לכתיבה שמכבי חיפה בגרעון של מעל 300 מיליון שקלים.
    בקיצור, בורות מדהימה של עיתונאי שכמעט גרם לי לקפוץ מהחלון:)
    כמובן שעבור מובילי המחאה הבור הזה הוא העיתונאי הרציני היחיד ש״בדק דברים לעומק״ ולא קנה את הלוקשים של אוסידון...

    הבחור כנראה דווקא היה תלמיד טוב. קרא ״הלוואה״, יודע שהלוואות צריך בדרך כלל להחזיר... מסקנה- גרעון... אבל מה עם קצת קשר והבנה בתחום שאתה כותב עליו?
    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/16
  7. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    אתה מפיל יותר מדי אחריות מקצועית על אוסידון, בעוד שהוא לא אמון על החלק הזה. מה זה אומר לא בנה תוכנית קדימה? אני אסביר לך איך אני רואה את מה שקרה העונה:

    בתחילת העונה הביאו והיו שחקנים, שלפחות על הנייר, נחשבים לרעבים, רעננים וכאלה שיפרצו דרך נתניה - ברק לוי, מרגוליס שסופר עליו רבות, טל איילה שבא ככישרון מבטיח, דיע סבע שהייתה אמורה להיות עונה הפריצה שלו, בתוספת של סמיליאניץ ורומריו שכמעט כולנו חשבנו שיהוו קישור מנצח, בארי שבא ככישרון גדול, כל השחקנים האלה היו אמורים, שוב על הנייר, לקחת אותנו למקומות שונים בתוספת חלוץ שתמיד זעקנו שחסר. נראינו טוב בגביע הטוטו, ניצחנו את ב"ש, ניצחנו את ביתר, הכל נראה ורוד, שוב עם חלוץ שעדיין חסר.
    עוד לפני כן, סבע נפצע ולמצוא מחליף ברמה שלו לא יכולנו (שים לב שאפילו לא הזכרתי את ערן לוי!), אז הביאו את זגורי שיכול היה להוסיף לנו הרבה. גם הוא נפצע. המהלך של הבאת זגורי הוא נקודה לציון חיובי הן לדורה והן לאוסידון. ראו שהם לא נחים ומתייאשים והביאו שחקן טוב שהיה יכול עוזר לנו.
    כולם, אתה יודע מה - כמעט כולם, ראו את תחילת העונה ושיבחו את אוסידון ודורה!

    מה קרה בפועל? בפועל התברר, שמרגוליס כיום הוא עגלה, טל איילה שחקן שכונה, על ברק לוי אנחנו משלמים שכר לימוד מידי כמה משחקים והוא לא שוער של קבוצת תחתית, חלוץ לא מצאנו כל העונה, שני המגנים שיש לנו (שלפחות על ורד אפשר לומר שבתחילת העונה נראה סביר) הם אולי שני המגנים הגרועים ביותר שאני זוכר (והיו לנו כמה כאלה במהלך השנים), סמילאניץ ורומריו נראו כמו הצל של עצמם בכל העונה ולא היוו קישור משמעותי, בארי פוטנציאל אבל כזה שיכול לסחוב קבוצת תחתית, וכך הגענו למצב שלנו היום. תוסיף לכך החלטות שיפוט שגזלו מאיתנו מספר נקודות בתחילת השנה, חוסר ביטחון שהתגלגל וקהל צמא לדם, והנה קיבלת את התשובה למצב שלנו.

    כשאני רואה את הדברים ככה, אני באמת לא מבין מה אוסידון עשה לא בסדר. באמת. ותאמין לי שגם אני, בטח שאני כאוהד שהלך כל משחק בית וחלק ממשחקי החוץ, מחפש את המחדלים לעונה הזאת. תמיד אפשר למצוא סיפורים, חלקם נכונים (מחנה האימון למשל), חלקם מעוררים תהיות (דודי תירם) אבל כל עניין בניית הקבוצה, שלדעתי מתחיל ונגמר בדורה כמעט באופן די מוחלט או לפחות במשקל של 70%-80%, היה נראה בסדר גמור בתחילת העונה.

    לבוא עכשיו ולהגיד הוא היה צריך לעשות ככה וככה, זאת חכמה בדיעבד ועל כך אני חולק. נכשלנו, קורה, יקרה בעתיד, בטח לקבוצה שפתחה את העונה עם גירעון ומרווח הטעויות הוא מצומצם, ומה שקורה עכשיו זה פשוט לחפש את מי לתלות. לטענת אלה מהמחאה זה אפילו לא מקצועי, לפחות לא חלק גדול, אבל זה דיון אחר שרובו בנוי משקרים ומעשיות.

    בקשר למאזן שהתפרסם, מסכים איתך, אבל זה לשני הכיוונים כפי שעידן ציין. בסה"כ, וגם רשמתי את זה, המאזן הראה כמה עלוב התנהלנו לפי כן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/16
  8. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    דווקא כן יש בעיה, בגלל כל השמועות לכאורה עם הפועל ת"א. זה משחק לידיים של אלה שמחכים לו בפינה, לכן אני אומר שהיה טעם לפגם. בכל מקרה, הוא לא היה, כך שזה לא רלוונטי.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בהנחה שאני זורם איתך וכל מה שאתה אומר נכון ודורה בנה את הקבוצה באופן בלעדי- זה נראה לך הגיוני לתת לדורה להיות ג׳ורדי ויוקאנוביץ יחד? בכר ומימר? טביב וסלובו? רב״ש ועומר גולן עם המעטפת של לוזון ושינו? איזי וחסארמה? אבוקסיס ודמאיו? סילבס ואשר? כמעט מאחורי כל מאמן בליגה עומדת דמות עם נסיון רב שנים בכדורגל- חלקם עם עין טובה יותר, חלקם פחות.
    אם אוסידון זרק את כל האחריות המקצועית על אחד כמו דורה ועם כל הכבוד להצלה הירואית בעונה שעברה לא זכור לי מתי הוא בנה קבוצה ועוד מאפס, נניח ואתה צודק(אני טוען שאתה טועה) וכל החלק המקצועי נפל על דורה שגם סירב לעוזר מאמן בכיר- זה חוסר אחריות.
    הכניעה לקהל היא גם טעות. גם בפיטורי דורה וגם במינוי עטר.
    אי אפשר להתחמק מכך שמדובר בטעויות ניהוליות בסיסיות.
    וגם מקצועית אני יכול להביא לך ציטוטים שלי עוד בתקופת גביע הטוטו שהכל נראה היה ורוד- וטענתי- בלי חלוץ ברמה גבוהה שיהיה תחליף ראוי לקאיודה- אין לקבוצה הזו מה למכור גם עם 5 בארים, 4 פירסים ו 7 זגורים. ויודע מה? אני לא כזה גאון... אף אחד אפילו לא חלק עלי כדי שאני אוכל להגיד לו ״אמרתי לך״. ראו את זה כולם. גם כאן הכשלון הוא גדול והוא יותר של אוסידון מאשר של דורה.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    שוב פעם , מבחינתי אוסידון צריך ללכת הביתה ולו רק בגלל המצב שהמועדון נמצא בו .
    הוא המנהיג של הספינה שטבעה . אני לא מצפה ממנו שיוציא אותה מהתהום .
    העונה הגרועה בתולדות מכבי נתניה ואחת הגרועות בתולדות הליגה הבכירה בישראל
    התרחשה תחת שרביטו ורק על זה הוא צריך ללכת . אני אפילו לא מדבר על ההאשמות
    הקשות שאוהדים רבים מטיחים בפניו . זה מעניין אותי , אבל פחות . השורה התחתונה יותר
    מדברת אליי - המועדון כשל - הוא כשל .
    מעבר לכך , גם הפילוג שיצר באוהדים , בין אם הוא מוצדק או לא , יוצר מצב שבו אוסידון חייב
    ללכת לטובת עתיד המועדון .

    בגלל כל מה שרשמתי למעלה , גם אני אחרים את המשחק הקרוב ולא אגיע לאצטדיון , עם כל הקושי שבדבר .
     
  11. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    ראשית, גם אני טענתי כמעט בכל תגובה שבלי חלוץ לא נצליח, זה היה ברור ולא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין את זה.
    שנית, עד היום בנתניה, למעט התקופה של יאמר שמינה את ברקוביץ, זה היה המאמן לבד. כך היה עם בנין, עם עטר, עם עזריה וכו'. לא זכור לי שהייתה סמכות מקצועית שקבעה ביחד עם המאמן את הסגל.
    אוסידון לא נכנע מידית לקהל בפיטורי דורה. הקריאות לדורה החלו במשחק מול הפועל חיפה בבית ודורה פוטר כמה מחזורים אחרי. גם חשבתי בהתחלה שדורה צריך להישאר, עד שכבר הגיע הרגע וראית שזה לא עובד והיה צריך לבצע שינוי. אין לי בעיה עם השינוי, יש לי בעיה עם המחליף ופה אוסידון שגה ולא היה צריך ללכת לפי הלך הרוח בעיר לדבריו. לא ראיתי את האוהדים מוחים ככה כשבלדב חיכה הרבה מאוד זמן עד פיטורי בנין (ויכול להיות שזה עלה לנו בירידה) ומינה גם את עטר. צביעות, כבר אמרתי? ומבחינה כלכלית היינו בערך באותו מצב כמו היום. צביעות, כבר אמרתי?
    וגם אז אגב, לא באתי בטענות לבלדב שבנה את הקבוצה, אלא לבנין כי הוא הסמכות המקצועית. לנהל מו"מ זה משהו אחד, לבחור שחקנים לניהול מו"מ, זה דבר אחר.

    השארתי בכוונה את החלק הזה, כי לשאר התייחסתי לא פעם.
    לטובת העתיד המועדון עדיף שהרחוב לא יקבע מי ומה יהיה במועדון, אלא האנשים המוסמכים לכך (ראינו מה קרה כשהרחוב רצה את עטר). זה מתחיל עכשיו ואם זה יצליח זה לא יפסיק אף פעם. מחאה שנוצרה בגלל חברים של אלה שהוצאו מהמועדון ונמשכת בגלל המצב המקצועי ועל הדרך מלקטים כל ידיעה נגד, שקרים וחצאי אמת, היא האסון האמיתי.

    בגלל שאני אוהב את המועדון אגיע למשחק הערב. שלא יספרו לי סיפורי סבתא שזה בשביל עתיד המועדון. עברתי את כיתה א'.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/16
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אתה לא הגון כאן. הוצאת מהמשוואה את אלי שגב והוא היה גורם מכריע במשוואה הזו באי פיטורי טל בנין. גם אם אלי שגב טען שהוא מעולם לא התנה את מתן הכסף בטל בנין זה ברור שכאשר טל בנין מביא אדם שמביא כזו תרומה בעיקר בזכותו- מוסרית זה מקשה מאוד לפטר אותו. אתה יכול לבוא ולהגיד שלא היה צריך לקחת את הכסף הזה וזו גם לא יותר מחוכמה בדיעבד.
    ושוב- בנושא המקצועי תמיד היו מעורבים עוד אנשים. זו הסיבה שעטר כל כך הצליח בנתניה. הוא לא ראה אף אחד ממטר ובאמת עשה כמעט הכל לבד.
    במכבי חיפה הוא הבין לראשונה שזה לא ממש עובד ככה...

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420

    נכון, צודק. היה את אלי שגב שהקשה. עכשיו תן לי לשאול אותך: איזה קול צעקה (או שורה בדף המסרים) היו מקימים האוהדים אם זה היה קורה לאוסידון ולא לבלדב?? (אני מדבר על התרומה של שגב).
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני באמת לא יודע. כפי שאתה אומר, עם אוסידון זה הצטברות של הרבה דברים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    הנרי, מי נתן מנדט מקצועי לדורה/עטר ?

    זה כמו שאתה בתור מנהל לא תיקח אחריות על פעולות של עובד שלך.

    לחזור על המנטרה של 'בדיעבד' לא עובדת כל פעם, וחישוב סיכונים כמנכ''ל זה דבר שניתן לשפוט רק בדיעבד (הנבואה ניתנה לשוטים...)

    אוסידון צריך להישאר במערכת על תפקיד מאוד ספציפי. לא יודע איך יקראו לזה במכבי נתניה, אבל הוא הוכיח רישמית כי לבד הוא לא יכול.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.