אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בנתניה בימים עברו היה אצטדיון של 12,000 מקומות שהיה מלא כל שבת והביקוש עלה בהרבה על ההיצע. גם ב 25+ שנים שאני עוקב אחרי מכבי נתניה כשהקופסא עברה אי אילו שידרגים ושינויים שהקטינו אותה ל- 8,000 מקומות- ואנחנו מדברים על 25 שנה של דשדוש- כל משחק מעט מושך קהל היה הופך למבצע צבאי.
    נתניה היום עיר גדולה פי 2 עם ראש עיר עם שאיפות רבות שדחפה לבניית אצטדיון חדש- לא מצליח להבין את ההיגיון שבלבנות אצטדיון פחות או יותר בגודל של הקופסא.
    איך זה משדרג?
    איך זה עוזר למועדון להתפתח כלכלית(גם בעונה גרועה יש פוטנציאל למספר משחקים של מעל 8,000 ומעל 10,000 צופים)?
    צריך למצוא את האיזון ולדעתי בנתניה מצאו אותו. אין שום צורך כמובן בהרחבה ובטח לא ל 24 אלף כמו שהבחור כאן הציע- אבל גם לא היה שום מקום והיגיון לבנות אצטדיון קטן יותר גם אם בנקודת הזמן הזו מכבי נתניה ברוב המשחקים לא זקוקה לגודל הזה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בונים 2 יציעים של 8,000 ומחכים להגדלה עתידית לכ15,000 לפי הצורך במקום לבנות 2 יציעים ל14,000 שנשארים חצי ריקים ולחכות להגדלה ל24,000. ואם כבר נחוץ בעיר משהו זה היכל ספורט חדש ל3,000 צופים לפחות, והזרמת כספים לשדרוג מתקנים בוינגייט כמו שקומפלקס השחייה בו שודרג. למשל הפיכת "אצטדיון וינגייט" לאצטדיון אתלטיקה אמיתי/ורוגבי מושקע עם טריבונות למינימום 3,000 צופים (היום יש בו רק מסלולי אתלטיקה מיושנים וטריבונת עמידה מבטון ל1500 צופים) כשגם ניתן לשדרג את אצטדיון הכדורגל הישן שבמכון (מגרש כהנר) לפעילות ספורטיבית עם טריבונות חדשות, שדרוג/חידוש מתקני האימונים שבו ואולמות הספורט (היום היציע באולם הכי גדול הוא יציע עמידה מבטון המכיל רק 500 מקומות ו2 האולמות שמכילים מושבים מכילים כל אחד כ300 צופים בלבד, הגיוני שבמכון הלאומי יהיה לפחות אולם אחד שבמינימום יכיל אותו מספר צופים כמו אולם הדר יוסף (מכיל 1400) או אף צמד אולמות שמכילים למשל 1000 ו2000 מקומות בלי קשר לצורך באולם ספורט עירוני גדול יותר. גם מגרשי הטניס שקיימים בוינגייט מכילים בגדולים שבהם רק כ300 צופים ואין סיבה שלא יהיה במכון לפחות מגרש טניס אחד לאיזה 1000 צופים.

    בכל אופן האצטדיון כבר נבנה ואף אחד לא מצפה שיהרסו בו משהו. אבל זה לא סותר שהגיע זמנה של העיר להקים אולם ספורט ולהגדיל את מתקני וינגייט.

    אני מזכיר שהעיר נערכה להקמת 2 אולמות, אחד לכדורסל לפחות ל3,000 והשני אולם רב תכליתי שנועד לארח למשל אירועי הוקי קרח ל3,400 צופים ויכולת לארח אירועי כדורסל עד 5,000 צופים. בפועל 2 האולמות נשארו רק במגרות התכנון. אז בסדר הבנו שעלויות בניית האצטדיון העירוני נופחו, והבנו שעלויות בניית הבריכה האולימפית בוינגייט יצרה גם קשיי מימון במכון וזה גרר מהלך של הכרזה על המכון כתאגיד שיזכה לתקצוב ממשלתי. אבל צריך להמשיך ולפתח את מתקני "עיר הספורט" כמו שנתניה הכריזה על עצמה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/16
  3. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אני חושב אבל שהבייסיק הוא עמידה בקריטריונים של אופ"א כי זה הפרמטרים הכי טכניים וברורים. קבוצות פריפריה כמו קריית שמונה למשל שידאגו לאצטדיון שעומד בקטגוריה 3 לפחות למינימום 4,500 מקומות (נניח נעגל למינימום 5,000), יציע ל250 אח"מים ועוד פרמטרים וקבוצות גדולות יותר (ובגדולות יותר זה בהחלט יכול לכלול גם את כפר סבא למשל) שיחויבו לעמוד בקריטריון המינימלי לקטגוריה 4 למינימום 8,000 מקומות, יציע ל500 אח"מים ועוד פרמטרים. כיום ככל שידוע לי יש רק 5 אצטדיונים פעילים שעומדים בקריטריון לקטגוריה 4 (בלומפילד נסגר לשיפוצים והאצטדיון הלאומי גם כבר לא שם) והם טדי, טרנר, סמי עופר, המושבה ונתניה והגיע הזמן לוודא שגם דוחא, לויטה (אם יוחלט לשפצו), ואפילו וינטר והרצליה מהלאומית (ואפילו אצטדיון אום אל פאחם הגדול והמוזנח) ישיגו את הקריטריון המחמיר (לפחות באופן בסיסי) וגם לוודא שערים גדולות שדנות בבניית מתקנים חדשים ברמת ליגת העל (אשדוד, אשקלון, נהריה ואולי גם קריית גת, רעננה וחדרה) יגיעו לקטגוריה 4 ושהשאר (למשל רחובות, טבריה, אילת ואחרות שרוצות מתקנים חדשים או האצטדיונים הקיימים בערים כמו רמת השרון, לוד, נצרת, נצרת עילית, עפולה, יבנה ועוד) שיגיעו לקטגוריה 3 גם אם זה אומר לבצע בהם הרחבות ועוד.

    דירוג האצטדיונים של אופ"א – ויקיפדיה

    ואגב למי שלא יודע מה הרף המובטח החדש לליגת העל ומה הקריטריונים הטכניים שהוא כולל אפשר ללמוד עליהם בכתבה הבאה: קבוצות ליגת העל יאלצו לשחק בשישה איצטדיונים בלבד - כדורגל ישראלי - הארץ
    מה שבטוח מרבית האצטדיונים הקטנים בליגה שאושרו בדיעבד עדיין לא שם.

    וייתכן שגם בכדורסל, שצריך להציב קריטריונים מחודשים לאולמות גדולים יותר מה1,200 המינימלי שהיה מקובל בשנים האחרונות, גם שם צריך לוודא שיותר אולמות יגיעו כבר בעת התכנון למינימום למשחקים אירופאיים שדורש לפחות 3,000 מקומות (לדוגמא רמת השרון מתכננת אולם ל2,500 וה500 מקומות האלה שחסרים זה ההבדל בין אולם "אירופאי" או לא) וגם להביא אולמות נוספים לגודל זה (למשל הרחבת אולם עין שרה בנהריה, ביצוע שלב ב' בהרחבת אולם הקריה באשדוד למעל 3,000 או בניית האולם העירוני החדש שתוכנן, הרחבת בית מכבי בראשל"צ (גם אם בסוף תיבנה הארנה החדשה בעיר המיועדת כבר ל5,000 צופים) וכך הלאה. וכמובן לזרז את בניית האולמות הגדולים שתוכננו בנתניה, ראשל"צ, אילת ואולי גם אשדוד וטרם יצאה לפועל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/8/16
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מסכים לגמרי לגבי היכל כדורסל. זו בושה לעיר כזו שאין בה היכל כדורסל מלבד אולמות של בתי ספר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    ועוד משהו לגבי האצטדיון- הוא נבנה ולמרות הביקורות כאן של כל מיני חסרי מושג- הוא מאוד מוערך, המיקום שלו מצויין ולא סתם זה האצטדיון שמשוחקים בו הכי הרבה משחקים בעונה(אולי חוץ מבלומפילד כי שם מארחות 3 קבוצות)- הוא אצטדיון פשוט נהדר שכבר אירח שני טורנירים בינלאומיים- מה שמאוד עוזר למתג את העיר כפי שמרים רוצה. למכבי נתניה זה פחות טוב נכון לכרגע אבל לעיר זה מצויין מהמון היבטים- אני לא חושב שכל זה היה מתאפשר באצטדיון בגודל של האצטדיון בהרצליה. ושוב, גם מקטין משמעותית את ההכנסות של מכבי נתניה ממכירת כרטיסים.
    כאוהד של תשתיות אתה בטח יודע שלהשיג מימון להקמת אצטדיון זה לא כמו להשיג מימון ולאשר תוכניות להרחבת אצטדיון. בניית אצטדיון של 8,000 מקומות לדעתי היה תוקע את מכבי נתניה עם אצטדיון קטן מידי שה׳ יודע מתי היה מורחב- וצריך גם להבין שלא בטוח שכל ראש עיר יסמן את נושא המתקנים כמשהו כל כך משמעותי.
    כבר עושים אחרי עשרות שנים של המתנה פרויקט כזה בעיר שהשתוקקה לזה(מאז שהייתי ילד דיברו בנתניה על אצטדיון חדש) - אז אם כבר אז כבר- לעשות כמו שצריך עם חשיבה מעבר למילימטר קדימה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    כשתושלם תחנת הרכבת לצידו נשקול אם להכריז על המיקום שלו כמצוין. בינתיים הוא לא נגיש מספיק תחבורתית והמיקום שלו מצויין אולי רק כמתקן רדיוס וכבית חלופי לכל הקבוצות שפשוט הערים שלהם לא משפצות מתקנים (רעננה למי שלא הבין). ועם כל הכבוד זה לא שהטורנירים שלך לא יכלו למצוא בית חלופי. אצטדיון המושבה היה מתאים לא פחות לגמר אליפות אירופה בכדורגל נערות (וגם טרנר או בלומפילד ועוד) ואם היו ממתינים שנתיים אז ב2015 כבר היה ניתן לקיים את אליפות אירופה לנבחרות צעירות בסמי עופר או טרנר במקום בו. מבחינתי האצטדיונים של נתניה ופתח תקווה היו בהחלט מיושנים אבל בסדר עדיפות לא בטוח בכלל שלמשל היה דחוף להקים אצטדיון חדש בנתניה ולא להקדים את הקמת האצטדיון בבאר שבע או אשדוד. יכול גם להיות שאם הם היו צנועים יותר בגודל (אוקיי נגיד 8,000 בנתניה קטן לך, אבל יש גם מספרים יפים פחות מ14,000. מה רע למשל אצטדיון קומפקטי 2 יציעים 10,000 כיסאות) היו כספים למתקנים נוספים (היכל ספורט חדש) באותה עיר או תקציב לאצטדיונים בערים נוספות אבל מה שהיה היה. עכשיו צריך לדבר מה הלאה. יש צורך בעוד אצטדיונים ועוד אולמות חדשים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/16
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בדיוק- אם הוא היה קטן יותר היו מועדפים עליו אצטדיונים אחרים.
    מבחינת רכבת אי אפשר להגיד שהמיקום שלו לא מצויין- הרי הוא במרחק יריקה מהמסילה וברור שזה היה חלק ממגוון השיקולים בבחירת המיקום.
    יש לי ביקורת על המיקום של התחנה החדשה אבל זה כבר סיפור אחר.
    ואיך אפשר להגיד שלא היתה דחיפות לאצטדיון חדש בנתניה?
    לדעתי רק מישהו שלא היה אף פעם בקופסא יכול להגיד משפט כזה. בוא נגיד שמהמון בחינות הצורך להחליף את הקופסא בנתניה היה הרבה יותר גדול מהצורך להחליף את וסרמיל בב״ש ואני לא מופתע שזה קרה קודם. לדעתי זה גם היה דחוף יותר מהחלפת האורווה בפ״ת.
    תלונות כמו ששמעתי על הקופסא עם כל הקסם שלה(ויש המון געגועים אליה) גם מאוהדים שלנו ובטח מאוהדים של קבוצות יריבות- לא שמעתי על אף אצטדיון בארץ(בליגת העל) כולל אשדוד, האורווה, וסרמיל- שלא נדבר על קרית אליעזר ועד יומו האחרון נחשב היה מהאצטדיונים היותר טובים בארץ.
    לאנשים היה חשש אמיתי להגיע לשם, ללב השכונה- שלא נדבר על לשלוח לשם ילדים.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/16
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ידידי. אני לא "אנטי נתניה". אני מאחל לקבוצה להצליח ושביקוש הכרטיסים למשחקיה יהיה כל כך גדול עד שיתחילו גם לדון בבניית שלב ב' באצטדיון כדי לאפשר גם ל20,000 צופים להגיע למשחקים. אני גם חושב שפוטנציאל אירועי הספורט-תיירות של העיר עדיין רחוק ממימוש והיא בהחלט תוכל לארח בעתיד הלא רחוק (כבר ב2021 זה אפשרי אם יתחילו כעת) אירועים כמו אולימפיאדת הנוער האירופי (לאחר שדרוג מתקני וינגייט והקמת אולם ספורט עירוני חדש אין סיבה שלא לאחר שכבר קיימים מתקנים כמו בריכת וינגייט והאצטדיון שתמיד ניתן להרחיבו בעוד יציעים) ועוד. ואפשר גם לקוות שבעוד 20 שנה ישראל תהיה מספיק מפותחת (גם כמדינה וגם בתרבות הספורט) עד שתוכל להרשות לעצמה אירוח של היורו ולצורך כך יהיו עוד כמה וכמה אצטדיונים ברמה של סמי עופר (גם אם חלקם יכללו גם יציעים שיפורקו). אבל זה בעתיד וכעת צריך לדבר על ההווה.
     
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    בינתיים התוכנית היחידה שאני מאמין שימהרו להוציא לפועל בטדי כבר בקרוב זה להשקיע 130 אלף שקלים במערך מצלמות ביציעים ובמסדרונות לחשיפת התפרעויות אוהדים ואלימות כדי לאתר אותם בקלות בתקווה להקטנת הקנסות שמקבלת הקבוצה בהתפרעויות האוהדים שמותנית באיתור המתפרעים ומסירתם למשטרה. להשלמת הגג והחלפת הכיסאות הציפיות כבר ירדו במשך השנים לאור העיכובים בתוכניות כבר שלוש שנים. גם לגבי הלוחות הסולאריים אני סקפטי כי מה שלא עשו בפגרה קצת יותר קשה לעשות במהלך העונה. אבל כל עוד לא חורף (נגיד נובמבר) אז עדיין יש זמן לביצוע העבודות די בשקט. ולגבי תוספת חניונים סביב האצטדיון (במיוחד חניון תת קרקעי) כבר אין לי ציפיות למימוש התוכנית

    ומבחינת העיר להקמת מרכז השחייה האולימפי היא נותנת יותר חשיבות מלהרחבת טדי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/8/16
  10. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    לגבי ההיכלים ראיתי פה שדיברת. אשדוד סל יפתחו העונה תיציע החדש השומם שכבר שנתיים מתמלא באבק?
     
  11. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    המכביה ה-20 תיערך בטדי ביולי 2017, ספרד תתארח בטדי במוקדמות המונדיאל באוקטובר 2017.
    בתכל'ס החלפת הכיסאות בצפוני והשלמת הגג בדרומי זה שני דברים שיכולים להיעשות במקביל ולקחת מקסימום חודש של עבודה והתקציב הנדרש לכך זה גרושים במונחים של עיריית ירושלים, משהו כמו 10 מיליון ש"ח בסה"כ כדי לסיים עם הכל אחת ולתמיד.
    אושרו בתקציב הנוכחי לשנת 2016 של עיריית ירושלים (שהגדילו את הסכומים מתקציב 2015) מיליוני שקלים לשיפוצים נרחבים של מערכת החשמל, השירותים וגם המערכת הסולארית תעלה כ-4 מיליון שקלים ועדיין לא התחילו לשפץ שום דבר ואנחנו כבר אוטוטו בספטמבר.
    בנוסף הוחלט לפני כחודשיים על הקמת ועדה שתבחן את הצרכים הדרושים להפיכת טדי לאצטדיון הלאומי של מדינת ישראל...
    יש לי הרגשה חזקה שמחכים לשנת 2017 כדי להתחיל בשיפוצים מאסיביים ולסיים עם הכל ביחד.
     
  12. North Side Member

    הצטרף ב:
    ‏2/7/12
    הודעות:
    27
    לייקים שהתקבלו:
    2
    באיצטדיון באשקלון פורקו כל המנורות מעמודי התאורה.
    מה הסיבה?
     
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אם כבר מאזכרים את המכביה אז הנה כמה מהחידושים בירושלים לקראתה שאפשר לשייך אותם לפורום "אצטדיונים". חלק מהנתונים אני אומר מהזיכרון מלפני כמה חודשים וייתכן שהתקציב נופח בחודשים האחרונים אז סליחה אם טועה באיזה מיליון שקלים פה ושם.

    שיפוץ טדי (כיסאות, גג דרומי ועוד) 13 מיליון. אם כי קשה להאמין שהכל יבוצע השנה לפני המכביה. בנוסף יש את המערכת הסולארית ואת גיבוש התוכניות לשדרוג מקיף יותר לאצטדיון כדי שאולי ישמש כאצטדיון לאומי אבל זה לא בהכרח קשור למכביה.

    ספורטק עמק הארזים
    (המגרש המרכזי בו יהפוך ל"אצטדיון הפוטבול" החדש של ירושלים במקום מגרש קראפט שבגן סאקר) 60 מיליון (הרחבת הספורטק בעוד 40 מיליון אמורה להיעשות רק אחרי המכביה ואין לה תאריך יעד מוגדר לביצוע העבודות).

    שיפוץ אצטדיון האוניברסיטה בגבעת רם 18 מיליון וזה מתוך תוכנית מקיפה יותר להשקיע בשיפוץ שכולל הריסת היציע המזרחי והרחבת המערבי ועוד סכום כולל של 50 מיליון (כך ששיפוץ זה הוא רק חלק מהשיפוץ המתוכנן). אגב גם במרכז הספורט הסמוך של האוניברסיטה (מרכז קוהל) מקווים להשלים את אולם הספורט החדש שלה עד יולי 2017. אבל למרבה הצער בינתיים קבוצת הכדורסל נשים המקומית שמשחקת באוניברסיטה (אס"א ירושלים) נאלצה לרדת ליגה מליגת העל לנשים בשל בעיות תקציב.

    מגרש כדורגל חדש בהר חומה 17 מיליון. למי שזוכר במכביה הקודמת הקימו יציעים קטנים זמניים במגרש בקריית יובל אבל עכשיו לצד מגרשי הספורטק גם בהר חומה מעוניינת העירייה להכשיר מגרש כדורגל שכונתי עם יציע קטן ל350 איש שיארח גם חלק ממשחקי הכדורגל במכביה ובעתיד אולי גם ישמש כאחד ממגרשי האימונים והנוער של אחת הקבוצות העירוניות. לידו אמורים להשקיע עוד 5 מיליון במגרשי טניס וכדורסל שכונתיים ובלי קשר בשכונה מתוכנן קאנטרי קלאב עם בריכה אולימפית מקורה, אולם ספורט שכונתי ועוד בהשקעת כמה עשרות מיליונים.

    מגרשי הספורטק בעמק הארזים
    https://static.wixstatic.com/media/d1ceb1_4d9c82e485dd43ad943c8874fcdbfab3.Xxx/v1/fill/w_1347,h_708,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/d1ceb1_4d9c82e485dd43ad943c8874fcdbfab3.Xxx

    אבל אם חבל לי שחסר מתקן ספורט בעיר הוא בריכה אולימפית. אני כבר לא מדבר על מרכז השחייה האולימפי במלחה שאמור לעלות לפחות 300 מיליון אלא על הקמת בריכה אולימפית פתוחה שיכולה להיות אפילו הרחבת בריכה קיימת כמו בריכת יער ירושלים כך שניתן יהיה להקים יציע או יציעים זמניים לתחרויות כמו המכביה או אירועי "אולימפיאדת הילדים העולמית" שתארח העיר ב2018. אני משער שהרחבת בריכה כמו בריכת יער ירושלים יכולה להתבצע במהירות והעלויות יהיו 10-5 מיליון בלבד.

    אגב תקציב האירוע עצמו מטעם הממשלה הוא 26 מיליון שקל (עלות טקסי הפתיחה והסיום ומסיבת הצעירים, השילוט והמיתוג במתקני הספורט, מערך ההסעות, יציקת המדליות וכולי וגם הקמת טריבונות זמניות באי אלו מתקנים. להזכירכם המשתתפים משלמים בעצמם דמי השתתפות ומממנים לעצמם את המלונות וכולי). לשם השוואה התקציב באולימפיאדה ב2013 היה 19 מיליון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/9/16
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,989
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    אני קראתי שמשחק הליגה הלאומית בסופ"ש בין נשר ועפולה התקיים באצטדיון גרין (נצרת עלית) שחשבתי שלא אושר לליגה אז אני תוהה האם גרין ועילוט כבר אושרו ואיזה עבודות מתבצעים באצטדיון נשר שבגללם נשר "אירחה" בגרין. ובכל אופן גם אם גרין אושר אני לא יודע אם האישור לא כלל תנאים לביצוע עבודות מסוימות במהלך העונה כדי שהאישור לא ישלל.

    בנוסף קראתי בעיתון כל העיר שהפועל ירושלים תשחק נגד מכבי הרצליה מחר (יום שני) באצטדיון הרצליה אז אני תהיתי האם זה אומר שהשיפוץ בו התקדם כל כך שהמשטח כבר כשיר לפעילות? או שזאת טעות של העיתון. אבל עכשיו ראיתי באתר של הקבוצה שהמשחק יתקיים בגרונדמן ברמת השרון הסמוכה אז סימן שלא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/8/16
  15. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    גרין אושר הרבה בזכות רונן פלוט. ראש עיר בקנה מידה אגדתי בכל הנוגע לספורט עירוני.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 107)

  1. בן ברום