הפועל תל אביב 2016/17: אחרי 27 שנים רצופות יורדים ללאומית

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏16/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    היא הייתה התקפית יותר, יותר קבוצות שחייבים לנצח. זה לטוב ולרע, היריבה שלך גם משחקת מול אותן קבוצות.
    ולדעתי הליגה הייתה טובה יותר אז. היו פחות שחקנים שמתרכזים במעט קבוצות, לא הייתה קבוצה שהספסל שלה יכול לסיים מקום שלישי כמו של ב"ש ומכבי.
     
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    על מה אתה מדבר? מבחינת רמת זרים, הליגה הייתה בשפל שאני לא זוכר כמותו.
    מבחינת הצמרת, מכבי ת"א שסיימה במקום השלישי אז בקושי מגרדת את המקום החמישי של הליגה היום. זו הייתה ליגה נוראית, עם קבוצות כמו אחי נצרת והפועל פ"ת שקיבלו תבוסות. לא סתם תוך שנה כבר התחרטו על ההגדלה. הרלוונטיות של "לא הייתה קבוצה עם סגל מעל הליגה" לא קיימת כי זה לא אומר שהליגה הייתה חזקה, בפועל היו שתי קבוצות בפער עצום משאר הליגה במשך כל העונה.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  3. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    כי בשנים האחרונות הליגה מה זה חזקה ואין בה בכלל עכו, כפס או רעננות תורניות. שלא נדבר על ביתר שקיבלה 9 משרלרואה או קש שעפה עם תבוסה לליברץ.

    איך אני אוהב את הטיעון הזה של "ליגה חלשה". הליגה פה פלוס מינוס תמיד הייתה באותה רמה.

    הפועל של הדאבל נצחה באותה עונה את המבורג, סלטיק, גטבורג וראפיד וינה.
    כשתהיהפה קבוצה ישראלית שתיקח מקום ראשון בבתים של מפעל אירופי תכתוב לי.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  4. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    איך אני את הטיעונים שלך. כן, לך תבדוק מי ניצחה את ב"ש במחזור הרביעי בעונה שעברה (עכו) או את מכבי בבית בתחילת העונה (רעננה), ואם כבר רעננה, תשאל את אוהדי ב"ש כמה הם "נהנים" מהקבוצה הזו. הפועל ת"א וחיפה הפסידו לקבוצות כאלה אז? עזוב הפסידו, היה צ'אנס שמשהו כזה יקרה? אולי, וזה באמת הפעם המי יודע כמה שפונים אליך בבקשה הזו, תתייחס פעם אחת לעובדות?

    לא הבנתי את הרלוונטיות של הקמפיין האירופאי של ק"ש או של הפועל לרמת הליגה, מה גם שלמעט המבורג, אף אחד מהשמות שרשמת למעלה לא כל כך מרשים וגורם לי להגיד "וואו" או משהו דומה.

    "בית"ר שחטפה תשיעייה משרלרואה"...לא חמוד, בית"ר שנתנה רביעייה למכבי בבלומפילד ועשתה לה את המוות בעונה שעברה, אה, וגם הייתה הרבה מעליכם ואפילו את הגב שלנו לא יכלתם לראות. כן, עקיצות בשקל גם אני יכול.
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    פחות מעניין אותי להיכנס לויכוח הזה על איכות הליגה. קשה לפרגן כנראה להפועל של הדאבל, מהקבוצות הישראליות הגדולות בכל הזמנים, שיהיה. רק נקודה אחת - גם התוצאות באירופה מעידות על חוזק של קבוצה. הפועל סיימה במקום הראשון בשלב הבתים בליגה האירופית - היא ניצחה את המבורג במשחק המכריע בבלומפילד 1:0. לפניכן היא ניצחה 5:1 נהדר מול ראפיד וינה ונניח שהיא לא איזו אימפריה - לתת לה שלוש בראש אחר-כך באוסטריה כשהם אחוזי נקמה - זה לא פשוט בכלל, והכדורגל היה מהפנט ומחשמל. גם את סלטיק ניצחנו אגב 2:1 בבלומפילד למרות שהיינו בפיגור עד לרגע האחרון.

    גם היום הליגה היא פח זבל, תסלח לי - תראה את התקציב של מכבי חיפה ותראה איך היא נראית. אגב, בתור אוהד קבוצה שלא עשתה כלום באירופה או אם נהיה עדינים - לא בידיוק הצליחה, זה משהו שחסר לבית"ר ברזומה - לא הייתי מזלזל ב-5:1 על ראפיד וינה. לא בקטע של לעקוץ, באמת. לך תראה תקציר. אלה לא היו נצחונות מקריים אלא שליטה אבסולוטית.

    לגבי הפועל ת"א הנוכחית - אחלה, עוברים למערך של שני חלוצים. לא חושב שמנגה או עמאשה יעשו שינוי כל-כך גדול מה גם שהבעיה היא אחרת - הקבוצה הזו לא מייצרת מצבים. אין לנו איכות יוצאת דופן מצד המגנים, אין לנו קשר שיודע להצטרף מאחור חוץ מניקוליץ' שפתח רע מאוד והדריבליסט הטוב היחיד בקבוצה הזו הוא חן עזרא. אל תצפו שעם שני חלוצים נראה את הפועל מתחילה לנצח בלי הפסקה כי זה לא יקרה.
     
  6. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    @Raulito
    - לא זלזלתי ביריבות שלכם, רק טענתי שהן לא היו כאלה חזקות כפי שמציגים אותן. אין ספק שהחמישייה והשלישייה נגד וינה היו מרשימים מאוד, אבל ראינו את האוסטריות נגד הישראליות, והן נחותות מאיתנו.
    - במקום להגיד שמנסים להקטין את הפועל אולי נתייחס באמת לטענות? נבדוק את התוצאות של שאר הליגה מול המובילות, את רמת הזרים הנמוכה... גם לקבוצות עם סגל טוב מאוד, כמו בית״ר ומכבי של אותה עונה, היו מאמנים תת רמה שביטלו את היתרון הזה. לא סתם בית״ר עם גרשון, בנאדו, עידן טל, עידן ורד, יצחקי וכו׳ סיימה את אותה עונה רק במקום החמישי עם ניצחון אחד בלבד בפלייאוף העליון.
    - בעונה שעברה לעומת זאת כן ראינו קבוצות שמסוגלות לעמוד מול המובילות ובכללי אני חושב שהליגה עדיין בפערים, אבל לא כמו אז שהיו הפועל, חיפה ועוד 14 חלשות. היום יש ב״ש, מכבי ואז את בית״ר, חיפה ורעננה שיותר קרובות אליהן מאשר הצמרת התחתונה אז. מבין מה אני אומר?
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שהליגה הייתה חזקה אז בצורה יוצאת דופן וכמובן שהעובדה שהיו 16 קבוצות עזרה להפועל ת"א וגם למכבי חיפה להציג מספרים טובים וסטט' מרשימות. אבל הליגה לא הייתה כל-כך חלשה ובטח שהיום הכדורגל לא טוב יותר. עם כל הכבוד למקצוענות של מכבי ובאר-שבע ולעובדה שליתר הקבוצות יש יותר כסף. הליגה החזקה ביותר הייתה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 לדעתי - השנים בהן חיפה והפועל הצליחו באירופה ומאבק האליפות המשולש ב-2003.
    התייחסת נקודתית לבית"ר - גרשון היה מעבר לשיא וגם בנאדו, אבל יצחקי עדיין היה שחקן כדורגל, ברוכיאן אותו דבר. זו פשוט הייתה קבוצה לא מאוזנת. אתה מציין לטובה את הפועל רעננה הנוכחית ומבטל את בית"ר ומכבי של פעם וזה פשוט לא נכון לדעתי.
    קח בחשבון שהפועל של הדאבל הייתה קבוצה עם סגל לא עמוק - באדיר המבוגר היה הבלם השני לצד דה-סילבה, והיא שיחקה המון-המון-המון משחקים והתמודדה נהדר עם העומס.

    דיברת על אלישע לוי שכביכול הרזומה שלו נפלא - אני חושב שאלישע מאמן טוב ויש לו חלק מסוים בתואר של באר-שבע, הוא בנה קבוצה טובה באמת ופגע עם הזרים. אוגו והובאן הם כמו נס בימים אלה. מעבר לכך - תסלח לי אבל הכדורגל של הפועל ת"א תחת גוטמן הוא קצת יותר סקסי ומהנה וקסום מאשר ה-1:0 של מכבי חיפה בדקה ה-70 כמיטב המסורת עם המחליף שלומי ארבייטמן.

    אני חושב שהדיבורים על ההיסטוריה של גוטמן והעונה ההיא יגיעו למבוי סתום. אבל מה לגבי היום - אתה לא חושב שהסגל של הפועל טוב במידה ניכרת מהעונה שעברה? מהן הטעויות של גוטמן בבניית הקבוצה לדעתך? ואני אגיד לך עוד משהו - גם אם נפסיד עכשיו 5 משחקים ברצף - מבחינתי גוטמן לא זז וזה לא עומד על הפרק בכלל. גם כי אין מחליף נורמלי.
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    אין שום סיבה שאני לא אבטל את בית"ר של אותה העונה. לא ניצחנו אף קבוצה שסיימה מעלינו, אולי רק את בני יהודה, ולא רק זה, אלא היו משחקים של הפועל, חיפה ומכבי נגדנו שהיו די חד צדדיים. אני חושב שאם תפגיש את רעננה של סילבס ואת בית"ר של אז עם שום/אמסלם, לא בטוח בכלל שבית"ר תנצח, מה שבטוח זה שהיא תתקשה מאוד. היה כדורגל מאוד שכונתי בליגה הזו, אני חושב שזו הייתה הכוונה העיקרית שלי וסטינו מזה. המאמנים לא היו טובים, ואני חושב שהיום המצב שונה, יש יותר קבוצות שיש להם את המינימום של הטקטיקה. אתה יודע מה הייתה השיטה של יצחק שום? "תמסרו לשחקן בצהוב ותנסו להבקיע גול".

    קודם כל אני חושב שלפחות על הנייר, הסגל העונה יותר חלש מהעונה שעברה. אני אישית צפיתי את הכישלון, אבל זה לא מבטל את זה שבנקודת הזמן של תחילת העונה שעברה, להפועל היה סגל יותר מאיים. היה את הסיכוי שבומבה ימשיך להיות עילוי, היה את הסיכוי שאנטל יהיה אותו שחקן טוב מאוד מבית"ר, היה את הסיכוי שפינטילי יהיה אותו שחקן של נבחרת רומניה וכמובן שוינטרה יביא איתו ניסיון ואיכות של בלם לה ליגה. אתה רוצה להגיד לי שאתה מעדיף את הסגל היום על הסגל דאז? תוציא את הכישלון של השחקנים הבכירים מהראש, תחזור לאותה נקודת זמן ותראה שוואלה לא בטוח שאתה חושב שהסגל היום יותר טוב.

    אני חושב שהבעיה שלכם היא שהרכש היה מאוד לא מגוון. כלומר ההשקעה הניכרת הלכה על חיזוק של הקישור דווקא, ומנגד ההתקפה חוזקה בחן עזרא שהוא חיזוק טוב, ועמאשה ודולי מנגה שהם סימני שאלה, שלא לדבר על ההגנה. אם אני מסתכל על ההתקפה שלכם היום, אז אני חושב שאין מנייה בטוחה אחת, והכי קרוב לזה זה שוינפלד, ויש המון שחקנים שאין לך מושג מה תקבל מהם. אלטמן לא יציב, בומבה בלוף גדול עד כה, מחמיד ילד ומה הכי עצוב? שזהו.

    אלטמן, שוינפלד, עמאשה, מנגה, בומבה, מחמיד, עזרא....כרגע, זו נראית התקפה של היאבקות נגד הירידה. הפוטנציאל שלה קיים, אבל רחוק מאוד מלהיות ממומש.

    בקשר לעזרא, אני חושב שהויכוח עידן ורד - עזרא שלנו הוא ההוכחה לטמטום ולפספוס של השחקן הזה. כשאני רואה את עידן ורד היום, ולמען האמת, לא שיערתי שהוא באמת יהיה אחד לאחד מה שאני צופה, אני רואה שחקן בוגר, מנהיג, חכם וכמובן כזה שמביא מספרים, באמת שחקן נהדר ומה שחשוב, זה שהוא הרבה יותר טוב בוגר וטוב מאשר היה בקדנציה הקודמת בבית"ר. עזרא של היום לא שונה מעזרא של חיפה, שלא היה שונה מעזרא של נתניה. שחקן של פיקים, שבהם הוא חתיכת מפלצת ושחקן שקשה מאוד לעצור, אבל רוב הזמן? מטומטם ולא מועיל. לבנות התקפה סביבו זה לא נורא, אבל אני לא יודע אם הייתי עושה את זה. ההתקפה של הפועל משוועת לאינטליגנצייה, בניגוד לקישור שלדעתי הוא הדבר היחידי בהפועל שברמה מספקת לקבוצה ששואפת לפלייאוף עליון.
     
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    גם בעונת הדאבל של הפועל, הפועל רג העיפה את חיפה מהגביע והפועל בעצמה שמטה נקודות מול עכו. מה הקשר לעזאזל?
    אגב, אתה מודע לזה שמול מכבי ובש ב8 משחקים הפסדתם 6, אחד נצחתם ובאחד גירדם ממכבי 2-2 כן?
    בלי קשר, חיפה והפועל היו טובות אז משמעותית משאר הליגה. לראיה הפועל סיימה ראשונה בליגה האירופית, העדפת להתעלם מזה מסיבות מובנות.

    ובאמת כל הכבוד לכם שראינו בעונה שעברה את הגב שלכם הרחק מהמקום השלישי. כאילו שחסרות עונות שבהן הפועל לא לקחה אליפות וזה היה הפוך.

    וביתר שלך קיבלה תשיעייה משרלרואה, אם תרצה או לא. כן, בעיני זהמעיד על חוזקה של ליגה, או לפחות של הצמרת שלה.
    לשם השוואה, בדאבל של הפועל בני יהודה העיפהקבוצה מפורוטוגל ובכלל לא נפלה מאיינדהובן בפליאוף האירופית. היא סיימה לדעתי רביעית.

    אתה יכול להמשיך לקשקש על זה שאז הליגה הייתה חלשה לעומת היןם, לא תשכנע אותי שעכו רעננה או הפועל חיפה של העונה שעברה חזקות מעכו, רעענה אן הפועל חיפה של 09/10. ממש איזה שיפור ניכר התחולל בליגת העל מאז הדאבל של הפועל. ליגה אדירה ממש.
    תכף בטח תספר שהניצחון 3-0 בוינה הושג מול קבוצה ברמה של מרמורק ושהמבורג הפסידה פה כי הימרה על המשחק.
     
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    מסתבר שלהוביל על קבוצה 1-2 ולסיים ב-2-2 זה "לגרד" תיקו, או להפסיד בדקה ה-90 ממש (אם כבר, זה היה סנטימטר מלגרד תיקו).

    ההרכב שפתח נגד שרלרואה בחוץ - קליימן, דסה, אסקלינג, כחילה, מאטוביץ', פריירה, צעירי, פרדה, נחמני, אצילי ודובב גבאי.
    ההרכב של בית"ר בשיא שלה - קליימן, גבאי, רואדה, כחילה, מאטוביץ', פריירה, איינבינדר, קלטינס, אצילי, שכטר ורוקאביצה.

    אין ספק, התבוסה לשרלואה רלוונטית מאוד. כשאתה קורא לי מקשקש, זה לא מקרה של המקשקש לקשקשן פטור?
     
  11. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אה כן ההרכבים נגד שרלרואה, שמעתי על סה כבר. בסדר.
    גירדתם כי בדקה 90 פריירה הציל מהקו גול בטוח של איגיבור. אז כן די גירדתם תיקו לדעתי.

    עזוב הכי אהבתי את הטיעון שלך שבבית באירופית שסיימנו ראשונים לא ניצחנו אף קבוצה שאתה אומר "וואו". זה אחד הטובים שלך.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  12. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,274
    לייקים שהתקבלו:
    4,852
    מין:
    זכר
    האמת שגם אני לא ממש הבנתי את התגובה המופתעת של המועדונים לנוכח הסירוב.
    הרי הטיעונים האלה של "חגיגה לאוהדי הכדורגל במגרש יותר גדול " ו "דרך מצויינת להרוויח עוד כמה גרושים למועדון המארח", אלה טיעונים שאפשר למעשה להגיד בערך לכל משחק בין חמשת הקבוצות הגדולות (באר שבע, מכבי והפועל תל אביב, אנחנו ובית"ר). אז את כל המשחקים נשחק רק בטדי ובסמי עופר?
     
  13. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    עזוב. הרי אם הפועל לא במצוקה כלכלית וביתר נניח רוצהלשחק נגד מכבי בסמי עופר. הפועל הייתה נותנת לזה יד? בחיים לא. כי זה משחק לטובת סיכויי האליפות של מכבי.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    עידן ורד דחה פנייה אחת של הפועל בקיץ שעבר לדעתי ואף בחודש ינואר, הוא לא היה רלוונטי בלי קשר. בכל-מקרה, מצטער, זו רק פתיחת העונה ודברים יכולים להתהפך. מודה שמדובר בשחקן שאני מחבב אבל אין מה לעשות - בבית"ר ירושלים הנוכחית אפילו שכטר שנראה כמו גבייה - קם לחיים. יותר קל להצליח בבית"ר כרגע שהיא קבוצה עם שיטת משחק ברורה וסגל שחקנים שרץ כבר כמה שנים בייחד.
    מסכים שהייתה הזנחה של החלק הקדמי וכנראה שגוטמן כן האמין בשגיב יחזקאל. הפועל פינטזה כנראה על דמארי והייתה מנותקת מהמציאות ולא הכינו שום חלופות. לגבי ההגנה - הרבה כאן לא מחזיקים מדגני וגם לא מאבו-אביד. אני הייתי נגד 'הטרייד' הלא רשמי הזה. בכל-מקרה - שמואל שיימן בסדר לטעמי וסימיץ' עושה רושם של בלם לא רע בכלל. כשמשווים בין הסגל של העונה הנוכחית לבין הסגל של העונה שעברה אי-אפשר לא להתייחס למה שקרה. ניקוליץ' ושוינפלד לא היו כאן בתחילת העונה שעברה וגם לא חן עזרא שעוד יתרום הרבה, וגם אביחי ידין.
    בגלל שהליגה פה כזו פח אני משוכנע שאנחנו כן יכולים להגיע לפלייאוף העליון וזה יהיה כישלון חרוץ אם לא - אבל זו תהיה עונה קשה.

    לגבי בית"ר ההיא - הכדורגל שלה אכן היה שכונתי וזו הייתה קבוצה לא מאוזנת. אבל זה לא מעיד על כל הליגה. מכבי ת"א הצליחה לנצח את מכבי חיפה בסיבוב הראשון למשל. לא אומר שהייתה לה עונה גדולה, אבל עדיין. הם לא היו סמרטוטי ריצפה. בני-יהודה הייתה לא פחות טובה מאיזו הפועל רעננה או סכנין של העונה שעברה.
     
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,308
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    עזוב, הכי אני אוהב בדיונים איתך את ההתעלמות מתשובות ראויות ושוב, מעובדות. אחלה ערב שיהיה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.