מכבי תל אביב 2016/17 - אחרי עונה כושלת, ג'ורדי יורד לקווים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י orimor2212, ‏15/7/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    אתה צודק. כל עוד מכבי תל אביב מוציאה סכומים כאלה על שחקני רכש, סביר להניח שבאר שבע לא תצליח להתמודד עם מכבי תל אביב לאורך זמן, זה כמובן הגיוני כי פערי התקציב הם גדולים. אבל מה הטענה למכבי תל אביב? הגיע אדם שהיה מוכן להשקיע, וכרגע גם יש להם מה להוציא בזכות הכנסות.
    מכבי תל אביב יצרה לה ליגה שהיא פייבוריטית ברורה וצריכה לקחת כל שנה, ואין פה שום דבר שהם צריכים להתנצל עליו. ועדיין, זה נראה כזה חד צדדי בגלל שקבוצות אחרות משתמשות בכסף גרוע מאוד, אני מבטיח לך שאם בחיפה היו נבנים ביותר שכל הייתה פה ליגה של 3 קבוצות, ואם באר שבע זו הבלחה אז חיפה הייתה נשארת לבד עם מכבי תל אביב .

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אין שום טענה למכבי תל אביב. רק מציינים עובדה ומצב מדאיג/עגום.
     
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אין סיבה שב״ש תהיה הבלחה.
    הם משלמים מספיק כדי למשוך שחקנים טובים שרוצים לקבל דקות משחק ולהתחרות על אליפות.
    בנוסף, יש גם את מכבי חיפה שלדעתי מוציאה יותר כסף מאשר מכבי ת״א בשוק ההעברות.

    למכבי אולי יש בעלים עשיר, אבל הכסף לא יוצא משם בלי מחשבה סטייל גאידמק. הם בהפסד של בערך 3 מיליון בשוק ההעברות תחת קרויף וזה בטוח מכוסה מהפרסים באירופה.
    ברור שיש להם יתרון כלכלי, אבל אנחנו רחוקים מלהיות במצב שהם הבאיירן של הליגה, בטח כל עוד יש הגבלת זרים.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,384
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    מכבי עברה תהליך בהוצאותיה על שחקני רכש. כשג'ורדי הגיע הוצאנו בערך כמו באר שבע היום. גם באר שבע מתקדמת בזה לאט-לאט - זה דבר טבעי לגמרי.
    באר שבע לא הבלחה, כל עוד הם ימשיכו להתנהל כמו שצריך.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,384
    לייקים שהתקבלו:
    4,692
    זה לא מצב מדאיג או עגום. זה העולם, וככה הוא מתנהל.
    אוכל לשאול איפה אתה עובד?
     
  6. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    מכבי תל אביב בנקודת פתיחה יותר טובה זה ברור. לכן גם לטעמי האישי כל אליפות שלנו היא הרבה יותר מרשימה ומרגשת כי אנחנו נאלצים להתמודד עם ענק שמשלם סכומים שאנחנו לא מסוגלים להשוות, אבל קבוצות אחרות כן יכולות לעשות יותר, עם הדגש על חיפה שמשלמת סכומים נכבדים בפני עצמה ואין שום הצדקה לכך שהיא לא רלוונטית בליגה.

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,821
    לייקים שהתקבלו:
    19,457
    לא נראה לי שחיפה מוציאים יותר על העברות אבל זה לא המדד. המדד המשמעותי הוא המשכורות שהמועדון משלם. זה פרמטר הניבוי הכי אמין שיש.
    יש להם יתרון כלכלי גדול מאוד. ההבדלים במשכורות הם עצומים ולמעט שחקנים בודדים שיסרבו לכסף הרבה יותר גדול מסיבות כאלה ואחרות (כמו דמארי ככל הנראה) הם גם יהיו ברירת המחדל לשחקנים הכי טובים.

    ב"ש תהיה הבלחה כי זה ככה. אי אפשר להתמודד עם מועדון שמוציא הרבה יותר כסף לאורך זמן.

    @לירן ב"ש הבלחה כקבוצה הכי טובה. היא תמשיך להיות קבוצת צמרת אם תמשיך להתנהל טוב אבל כרגע עדיין ספק אם תמשיך להיות כזאת חזקה כשבכר יעזוב (אם יעזוב) או שאיזה כוכב או שניים יעזבו לאירופה. במכבי ת"א אין סכנה בעזיבה כזו או אחרת (לאורך זמן) כי היא תמיד תוכל להביא את השחקנים הכי טובים בשוק והאחרות ייאלצו להסתפק בשאריות.

    אני גם לא רואה שרשמתי כאן שמכבי ת"א צריכה להתנצל.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,855
    לייקים שהתקבלו:
    8,338
    אין לי ויכוח על זה, כמתמודדת על האליפות גם אני בספק גדול אם נצליח להיות כאלו כאשר נצטרך לבנות קבוצה חדשה.

    Sent from my ASUS_T00J using Tapatalk
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,959
    לייקים שהתקבלו:
    10,135
    מכבי עם גולדהאר: 8 עונות, 3 אליפויות (בהנחה והשנה הם גם לא לוקחים אליפות שזה סביר לחלוטין נכון לעכשיו).
    ההתנהלות שלהם היא לא עד כדי כך טובה מרשימה שקבוצות עם תקציב גבוה כמו מכבי חיפה ובאר-שבע לא יוכלו לקחת כאן אליפות או להתמודד עליה כל עונה עם התנהלות נכונה, וגם במקרה מדובר בשתי קבוצות שהן הפכים - באר שבע מנצלת את התקציב שלה בצורה נהדרת ומכבי חיפה שעושה זאת בצורה מבישה ואפשר גם לראות את התוצאות שלהן בשנים האחרונות. אפשר גם להגיד שאפילו בית"ר של טביב עם ניהול פחות טביבי יכלה להיות פקטור במאבק על התואר.

    ברור שלמכבי יש נקודת פתיחה טובה יותר מהשאר בגלל התקציב הענק אבל זאת עדיין הליגה הישראלית, קבוצה שתפגע ב-6 זרים ותצוות איתם 2-3 ישראלים סבירים יכולים להתחרות כאן על התואר, לא משימה בלתי אפשרית.
     
    amn ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,310
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    בא לי לציין כמה עובדות שלבטח לא ימצאו חן בעיניי איתי, אבל בכל זאת:
    - מכבי, לפחות בעידן קרויף, לא הוציאה מעולם סכומים גבוהים בצורה חריגה על שחקנים ישראלים מבחינת סכום העברה. הישראלי היקר ביותר בתקופת קרויף הינו טב"ח החלוץ, שעלה בסביבות ה-1.1 מיליון יורו, סכום שממש לא שובר את השוק. טביב רכש את עומר דמארי תמורת 1.5 מיליון יורו לחצי כרטיס, מכבי ב-08/9 רכשה את בוזגלו בסכום גבוה בהרבה. ב-2010 הפועל ומכבי הציעו כל אחת 1.5 מיליון דולר ומעלה על ברק יצחקי. בקיצור אין פה שום דבר חריג, ואין שום דבר שאונס בעלי קבוצות למכור את השחקנים שלהם. אם טביב לא היה חמדן מעפן, דסה ואזולאי לא מגיעים למכבי ת"א. אם הפועל לא הייתה במצב כלכלי ומקצועי חריג, אני בספק אם שוינפלד, ורמוט או יחזקאל מגיעים לשם. אגב, אם כבר שוברים את השוק, זה לא כבירי ששם על ילד חרא בן 21 מיליון יורו בלי שום הצדקה?

    - מכבי לא הוציאה סכומים גבוהים על זרים כל עוד לא היו לה את ההכנסות הטבעיות לכך. ראיקוביץ' הגיע רק אחריי העפלה לליגת האלופות שהביאה 15-20 מיליון יורו מובטחים למכבי (12 מיליון יורו מענק שלב בתים, 3 מיליון פלייאוף וזה ללא זכויות שידור וכו'). סקאריונה, שהגיע בהעברה חינמית אך עם שכר גבוה, וקיארטנסון, הגיעו בזכות המכירה של זהבי וחיסכון המשכורת שלו. אם מכבי לא הייתה מעפילה לליגת האלופות ולא מוכרת את זהבי בסכום חסר תקדים, אני בספק אם היא מוציאה סכומים כאלה מכיוון שההיסטוריה מוכיחה שהכל שם הרבה יותר מחושב ממה שנהוג להציג או יותר מחושב מבית"ר של גאידמק לדוגמה, שהייתה מיליארדרית גם אבל בזבזנית ברמה אחרת.

    - כמו שאמרו מעליי, מכבי ממש לא מציגה סגל ששווה את התקציב שלה ואם מכבי חיפה לא הייתה מתנהלת כמו שהיא מתנהלת אז גם היא הייתה חזק במירוץ האליפות וכנ"ל בית"ר, שעם הסגל של העונה פלוס 2-3 שחקנים טובים לעומק יכלה לעשות דברים אדירים העונה. הסיבה שנראה שמכבי שולטת היא לא מכבי כמו שזו ההתנהלות הגרועה של הקבוצות הגדולות בליגה.
     
    amn ו-orimor2212 אוהבים את זה.
  11. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,821
    לייקים שהתקבלו:
    19,457
    הם מתנהלים רע אבל גם סיטי ופריז לא התחילו לזלול תארים בעונה הראשונה (סיטי לא ההשוואה הכי טובה).

    זה לוקח זמן, אבל ברגע שאתה כל הזמן מביא את השחקנים הכי טובים ויקרים, נדבך על גבי נדבך, זה יוצר סגל שקשה מאוד מאוד להתחרות בו. האליפויות התחילו כשקרויף הגיע אבל אלברמן ועטר (למשל) הגיעו לפניו והיו משמעותיים מאוד באליפות הראשונה (אלברמן גם לא רק הראשונה) והם הגיעו לשם בזכות הכסף הגדול.

    כמו שרשמתי, להתחרות על תואר פה ושם, אפשרי. אבל זה יהיה רק פה ושם אם הכוכבים מסתדרים בשורה ביחד עם עבודה מקצועית מצוינת (ב"ש כדוגמה).

    עם יד על הלב, כמה אנשים פה חושבים שב"ש בהכרח מתמודדת על אליפות גם ב5 העונות הבאות? וכמה חושבים שמכבי ת"א?

    שוב, הדבר הכי חשוב זה משכורות ושם הם לא סופרים אף אחד אחר פה בליגה כולל מכבי חיפה. אפילו לא קרוב.
     
    Telkiyski אוהב/ת את זה.
  12. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,310
    לייקים שהתקבלו:
    7,257
    קודם כל, מבחינת תקציב מכבי חיפה לא ממש רחוקה ממכבי ת"א והפערים ביניהן תהומיים, מה שמוכיח שמבחינת התנהלות מכבי בהחלט מתפקדת טוב. דבר שני, אני בהחלט מאמין שניהול נכון ונכונות לפתוח את הכיס במידה שהיא לא מוגזמת אלה לגיטימית לקבוצה שרוצה להצליח, קרי תקציב שנע בין ה-50-70 מיליון שקל, יכול להוביל לתארים גם בליגה שיש בה קבוצה עשירה מאוד. אני חושב שזו כבר העונה השלישית שמכבי לא מהווה קבוצה שמעל הליגה, ובעונה של פאקו פשוט היה מחסור לא יאמן באלטרנטיבות.

    ואם נדבר מקצועית - אני לא לוקח אף שחקן הגנה ממכבי ת"א על חשבון רואדה. אני לא לוקח את עמרי בן הרוש או ריקן על חשבון הייסטר, שהוא רחוק מלהיות רוברטו קרלוס או אפילו נג'ואן גרייב שהיה מגן מצוין בשיאו. השחקן היחידי שאני לוקח בלי לחשוב פעמיים לקישור של בית"ר הוא גולסה. להגיד שיש להם את השחקנים הכי טובים זה לא באמת נכון. יש להם סגל מצוין על הנייר, אבל הוא לא מעל הליגה. אני חושב שהסגל של ב"ש יותר איכותי ומאוזן על הנייר. אני חושב שלמכבי חיפה יש התקפה לא פחות מאיימת ממכבי ת"א.
     
    amn ו-לירן אוהבים את זה.
  13. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,959
    לייקים שהתקבלו:
    10,135
    כל עוד הגבלת הזרים נשארת כמו שהיא יהיה אפשר להדביק אותם עם התנהלות נכונה(כמובן שיהיו אנשים עשירים כמו אלונה בב"ש ושחר בחיפה).
    אין הבדל עצום ברמה של רוב הישראלים, וזרים טובים לליגה כאן אפשר להביא גם בסכומים הגיוניים עם עבודת סקאוטינג סבירה כמו שעושים בבאר-שבע, פגעת לפחות ב-5 ויש לך קבוצה טובה. לגבי הישראלים אני לא חושב שאם תשלם לבן-הרוש 200 אלף לעונה זה לא יהפוך אותו למגן יותר טוב מדור אלו שמרוויח 50 אלף לעונה(סתם זרקתי מספרים). ברגע שיבטלו כאן את הגבלת הזרים הם יכולים לברוח ולקחת גם 15 אליפויות ברצף, כל עוד מגבילים אותם ל5-6 התחרות כאן פתוחה, יש להם יתרון כמו שכתבתי בהודעה הקודמת אבל לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,232
    לייקים שהתקבלו:
    26,264
    מין:
    זכר
    מיץ' עשיר יותר משחר אבל למכבי חיפה פוטנציאל הכנסות הכי גדול בארץ שלא מנוצל כלל בגלל שהקבוצה או שנכשלת להעפיל לאירופה או שאם כבר מעפילה מגיעה עם הרכב של ליגה א' למשחקים שם ומודחת.
    הבעלים של מכבי חיפה לוקח אותה אחורה כבר 10 שנים. הנזק של שחר רק בולט יותר לאור המעבר לאיצטדיון החדש. האיצטדיון הוא המאה ה- 21, הבעלים הוא איש המאה ה - 20.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  15. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    Oranfu, אין ויכוח שכמות השכר זה המדד העיקרי לקביעת מיקום בטבלה. יחד עם זאת, אני לא חושב שחיפה רחוקה ממכבי בתקציב השכר שלה( זכור לי סכומים מאוד גבוהים על כל מיני זרים וגם על קהת, בניון, עטר, רוקאביציה, דמארי ועוד), מה גם שאף אחד לא הכריח את חיפה להשקיע בכרטיסי שחקן על חשבון שכר שחקנים.
    מכבי בתחילת הדרך של קרויף השקיעה יותר בשכר על חשבון כרטיסי שחקן ובנתה את הקבוצה יותר בקפידה מה שלא קרה בחיפה( מיליון דולר על דגני, עזריאל ועוד כל מיני יצורים).

    ציינת את עטר ואלברמן.
    אף אחד לא הכריח את יענקלה להביא ברזילאי מוזר מהליגה השנייה/שלישית בספרד במקום להחתים את אלברמן.
    ואותו דבר אפשר לומר על עטר שאותו יכלו להחתים גם חיפה והפועל( אור הזכיר את יצחקי שלא היה רחוק מחתימה בהפועל באותו סכום שחתם במכבי בתקופה היותר בזבזנית שלה). שנדבר על זהבי שהגיע בסכומים שהם בדיחה ביחס ליכולת?

    כסף זה חשוב, ולאורך זמן הוא תמיד ינצח קבוצות קטנות יותר, אבל ב״ש וחיפה לגמרי נמצאות בטווח שבו שהן יכולות לבנות קבוצות אלופות.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.