דיון החדשות 2016/2017

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Butragueño, ‏6/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מתיאוס דווקא הביא זרים טובים על הנייר.
    הזכרתי את טאזמטה שהיה קיצוני\חלוץ מצויין אבל הוא לא הצליח להפיק ממנו מספיק ובסוף גם דחק אותו הצידה. גם סיאבונגה שהגיע מארמניה בלפלד בגרמניה היה זר שעל הנייר הוא מעל הממוצע של השחקנים שהגיעו לארץ והוא גם איכזב. עם פרנסמן הוא דווקא יחסית הצליח.
    גם ג׳ורג׳ בה היה שחקן מוגבל להחריד.
    גם דניאל אומברטו הוחתם בקול תרועה ונחתך בדצבמר יחד עם בה.
    מה שעצוב שכל שינויי ינואר שעשה מתיאוס רק החלישו את הקבוצה ובשלב מוקדם יחסית היא נשרה מהמירוץ. אפילו הקבוצה של עטר שנה קודם מול יריבה קשה בהרבה היתה בתמונה עד שלב מאוחר יותר.
    זה ששלו מנשה הפך לכוכב של הקבוצה זה כי רק הוא הצליח למצות את הפוטנציאל שלו תחת מתיאוס.
    הקבוצה הזו עם חיזוק נכון היתה מטיילת לאליפות באותה עונה.
    שוער היה.
    הגנה מהחזקות שהיו בארץ- היתה-
    לעמדת הקשר ההתקפי היה אמור להיכנס ברוך דגו וזר טוב.
    וחלוץ טוב ליד שכטר- והקבוצה הזו היתה לוקחת אליפות.
    מאמן טוב באמת- היה יודע לחבר את הפאזל הזה. מתיאוס כשל.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    בואו נגיד ככה, ובזה אסיים את הנושא-
    בב״ש אמרו שכדי לעשות צעד קדימה היו חייבים להביא מאמן יותר טוב מאלישע.
    גם נתניה היתה זקוקה למאמן יותר טוב מעטר- עם טביעת עין קצת יותר טובה לזרים למשל, קצת יותר יצירתי- והיא הביאה את מתיאוס כי הבוס חשב מהבטן ורצה להביא את גיבור ילדותו.
    זה בערך מקביל לאם ב״ש היתה מביאה במקום אלישע את מרקו בלבול ולא את בכר.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    כן אה, לטייל לאליפות עם חיזוק המאה ראובן עובד וברוך דגו.
    אתה בטח מתבלבל עם עונת 2002/2003.

    נ.ב.
    מכבי נתניה תחת ראובן עטר לא הייתה במירוץ לאליפות או מועמדת לאליפות בשום שלב.

    נ.ב. 2

    למיטב זכרוני, מי שהיה בכלל אחראי על הרכש באותה עונה היה הבן של נילסן ולא מתיאוס עצמו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/2/17
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    היתה קבוצה עם בסיס לאליפות. בית״ר עם גאידמק התחילה לשקוע- והכל היה מוכן לאליפות אם יאמר היה חושב מהראש ולא מהבטן.
    ברוך דגו היה בדיוק מה שהיה חסר לקבוצה הזו בקישור, עם כל הכבוד לשלו מנשה שנתן עונות נהדרות, הוא היה שחקן של קבוצות תחתית, לעומת דגו שהיה בהפועל ת״א, ובטח במכבי ת״א- שחקן משמעותי(את מכבי הוביל לאליפות)- אז אני לא מבין את הזלזול בו. ראובן עובד גם הוא היה חלק ממהפיכת ינואר הלא מוצלחת של מתיאוס שדיברתי עליה- שגמרה את הקבוצה סופית.

    שנה לפני כן נתניה הגיע למשחק מול בית״ר בטדי באמצע הסיבוב השני בסיטואציה שמכבי ת״א הגיעה בשבת שעברה למשחק מול ב״ש- שנצחון מוריד את הפער ל 5 ופותח את המירוץ- אבל היא הפסידה ובזה נגמרה העונה.
    להגיד שהיא לא היתה במירוץ זה פשוט לא נכון. היא לא היתה מועמדת לאליפות- עם זה אני בהחלט יכול להסכים- כי היה את בית״ר בשיאה עם ים של כסף. אם היום אומרים שהפער הוא גדול בין מכבי ת״א לשאר כשהיא עם בין 120 ל 140 מיליון ויש את חיפה עם 70-80 וב״ש עם 50-60 אז מה אפשר להגיד על אז שבית״ר עם מעל 150 ואחריה קבוצות עם 40-50 ונתניה בסביבות ה 30-35.

    וממתי הסקאוט הוא זה שאחראי לרכש? סקאוט זה כוח עזר. מה השלב הבא? להפיל את האחריות על דוד פיזנטי שהגיע בעיקר כמתורגמן בזכות העבר שלו בבונדסליגה ונתי עזריה? הבאת מאמן אלוף עולם בפאקינג מיליון דולר והוא לא הביא שחקן רכש אחד נורמלי. מספיק שהיה פוגע בשניים כמו שגוטמן פגע בב״ש עם רוסו וחלילוביץ או כמו שפגעו עם הזרים בבית״ר כמו שאלוי ופישונט, או בחיפה עם פראליה וזאוטאוטס ועם חלוצים כמו קולאוטי וקלשנקו והפגיעה של גוטמן בנתניה עם מרין, או יוסי מזרחי עם קאיודה- מה שלגמרי היה מצופה ממתיאוס- והקבוצה הזו היתה טסה לאליפות! עם חלוץ כמו קאיודה וקשר אפילו כמו איברהים עבדול ראזאק(שאני לא מגדולי המעריצים שלו) נתניה היתה זוכה באליפות עם כל הכבוד לחיפה של אמיר אדרי, קרופניק ושי מימון.

    ב 2002/2003 היתה לנתניה קבוצה נהדרת אבל ממש לא מועמדת לאליפות או בתמונת האליפות בעיקר כי היא היתה קבוצת בית אדירה וקבוצת חוץ נוראית.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/2/17
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    חצי ממה שרשמת לא קשור לכלום.

    2002/2003 הייתה העונה היחידה שבה ברוך דגו ורובן עובד נראו כמו שחקנים מובילים בקבוצה שרצה לאליפות.
    ב-2009 הם היו שחקני ליגה לאומית טובים במקרה הטוב. הם היו הדובדבן שבקצפת נגד יניב קטן, רפאלוב, ורמוט, יצחקי? תעשה לי טובה.

    בשום שלב תחת עטר לא הייתם מועמדים לאליפות, קרובים לאליפות או עם בסיס לאליפות. הייתם קבוצה טובה עם בסיס כלכלי שניצלה את העובדה שחיפה, הפועל ומכבי היו בקריסה משותפת.
    היו לכם כמה שחקנים נחמדים שעשו פריצה, אבל הייתם רחוקים מאוד ממה שאתה מתאר.

    אני לא נכנס למה שקרה עם הזרים וזה גם לא מעניין אותי, אבל אי אפשר להפיל אשמה של משהו על הבן-אדם הלא נכון, וצריך לבדוק מי באמת היה אחראי על הזרים האלה שהגיעו ולא סתם לזרוק דברים באוויר.

    אם לותר מתיאוס מגיע, והרכש שמביאים לו זה דגו, מנשה, עובד וכו׳ והוא צריך להתבסס על ילדים(שכטר, דגני, כהן) או שחקנים סבירים(פרנסמן, מנשה, גזל) אז כנראה שאין לו באמת סגל לאליפות, ויחד עם זאת הוא בכל זאת רץ בצמרת בחצי הראשון של העונה(כולל מקום ראשון לתקופה מסויימת) ועל המגרש ראו קבוצה טובה שעומדת טוב( כולל עבודה טובה על ניצול מצבים נייחים).
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני מסכים איתך שלפני שהחלה העונה לא היינו מועמדים לאליפות יותר ממכבי והפועל ת״א ומכבי חיפה- לא בעונה של עטר ולא בעונה של מתיאוס. דווקא ברקוביץ׳ בנה את הקבוצה הכי מעניינת וגוטמן עם הנגיעות שלו(מרין, בונדאה ובן דיין) השלים את המלאכה אבל בכל זאת זו היתה עולה חדשה וגוטמן פשוט לא התאים לנתניה כמו שהוא לא התאים לבית״ר.
    ואם נחזור לעטר- אמרת שהקבוצה לא היתה במירוץ והיא היתה- מה זה משנה אם זה בגלל שהתל אביביות התרסקו? האליפות של ק״ש לא נחשבת כי כולם התרסקו?
    ולגבי מתיאוס- אני לא מצליח להבין מה זה ״הביאו לו״. אתה מדבר כאילו היה בנתניה איזה ג׳ורדי מעליו שהנחית עליו שחקנים.
    שלו מנשה הגיע כשחקן סגל וזה שהוא הפך לשחקן מוביל זה בזכות ההתקדמות והעבודה הקשה שלו- לגמרי בחירה של מתיאוס ללכת עליו- אולי הבחירה היחידה המוצלחת שלו- ועדיין בחירה.
    וגם לא מבין את ההתעקשות שלך על עובד. אם מתיאוס היה מאמן רציני הוא היה עושה טיפה שיעורי בית ומבין שאין סיכוי שהוא יסתדר איתו.
    לגבי שכטר- שכטר כבר ממש לא היה ילד- הוא כבר היה שחקן מוכח. זו היתה שנתו הרביעית כבר בליגת העל ועובדה ששנה אחרי זה הוא כבר שבר שיא מועדון בהפועל ת״א של שערים ועשה איתה עונה אדירה שהוא אחד השחקנים הבולטים. מתיאוס דיכא אותו והוא נבל.
    גזל שהזכרת גם לא היה שחקן הרכב ועובדה שבאותו מעמד בדיוק בק״ש הוא היה פקטור באליפות.
    בגדול מתיאוס אהב חוטבי עצים ולא מפתיע שבעקבות זאת משחק ההתקפה של הקבוצה היה של קבוצת מרכז טבלה. מתיאוס לגמרי האשם בכך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    1. זה שנתניה היו מקום 2 לא אומר שהם היו במירוץ. בשיא הרצינות, הדבר היחיד שאני עוד אומר בעניין הספציפי הזה, שמי שחושב שהיה מאבק בין נתניה לבית״ר צריך להיבדק.

    2. אתה מדבר כאילו באופן עובדתי בכל מועדון המאמן הוא האחראי על הרכש.
    יש לך הוכחות שמתיאוס בחר את כל השחקנים? שוב, למיטב זכרוני נילסן היה במועדון על תקן אחראי רכש וגם יאמר אהב לקבל החלטות בעניין הזה.
    אתה רוצה להגיד לי שמתיאוס בחר בעובד ומנשה על סמך המעקב שלו אחרי ליגת העל?
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מתיאוס בהחלט בחר את השחקנים.
    כפי שהוא החליט שדגו לא מתאים לו ועשה מאמצים רבים לשכנע את סיאבונגה להגיע מגרמניה לארץ.
    עזוב בחר- גם את הטיפה יצירתיות שהיתה לו בקבוצה הוא דיכא. בהרבה משחקים הוא היה עולה כששלו מנשה ושכטר הם השחקנים היחידים שיכולים לתת גול. אה... ודדי בן דיין כמובן.
    לא אשכח את משחק הגביע שמרוב שהוא לא האמין באף אחד מהחלוצים שלו הוא העלה את דדי בן דיין לחוד שיציל אותו.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    עוד אחת מיני כתבות על חנן ממן שהעונה משחק את הכדורגל הטוב בקריירה שלו. עד לדעתכם זה יגיע?

    סימן חיים \ מתוך ספורט5(אלעד קליין)
    לאחר שנים של חוסר יציבות, חנן ממן סוף סוף מממש את הפוטנציאל שלו השנה. חוסר היציבות התחלף בבגרות והאנמיות הפכה לתכליתיות. עכשיו עליו להוכיח שהכתפיים שלו מספיק רחבות כדי לסדר להפועל חיפה עונה אחת טובה ורחוקה מאימת התחתית הבוערת

    http://www.sport5.co.il/Sip_Storage/FILES/5/size475x318/683585.Xxx

    קשה למצוא שחקנים שהצליחו לסלול את דרכם קדימה בהפועל חיפה של שנות האלפיים. מאז לכתו של רובי שפירא ז"ל, אלופת המדינה של שנת 1998/1999 התהדרה לצידן של כותרות הזויות על תשלומי נסיעה בכביש 6, פרשיות סנדוויצ'ים למיניהן, ניתוקי מים, ארגון חתונות בהפתעה ועוד. הבטחות השווא על פלייאוף עליון ועונה מוצלחת כבר נכנסו באוזניהם של אוהדי הפועל חיפה ויצאו מהשנייה לא פעם. אלא שבין שלל שחקני הנוער, שחלקם אכן הצליחו להשתלב בצורה כזאת או אחרת בקבוצה הבוגרת, יש חנן ממן אחד, שמוכיח העונה בצורה מצוינת שהנר של שפירא ז"ל עדיין בוער. חנן ממן היה עדיין בנערים כשקבוצת הנוער של המועדון זכתה באליפות ב-2005/2006. תחת הדרכתו של רם בן מיכאל, "ילדי רובי" וביניהם רן יצחק, אושרי רואש, גל אראל, הישאם כיוואן, ועוד הביאו כמה רגעי אושר לקרית חיים אחרי הטראומה הגדולה שחוותה הפועל חיפה כמה שנים קודם לכן. מאז, מצבה של קבוצת הנוער החל להידרדר ובין כל מי שהיה שם, נראה שממן הוא התוצר הטוב ביותר של האדומים מהכרמל מאז. לאוהדי הפועל חיפה כבר קשה להבין מהן המטרות של הקבוצה שלהם. מן הראוי שירשו לעצמם לחלום על מקום בפלייאוף העליון, אך אחרי שתי עונות בהן הקבוצה שרדה בליגה בשניות אחרונות, גם עונה יציבה לא מובנית מאליה. את המשימה הזאת החליט לקחת על עצמו חנן ממן וכרגע, נראה שהוא האיש הכי יציב בתוך כל הבלאגן.

    עלה לו לראש
    "תמיד ידענו שיש לו כישרון", מספר מאמן הפועל עכו, שלומי דורה, שהכיר את ממן עוד כשהיה בנערים בהפועל חיפה ונזכר, "כשהעליתי אותו לבוגרים לא היו לו יותר מדי הזדמנויות לבוא לידי ביטוי. לאחר שהרבה שחקנים עזבו, הוא עשה את הפריצה שלו אצל ניצן שירזי ז"ל. ראינו שחקן צנום וקטן שכל הזמן עבד על עצמו והשתפר". רם בן מיכאל, גם הוא כפי שתראו, מכיר אותו עוד מילדותו: "תמיד הוא היה מאוד טכני, עוד כשהוא היה בן 6 וחצי. אני לא אשכח שער שלו במספרת אחרי קרן, זה היה שער שלא רואים בכל יום. שם הבנתי שהוא כישרון מולד".

    בסיבובים הראשונים והיחידים שהיו לו מחוץ לקרית חיים ממן לא הצליח להביא את כולו לידי ביטוי. בקיץ 2012, אחרי שלוש עונות בקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה, ניצן שירזי ז"ל החליט להקפיץ את הכישרון להפועל תל אביב. אחרי עונה אחת שבה כבש שבעה שערים (ארבעה בליגה האירופית) ובישל חמישה והראה שהוא יכול לשחק בקבוצה גדולה, ממן הגשים חלום כשחתם לעונה בבוורן הבלגית, בתקווה שזה הצעד הראשון בדרך לקריירה אירופית. המסע הסתיים אחרי עונה אחת שבסיומה נחת הקשר בבית"ר ירושלים. תחת הדרכתם של גיא לוי ומנחם קורצקי, נראה היה שממן שוב מממש את הפוטנציאל, כשכבש שלושה שערים עד למחזור השביעי. אלא שלקראת תום העונה הסדירה דקות המשחק פחתו וכך גם העלו את זעמו של ממן הקודם, הילד שמסרב להתבגר. "אני צריך לשחק 90 דקות", הצהיר ממן בתקשורת אחרי שהוחלף בדקה ה-49 במשחק פלייאוף מול מכבי חיפה. במשחק שלאחר מכן הוא כבר לא היה בסגל ולמרות שכן הצליח להטביע חותם עם שער נוסף במחזור הלפני האחרון, חזר למועדון נעוריו אחרי 3 שנים. מאז, נראה שמשהו השתנה, בעיקר בראש.

    למה עכשיו?
    זה נכון. ממן כבר לא ילד, ועד כה לא זכה להצליח באף אחד מסיבובי הניסיון שלו במקומות אחרים. ולמרות זאת, דווקא העונה הוא הצליח לפרוץ ובמקום שבו כבר קשה להאמין בהצלחות, לקשר של הפועל חיפה יש את הכוח לשנות. "אני חושב שהוא מאוד התבגר", אומר דורה. "אני לא חושב שהוא עשה שינוי יוצא דופן ביכולות שלו, הוא פשוט הפך להיות יותר יעיל. הוא שינה בעיקר את הגישה בראש, הוא יודע שבתפקיד שלו מחפשים מספרים והעונה הוא עושה את זה בצורה מצוינת". אז מה נשנתה? ב-1,504 דקות על הדשא העונה בליגה, חנן ממן איים 50 פעמים על השער (פעם ב-30 דקות) וכבש בחמש מתוכן, מה שמעמיד אותו בראש טבלת מלכי השערים יחד עם מהארן לאלה. את טבלת הבישולים הוא מוביל לבדו עם ארבעה.

    ממוצע האיומים לשער ביחס לדקות המשחק של ממן הוא הטוב ביותר מבין שחקני הפועל חיפה. לצורך ההשוואה, אחריו נמצאים מקסים פלקוצ'נקו (כל 32.6 דקות), לאלה (כל 36 דקות), ואדילסון בהייה (39.5). בנוסף, ממן רושם ממוצע נאה של 11.2 ק"מ בממוצע במשחק ליגה העונה. לאחרונה, ואחרי לא מעט שנים ללא נציגות של הפועל חיפה בנבחרת הבוגרת, קיבל חנן ממן הבשל את הזימון מאלישע לוי.

    הכל בראש
    הפועל חיפה סובלת ממחסום פסיכולוגי קשה ממנו היא מסרבת להתנתק - חוסר היציבות. אולי זה חילופי המאמנים, אולי זה הבלאגן הפנימי בקרית חיים, אולי זה שיחות הסקייפ המפורסמות של יואב כץ, ואולי זה הכל ביחד. האדומים מהכרמל הפכו עורם כבר מספר פעמים העונה ובכל פעם שנראה היה שהם עולים על הגל, הכל חזר לקדמותו במשחק שלאחריו. בליגת העל שלנו נראה שמלבד שלוש קבוצות הצמרת, כל אחת יכולה לראות עצמה בסיטואציה כזאת או אחרת בפלייאוף העליון. אם הפועל חיפה רוצה להגיע לשם, וחשוב לציין שיהיה לה מאוד קשה בגלל רצף המשחקים שנשארו לה (ב"ש, פתח תקווה, קרית שמונה ומכבי ת"א), חנן ממן הוא זה שיצטרך להיות שם כדי להוכיח את עצמו גם ברגעי האמת. "ניצן שירזי תמיד אמר לי שחנן ממן הוא השחקן הכי גדול שיצא מהפועל חיפה", נזכר רם בן מיכאל. "לצערי, איפשהו בדרך חלה דעיכה. הוא סובל מחוסר יציבות בין משחקים גדולים לשאר המשחקים, אבל אני חושב שזאת אחת העונות הטובות שלו. הוא התבגר וכיף לו במועדון, אני מקווה שהזימון לנבחרת ידחוף אותו קדימה". חנן ממן נמצא בעוד צומת דרכים מרכזי בקריירה שלו, כשסביבו כבר מחזרות כמה מקבוצות הצמרת. רבים לפניו מעדו בדרך, אך אולי הבגרות שרכש היא בדיוק מה שהיה חסר לו כדי לעשות צעד אחד קדימה, ואולי על הדרך גם להוביל את הפועל חיפה לעונה יציבה, לשם שינוי.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,232
    לייקים שהתקבלו:
    26,264
    מין:
    זכר
    לא חוכמה לככב במועדון בלי לחץ, בלי ציפיות ובלי אוהדים. ראינו מה הוא שווה במועדונים גדולים.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    במיוחד בשבילכם: יובל נעים בריאיון בידיעות אחרונות - "אם לא התדמית, הייתי בין שלושת המאמנים הטובים בארץ"

    http://images1.ynet.co.il/PicServer5/2017/02/13/7584667/7584252096099980675no.Xxx

    אגרסיבי, צעקני, עצבני, צבעוני. "כשהייתי שחקן, דוביד שווייצר ז"ל שלח אותי לפסיכולוגית", מגלה מאמן הפועל אשקלון, יובל נעים. ולא צריך הרבה בשביל להקפיץ לו את הפיוז: "בן 60 עומד מולי ומקלל אותי - אתה חושב שלא עברה בי מחשבה לקפוץ ליציע?"

    "תדמית זה אחד הדברים הכי קשים לשנות ואני מודע לזה", הוא אומר בבוקר שאחרי ההפסד 2:1 להפועל באר שבע. "אני לא מתעסק בזה. מאמנים מעריכים אותי הרבה יותר מיושבי ראש למשל. יש סטיגמות עליי שאומרים 'הוא מוטיבטור, רק קבוצות קטנות, צעקן'. תגידו - אפשר להיות רק 'מוטיבטור' 15 שנה?! מישהו פעם נתן לי תנאים לקבוצה גדולה? פעם אחת קיבלתי תנאים מעל הממוצע וזה היה בליגה א', עלינו כבר באמצע העונה. אני המאמן היחיד שאימן בבית"ר ירושלים ולא יכול היה להביא שחקן ב-5,000 שקל!"

    הצעקות? ממילא 90 אחוז מהן לא עוזרות. קח פנקס, תרשום, תהיה עם קלאס.
    "זה לא אני ולא יהיה אני. לא עושה הצגות. אבל מסכים איתך שאני צריך להיות הרבה יותר רגוע".

    אתה מבין ש"יובל נעים" לא מאפשר ליובל נעים להתקדם?
    "יש דברים שאני צריך לשפר ואם לא, אהיה בבעיה. עזוב כדורגל, קודם בריאות. אלי גוטמן טילפן אליי לפני שנתיים אחרי משחק ואמר: 'תקשיב, אני קיבלתי התקף לב פעם. אתה בדרך לשם, תישמר'".

    ניסית פעם לשנות את זה? כדורים? קואוצ'ר?
    "כשהייתי שחקן, דוביד שווייצר ז"ל שלח אותי לפסיכולוגית פעם".

    לא עזר, אני מבין.
    "אין מה לעשות, ברגע האמת זה לא משפיע. למשל מול באר שבע, כל המשחק קללות מהיציע. אז סבבה, קללות של כדורגל. אבל מול הספסל, בן אדם בן 60 עומד מולי ומקלל במילים של גועל נפש - אתה חושב שלא עברה בי מחשבה לקפוץ פעם אחת ליציע? מה, רק בגלל שאני מאמן אסור לי מה שכל בן אדם שפוי ברחוב היה עושה? אני מוכן לשלם לאנשים האלה הרבה כסף שיבואו אחרי משחק, אני והם בחדר, ובוא נראה אותם אומרים עשרה אחוז מהדברים שהם צועקים מהיציע".



    "אם בעל בית קובע את ההרכב, אין לי מה לחפש שם"
    והאמת היא שיובל נעים (50) הגיע למקום שבו הוא לא צריך להסתתר. כולם יודעים את התמונה המלאה. בלם טוב ויציב, שפעם גם נגח/לא נגח בקוון. אחד המאמנים הוותיקים כאן, אבל בעיקר בקבוצות תחתית. היה בבית"ר וגם באשקלון. משמש כקול "החלשים", אבל גם עם מספיק חברים במקומות הנכונים בתקשורת. הוא לא מסתיר דבר. גם לא פוחד להתגאות בבית היפה שבנה בראשל"צ, או בטלוויזיה + אח וירטואלי "שעלו 25 אלף שקל".

    אתה יודע לחסוך?
    "ממש לא. אבל ב-90 אחוז מהמקומות שאליהם אני הולך אני לא משלם. כולם חברים שלי. ותמיד יש לי כסף בכיס. עכשיו, למשל, יש עליי 35 אלף שקל. אני לא בזבזן, אבל אוהב שלא יהיה חסר לנו כלום".

    אז בתור אחד שלא חוסך, אתה במקצוע בעייתי.
    "מאוד. אין הרבה מקומות עבודה כמאמן. אפשר לפעמים לשבת תקופות בבית. ידוע שבכדורגל הישראלי מינויים לא הולכים לפי הישגים. אצלנו מאמנים שנכשלים בקבוצות מקבלים קבוצות גדולות יותר. אין בזה היגיון".

    היית בקבוצה גדולה.
    "כיום לא הייתי הולך לסיטואציה שהייתה אז בבית"ר, שהישארות הייתה שווה אליפות. כי הקהל של בית"ר לא מכיר בעובדות הקיימות מול העיניים. לא משנה לו מי על הדשא, הוא רוצה 0:3 בדקה ה-30".

    אתה אחד המבוגרים והוותיקים בליגה - בגיל 50 אתה במקום שבו חשבת שתהיה?
    "שמע, קשה להיות מאמן בישראל. אתה רואה בעלי בית שלא אוהבים אנשים חזקים ודומיננטיים. יש הרבה בעלי בית שיודעים מראש שאצל יובל זה לא ילך. אם בעל בית קובע את ההרכב, אין לי מה לחפש שם".

    הרבה מאמנים בליגה נתפסים בכלל כ"עוזרי מאמן".
    "בצדק. יובל נעים לא כזה".

    נוח לך להיות ראש לשועלים?
    "ברור! בכלל, יכול להיות שיום אחד, אם לא אצליח להגיע לגדולות, אחליט שאני מאמן רק בליגה השנייה עם קבוצות דומיננטיות שרוצות לעלות. ברגע שאני מעלה, אומר שלום והולך. קבלן. כל בן אדם צריך לדעת במה הוא טוב".

    יש לך תקרת זכוכית בקריירה?
    "יכול להיות. אני לוקח את זה בחשבון".

    כולם מדברים על החיצוניות שלך, אבל איזה מאמן אתה בכלל?
    "אני אוהב כדורגל התקפי ודינמי, אבל תלוי מה יש לי ביד".

    היום מחפשים טקטיקנים.
    "אני מאוד טקטיקן. הקבוצות שלי מסודרות. אני לומד ומעודכן בהכל, אבל עם כל הכבוד לקידמה - אם לא תבחר שחקנים טובים, כלום לא חשוב".

    מחובר לעולם התחתון? "זו בדיחה"
    התדמית של נעים לא מורכבת רק ממה שקורה על המגרש. היא מורכבת גם מהדמויות שמלוות אותו עוד מילדות. הקשרים לא מחמיאים כמו לפרשת "הכדור המרכזי", שבה היה עצור אבל יצא ללא אף אשמה, או כשהעונה מכוניתו הושחתה ("זה לא פלילי, זה קשור לכדורגל"). גם כאן הוא לא מתנצל ולא מטשטש דבר.

    "אני מבין שאנשים שאני נקשר אליהם יוצרים לי תדמית שמפריעה לי, אבל אלה חברים שלי והחיים שלהם זו הבחירה שלהם. אם הייתי רוצה גם הייתי הולך לצד שלהם, כי גדלתי באזור כזה בשכונה שהייתה בעייתית אז. היו לי מיליון ואחת אפשרויות לעשות את זה גם, ומהדלת הקדמית".

    אז למה לא הלכת?
    "לא רציתי. הייתי בכדורגל, נחשבתי לשחקן מבטיח והייתה לי מטרה אחרת. לא חשבתי שזה כיוון נכון, אבל גדלנו עם האנשים האלה ואי אפשר לנתק איתם קשר רק כי הפכתי למפורסם והגעתי לליגת העל. זה לא אני. אבל ביום-יום אני חי חיים שקטים, לא מחובר לאיש. רק לעצמי"

    זורקים שוב ושוב ברשתות החברתיות "יובל מחובר לעולם תחתון".
    "זו בדיחה. לא מחובר לאף אחד. גם בשנתיים האחרונות אני הרבה פחות בקשר, פחות יוצא, פחות נפגש. אבל תראה, יוסי הררי היה איתי בצבא - אז מה, בגלל שהוא היה איתי בצבא זה אומר משהו? בן כהן חבר ילדות שאנחנו עדיין בקשר, גל יוסף חבר".

    אז לא תוותר על חברויות כדי להצליח בכדורגל?
    "ברור. אלה חברים שלי. אתה לא יכול למחוק מישהו בשביל משהו אחר. כל הספורט שלנו מחובר לכל מיני דברים, גם מאמנים בכירים יותר או פחות. וזה לא פוסל שום דבר. אם בן אדם בחר דרך, זה לא אומר שאתה מקבל אותה או שאתה הולך בדרך שלו. אני לא אמחק אנשים כדי להתקדם".

    אם מנקים את כל התדמיות מיובל, איפה הוא היום?
    "אם לא התדמית שלי, הייתי בין שלושת המאמנים הכי טובים בארץ, ללא ספק".

    עזוב שטויות בצד. בוא תשכנע את הקורא של קבוצה גדולה שיש לו סטיגמה על יובל נעים, שאתה מתאים לקבוצה שלו.
    "שלא יסתכל על החזות. בוא תכיר את הבן אדם, תכיר את המאמן. ואז תחליט".
     
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אייל סגל, כמי שמעיד על עצמו שהוא קודם כל אוהד ורק אחר כך בעלים הוא עוף קצת שונה בנוף הכדורגל הישראלי- יש שיגידו שזה סבבה ויש כאלה שלא. עניין של השקפה.
    ככזה הוא יושב עם הגוש האקטיבי בקהל. גם על זה אפשר להתווכח אם נכון מבחינתו או לא וכמובן הכתיבה בפורום.

    מחר מכבי נתניה תעמוד לדין על התנהגות בלתי הולמת של אוהדיה- משום מה יש לי תחושה כבר כמה שנים שלא משנה כמה נהיה ״ילדים טובים״- על כל פיפס קטן יחפשו אותנו וישלחו אותנו לבית הדין- בטח כשזה תלוי בשופטים כמו משיח שאני מניח שדאג לציין את התנהגות הקהל אבל לא את מור שקד שהתסיס אותו בהתנהגות בלתי הולמת מצידו.
    ולמה ההקדמה לגבי אייל סגל?
    לאיש יש קטע של לנסות חנך ולתקן את העולם- ואם לא את העולם- לפחות את חלקת הה׳ הקטנה שלו.
    בשל כך הוא הלך בעצמו להרחיק את האוהדים מהגדר ואף היו דין ודברים בינו לבין מספר אוהדים- סיפור שגם הופיע ב ynet על אוהדים שהתלוננו שהוא תקף אותם.
    משחק חוץ. אבטחה שכמובן לא עושה את עבודתה. אוהדים פירחחים שמחפשים לעשות בלאגן, ובעלים שהולך בעצמו לטפל בעניין.
    מאוד סקרן לדעת איזו טענה יכולה להיות נגד המועדון שהבעלים שלו בעצמו הולך למנוע את ההתנהגות הבלתי הולמת שלא מטופלת ע״י אף גורם אחר והכל מתגלגל שוב ושוב למועדון.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/2/17
  13. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    ראיתי שנכתב כאן הרבה על מכבי נתניה, אז אתייחס לכמה דברים:

    א. אני חושב שהיו שתי עונות שבהן מכבי נתניה יכלה לזכות באליפות: 1. העונה השלישית עם דניאל יאמר, תחת לותר מתיאוס, כשהקבוצה הייתה בתמונה עד תחילת הסיבוב השלישי. אם בחודש ינואר היא הייתה מתחזקת כמו שצריך בהתקפה, אז אני חושב שהיא יכלה ללכת עד הסוף. זו הייתה העונה הראשונה שמכבי נתניה הרגישה באמת מהו לחץ של מאבק אליפות. 2. בעונת הפרידה מהקופסא, תחת ראובן עטר, שלדעתי מכבי נתניה הייתה בה הקבוצה הכי טובה בליגה. אם ראובן עטר היה מתעסק במכבי נתניה במקום לבנות את מכבי חיפה ("להמליץ" לדלה ימפולסקי ואוראל דגני ומאוחר יותר לקובי דג'אני ופירס מוגרבי לעבור למכבי חיפה), שבמילים אחרות זה אומר בסך הכל להביא שוער ומגן ימני סבירים במקום שני הליצנים שהוא הביא, מכבי נתניה הייתה האלופה.

    ב. כתבתי פעם בקבוצה המצומצמת של אוהדי מכבי נתניה בפייסבוק "אייל סגל צריך להבין שמהרגע שהוא הפך להיות הבעלים של מכבי נתניה, הוא לא קודם כל אוהד ואז הבעלים, הוא רק הבעלים". למכבי נתניה יש אלפי אוהדים מדי משחק ואם השאיפה של אייל סגל תתממש, אז לא ירחק היום שיהיו גם עשרות אלפי אוהדים מדי משחק - ואי אפשר לחנך את כולם, בטח לא תוך כדי משחק.

    ג. אני חושב שמכבי נתניה תעשה חכם את תשאיר את כל הזרים לקראת העונה הבאה. שני התותחים בקישור כבר חתמו לעוד 3 שנים ואני משוכנע שהם יבלטו גם בליגת העל, במיוחד עלי מוחמד. הגיע הזמן להחתים גם את הבלם, שמוכיח את עצמו מתחילת העונה.
     
    abcd אוהב/ת את זה.
  14. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,540
    לייקים שהתקבלו:
    2,387
    מה היה?
    זוכר רק את הבעיטה של הכדור על הגדר אבל זה לא היה נראה חריג מדי. משהו שנרגע אחרי 10 שניות.
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אם זה נרגע תוך 10 שניות למה מעמידים אותנו לדין?
    לא הייתי במגרש אז קשה לי להגיד יותר מידי על מה שהיה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.