הליגה הלאומית 2016/2017

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י הרצליה, ‏1/6/16.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני חושב שקוגבנייה בתקופה פחות טובה- גם בגלל שכל הזמן מחליפים לו תפקידים.
    הוא השחקן הכי ורסטילי שלנו. הוא מוסיף לנו מימד במשחק. בליגת העל הוא יצטרך לשנות גישה. כדי שהוא יוכל לעשות את זה גם המאמנים צריכים למקד אותו.
    ובאופן כללי אני אישית לא מאמין שאפשר להביא 6 זרים טובים ממנו. לדעתי שלושת הזרים צריכים להישאר ולהם להוסיף שלושה זרים איכותיים יותר בתקציב גדול יותר שישדרגו את הקבוצה.
    מי שחושב שקל להביא לכאן שישה זרים משדרגים(בואו נניח חמישה ועלי מוחמד) זה סיפור פשוט- שיחשוב שוב.
    לפעמים אפשר לחטוף איזה זר טוב מקבוצה שירדה ליגה- אם היורדות יהיו אשקלון\כ"ס\הפועל ת"א- גם זה אפשר בקושי. אולי מבני יהודה למרות שאתמול להפתעתי שמעתי שלשוער לדוגמה- ב"ש כבר לוטשת עיניים.

    נ.ב
    הוא שחקן צעיר עם פוטנציאל ולהערכתי לא תהיה שום בעיה להשאיל אותו אם ימצאו זר טוב יותר. כל קבוצה בליגה לאומית תשמח לקבל אותו אחרי עונה כזו. לדעתי העלויות שלו די נמוכות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/3/17
  2. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    הוא ורסטילי, נכון, אבל בינוני מאוד. מה יש לו בעצם? הרי לערן יש את ראיית המשחק ואת המספרים, לסבע את הכדרור, המימד ההתקפי ואת המספרים (מעניין מאוד לראות אותו בעונה הבאה בתקווה שיהיה כשיר לחלוטין), מה יש לקוגבניה? ראיית משחק? לא ראיתי משהו מיוחד. שערים? לא להיט. איומים מרחוק? הוא לא יודע לבעוט.
    לא רואה בו משהו מיוחד.
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    תנועה בלי הפסקה.
    תנועה טובה לעומק.
    מספרים פנטסטיים לקשר שרוב העונה משחק 50/50(בעיקר בזכות התנועה לעומק)- לא אומר שגם בליגת העל הוא יתן אותה תפוקה- לא מתעסק בניחושים אלא במה שיש כעת.
    דיא וערן שחקנים התקפה שכמעט לא משתתפים במשחק ההגנה(לא סתם כששניהם במגרש כל משחק ההגנה שלנו נראה כמו בדיחה אפילו מול קבוצות שהחלוצים שלהם הם אנס דאבור, אלקרנאוי, מריסאת, אמיר אבו ניל ומאור עבודי).
    בזמן שהם עם ידיים על המותניים קוגבנייה, אולסק, ועלי מוחמד לא מפסיקים לרוץ. בניגוד לשניים האחרים הוא גם מספק אחלה מספרים.
     
  4. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני חושב שדידייה קוגביניה הוא שחקן שיעריכו אותו יותר בליגת העל, שם הכושר הגופני והיכולות האתלטיות שלו יבואו לידי ביטוי. בליגת העל אנחנו לא נחשוב כל הזמן רק על התקפה ולכן שחקן מסוגו נחוץ לנו מאוד. מה גם שמבחינת המספרים שהוא מספק הוא נהדר ובואו נודה על האמת, כל ספקי המספרים שלנו העונה מציגים יכולים בינונית, במיוחד דיא סבע.
     
  5. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,430
    לייקים שהתקבלו:
    2,455
    הנתון הכי חשוב נשכח, דידייה קוגביניה רק חגג 21.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    כתבתי:

    "נ.ב
    הוא שחקן צעיר עם פוטנציאל ולהערכתי לא תהיה שום בעיה להשאיל אותו אם ימצאו זר טוב יותר. כל קבוצה בליגה לאומית תשמח לקבל אותו אחרי עונה כזו. לדעתי העלויות שלו די נמוכות."
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני אישית לא ראיתי הרבה שחקנים בגילו שנתנו תפוקה כזו- אפילו בלאומית- בין אם זרים ובין אם ישראלים.
    אני מחזיק ממנו.
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    @henry1 - עוד דבר ששכחנו- לדעתי יש לו מהירות לא רעה בכלל. אני לא בטוח שדיא סבע הרבה יותר מהיר- פשוט כקשר 50/50 זה פחות בא לידי ביטוי.
     
  9. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    הגיל פחות רלוונטי למי שלא רואה בו פוטנציאל. למי שכן, אז הוא מניח שיש לו לאן להתקדם. אני לא נופל מהרגליים כשאני רואה אותו.
    קאיודה, להבדיל אלף אלפי הבדלות, גם כשהיה מפוזר, לא ברור, היה ברור שיש בו משהו שאין באחרים.
    באמת שאני מנסה למצוא משהו בקוגבניה ולא רואה. אני גם לא חושב שיהיה לו קל בשנה הבאה מול בלמים ומגנים טובים ומהירים יותר.
    עמדת ה - 50/50 לא עבורו. אם כבר, שישחק באגפים או כחלוץ מרכזי.

    מדובר בזר, לא בישראלי. כזה שאמור לשדרג אותנו, השאלה אם זה מה שיקרה בעונה הבאה. מקווה שאטעה.
    עוד עונה כמו שעברנו בעונה שעברה, או ירידת ליגה "עדינה" יותר, והמועדון הזה יהפוך להפועל פ"ת 2. נקווה לפגיעה בזרים ובישראלים.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לקאיודה בלאומית היתה מהירות.
    זהו. לפחות לדעתי.
    הוא היה מחמיצן לא נורמלי.
    טכניקה ברמה נמוכה.
    אפס חוכמת משחק.
    עם הזמן הוא שיפר מאוד את הסיומת והריכוז מול השער, פתאום בליגת העל כאשר היו יותר מרחבים(שבליגה לאומית פחות היו כי לרוב צופפו מולנו) גם בלטה הרבה יותר היציאה האדירה שלו מהמקום והתזמון בריצה לעומק מבלי להיתפס בלי סוף בנבדל(מרוב שהוא עשה את זה מושלם לקוונים היה מאוד קשה לקבל החלטות נכונות- לדעתי אם הקוונים היו מכונות מדוייקות היו לו עוד כמה שערים).
    קוגבנייה נכון לכרגע בליגה השניה מראה איכויות לא פחותות ואף עולות על קאיודה. אבל הוא שחקן יותר ורסטילי ואין בו תכונות ספציפיות שהוא מושלם בהן כמו קאיודה(מהירות ויציאה מהמקום).
    בעידן של 6 זרים לא יהיו לך 6 זרים משדרגים לרמה של ליגת על. לדעתי תוציא את זה מהראש.
    עדיף לגדל את עלי מוחמד(אגב, נכון לכרגע דווקא הוא שחקן די פרווה שנופח יתר על המידה לדעתי- ואם תרצה אני גם אסביר למה) ודידייה קוגבנייה מאשר להיכנס לבנות קבוצה על 5-6 זרים חדשים כפי שקבוצות בליגת העל מתפתות ונשארות עם ה*** ביד.
    רעננה קבוצה לא פחות טובה אם לא יותר טובה מאז שהיא ירדה לזר אחד.
    עם המושג זרים משדרגים אני חי מצויין. בכל הויכוחים שלי לגבי מכסת הזרים הטענה שלי היא שלרוב הקבוצות- ביניהן גם מכבי נתניה- אין שום אפשרות- לא כלכלית ולא מבחינת סקאוטינג- להביא מעל 3-4 זרים משדרגים ואני עומד מאחורי האמירה הזו והיא מוכחת בשטח.
    חושב שהשארת 2-3 מהזרים הקיימים וריכוז המשאבים בהבאת 3 תותחים בתקציב קצת יותר גבוה- יהיה הרבה יותר נכון גם תקציבית וגם מקצועית.
    לדוגמה: יותר קל ויותר נכון להביא בלם משדרג אחד שישחק יחד עם ברנקו מאשר להביא 3-4 שחקנים חדשים+שוער ולהרכיב הגנה מאפס.
     
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני לא יודע אם קבוצה עם התקציב שלנו תצליח להביא שחקנים זרים שבאמת משדרגים אותה בכל מובן, כמו לואיס מרין. היחידי שיש לו אפשרות להיות כזה הוא עלי מוחמד. אני כן חושב שמכבי נתניה צריכה להביא שחקנים זרים שלכל הפחות מצליחים לתת איזשהו ערך מוסף, כמו לרי קיודה (מבחינתי הוא דוגמא לשחקן שהיה לו ערך מוסף, אבל עם הזמן הוא הפך להיות שחקן שמשדרג קבוצה), ואני חושב שדידייה קוגביניה הוא כזה, בזכות היתרון הבולט שלו בכושר משחק ויכולות גופניות. אני משוכנע שבליגת העל הוא יבלוט יותר מאשר בליגה הלאומית וזה לא שבליגה הלאומית הוא על תקן עציץ. הוא השחקן השלישי מבחינת מספרים, למרות שהוא משחק לצידם של שתי מפלצות סטטיסטיקה ולמרות שהוא באמת נדרש לעבוד קשה בהגנה.

    אני חושב שהקבוצה עשתה בשכל שהחליטה בשלב מוקדם שהוא ממשיך בשנה הבאה. הייתי פועל בדיוק באותה הדרך לו הייתה לי סמכות מקצועית בקבוצה.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    תהיה לך האפשרות להביא שחקנים משדרגים, סביר להניח שזרים(כי עם ישראלים זה אולי יהיה קשה יותר), אם תמקד את עצמך ותפנה את התקציב לכך ע״י מתן הזדמנויות לשחקנים עם פוטנציאל שעדיין לא נחשבים כוכבים- לרוב אלה שחקנים צעירים למרות שיש גם אופציות נוספות שצצות מפעם לפעם.
    האסון טען שרוקאביצה הוצע לו בעונה שעברה אבל לא היה לו כסף. איך יהיה כסף? הבאת 542 שחקני רכש זולים שיחד גרמו לזה שלא יהיה לך כסף לשחקנים שאתה באמת צריך כמו סליחי ואחרים. מי אמר לך לעשות את זה?
    ובסוף חיפשת וחיפשת וחיפשת ובסוף החתמת שחקן כמו סיסאיי שההבדל בינו לבין סליחי או רוקאביצה הוא 30 אלף דולר. באמת אי אפשר היה לוותר על אחד הבינוניים כדי שיהיה כסף לחלוץ שהמאמן באמת רוצה? עניין של התנהלות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    לקאיודה לא היה רק מהירות. מפתיע אותי שראית בו רק את האלמנט הזה. לא חסרים שחקנים מהירים אבל חסרי מוח ועתיד. ימפלוסקי היה כזה ומהרגע הראשון לא החזקתי ממנו ולא חשבתי שייצא ממנו משהו (זכור לי לא מעט דיונים עליו בפורום הקופסא ז"ל).
    מקאיודה דווקא כן החזקתי ובאמת יצא. הוא שיפר את עצמו ממשחק למשחק, החל מהרגע הראשון במשחק ההוא בטדי שבקושי ידע לעצור כדור ועד לבית ספר שעשה להגנת ב"ש.
    קוגבנייה לא שם. אם לקאיודה הייתה טכניקה לקויה אבל מהירות שמחפרת על כך, לקוגבנייה יש טכנקיה לקויה אבל אין את המהירות הזאת ואז אנחנו מקבלים שחקן די מוגבל ביכולותיו.

    לעניין 6 זרים - ברור שלא נפגע בשישה זרים ונהיה מרוצים מכולם. בתקציב בלתי מוגבל זה קשה, על אחת כמה וכמה בתקציב מוגבל.
    מי יש לנו? עלי מוחמד (שאתה לא צריך להסביר לי שניפחו אותו יותר מידי. רשמתי על כך לפני כמה שבועות, אם כי אצלו, כן רואים פוטנציאל. בהחלט החלטה נבונה להחתים אותו), אולסק שצריך לשפר את התמיכה ההתקפית שלו ולשחק יותר לעומק ופחות לרוחב, אבל גם הוא מראה שיש לו פוטנציאל, וקוגבניה שעליו רשמתי.

    גם עלי וגם אולסק משחקים במרכז השדה ושניהם לא גרזנים אמיתיים, כך שלא ברור לי איך יהיה הציוות שלהם בשנה הבאה והאם שניהם ישחקו ביחד. לדעתי, כפי שרשמת, חייבים אחד בסגנון של פירס שיהיה באנקר במרכז המגרש וממנו להתחיל לבנות את החלק הזה וקדימה.
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,922
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    היו לי כאן מספיק ויכוחים על זה שקאיודה הוא הרבה מעבר למהירות ורק מי שראה אותו ואת התנועה שלו במגרש יכול להבין את זה. הוא שחקן מאוד חד גוני בעיני אבל את מה שהוא יודע הוא עושה ברמה אדירה.
    אני דיברתי כאן על קאיודה שהגיע אלינו ללאומית בערך בגיל של דידייה והיה רחוק מלרמז על מה שהוא הולך להיות.
    קוגבנייה לדעתי שחקן רב גוני יותר ולכן ורסטילי יותר. מתנה לכל מאמן- וכפי שנאמר- הוא עדיין בוסר- יכול להגיע לרמות הגבוהות וגם יכול להיות שהקבוצה הבאה שלו תהיה הפועל ירושלים. הכל פתוח.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    לרי קיודה מהרגע הראשון הראה שיש לו הרבה יותר מאשר מהירות. לא התאפשר לו להראות את זה, כי הקבוצה לא ספרה אותו עד שבאמצע העונה השנייה (ואחרי אין סוף תחנונים לצוות המקצועי מצד הקהל) הוא התחיל לקבל הזדמנויות ולפרוע שטר אחר שטר. אני זוכר שכבר אחרי 4-5 מחזורי ליגה, כשהוא קיבל פירורים, אמרתי שהוא עוד יפציץ בליגה הלאומית וגם בליגת העל.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.