הישראליות באירופה 17/18: מכבי וב"ש סיימו את דרכן באירופה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏26/5/17.

  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    אתה לא הבנת למה הוא התכוון והוא צודק. אני למשל לא יכול לבוא ולהגיד "גדי קינדה לא ראוי להיות מועמד למכבי חיפה, הוא היה שחקן חלש העונה", מכיוון שראיתי משחקים בודדים שלו. אם אני אגיד דבר כזה, ועוד אתעקש עליו, זה יהפוך את הדיון לסתמי.
     
    amn ו-סיונרה אוהבים את זה.
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    תראה אני לא אשקר, בית"ר לא הכי מעניינת אותי, ראיתי הרבה פחות משחקים שלה ממכם. ועדיין ראיתי את כל המשחקים שלה נגד מכבי/ב"ש/חיפה שזה יוצא יותר מ-10 משחקים בעונה. בחלק מהם ורד היה טוב בחלק לא. באף אחד מהם הוא לא נראה לי כמו גאון כדורגל, יש רק שניים שעונים להגדרה הזאת וכבר ציינתי אותם. מה הבעיה להגיד את זה? ממתי עידן ורד הפך לאיזה פרה קדושה?
     
  3. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    ההסתכלות על אינדבידואל במשחק של אתמול זו שגיאה לדעתי.

    אפשר ורצוי לבוא בתלונות לדן מורי, דוד קלטינס, אנטואן קונטה ומרסל הייסטר. כל הרביעייה ההגנתית אתמול הציגה משחק חלש מאוד, במיוחד המגן הגרמני שכבר תקופה ארוכה לא נראה כמו מישהו שראוי לתפוס מקום של זר. מצד שני, אם זיכרוני לטווח קצר אינו מטעה אותי, הרביעייה הזו שיחקה בסיום העונה שעברה ועמדה טוב מול קבוצות עם התקפות לא פראייריות. הסתכלות חוזרת על המשחק אתמול מראה איפה הייתה הבעיה של בית"ר והיא אשמת בן אדם אחד - שרון מימר.

    אני לא יודע אם מדובר בזלזול או פשוט חוסר ניסיון, אבל בית"ר אתמול הייתה נראית כמו אסופת שחקנים שזרקו לדשא ולא הזכירה במאומה את הקבוצה הנהדרת מסיום העונה שעברה, וזה למרות שעברה תקופה קצרה מאז. העזיבות של חסוס רואדה ואיינבינדר השפיעו, אין ספק, אבל זה מהווה אך ורק תירוץ שאפשר לבטל אותו במהרה. הליקויים אתמול היו קבוצתיים ולא אישיים. החזרה לעמדות, שזה א-ב של קבוצת כדורגל, הייתה מזעזעת. עידן ורד, שהציג משחק נוראי, איבד כדורים בסיטונאות כבר על ההתחלה וחזר להגנה בעצלתיים. כנ"ל חן עזרא, שעוד היה סביר, וז'אורז'יניו. אין לי בעיה שיהיו חלשים, מדובר במשחק ראשון של העונה, חודש יוני ואנחנו רק התחלנו, ברור שתהיה חלודה ושיהיו ליקויים ברורים ביכולת של השחקנים. לא זכורה לי קבוצה שפתחה את העונה בשלב כל כך מוקדם ונראתה מצוין על ההתחלה. אבל בחיאת, אין לכם כוח לרוץ? איפה המאמן שיעשה סדר?

    כל התקפה של ההונגרים הייתה בשיוויון מספרי במקרה הטוב או ביתרון מספרי שלהם במקרה הרע. ההגנה של בית"ר עם יכולת נוראית לא תרמה לקושי שהיה אמור להיות לושאש ביציאה להתקפות, אבל קשה לי להאשים אותם כשכל הקבוצה הפקירה את החולייה ההגנתית והעמידה הגנתית הייתה פשוט שערורייתית.

    מימר חייב לעבוד על זה ובנוסף לדאוג לבלם בהקדם האפשרי, רזזניצ'אק הפולני תהיה החתמה הולמת ומעולה והוא בהחלט יכול לצמצם משמעותית את החלל שהשאיר רואדה, ובמקרה האופטימי להעלים אותו, אבל אם נמשיך להיראות כמו שנראינו אתמול, אז גם רואדה וארסו כצמד בלמים לא יעזור לנו ואנחנו נקבל גולים כל משחק.

    בנוסף, מימר עשה שגיאה כשהציב את קלטינס כבלם לא רק בגלל שקלטינס אינו האופציה הטובה ביותר, אלא בגלל שהיה ברור שההונגרים יבואו לשחק על מתפרצות ועדיין מימר עלה עם קישור שלוקה מאוד בעבודה הגנתית וכמו שציינתי כבר, הירידה להגנה הייתה מזעזעת. קלטינס הוא השחקן הכי דינמי בקבוצה הזו, והוא כוח רציני מאוד בקישור. אם הוא יעלה בקישור בהונגריה, חלק מהבעיות שלנו עשויות להיפתר. בכללי, זה ההרכב שהייתי עולה איתו:
    קליימן
    דילמוני מורי כחילה קונטה
    קלטינס קלאודמיר סאבו
    עזרא שכטר ורד
     
    amn אוהב/ת את זה.
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ממש לא. איך הגעת למסקנה הזו?
    אני בסך הכל דורש מהאנשים שיצפו במשחק לפני שמבקרים שחקן על היכולת באותו המשחק, או שאם זאת ביקורת על עונה שלמה, שיצפו לפחות במשחקים מתוך העונה הזו. הייתי פחות תקיף את הביקורת הזאת לא הייתה מגיעה במקרה כשהקבוצה שלו בפיגור. איפה היית עם הביקורת הזאת כשהוא כבש 11 שערים בעונה שעברה רק בליגה?
    אין שום בעיה לבקר את ורד, ואפילו להגיד שהתקופה בחיפה לדוגמא הוכיחה שאין בו מה שצריך כדי לשחק בקבוצה שרוצה לזכות באליפות, ואני אגב מסכים עם זה, אבל זה ממש לא מה שאמרתם. להתעלם מהעובדה שורד הוא השחקן הכי טוב של בית"ר בעונה שעברה, הקבוצה השלישית בטיבה בליגה להזכירך, זה ברמה של עיתונאי ספורט ישראלי, זה שאני מתעצבן לפחות מראה שאני מצפה ממך לסטנדרט גבוה יותר.

    ניתחתי את היכולת של היגוואין במשחקים גדולים, על סמך היכולת שלו בנבחרת ארגנטינה ובריאל לאורך 10 שנים שאני צופה בו משחק. תחפש ולא תמצא ניתוחים שלי על היכולת שלו ביובנטוס בעונה האחרונה, מלבד המשחקים שצפיתי בהם.
    למען ההגינות, את הדברים הללו אמרתי לאורך כל העונה, גם כשהוא כבש בצרורות וגם כשהוא כבש בחצי גמר הצ'מפיונס. לא רק אחרי שהוא לא הצליח לכבוש בגמר או ברבע.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    איפה אמרתי שעידן ורד הוא לא השחקן הכי טוב שלכם? זאת אופציה בהחלט סבירה. וזה הרי מה שאני אומר כל העונה, שזה אחלה שחקן לקבוצה של מקום 3-4. אני לא חושב שהוא שווה הרכב בקבוצה שרוצה אליפות. בטח לא כשחקן מוביל כמו שהוא אצלכם. בגלל זה אין לי שום געגוע אליו. אפילו אם הוא היה חוזר אלינו אני לא רואה איך הוא משדרג אותנו יותר מורמוט,עטר או קהת, אף אחד מהם לא נופל ממנו, ולטעמי עטר שחקן טוב יותר(אבל זה כבר דיון בפני עצמו)
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    היה נחמד אילו זה מה שאמרת, אבל זה לא מה שהיה. ורד פורח, אין מילה אחרת לתאר את זה. יכול להיות שהפריחה שלו לא מספיקה למכבי חיפה, לא דובר על זה בכלל, אבל גם הפריחה של מליקסון בב"ש לא מספיקה לריאל מדריד. לא רלוונטי.
     
  7. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,873
    לייקים שהתקבלו:
    6,444
    חייב להתערב כאן.
    ראיתי בסביבות ה-90% של המשחקים של בית"ר ירושלים העונה. לא ראיתי מעידן ורד משהו שונה ממה שנתן בעונות הראשונות שלו בחיפה. לאחר מכן עבר פציעה בכתף מספר פעמים ובקושי שיחק. העונה האחרונה שלו אצלנו הייתה די רעה, ואז התחיל לחפש קבוצות בפרטיזן וקנדה, ונחת אצלכם, ונתן עונה שדי הזכירה את העונות שלו אצלנו. הוא נתן עונה נהדרת, בדיוק בסטנדרטים שלו. כשאתה נדבק למונח 'פורח' אני מרגיש שיש פה איזה עידן ורד חדש עם יכולות שלא הכרנו.
     
    DRORIKO אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    הפריחה הזאת קצת משקרת. הלחץ בבית"ר זה לא הלחץ בחיפה. אפילו לא קרוב. אצלנו האוהדים מבחינה מחשבתית עדיין נמצאים בעשור הקודם, מבחינתם מכבי חיפה זה מועדון שצריך לדרוס את כל הליגה, ובמינימום לאבד אליפות על הפרש שערים כמו ב-2003. הלחץ למעשה לא שונה מבמכבי ת"א. גם אצלנו כל שחקן שמגיע אלינו צריך לדעת שהוא חייב להיות כוכב, לא בסדר,לא הבלחות פה ושם, כוכב. ויש הרבה שחקנים שקורסים תחת הלחץ הזה. איתי שכטר למשל היה אומלל אצלנו, אצלכם הוא רוקד ושר בסוף כל משחק. כי אצלנו הקהל דרש ממנו להיות איתי שכטר של הדאבל, אצלכם מותר לו להיות "סתם שחקן מועיל". ואני חלילה לא בא בטענות לקהל, לגיטימי לגמרי שהוא ידרוש מהמועדון לחזור לימיו הגדולים, זה קורה במילאן,זה קורה ביונייטד, זה קורה בכל מועדון גדול בעולם.
     
  9. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    אני עדיין מתקשה להאמין שעניין ה"לחץ במכבי חיפה יותר גדול מבכל מועדון" עוד תופס אצל אנשים, במיוחד אחריי העונה האחרונה. האוהדים של מכבי חיפה העונה היו סמל לסבלנות (מוגזמת לדעתי). גם אחריי שהיה ברור שהעונה האחרונה הולכת לכישלון, הקהל המשיך להגיע בהמוניו ולתמוך בקבוצה. רק בחלק האחרון של העונה, שהקבוצה המשיכה לתת תצוגות נפל, הקהל הגיב בשריקות בוז והצביע ברגליים. מנגד, השנה שחקנים של בית"ר ירושלים קיבלו שריקות בוז רק כי היו חלשים, שזה דבר מזעזע בעיניי, והקהל השתגע על הקבוצה אחריי כל תוצאה לא טובה. בנוסף, במועדונים כמו מכבי חיפה ומכבי ת"א שטח האימונים הוא סטרילי, כנ"ל בהפועל ת"א והפועל ב"ש שמתאמנת בוסרמיל. אצלנו כל ילד יכול ללכת לבית וגן ולהפגין את דעותיו, ויש כאלה שמפגינים את דעותיהם בשפה שאעדיף לא לכתוב כאן. בית"ר ירושלים מועדון לחוץ לא פחות מאף מועדון אחר בארץ.

    אין לי הסבר ברור בעל גיבוי למה שחקנים נכשלים במכבי חיפה ומצליחים בקבוצות אחרות בליגה. אם נחזור לעניין הלחץ, אז אלכס כתב בימים האחרונים שהוא מעדיף שאלירן עטר לא ילך למכבי ת"א, מכיוון ששם יש סיכוי גבוה שהוא יצליח בניגוד למכבי חיפה, וזו דעה ששמעתי לא רק ממנו, אז גם אם נניח שהלחץ במכבי חיפה גבוה מבבית"ר ירושלים, אז מה לגבי מכבי ת"א? יש משהו באווירה החיפאית שמונע משחקנים להציג את היכולת שלהם. בעונות האחרונות זה היה שילוב של כל מיני גורמים, אבל בשורה התחתונה זה נראה שגם כל שחקן שמגיע לקבוצה נכנס לתקופה שחורה וזה לא ברור.

    ובקשר לעידן ורד, הוא כבש בעונה האחרונה 11 שערים ובישל 5 במסגרת הליגה, וזה כשתופקד כווינגר. ליאור רפאלוב, בעונת השיא שלו רגע לפניי היציאה לבלגיה, גם כבש 11 שערים, וזה היה בתור השחקן המצטיין של אלופת המדינה. בכללי אני לא זוכר פה הרבה ווינגרים שכבשו מספר דו ספרתי של שערים בעונה אחת ולא היו שייכים לאחת מקבוצות הצמרת. אם הרבה אנשי מקצוע, כולל ברק בכר, חושבים שעידן ורד מתאים לקבוצה שמתיימרת לקבוצה לאליפות, כנראה שיש בזה משהו.
     
    amn אוהב/ת את זה.
  10. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    -אני גדלתי במכבי חיפה, מכיר היטב את ה-DNA של המועדון, ואני אומר לך חד משמעית שהאוהדים לא היו מוכנים לקבל 3 עונות ברציפות מקום שלישי, מה שאצלכם נחשב להצלחה גדולה והשחקנים רוקדים בסוף כל משחק. אני אזכיר לך שב-2013 סיימנו מקום שני ועדיין האוהדים יצאו מהעונה ההיא עם רגשות מעורבים. שלא לדבר על הגביע שהתקבל יחסית באדישות. אצלנו למשל בעטו את רוני לוי אחרי ההדחה המביכה באירופה, זה ברור לך שגם אם הייתם מפסידים אתמול 4:1 ועפים הכסא של מימר היה יציב

    -עטר בשתי העונות הראשונות היה כוכב אצלנו. בעונה האחרונה זה מרגיש שנשבר לו מהמועדון ומחוסר ההישגיות שלו וזה מושלך על המגרש. גם אני חושב שבמכבי הוא יפרח מחדש. לגבי שאר השחקנים שעזבו, מרביתם לא בדיוק התרוממו. אני יכול להביא לך את משומר,ידין,הירש,גוזלן,שיימן, "העילוי" רובן ראיוס שהולך לאיבוד בקפריסין ביחד עם רוני לוי(עוד עילוי גדול) , אבוחצירא שלא זכור לי שהפך לאיזה סקורר אימתני אצלכם,אני גם לא זוכר שקובי מויאל הפך אצלכם לאיזה רג'יסטה. ואני באמת יכול להמשיך עם הדוגמאות האלה כל היום.

    -ההשוואה בין ורד לרפאלוב היא לא נכונה, ולא רק בגלל עניין הלחץ של הקבוצות. רפאלוב נתן את ה-11 גולים האלה בתחילת הקריירה, לפני שעבר לבלגיה והפך לשחקן הרבה יותר טוב. ורד נמצא בשיא הקריירה שלו. יחי ההבדל הקטן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/6/17
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    כשלמכבי חיפה יהיה את התקציב הרביעי בגודלו בליגה, אז גם הם יאלצו לקבל בשקט את המקום הרביעי/שלישי בליגה.
     
    yakar אוהב/ת את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,908
    לייקים שהתקבלו:
    14,649
    מין:
    זכר
    לא בא בטענות לבית"ר. רק מציב עובדה-בבית"ר השחקנים מקבלים יותר חופש מהקהל(מה שאתה בעצמך מסכים איתו) על דברים שבבית"ר יסלחו לורד בחיפה הרבה פחות
     
  13. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,302
    לייקים שהתקבלו:
    7,253
    עובדתית זה פשוט לא נכון.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    זה לא שהם מקבלים יותר חופש, אלא שהתוצאות של בית״ר טובות בהתאם לתקציב, אבל כשהתוצאות לא טובות מספיק אז גם הקהל של בית״ר יודע להלחיץ( תקופת אלי כהן, קורצקי, רב״ש).

    הקהל של חיפה דורש המון מהקבוצה, בצדק, והם לא מצליחים בכלל להתקרב למקום שהם צריכים להיות בו.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתם ממשיכים להכניס את התקופה במכבי חיפה כאילו היא רלוונטית. ורד הוא אחד הקשרים ההתקפיים הטובים בליגה, לצערו הוא על התפקיד של בוזגלו ואצילי ולכן לא הטוב בליגה בעמדתו. זה פחות או יותר מה שקיווינו שיצא ממנו כשהתחיל את הקריירה אצלנו בצורה יפה.
    הרי הקהל של בית"ר ידוע באופיו הנוח, אבל זה לא באמת משנה.
    איתי שכטר של החצי שנה האחרונה זה איתי שכטר של הדאבל, אולי אפילו טוב ממנו. איתי שכטר של כל התקופה מבית"ר זה שוב אחד הישראלים הטובים בליגה בתפקידו אם לא הטוב מכולם. אין בעיה עם ביקורת במקומה, לא אשמתינו שהם לא הצליחו במכבי חיפה ויש נגדם עדין רגשות לא טובים, אבל זה לא מצדיק ביקורת בהווה על משחקים ששוחקו בעבר.