דיון התקשורת לעונת 2017/18

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י שי, ‏30/6/17.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אתמול בחדשות 22 הייתה כתבה על תרבות הספורט בארץ ודיברו בין היתר על קהל שפתאום צמא לספרים. מי מכם מחזיק ספרי ספורט בבית? לדעתי יש לי מאגר עצום ומכובד. בעת האחרונה, עם ביוגרפיה של זהבי, ספר 'מאה הכדורגלנים הגדולים בתולדות ישראל' ואפילו 'המועדון' שחושף סודות על מכבי ת"א בכדורסל - נראה שיש עלייה. כמובן שאני הייתי בחו"ל במדריד למשל ויש מדף שלם רק של ספורט ולא כמה אחדים(בשלוף: נבחרת ספרד והשחקנים הגדולים בתולדותיה; הביוגרפיה של צ'ולו סימאונה - הגדול ביותר בתולדות אתלטיקו; על מוריניו והעונה האחרונה שלו בקבוצה; אינסוף ספרים על ריאל מדריד וגם על הקלאסיקו ועוד ועוד).

    הנה חלק ממה שיש לי:

    האנציקלופדייה השלמה של הכדורגל הישראלי - שלושה כרכים.
    אדום עולה - ספר של יוסי גלס על ההיסטוריה של הפועל ת"א בין היתר.
    'ההולנדי של עכו'
    'אייקס, היהודים ומלחמת העולם השנייה'.
    'הוצא מהקשרו' - הציטוטים הגדולים בספורט הישראלי
    אנציקלופדיה של כדורגל - ספר צנוע של עד 300 דפים, אורי שרצקי כתב.
    'כדורגל באור ובצל'
    וכל זה רק על כדורגל ישראלי..
     
  2. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    לא מבין את הפירגון לשגיא כהן.

    מאוס. טרחן (לא ברמות של מלר אבל עדיין).
    ועכשיו תוסיפו לזה שאינו יודע לשמור על לשונו. (כמו אחרים בערוץ: שליימה, מירי נבו, בן ציון בוני, רז זהבי, רסקין)
    והכי גרוע, ההבנה שלו בכדורגל ישראלי שואפת לאפס.

    בנוסף, הוא כתב אוכל מהגרועים שראיתי. מתחרה על התואר עם יהונתן כהן.
    מאוהב בטרנדים, הרבה פעמים "נתפס" לקטנות.
     
    Abu George אוהב/ת את זה.
  3. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    הספר הטוב ביותר שתורגם לעברית הוא "כדורגל נגד האויב" של סיימון קופר. אני לא מת על קופר כעיתונאי (סוג של דסקל האנגלי) אבל זה ספר חובה, על ההקשרים הפוליטיים והתרבותיים של הכדורגל מהדרבי של גלזגו דרך מלחמת העצמאות בקרואטיה ועד סיפורים מאפריקה.

    בזמנו גם האוטוביוגרפיה של בקהאם תורגמה לעברית, די משעממת.
     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,224
    לייקים שהתקבלו:
    4,940
    חייב להודות שאם פעם בנסיעות לחו"ל הייתי יכול לחזור עם 6-7-8 ספרים, בשנים האחרונות זה התמתן מאוד. קצת מרגיש שהעניין קצת מוצה, ואחרי שסגרתי פערים משנים רבות של ספרים - ממש לא רק כדורגל אלא בתחומים שונים - אין הרבה ספרים ממש מעניינים שמתפרסמים. ספציפית אוטוביוגרפיות, מה לעשות, זה תחום די משמים, עם יוצאי דופן פה ושם.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,187
    לייקים שהתקבלו:
    26,253
    מין:
    זכר
    צריך לחשוב למי יכול להיות סיפור חיים מעניין. מי דמות שנויה באמת במחלוקת או דמות שעברה הרבה דברים.
    מה למשל כבר רוני יכול לספר לנו באוטוביוגרפיה? איך הוא בגד באישתו? או בקהאם שתמיד היה באור הזרקורים.
    לעומת זאת ברור שלקרוא על סיפור חיים של ורדי עשוי לעניין.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני לפחות קונה הרבה מאוד דברים של שחקן שאני אוהב(בתור ילד היה לי "הרכב" של ריאל מדריד על מדף בבית - בובות) ויש לי את הביוגרפיה של ראול שכידוע לכם לכם לא אמר כל הקריירה משפט מעניין. אז ככה אני מאמין שרוב אוהדי זהבי קנו את הספר שלו. מאמין שספר תמיד יכול לחדש וגם זהות המחבר תורמת. אותי מעניין לראות איך השחקן מתבטא או איך מספרים סיפור.
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    אני מסכים שאוטוביוגרפיות הן לרוב פחות מעניינות, למרות שכשהייתי במנצ'סטר קניתי כמובן את זו של פרגוסון והיא הייתה מוצלחת, הוא היה פתוח מאוד ולא חסך בעלבונות והשמצות כלפי שחקני עבר ואחרים (בואו נגיד שאם אתם חברים במועדון המעריצים של מארק בוסניץ' אני לא ממליץ על הספר). אני חושב שספרים יותר מעניינים הם אלו שמנסים לספר משהו רחב יותר מאשר סיפור של אדם או קבוצה-כמו למשל ספרו של קופר, ההולנדי של עכו, או "מה עשה הנוער" שיצא בשנה שעברה.

    אגב, כמה שנדמה ששוק ספרי הספורט בעולם מפותח, זה כלום לעומת הספרים שעוסקים במוזיקה. באותה נסיעה קניתי גם ביוגרפיה על ריי דיוויס (מנהיג הקינקס החביבים עליי), 800 עמודים שמפרטים על כל פיפס בחייו עד לרמה של מה הוא אכל לארוחת בוקר ב-1966.
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    במעריב הרחיבו על המשחק של הנבחרת היום. אייל לחמן דיבר על אלה שיחסרו הערב לנבחרת. הוא דיבר כמובן על דיא סבע שהוא שילוב של שחקן מכדרר ויוצר וגולים, בניגוד למליקסון או רפאלוב למשל| הוא דיבר על מונאס דאבור שלמד מחלוץ אגף לשחק את האיש שבשפיץ וציין את הגול שלו בליגה האירופית| הוא עומר שעדן בן-בסט תפור ל-4:3:3 שהנבחרת רוצה לשחק והוא יכול לשחק בעמדה בצד שמאל יותר מכל אחד אחר| הוא שיבח את טאלב טאווטחה| ואז הגיע הפאנץ', הרי לחמן חייב להיות שונה ולאו דווקא בפן החיובי. כשהוא הזכיר את עומרי אלטמן - סיימתי לקרוא. אבל זה היה לקראת סוף הכתבה..

    האמת שאני לא זוכר סיקור כזה דל מצד 'ידיעות' ואפילו 'ישראל היום' וגם באינטרנט בקושי דיברו על המשחק הזה - ובהחלט אפשר להבין למה.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    צוות השידור- רמי וייץ ואורי אוזן. לפחות משהו אחד טוב יש בקמפיין הזה.
     
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    19,224
    לייקים שהתקבלו:
    4,940
    @Michael Carrick פרגוסון מעניין גם בגלל שהוא מביא את הדברים בגיל מאוחר, אחרי שראה ועשה הרבה דברים. רוני באיזה גיל 20 קיבל חוזה לחמישה ספרים (מזל שהיה רק אחד, כמדומני). וספורטאים אחרים כותבים גם כן באמצע הקריירה הספורטיבית שלהם. לא פלא שאין להם איך להחזיק ספר.
     
  11. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    נכון, למרות שגם אצל פרגוסון היו שני ספרים (בנוסף ל-LEADING שאינו אוטוביוגרפיה), אחד שיצא בשנת 2000, וזה שקראתי שיצא אחרי הפרישה ומתחיל בערך איפה שהקודם נגמר.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    - חבל שאני לא מוצא את הטור של רון עמיקם מ-'מעריב' הבוקר גם באינטרנט, השורה התחתונה אחרי ליכטנשטיין - מביך. סוף-סוף מישהו אומר את המובן מאליו ועם סימן קריאה ובלי לברוח: פעם הנבחרת הייתה מנצחת משחקים כאלה 3:0 ובקלות, לא היו חוששים בכלל. ואשכרה כמעט נגמר תיקו. והוא גם מדבר על משחקי הבית של הנבחרת, פעם נבחרות גדולות לא היו מנצחות כאן(תיקו עם ספרד למשל במוקדמות מונדיאל 2002) או מנצחות בקושי.

    - אברהם גרנט עורך אורח ב-'וואלה ספורט' והוא מדבר על מעמד המאמן: לא במאי, גם לא תסריטאי: ירידת כוחו של המאמן בכדורגל המודרני| אריגו סאקי הגדיר פעם את מאמן הכדורגל כ"במאי ותסריטאי גם יחד", אבל בשנים האחרונות כותבים את התסריט גם שחקנים ובעלים. המרד נגד מוריניו ואנצ'לוטי, המאמן שנזרק בהצבעת שחקנים וצבע הכסף. אברהם גרנט עורך אורח, והפעם: האם המאמן חשוב כבעבר?
    למה בחרתי בנושא? אברהם גרנט מסביר: המאמן בעידן המודרני - האם הוא באמת חשוב כמו שהיה נהוג לקדש בעבר? ארסן ונגר אמר לי פעם שמייחסים יותר מדי חשיבות לכוחו של המאמן בקבוצת כדורגל. האם בעצם הוא צודק?
    כיום, המאמן הוא עוד חבר בקאסט. הוא נע על הסקאלה שבין ניצב לשחקן הראשי, אבל הוא לא המושך העיקרי בחוטים. את התסריט יכול באותה מידה לכתוב אחד מעוזריו או אחד משחקני הסגל, והבמאי הוא בדרך כלל בעל הבית. מאמן כדורגל ישראלי ותיק הסביר השבוע: "פעם כמאמן היית הכול. היית מנטור ומחנך, פסיכולוג ומאמן כושר, יועץ חברתי ויועץ תזונתי. היום יש צוותים גדולים שמטפלים בכל הצד המקצועי. יש טכנולוגיות לניתוח אימונים ומשחקים, הכול מעובד ומחושב. יש גם בעלים שמעורבים יותר ומקטינים את מידת ההשפעה של המאמן. ואם החשיבות וההשפעה שלהם כזו קטנה, לא קשה לפטר אותם. לא צריך ללכת רחוק. כאן אצלנו יש מאמנים שהודו שאפילו את ההרכב שלהם, לא הם קבעו. זה אומר הכול".
     
  13. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,553
    לייקים שהתקבלו:
    5,525
    אני לא מבין מה יש להשוות כל פעם משחקים שמתקיימים כיום לכאלה מ-2002.
    גול כמו שברקו ורביבו כבשו מול ספרד אז לא ראינו מהנבחרת גם נגד האנדוריות ב10 שנים האחרונות וגם לא נראה בשנים הקרובות מול קוסובו או גיברלטר.
     
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    נשמע כמו קשקוש בכייני של מישהו שאף קבוצה בפרמייר ליג ואפילו בצ'מפיונשיפ לא תביא אותו אפילו בצחוק. הבן אדם לקח את הפיטורים של מוריניו,אנצ'לוטי וראניירי, שלושה פיטורים מוצדקים לחלוטין, והסיק מזה שמעמד המאמן בקנטים. נו באמת.
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,934
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
    בצ'רלטון משדרים באותו ערוץ במקביל את יובה-לאציו ודורטמונד לייפציג, כאשר באותו זמן הם מקדישים ערוץ שלם להפועל חיפה- הפועל עכו. לא להאמין.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.