תקשורת או תשקורת?

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Gass12, ‏25/11/16.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,091
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אז מה אתה מציע? שכמה מפעילות יפעילו את אותם קווים?
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    באופן כללי אין שום סיבה שחברות לא יוכלו להגיש בקשה למשרד התחבורה להפעלת מסלול ספיציפי ולהתחייב על לו"ז ולקבל רישיון להפעלת הקו.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,091
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אוקי בוא ניקח את אחד הקוים הכי תדירים בתל אביב-קו 18. נניח שיבואו 10 מפעילים וירצו להפעיל את הקו הזה, את מי תבחר מביניהם? הרי זה לא נראה לך רציני ש-10 אוטובוסים יצאו ביחד ממסוף ארלוזורוב לאסוף נוסעים. ויודע מה גם אם יהיו ריבוי של מפעילים על הקו, זה יביא למצב שהאוטובוסים יסעו בכוונה לאט כדי לקלוט כמה שיותר נוסעים. הרי למה לי לנסוע מהר ולהשאיר יותר נוסעים למפעילה שאחרי, מה אני פראיר? שלא לדבר על נהגים שינסו לחסום נהגים אחרים כדי לא לתת להם לעבור אותם. דבר שני, הרעיון שלך יפגע אנושות בקוים הפחות תדירים, כי אף חברה לא תרצה להפעיל אותם, זה לא ישתלם לה. בעצם אתה רוצה להשתית על האוטובוסים את העיקרון של מוניות השירות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/11/17
  4. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא זכור לי שכשבני ישראל קיבלו את לוחות הברית הם קיבלו גם את הנתיב של קו 18.
    בכל מקרה, הטיעון שלך טפשי. אם נהג של חברה מסויימת יסע לאט במיוחד אז אנשים ידעו לסוע עם נהגים של חברות אחרות. אם נהגים יתנהגו באלימות אז הם ידווחו ויטופלו על ידי המשטרה. הטיעונים הללו יכולים להיות תקפים לכל ויכוח על תחרות במקום מסויים.
    אני לא ממציא את הגלגל, יש דברים כאלו בעולם.
    אני לא רואה איך זה יפגע בקווים החלשים יותר. מן הסתם תהיה פחות תחרות על אוטובוס מראשון לגדרה מאשר על אוטובוס בין כיכר רבין לנמל ת"א. מספיק שתהיה מפעילה אחת שתעשה את זה, ויהיה קו.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,091
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    קודם כל מאיפה לך שרק חברה אחת תעשה את זה ולא כל החברות, כי מהיכרותי את המח האנושי, והישראלי בפרט, כולן יעשו את זה. אבל למה לשחק בספקולציות, תראה מה קורה במוניות השירות. אבל יודע מה נניח שרק 2-3 יעשו את זה. הרבה מהנוסעים בתל אביב הם נוסעים מזדמנים. כלומר כאלה שלא נוסעים באופן תדיר ולא מכירים לעומק כל חברה וחברה, הם יעלו על האוטובוס הראשון שיגיע. ויודע מה גם כאלה שהם לא מזדמנים יעשו את זה, כשהאלטרנטיבה זה לחכות עוד רבע שעה בתחנה אתה מוכן להתגמש.

    ואתה לא רואה איך זה יפגע בקוים החלשים יותר? אתה מדבר ברצינות? אף חברה לא תרצה לגעת בהם, זה לקחת כסף ולזרוק אותו לפח. הסיבה היחידה שהחברות מפעילות את הקוים האלה היא כי הן מקבלות על זה כסף ממשרד התחבורה.

    אני באמת לא מבין בשביל מה צריך תחרות חופשית על אותו קו. נניח שיש קו שיוצא כל 10 דקות, נראה לך שהנוסע יגיד "אה מגיע אוטובוס של אגד, והנהגים שם לא אדיבים, ויש לכלוך, טוב אני אחכה עוד 10 דקות לאוטובוס הבא"? אלא אם אתה רוצה שהם יצאו כולם ביחד באותו זמן ואז זה טמטום מוחלט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/17
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אף אחד לא דיבר על הפסקת הסבסוד לקווים מחוץ לערים או אפילו בתוכן כשצריך. לא חושב שיש מודל פרטי לחלוטין לתחבורה ציבורית בעולם. תחרות בין מפעילות דווקא יש הרבה מאוד.
    הישראלים מתנהגים ככה בדרך כלל כאשר יש להם מונופול, לדוגמא נהגי המוניות או ועדי העובדים למיניהם. כשיש תחרות אין לך את הפריבילגיה לעשות את זה.
    שוב, אני לא יודע מאיפה הסקת שכל החברות יהיו עם אותם קווים, גם אם נניח תחנת יציאה ותחנה סופית זהות, עדיין יש אינסוף דרכים ביניהן. גם היום אם יש לי קו ליד הבית שמגיע עד לעבודה וקו 5 דקות מהבית שמגיע לעבודה, אני עושה שיקול לגביי התדירות שלהם.
    אל תערבב בין בעיות. אם הבעיה שלך היא שהם לא יעמדו בלו"ז, תחייב את החברה לעמוד בלו"ז. אם הבעיה היא נסיעה מסוכנת, בשביל זה יש משטרה. זה נשמע לי יותר כמו טיעוני אד-הוק מאשר כמו טיעונים רציניים.
    ברוב המטרופולינים הגדולים בעולם יש לך אוטובוס, רכבות קלות, רכבות תחתיות ולפעמים גם רכבות כבדות שמתחרים אחד בשני. וזה בלי להזכיר את אובר, ליפט והמוניות.

    דרך אגב, הטיעון היחיד שאני מרגיש שקביל במקרה הזה הוא שיקרה מצב כמו שקורה כרגע בסין עם שירותי השכרת אופניים. שמרוב תחרות במקומות העמוסים זה יהפוך לנטל. יש אפשרות להתמודד עם זה. זה בסך הכל דורש רצון מצד המשתתפים.
    https://fm.cnbc.com/applications/cnbc.com/resources/img/editorial/2017/04/17/104406935-GettyImages-668015360_2.530x298.Xxx?v=1492421816
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,091
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    מה, יכול להיות שני קוים שונים שיוצאים מאותה תחנת מוצא ומגיעים לאותה תחנה סופית? וואי גאון תודה שגילית לי. רק שלפי הרעיון שלך שני הקוים האלה יופעלו על ידי ריבוי של חברות. עדיין לא הבנתי איפה התחרות פה ומה התועלת. אני אשאל שנית, יש קו בתדירות של 10 דקות שמופעל על ידי כמה חברות. האם באמת נראה לך שיהיה נוסע, כלשהוא, שלא יעלה על אוטובוס של חברת X ויעדיף לחכות 10 דקות לאוטובוס של חברת Y רק בגלל שהיא נותנת שירות טוב יותר? ואם גם חברת Y גרועה אז הוא יחכה 20 דקות לחברת Z?
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    השאלה היא האם אתה מנסה בכוונה להתייחס לטיעונים שאתה מעלה בתור טיעונים שלי או לא.
    אני לא אמרתי שזה יהיה אותו קו, ה"קוים" שאתה מדבר עליהם לא הגיע לכדור הארץ עם המטאור שהכחיד את הדינוזאורים. אם לחברה א' יש נתונים לגביי מסלול שהיא חושבת שיהיה לה בו רווח, היא תעשה את זה. בדיוק כמו שחברות תעופה עושות את זה וכמו שמאפיות בוחרות איזה סוגי לחמים לייצר.
    ישנן בעיות שיצטרכו לפתור כמו איך הרב-קו יעבוד או בעיות שיווצרו כתוצאה מזה שכביש הוא משאב מוגבל, אבל אין שום סיבה להשאיר את שיטות המונופולים למיניהם.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    65,091
    לייקים שהתקבלו:
    14,667
    מין:
    זכר
    אז בעצם מה שאתה מציע זה שהחברות הן אלה שיתכננו את הקוים. זה רעיון שהוא בעייתי מאד משתי סיבות:1.החברות חושבות רק על האינטרסים הצרים שלהן, בעוד משרד התחבורה חושב בצורה מערכתית, גם על טובת הציבור וגם על תיאום של הקו עם שאר הקוים באיזור. . 2.מה יקרה אם חברה תקים קו רווחי ושניה אחרי תבוא חברה אחרת ותקים קו זהה? הרי זה ינגוס לחברה הראשונה ברווחים. למעשה לפי השיטה שלך אי אפשר להקים מודל עסקי רציני וחברות יפשטו רגל אחת אחרי השניה. כיום יש להן את הסובסידיה של משרד התחבורה שמחזיקה אותן מעל המים. זה שונה לגמרי מענף התעופה, שם אתה קובע את הטיסה מראש ויש לך את הפריבילגיה לבחור את החברה שיותר מתאימה לך. כשאתה עומד באמצע התחנה ורק רוצה שהאוטובוס יגיע אתה פחות בררן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/17
  10. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    תמצית תמציתו של הסיפור.

    לפני מספר שבועות נעצרו המפגינים הרדיקלים אלדד יניב ומני נפתלי.
    המדיה געשה בזעם אין קץ לאורך כשבועיים תמימים - חופש הביטוי, חופש ההפגנה, חופש המחאה, דמוקרטיה מהותית, ימים אפלים... כל הרפרטואר.
    במלוא צבעי הקשת ומכל מקור אפשרי. אתמול נעצרה המפגינה שפי פז. אמאל'ה איזה שקט!!
    מה אגיד ומה אומר לך אהרון ברק.סחתיין איך הצלחת להקים מונרכיה ,דיקטטורת בג"צ שלא סופרת אף אחד ומשתקת את כולם מפחד.
    כן כולל השרים וראש הממשלה.לא רק רודנות הקמת אתה גם מספיק חצוף בכדי לתקתק לך ולאשתך פנסיה תקציבית של 112,686 ש"ח בחודש!!
    איך אתם אוהבים לומר שם במרומי ההיכל
    האם יש כאן מידתיות?
     
  11. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
  12. מזגן Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    4,458
    לייקים שהתקבלו:
    394
    http://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/10/tim-and-eric-mind-blown.Xxx
    כששמאלני נלחם למען שוק פתוח וימני בעד רגולציה ממשלתית. (לגבי ענף התחבורה, לא יכול שלחשוד שה״ימני״ מושקע איכשהו בענף, אבא נהג מסוג כלשהו או משהו בסגנון)

    לפי הלוגיקה של @סיונרה נהג פרטי יוכל לפתוח חברה עם אוטובוס (נניח שעומד ברגולציות מבחינת בטיחות) פרטי ולקבל רשיון לקו. רעיון מעניין ביותר. הוא יהיה פגיע מאוד לתלונות וקנסות ויהיה חייב לעמוד בהתחייבויות בצורה דתית. אין לו את הגב של החברה לספוג את העלויות הללו.
     
  13. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    אפרופו תחבורה .כשאיש תקשורת מהימן בסה"כ אומר רק את האמת כמעט אוכלים אותו הרוטוויילרים מהשמאל המזוהם

     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני השמאלני? לא מאמין בתגיות הללו. אני רואה את עצמי ליברל בכל תחומי החיים, בנושאים הכלכליים והחברתיים.
    ביטן ואמסלם מנגד, זה הכי מפא״י ומפלגת העבודה של פעם שקיים. מי שתומך בהם הוא ההיפך מימני. החלק של ישראל השלמה וזה, יש כאלו בליכוד שמאמינים בזה, השאר סתם אופורטוניסטים. לא מאמין שלמישהו מהם יש דעה שלמה בנושא הסכסוך.
     
  15. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    לכל בעלי הדעות הקדומות. תתאמצו מעט והקשיבו לפרטים על 18 הדירות של אהרון ברק ובני ביתו.
    כל הדירות וללא יוצא מן הכלל הן בתל אביב ובירושלים.
    מלכי הנפוטיזם שמחרטטים לנו השכם והערב עד כמה הם נאורים ומוארים..חומר למחשבה מדוע ביטל הבג"צ את המיסוי על הדירה השלישית
    אני בעד שאם יש לו כסף שיקנה. אבל היכן התקשורת שתזעזע את אמות הסיפים?
    מה עם זכות הציבור לדעת? על זה שברק גוזל מהמדינה פנסיה של 112,686.
    מה עם זכות הציבור לדעת שהמשפחה הסודית הזו מטפלת יפה מאוד בבני המשפחה?

     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 23)

  1. אמיר ע