אלי אוחנה (בן מסעוד) מישהו? באנגלית זה נקרא Projection כאשר אתה משליח את המחשבות (במקרה הזה השליליות) שלך על כל השאר. מה שאירוני כאן הוא שמה ש @DRORIKO טוען כאן הוא בדיוק הדבר שטוענים לוחמי הצדק החברתי הליברלים בארה״ב לדוגמא. קורולציה בין קבוצות מיעוט ועוני או כלא ופשע = גזענות. שהוא בבסיסו בעצם גזעני בעצמו כי בגלל צבע עורם הלבן של הלבנים נטען שהם גזענים. מה שגם אירוני שהWhite supremacists משתמשים באותה הלוגיקה קורולציה בין קבוצות מיעוט ועוני או כלא ופשע = קבוצות מיעוט נחותות גנטית. כל מה שדרוריקו בעצם אמר פה זה ״אני גזען״. שזה face palm רציני.
לא חושב שאפשר להשוות את האתגרים במשרד לבטחון פנים או אפילו תחבורה לזה של התרבות והספורט, בלי קשר להשוואה בין רגב לארדן.
@Clichy אני לא משווה את האתגרים, אני פשוט טוען שיש מי שהצליח ויש מי שנכשל. ארדן אמנם קיבל תפקיד קשה אבל הוא נכשל בו בצורה מוחלטת. כישלון מינוי מפכ"ל (הירש), מינוי מפכ"ל שהתכסח עם ראש הממשלה שלו כל הקדנציה (אלשיך), ואז עוד כשלון במינוי מפכ"ל. זה כישלון ברור ומגיע לו לדעוך בתגובה. אם אחרי הפריימריז הקודמים היה אפשר לחשוב עליו כמנהיג הליכוד אחרי ביבי, עכשיו זה נשמע מופרך. מירי רגב לא במקום הזה. היא קיבלה תיק 'קל' בפעם הראשונה ובסך הכל עשתה עבודה לא רעה בו. כאדם היא לא מאוד סימפטית, אבל כשרה קשה להגיד שהיא נכשלה.
אני מנסה להבין איך אפשר להיכשל כשר התרבות... אפילו רגב לא יכולה. אבל היא מסיימת את תפקידו כשחלק ממוסדות התרבות במדינה שמחים לראות אותה נעלמת. נראה לי שזה הכי קרוב לכך...
איפה? בכביש 40 מצומת ביל''ו דרומה עד סוף העולם היה רק צומת אחד פקוק, צומת להבים. מיליארדים בוזבזו על כביש 6 והצומת הזה נשאר כפי שהיה.
היא הצליחה לריב עם כל האומנים, אני מאמין שזאת הסיבה ששמו אותה שם, לכן אי אפשר להגיד שהיא נכשלה. אי אפשר ממש להצליח במשרד כזה או להכשל, בתחבורה גם קשה מאוד להכשל, אתה בסך הכל ממיר כסף לכבישים. ישראל כץ המיר הרבה כסף להרבה כבישים ב-10 השנים האחרונות והמצב של אזרחי ישראל מהבחינה הזאת לא ממש השתפר, לא שזה מפתיע.
אתה יכול להמיר את הכסף הזה לרכבות, לנת"צים. אבל זה לא רק כסף אלא גם ניהול, ראה רק מהשנה האחרונה את הפיאסקו עם האופניים החשמליות ופתיחת קו ירושלים-טיזיאמו, ועכשיו הבעיה עם המבקרים באוטובוסים . זה נטו ניהול כושל. אבל האמת שעם כל האשמה של כץ בתחום האחריות שלו הבעיה היא הרבה יותר גדולה ממנו. הבעיה היא שאין מערכת מסונכרנת בין תחבורה לשאר תחומי החיים. הנה הכריזו על הפשרת קרקעות בצפון תל אביב והקמת שכונה חדשה. הזמינו את כולם, את כחלון, את החשב הכללי, את מנכל מקרקעי ישראל, את כולם חוץ מאת נציגי משרד התחבורה. כי זה כאילו לא קשור אליהם. בישראל קודם ובונים ורק אחרי זה נזכרים שיש גם כלי רכב שצריך לטפל בהם. הפוך לגמרי מאירופה.
אני מזכיר לכולכם ששנייה בערך אחרי שרגב מונתה לשרת התרבות והספורט, ועוד לפני שאמרה מילה אחת בנושא, הכפישו אותה וקראו לה " בהמה" כפי שהחבר סיונרה מייטיב להתבטא . שלא נדבר על ההתנהגות האלימה מילולית נגדה ושריקות הבוז בכל פעם שהגיעה לאיזשהוט כנס של אומנים " תרבותיים"... עכשיו, אני יודע שהשמאל האשכנזי רגיל כבר לימין מזרחי שיוריד את הראש, ייתן לטנף עליו ולא יגיב, אבל אני מאוד שמח שהתקופה הזאת נגמרה . מבחינת עשייה, רגב היא ביצועיסטית וכמובן שהיו לה כישלונות אבל גם הצלחות . ממש לא אהבתי את החיבור המחליא שלה עם הפדופיל ( לכאורה ) מעלים המיסיל גולן, אבל עדיין מדובר באישה לוחמת וראוייה . לגבי תיפקוד השרים :ארדן בהחלט היה השר הכושל ביותר בממשלה הזאת . כל מה שנגע בו הפך לכישלון ופארסה . כץ מאידך היה שר תחבורה מצויין וקידם כמה פרוייקטים חשובים מאוד לציבור הישראלי, אבל לטעמי עלה לו השתן בשנה האחרונה והוא עשה כמה טעויות כמו פתיחת הרכבת לירושלים עוד כשלא הייתה מוכנה .
היא בהמה, זה שאתה החלטת שמזרחים צריכים להתנהג ככה זאת בעיה שלך, לא של המבקרים של ההתנהגות. יפה לראות איך הימין מצליח גם להיות מזרחי גאה וגם להיות אשכנזי מתנשא באותו יום.
מה רע בלריב עם כל האמנים? אם יגיע שר תרבות שיסגור את המשרד יתן את המפתחות חזרה לנתניהו ואת כל המימון הזה יוריד מעול המסים או החובות של המדינה. כל האמנים במדינה יגידו שאותו שר הוא מינימום גבלס. מבחינתי זו תהיה הצלחה כבירה.
טעות נפוצה שלך @מזגן, הריב לא היה מאיזו אידאולוגיה ליברלית. היא הגדילה את תקציב התרבות במקביל. סתם ניסתה להתעמר בכל מני "אשכנזים שמאלנים" כדי להשיג את תמיכת אנשים כרוברטו שלנו.
אני מדבר על העקרון שלריב עם אמנים זה רע. אני רק מציג תסריט שבו זה טוב. לא אמרתי שהפעולות שלה היו אחראיות פיסקלית.
הרעיון הכללי של רגב - מניעת תקצוב מאמנים אנטי-ישראליים במופגן - הוא רעיון ראוי מאוד בעיניי ובעיני רוב הציבור. הרעיון של 'תפסיקו לקחת כסף בשביל תרבות ואנחנו נחליט בעצמנו' הוא רעיון ראוי מאוד בעיניי אבל ממש לא בעיניי רוב הציבור. מה לעשות. לגבי כץ אני לא באמת בקיא בכבישים. אני יודע שמחמיאים לו מאוד על המחלפים שהוקמו, אבל קשה מאוד להשוות את זה למקומות אחרים. ביותר מדי דברים אנחנו מדינה ייחודית מדי בשביל השוואות מקבילות.
הוא מקים בעיקר מקומות נוספים לפקקים. אין מנוס מהבאת מקומות עבודה לפריפריה ועידוד תחבורה ציבורית. למדינה פשוט כדאי כלכלית שיהיו כמה שיותר רכבים פרטיים בגלל מיסוי.