אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    מה הקשר ממוצע עונתי? אני מדבר איתך על פוטנציאל. קבוצות בסדר גודל שלנו מבחינת הישגיות ואף יותר מאיתנו מביאות בקושי 1000 איש.
    חוץ מהפועל חיפה נניח שיש לה גרעין של איזה 4000. מקום 5-6 שאנחנו מסיימים וכולם מוחאים לנו כפיים לא מרגש אף אחד.
    ברגע שהקבוצה שיחקה טוב והגיע למשחק שהתקשורת פימפמה אותו כמשחק צמרת נגד הפועל חיפה(היינו 8 נקודות מהם!) הגיעו כמעט 9000 אוהדים שלנו(זה מה שאושר מלכתחילה) ואנשים שהגיעו ביום המשחק נשארו בחוץ.
    ניצחנו וצימקנו ל 5 ואז משחק אחרי זה שגם היה ביתי והכרטיסים נחטפו ומכבי חיפה קיבלה רק 10% מהאצטדיון(במקרה רגיל היא מקבלת כמויות גדולות בהרבה).
    שלא לדבר על חצי גמר גביע שאנשים קנו כרטיסים מספסרים כי מי שנרדם כמה ימים נשאר בלי כרטיס או על גמר גביע שברגע שהמכירה נפתחה לא רק למנויים תוך כמה שעות עפו כל הכרטיסים.
    אז נכון, מכבי נתניה כקבוצת מרכז טבלה לא תביא ממוצעים שיכולים למלא יותר מחצי אצטדיון- זה עדיין לא אומר שתכולה כמו בקופסא מספיקה- שם כל משחק נגד בית״ר ירושלים או מכבי חיפה היה מבצע צבאי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    אצטדיון פועל באופן קבוע ושוטף, מה שמשנה בסופו של דבר הוא הממוצע, לא פיקים. הפוטנציאל של נתניה הוא למלא את האיצטדיון בתקופות זוהר, לא יותר, גם אם היא יכולה למשוך למשחק אחד, נגיד גמר גביע, 20 אלף צופים.

    לומר שיש הצדקה להגדיל איצטדיון כי הקהל הרלוונטי שמגיע בכמות שמספיקה לחצי מתכולתו במקרה הטוב בדרך כלל, הגיע לכמה משחקים בכמות גדולה משמעותית, זה כמו להצדיק שדרוג חוזה ומעמד של שחקן כדורסל שקולע 4 נקודות למשחק בממוצע אבל ניפק שלושה משחקים של 25 נקודות בעונה.

    בקופסה היו 7500 מקומות, באיצטדיון החדש 14 אלף. זה לא כמו בקופסה, וזה המספר ההגיוני לאיצטדיון בנתניה, פשוט היו צריכים לבנות אותו בשלמותו, מסביב לכל המגרש, בגודל הזה.
     
  3. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    נתניה הביאה 24,000 אוהדים לגמר גביע בתקופת שפל כשהיא בליגה שניה. זה כנראה מה שאתה לא מבין.
    נתניה בתקופת זוהר בעיר של 350,000 תושבים עם מטרופולין של מעל 400,000 צריכה אצטדיון גדול יותר. זה שאתה לא רואה כרגע סיכוי שמכבי נתניה תמצא את עצמה בתקופה טובה של מאבק אליפות(לא צריך אפילו ״תקופת זוהר״ אלא נטו עונה סטייל העונה שהיתה להפועל חיפה לפני שנתיים שהסתיימה לבסוף רק בגביע אחרי שאלונה חיבלה להם בינואר) בטווח של עשרות שנים זה כבר עניין אחר.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    דובר פה שוב על זה שבלומפילד נראה ריק במשחקים של הפועל ובני יהודה ואין אווירה ומבאס, אני שוב שואל - למה לא פותחים יציעים לכל רוחב האצטדיון ובמקום זה פותחים את העליון במשחקים הללו? יש מספיק מגרשים שסוגרים את העליון וככה גם העידוד נשמע הרבה יותר טוב כי הוא פרוס לכל המגרש וגם האצטדיון לא נראה ריק. אפשר ליישם את זה גם במגרשים נוספים וככה גם לא יגידו שהאצטדיון מסויים גדול למימדים של קבוצה מסויימת.
    למשל זלצבורג:
    https://www.laola1.at/images/redaktion/images/Fussball/Bundesliga/Salzburg/rbs_arena-neu-010319_5d548_f_1280x720.Xxx
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    מה שאתה לא מבין, זה שאני מבין. זה לא רלוונטי.
    נחיצות לא נמדדת במקרים נקודתיים, אלא בשוטף. אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה מילאו את רמת גן ב-40 אלף צופים, וזה לא אומר שהן יכולות למלא איצטדיון בגודל כזה בשוטף, הן לא צריכות כזה. זה שנתניה הביאו למעמד שיא שלהם בעשורים האחרונים 24 אלף צופים, שחלקם הם ודאי לא ממש אוהדים פעילים ומעודכנים, לא אומר שהקבוצה יכולה להתקרב אפילו להביא משהו שקרוב לזה בשוטף גם בעונת שיא. זה מאוד ברור ומובן, המציאות מעידה על כך.
    אני לא יודע איך הסקת שאני לא רואה את נתניה מגיעה לעונה טובה כמו שאתה מתאר, אני כתבתי שזה הגיוני, אבל שאני לא רואה איך היא מושכת בעונה כזו ביקוש שעולה על תכולת האיצטדיון בנתניה. אולי במשחקים נקודתיים יהיו כאלה שלא יתאפשר להם לרכוש כרטיס (משהו שקורה כל הזמן בכל העולם), לא מעבר.

    גודל העיר (שהוספת לה משהו כמו 130 אלף תושבים, גידול של כמעט 60%, שתהיה בריא) לא רלוונטי. מה שרלוונטית זה כמות אוהדים ארצית, יש סקרים שבוחנים את זה ויכולים להעיד על כך שנתניה לא מגיע יותר מ-30 אלף איש שמעידים על עצמם שיש להם זיקה לקבוצה, ולא כולם מגיעים לאיצטדיון, בטח לא בקביעות (שוב, גם המציאות מעידה על כך). מכבי תל אביב, עם סולד אאוט בבלומפילד לפני השיפוץ ורשימת המתנה של כמה אלפים שרוצים מנוי, הייתה צריכה אצטדיון גדול יותר. מכבי נתניה שלא מצליחה למלא חצי מאיצטדיון קיים בשוטף פשוט לא צריכה, גם לא בראייה קדימה.

    להפועל תל אביב יש קהל אוהדים גדול יותר משל מכבי נתניה, גם פוטנציאל גבוה יותר, ואיצטדיון קטן מנתניה לגמרי הספיק להם, גם בתקופות שיא. אולי תוספת של אלפים בודדים הייתה משרתת אותם טוב. נתניה ממש לא שם.
     
  6. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    בתל אביב צריך לבנות שני אצטדיונים (לא כולל מה שגולדהאר רוצה כי זה כבר עניין גדול יותר שצפוי להיות מחוץ לתל אביב) אחד לבני יהודה בפארק הדרומי (דיברו בעבר על אצטדיון הפארק) ולתת את שכונת התקווה לכפר שלם (רק אם היא תגיע לליגה מקצוענית אז היא תשחק באצטדיון החדש ההוא) ועוד אצטדיון קטן יותר שיתאים לליגה הלאומית במקום שרצו לבנות את האצטדיון שהיה אמור להחליף את בלומפילד והוא יהיה של מכבי יפו. ומעבר לזה אין עוד צורך באצטדיונים נוספים בעיר.
    מה שכן, הפועל תל אביב לא תבנה אצטדיון בבת ים (שגם ככה לא הייתה ממלאת אותו) ועדיף שכך כי בלומפילד זה מזוהה איתה יותר מכל קבוצה אחרת וגם זה יהיה בזבוז כסף של כבירי ועיריית בת ים. הבעיה שלה זה שהיא לא מצליחה למלא אותו עד אפס מקום אז נכון יהיה כמו שמופיע בתמונה של האצטדיון בזלצבורג זה דגלים על המושבים העליונים במזרחי (אין צורך במערבי כי גם ככה לא מצלמים יותר מדי את הצד הזה) ובני יהודה סביר להניח תישאר בבלומפילד הרבה זמן עד שיהיה לה בית והיא צריכה הרבה יותר דגלים בשביל לחסות את המושבים הריקים (היא לא עוברת את ה2000) אז כמעט כל האצטדיון יכוסה בדגלי פריסה וזה יראה מאוד מגוחך. בעניין הזה בני יהודה הכי נדפקה לפחות לחמש שנים הקרובות (אולי פחות ואולי יותר)
     
  7. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    אני מכיר סקר של 100000. מלפני 20 שנה. לדעתי הקהל לא קטן מאז אבל נניח בכל זאת שהוא חצי אז זה באזור ה 50000.
    ותפסיק לדבר על דברים שאתה לא יודע- אוכלוסית נתניה עד 2030 אמורה להגיע ל 350000.
    24,000 כשהקבוצה בשנים לא טובות באופן כללי לגמר גביע לבין ממוצע של 15,000 בעונות טובות שרצים לאליפות- אני לא רואה את זה כזה תלוש. אייל סגל ב 3 שנים הכפיל את כמות המנויים פי 3 בלי שום יומרות למאבק אליפות.

    ותעשה לי טובה- גם ה 40,000 של מכבי חיפה ומכבי ת״א לא היו כולם אוהדים של מכבי חיפה ומכבי ת״א אלא כאלה שבאו לראות את אייאקס ובאירן.

    כאחד שכל כך מנותק ולא מודע לתוכניות לעשור הבא היית במקומך קצת יותר צנוע בתחזיות ל 30 שנה קדימה. אני לא רואה את נתניה בונה אצטדיון אחר גם בטווח של 100 שנה לצורך הדיון וטוב שיש לו אפשרויות הרחבה, שלך מר חזאי, נראות מיותרות(מבין עד כמה הקביעות שלך תלושות? איך אתה בכלל מתיימר להתחיל לחשוב מה יהיה כאן בעוד כמה עשרות שנים מהמון בחינות???).

    גם מכבי חיפה בשנות ה 80 לא חשבה שבתחילת שנות ה 2000 יהיה לה הקהל הגדול בארץ.

    כן, עכשיו תתחיל עם כל הבולשיט הזה של עיר מחוז ובלה בלה בלה... העובדה היא שלמכבי חיפה היום יש כמויות מטורפות של אוהדים בשרון, ובגוש דן.

    לדעתי(וזו תחושה די מבוססת- כאחד ש 10 שנים עובד בגוש דן עם אנשים שגרים בכל המרחב הזה של ראשלצ, תל אביב, ר״ג, פ״ת, הרצליה, רעננה, הוד השרון, חולון-בת ים) למכבי חיפה יש במרכז הארץ(חדרה עד אשדוד) יותר אוהדים מאשר הפועל ת״א, בני יהודה, הפועל פ״ת, הפועל ר״ג, הפועל כ״ס והקבוצות באשדוד יחד.
    אהדה ״מחוזית״ עאלק.

    הפוטנציאל של נתניה גדול משל הפועל ת״א עצם זה שהיא קבוצה שמייצת עיר גדולה עם אופי די ייחודי עם שכונות צעירות כקבוצה בלעדית על כל המרחב הזה מצפון להרצליה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/19
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    זה משפט ממש לא נכון. איך אפשר להגיד שיש לירוקים בכל אזור המרכז יותר מלהפועל ת"א, הפועל פ"ת, בני יהודה והקבוצות האשדודיות ביחד? ממש הגזמה
     
  9. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    אבל גמר גביע אחרי שנים הוא לא מדגם מייצג, גם לא לעונה טובה. מכבי נתניה מעולם לא דגדגה אפילו את רבבת הצופים בממוצע למשחק לאורך עונה, מעולם, ואתה מדבר על צורך פוטנציאלי בעתיד הנראה לעין לאיצטדיון של 24 אלף מקומות עבורה וממוצע של 15 אלף צופים, פי 2 בערך משיא עונתי של המועדון. איך זה מסתדר לך? איך אני המנותק פה?

    סקר מלפני 20 שנה אולי מצא 100 אלף איש שמעידים שנתניה הפייבוריטית שלהם, אבל מה זה בעצם אומר? האם הם עוקבים באמת או שאלה סתם שאריות לימי הזוהר שגרמו למבוגרים, או ילדי שנות ה-70-80, שאינם חובבי כדורגל ישראלי גדולים, פשוט לציין אותה בלי שהם מכירים שחקן אחד בסגל? הרי יש עשרות אלפים כאלה. למכבי תל אביב, אולי, יש 100 אלף אוהדים שאשכרה עוקבים אחרי הקבוצה ברצינות (סקר מלפני כמה שנים הצביע, אם זכור לי נכון, על 180 אלף שמעידים על זיקה כללית), רובם לא מגיעים למשחקים וגם לא חושבים על זה, חלק גדול גם לא צופה בכל משחק. כשזה נוגע לנתניה, אני באמת לא מאמין שיש יותר מ-30 אלף איש, וגם במקרה הזה כמו במכבי רוב האנשים הללו לא ממש חושבים על להגיע לראות את הקבוצה. זה לא מצדיק איצטדיון גדול יותר ממה שיש היום, גם לא לטווח ארוך.
    אגב, סקר מלפני שנתיים וחצי מצא ש-96% מאוהדי הכדורגל בישראל אוהדים את מה שנקרא חמש הגדולות - מכבי, חיפה, בית"ר, ב"ש והפועל. סתם לידע כללי.

    אני לא הבנתי בהתחלה שדיברת על האוכלוסייה הצפויה עד 2030, אוקיי. אני מניח שאתה מכיר את ענייני האהדה בישראל, איך זה רלוונטי? בנתניה יש רוב לאוהדי הקבוצה המקומית, אבל גם הרבה אוהדי חיפה ומכבי. מכבי נתניה ממש לא בלעדית לאיזור שלה שמצפון להרצליה, ולטעמי באיזור השרון יש רוב מובהק לקבוצות שהן לא מכבי נתניה.
    מרבית אוהדי הפועל, שמהווים 7% מאוהדי הכדורגל בישראל לפי אותו סקר מ-2017, מגיעים מאיזור תל אביב. למכבי חיפה אין יותר אוהדים מהפועל בגוש דן, מספיק להגזים. הקבוצה הזו, שאתה טוען שיש לה פוטנציאל נמוך מנתניה, מושכת הרבה יותר קהל מנתניה, בשנים הרבה יותר קשות עבורה.
     
  10. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    רק לציין שכשאומרים חיפה הכוונה היא הפועל. ובנתניה יש נוכחות לא קטנה שלנו. הסדר גודל בנתניה זה לדעתי כזה: נתניה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה ואו אנחנו או הפועל תל אביב (מאמין שאנחנו) אחריהם.
     
  11. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,374
    לייקים שהתקבלו:
    4,690
    בנתניה, ממה שאני מכיר, יש המון אוהדי מכבי חיפה. אם כבר הסדר הוא מכבי נתניה > מכבי חיפה > מכבי תל אביב > הפועל תל אביב/בית"ר ירושלים וכל השאר.
     
  12. katamoni Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    838
    לייקים שהתקבלו:
    179
    תמונה עדכנית מהיום:
    https://www.02ws.co.il/images/alldaypics/webcamB1910301640.Xxx
    נראה שיש התקדמות משמעותית עם החיפוי...

    והנה סרטון שעלה היום מתרגיל שעשו איחוד הצלה בטדי בתחילת השבוע:

    רוב הפעילות שלהם הייתה ביציע הדרומי ככה שאפשר לראות מצויין את ההתקדמות בשיפוץ כולל החיפוי עץ אקוסטי בחלק הדרום מערבי ואם תסתכלו טוב בחלק מהצילומים רואים גם את השיפוץ שהתחיל ביציע המערבי להקמת תאי הצפייה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/10/19
    צ. שיף אוהב/ת את זה.
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,921
    לייקים שהתקבלו:
    6,499
    לא מגזים בכלום.
    תעשה סיבוב ברעננה, כ״ס, ראשל״צ ותגיד לי מה אתה מוצא יותר- אוהדים של מכבי חיפה או אוהדים של הפועל ת״א ותחזור אלי. על כל אוהד של הפועל ת״א שניתקלתי היו 5 של מכבי חיפה ואף אחד לא גר בחיפה, לא חיפאי לשעבר ולא בן של חיפאי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    790
    מין:
    זכר
    יותר אוהדי הפועל חיפה מאוהדי הפועל תל אביב? יש לא מעט אוהדי הפועל גם בנתניה.

    לדעתי הסדר זה ככה:
    נתניה, מכבי תל אביב, מכבי חיפה, ביתר ירושלים, הפועל תל אביב ורק אז כל קבוצה אחרת
     
  15. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    2,010
    לייקים שהתקבלו:
    790
    מין:
    זכר
    באצטדיון אמרו 25,102 צופים (יכול להיות שטועה במדויק, אבל בוודאות 25 אלף צופים)
    האצטדיון היה נראה קרוב להיות מלא למעט קרחות קלות