אבל ממתי החליטו שסרט יכול להיות מועמד גם בקטגוריה הכללית וגם בקטגוריה של הסרט הזר? והאם זה לא מייתר את השני?
אני לא חושב שזה חדש. כמובן שלא קרה הרבה שסרט זר היה בכלל מועמד לאוסקר. אגב, זה בדיוק כמו ששחקן באנגליה יהיה מועמד גם לפרס שחקן השנה וגם לפרס השחקן הצעיר של השנה, יזכה בשחקן השנה ולא בצעיר. לדעתי זה אפילו קרה.
1917. מסוג הסרטים שההייפ עושה להם עוול. סרט טוב אבל לדעתי לא מצדיק את כל האוננות שהייתה עליו, חבל. בלי ציפיות אני בטוח שהייתי נהנה הרבה יותר. כן היה מרענן לראות סרט חדש על מלחמת העולם הראשונה והמשחק היה מעולה. אהבתי את העובדה גם שהשמות המוכרים יותר בקאסט לקחו תפקידים קטנים. שווה צפייה, רק בלי ציפיה.
אז כן גם אני נגררתי אחרי הבאזז והלכתי לראות את התפשטות ב-VOD. סרט שעד הקורונה אפילו לא הייתי מודע לקיומו. הסרט מטלטל לגמרי, גם בגלל הקישור לקורונה כמובן, אבל גם היא כי הוא פשוט עשוי טוב. מה שמייחד את הסרט בניגוד לסרטי אסונות אחרים זה הריאליזם שלו(התסריטאי של הסרט התייעץ לא מעט עם מדענים בתחום) מה שהופך אותו לעוד יותר מטלטל. אז נכון הנגיף בידיוני וזה לא הקורונה, פה ושם גם הוסיפו קורטיבים הוליוודים בשביל להעצים(אבל לא יותר מדי) אבל זה עדיין סרט אדיר שמשאיר אותך מרותק לכל אורכו.
המלצה שלא תראו אצל מבקרי טלוויזיה #1 "למות מלוויה", ברימייק האמריקאי לגרסא הבריטית, עם ארסנל כוכבים ואחד הסרטים היותר מצחיקים שיש כרגע בקטלוג של נטפליקס.
מה היה ריאליסטי בהתפשטות? -שמוצאים חיסון לוירוס תוך שנה? לאיידס מנסים למצוא חיסון כבר 30 שנה ולא מצליחים. סרט הוליוודי מצויי. בא להבהיר פואנטה. ואחרי שהיא מובהרת - כופה happy end באיזה מהלך תסריטאי בנאלי לקשור את כל הקצוות וללכת הביתה.