אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    שלד החיפוי במזרחי
    https://www.skyscrapercity.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.skyscrapercity.com/attachments/205804ca-c8e2-4eda-8e81-7419df92c111-Xxx.260007/
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    נ.ב. נס ציונה חזרה ללאומית, ותחזור מן הסתם לאצטדיון הביתי שלה. האם בית"ר ת"א-בת ים תמשיך לשחק איתה באותו אצטדיון? (מה לעשות ששיפוץ אצטדיון בת ים לא יוצא לדרך). מן הסתם גם שאר קבוצות הליגה יצטערו שבמקום לשחק מול נס ציונה באיזה אצטדיון קרוב כמו המושבה-הברפלד-רמת גן, יצטרכו להמשיך לנסוע למשחקים הרחק לקריית שמונה. הלוואי שבקריית שמונה היו לוקחים לפחות את התכנון לשדרוג אצטדיון לוד ומשדרגים ככה את צורת אצטדיון קריית שמונה ב2 יציעים זהים באורך וקירוי ליציעים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/20
  3. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    לאוהדי בית"ר זה עדיין קרוב לבית. בקרית שמונה הקבוצה השנייה האהודה אחרי הקבוצה המקומית היא בית"ר.

    בתכלס האוהדים בישראל די בכיינים. באנגליה אוהדי ניוקאסל מגיעים בכמות מכובדת למשחקי חוץ כולל נגד טוטנהאם שזה אצטדיון באזור צפוף בתוך שכונה וזה רחוק להם במרחק גדול יותר מכל אורכה של מדינת ישראל ופה אוהדי נס ציונה בוכים שיש להם משחק חוץ בבלומפילד וזה רחוק להם. הרי לנס ציונה הם ידעו להביא 2000 אוהדים אבל אפילו רבע מזה לבלומפילד הם לא הביאו.

    אגב טוטנהאם, הם תמיד מכינים ביציע החוץ שלט שאומר תודה לקהל החוץ על הדרך הארוכה שהם עשו בשביל להגיע אפילו שהם היריבה במשחק. מעולם לא חיכה לנו שלט כזה בטרנר ולא לאף קהל אחר בכל אצטדיון (כולל קהל החוץ במשחקי הבית שלנו)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/7/20
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,452
    לייקים שהתקבלו:
    4,703
    ניוקאסל לא עוברים דרך ארוכה יותר ממדינת ישראל, למען האמת, ואוהדיה עושים את הדרך בשעה נוחה, ברכבת ישירה של שלוש שעות.
     
    EO11 אוהב/ת את זה.
  5. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    זו דרך יותר ארוכה מכל דרך שאוהדי הכדורגל בישראל עשו בשביל להגיע למשחק חוץ
     
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,452
    לייקים שהתקבלו:
    4,703
    בקטע של מרחק? נכון. ברמה של נוחות ונגישות? ממש לא.
    שוב, רכבת ישירה של שלוש שעות. כדי להגיע לקריית שמונה בתחבורה ציבורית מתל אביב לצורך העניין אתה צריך 5 שעות בערך, ולא בשבת. מבאר שבע זה בכלל קטסטרופה. באוטו זה אפשרי בשעתיים וחצי-שלוש, אבל אוהדי כדורגל לא אמורים לנסוע באוטו פרטי בלי אלטרנטיבה, זה פשוט לא קורה באנגליה.
    ואני בכלל לא מתחיל לדבר על זה שקובעים משחקי חוץ בקריית שמונה בימי ראשון ב-8 בערך, מה שאומר שהקהל חוזר הביתה ב-2-3 בלילה לפעמים.
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אין מה להשוות. הם עושים את זה בדרך כלל ברכבת, ביום החופשי שלהם והמשחק בשעה סבירה.
     
  8. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    גם בישראל יש רכבות (אבל מה שכן, לקרית שמונה אין רכבת למרות שמתוכנן לבנות שם בעתיד. וגם אין רכבות בשבת שבה רוב המשחקים אבל גם בימים שיש רכבות האוהדים מתבכיינים על המרחק)
    יש הרבה קבוצות שהאוהדים שלהם מתבכיינים על המרחק מהמושבה (שנמצאת במרכז הארץ) ולא מסוגלים להגיע לרכבת שעוצרת ממש ליד המגרש
     
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    לפני שבוחנים כמה אוהדי חוץ באו עד לקריית שמונה, קודם כל נשפוט כמה אוהדי בית באו למשחקי הקבוצה המקומית, שלא לדבר כמה עשו מנויים. צריך גם לזכור שאצטדיון קריית שמונה פשוט לא מתקן אטרקטיבי להתארח בו בלי קשר למרחק. אם כבר לנסוע רחוק לפחות שהאצטדיון יהיה בונבוניירה, מבחינת קירוי, מבחינת מבנה יציעים לאורך המגרש ובידוד מרוחות (קפוא שם בחורף) ואקוסטיקה ופינוקים לאורחים (היצע מזנון, תנאי האירוח לאח"מים ועוד). בקיצור שיהיה דומה יותר לאצטדיון עראבה או רחובות החדשים או אפילו לתוכניות שדרוג אצטדיון לוד. נזכיר שעד עכשיו זה מגרש שבקושי מקבל אישורים, ואז יוצא לשיפוצים הכי מינימליים שאפשר. אז תודה שהגביהו את תא השידור, שבנו ספסלי שחקנים חדשים, מזנונים וכיסאות חדשים ליציע הישן, שיפצו חדרי הלבשה, הוסיפו מסך תוצאות והעונה גם שדרגו את הזרקורים. אבל זה תמיד רק שיפוצי מינימום נדרשים ולא יצירת בונבוניירה של ממש.

    לא שנראה לי שגם כשכבר תהיה מסילת רכבת עד קריית שמונה בעוד אולי 10 שנים, שנסיעה ברכבת עד עכו ומשם החלפת רכבת לנסיעה במסילת עכו-כרמיאל-ראש פינה-קריית שמונה תהיה כל כך אטרקטיבית או קצרה למי שמגיע מהדרום או מרכז הארץ. אם היו מתכננים קו נוסף של קריית שמונה-ראש פינה-נצרת-עפולה ומשם לחדרה ומרכז הארץ (דרך המסילה המזרחית, בדילוג על כל חיפה והקריות), אולי נסיעת אוהדי החוץ ברכבת היתה יותר קצרה ואטרקטיבית (שאלה אם מסילה כזאת אפשרית טכנית מבחינת פערי גובה וכו'). נזכיר שעפולה בוחנת את הארכת המסילה לכיוון אחר-להר תבור וטבריה, אז למה לא גם לנצרת וראש פינה ותכל'ס לקריית שמונה? (ואם אפשר להמשיך את המסילה עד לכניסה לאתר הסקי על הר החרמון או מינימום איזה מג'דל שאמס/נווה אטיב אז בכלל זה יהיה קו שימושי אף יותר, או לפחות למטולה).

    בלי קשר לדעתי גם חבל שתוכניות הרכבת הקלה מחיפה לנצרת ונוף הגליל מסתיימות בנצרת בלי להאריך את המסילה או ליצור שלוחה עד עפולה כי המסלול שלה שונה לחלוטין ממסלול קו הרכבת של בית שאן-עפולה-חיפה, ובנוסף חיבור עפולה ברכבת הקלה לנצרת ומשם לשפרעם ויישובים נוספים תשפר את "המטרופוליניות" של עפולה, ומצד שני חיבור נצרת לעפולה ברכבת הכבדה ומשם לחדרה ומרכז הארץ, וכמובן חיבור ראש פינה וקריית שמונה למסילה לעפולה תשפר את הנגישות של נצרת והיישובים הצפוניים יותר למרכז הארץ, ולא בדרך העקיפין שדורשת נסיעה קודם כל לחיפה או גרוע מזה לעכו. כנ"ל גם הייתי אומר שעם כל הכבוד, צריך לחבר את טבריה גם למסילות נוספות, לא רק במסילה לעפולה אלא גם במסילה לבית שאן וגם במסילה לנצרת. בכל אופן מדובר על תוספת קטעי מסילה קצרים יחסית בהשוואה נגיד לאורך המסילה מדימונה לאילת, ובנוסף שישרתו יותר ערים ויישובים מאשר תשרת הרכבת לאילת.

    נזכיר גם פרויקט נוסף חסר סיכוי למימוש מהיר אם בכלל, זה להפוך את שדה התעופה במחניים לנמל תעופה בינלאומי קטן (סטייל התוכניות לתעופה הבינלאומית לשדה התעופה בחיפה או היקף הפעילות בשדה התעופה הישן באילת, לא דובר בינתיים על היקף גדול ברמה של שדה תעופה רמון ויותר) כדי לייעל את התיירות לאזור הגליל והכנרת (במיוחד לאור ההתנגדות לשדה התעופה הבינלאומי ברמת דוד-מגידו) וכמו רמון יכל להציע גם טיסות פנים ממרכז הארץ (לא שהיתה יוצאת רכבת אווירית של אוהדי חוץ מנתב"ג למחניים ומשם לאצטדיון קריית שמונה, אבל זה גם יכל להיות פתרון אפילו לסגל הקבוצות המתארחות בצפון, טיסה קצרה במקום שעות באוטובוס ואולי אפילו שהות כפויה במלון בסביבה כמו בכפר בלום).

    ולגבי המושבה, נכון שיש ליד האצטדיון תחנת רכבת. אבל צריך לבדוק את הלו"ז של הקווים שיוצאים ממנה (והאם יש היתכנות להוציא רכבות ספיישל למשחקים שלא עוצרות בתחנות ביניים) כדי להחליט עד כמה התחנה אטרקטיבית כדי לבחור להגיע לאצטדיון ברכבת ולא ברכב פרטי. בינתיים עם כל עבודות הפיתוח שבוצעו והגבילו תנועה לאצטדיון (מסילת השרון, חישמול הרכבת ועוד), אני מבין שהתחנה ליד האצטדיון לא ממש יעילה לכל שעות היום, ומכוונת יותר לשעות העבודה בהייטק בקריית המשרדים ופחות לשעות המשחקים בערב. ואפרופו בשנים הקרובות יוקמו ליד האצטדיון תחנות לקו האדום של הרכבת הקלה, ולאחר מכן גם לקו המטרו M3.

    בקיצור כל הפוסט הזה, מירי רגב שרת התחבורה (וקודם שרת הספורט) לטיפולך.. לייעל את תכנון פריסת המסילות בצפון לכמה נתיבים, ולקדם את תוכניות שדות התעופה הפריפריאלים, לא רק לתעופה הבינלאומית אלא גם לטיסות הפנים (גם אפשרות לטיסת פנים לבאר שבע וחיפה תעזור לאוהדי חוץ שבאים מרחוק, אם תהיה פשוטה כמו הטיסות משדה דב לאילת, ולא מורכבת כמו הטיסות מנתב"ג לרמון, וגם פתרון לקבוצות שמגיעות מרחוק, בדיוק כמו שרבות מקבוצות הכדורסל שמתארחות באילת טסות לשם בטיסה קצרה במקום לבלות שעות באוטובוס בכביש). ובנוסף צריך לשפר את תחנות הרכבת שקרובות לאצטדיונים והיכלי ספורט גדולים (סטייל הארנה בירושלים) להתאים לעיתים יותר קרובות את לו"ז הרכבות ללו"ז המשחקים, ולאפשר גם לעיתים יותר קרובות הוצאת רכבות ספיישל למשחקים ללא עצירות ביניים, גם כשלא מדובר על איזה גמר גביע המדינה אלא סתם משחק מחזור. וכמובן לשים יותר דגש שאצטדיונים והיכלים עתידיים יוקמו קרוב לתחנות רכבת (או רכבת קלה, או מטרו) או לפחות לתחנות אוטובוסים מרכזיות (או שילוב של כמה מאמצעי התחבורה הציבורית יחד) כדי לאפשר לאוהדים להגיע בתחבורה הציבורית לאצטדיונים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/7/20
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
  11. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    לפי מה שראיתי בתמונת התכנון המגרש תקין למשחקי הליגות הנמוכות. כדאי לגדנ"ע יהודה לפתוח קבוצת בוגרים חדשה בליגה ג' כשהמגרש הזה יהיה מוכן (למי שלא יודע, למועדון הזה יש מחלקת נוער בלבד)
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    שוער העבר דודו אוואט מתפעל מאצטדיון גרין בנוף הגליל -

    הכיסאות (לא עפתי על הדוגמה המפוקסלת, הרבה פחות מוצלחת מהפיקסלים בבלומפילד וסמי עופר) וספסלי השחקנים החדשים (לא חבל שהם מסתירים לקהל, במיוחד כשזה היציע הראשי באצטדיון?) ביציע המערבי של גרין (נ.ב. שימו לב שנוספו גם שורת רמקולים)
    https://blinker.co.il/wp-content/uploads/2020/07/%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%90%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%A6%D7%98%D7%93%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%92%D7%A8%D7%99%D7%9F-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%A6%D7%97%D7%A7-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%9F-618x464.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/20
  13. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,671
    לייקים שהתקבלו:
    290
    מין:
    זכר
    הכי מצחיק שקוראים לו גרין והוא בצבע רד

    יאללה רק שהקורונה תיעלם בחודש הקרוב כמה שיותר ושהקהל יחזור למגרשים בעונה הקרובה. אי אפשר עם הכדורגל בלי אוהדים ביציעים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/20
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    11,394
    לייקים שהתקבלו:
    665
    מין:
    זכר
    העיקר שהדשא יהיה גרין ולא ילו או בראון כמו מצב הדשא באצטדיון לפני השיפוץ בשל ליקויי השקייה וניקוז. ואני גם מודע לצבע הגריי של הבטון החשוף מבפנים ומבחוץ בחומות, בטריבונה המזרחית והצפונית, ב"מגדל" בטריבונה המערבי, בגלל היעדר מעטפת חיפוי מודרנית בעיצוב האצטדיון.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/7/20
  15. ~Omri~ Member

    הצטרף ב:
    ‏16/2/10
    הודעות:
    3,248
    לייקים שהתקבלו:
    493
    איזה קטע...