בחירות 2020 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏16/1/20.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    14 הצבעות
    32.6%
  2. כחול לבן

    13 הצבעות
    30.2%
  3. הרשימה המשותפת

    6 הצבעות
    14.0%
  4. עבודה-מרצ

    4 הצבעות
    9.3%
  5. ימינה

    3 הצבעות
    7.0%
  6. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  8. יהדות התורה

    0 הצבעות
    0.0%
  9. עוצמה יהודית

    0 הצבעות
    0.0%
  10. אחר

    3 הצבעות
    7.0%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    זה לא משנה בכלל על איזו מדיניות מדובר. נקודת המוצא היא שהמדיניות של ביבי היא לשים את התחת בבלפור, גם אם זה אומר למכור את הילדים שלו. עם נקודת המוצא הזו כל הג'וקרים נמצאים בידיים של בנט. אם הסקר שפרסמת יהיה תוצאות האמת הוא יכול לדרוש פאקינג הכל. החרדים מפריעים למדיניות הכלכלית? הוא יכול להשאיר אותם בחוץ ולכפות ממשלה עם גנץ/לפיד/ליברמן (אני רוצה לראות מי מהם יסרב בידיעה שיש הזדמנות לממשלה בלי חרדים וזה יורד באסלה בגללו). הקרן החדשה ממשיכה לשלוח חפרפרות לתוך מוקדי הכוח בצבא? הוא יכול לדרוש את תיק הביטחון ולעשות את הטיהור ההכרחי בעצמו. כמובן שגם תיק המשפטים יחזור לאיילת שקד (עם זה אני מאמין שביבי דווקא יזרום בכיף, עכשיו הוא כבר למד שעדיף מישהו שפחות אכפת לו מהתיקים המעפנים האלה מאשר מישהו מכחול לבן שימרר לו את החיים). כשהביצים של ביבי בידיים שלך, התיקים נגדו פתאום הופכים להיות יופי של דבר. חבל שלא היינו במצב דומה כשהתחילו החקירות נגד שרון, אולי זה היה חוסך לנו את ההתנתקות.

    כאילו, הוא מקבל מעל 20 מנדטים ואין שום סרט שממשלה קמה בלעדיו. אם ביבי מחזיר לנשיא את המנדט, הוא אמור לעבור לבנט ופה יש לו גם כן לא מעט אופציות (לליברמן למשל אין בעיה לשבת עם בנט, זה ביבי שתוקע את העסק. גם ממשלת בנט-חרדים-אידיוט שימושי ממחנה רק-לא-ביבי שיעשה הכל כדי להשאיר אותו באופוזיציה באה בחשבון). אם זה לא מספיק כוח בשביל לעשות את השינוי שהוא טוען שלשמו הוא נמצא בפוליטיקה אז בשביל מה צריך אותו בכלל? מה, נחכה שהוא יקבל 60 מנדטים? די, חיכיתי מספיק. אני רוצה מדיניות ימין ביטחונית, אני רוצה מדיניות ימין כלכלית, אני רוצה לשים את בית המשפט העליון במקומו ואני רוצה תיעוד של שרה מוצצת לו כשביבי מחזיק להם את הנר. ואני רוצה את זה עכשיו. פחות מזה והוא יהיה מחוק אצלי לנצח.

    וכפי שכתבתי מקודם - את סמוטריץ' בנט צריך רק לכפרות. הוא יקבל את אותו מספר מנדטים גם אם יציב דחליל במקומו. אם הוא מאמין שסמוטריץ' או פרץ יהיו אלה שיזחלו לביבי אחרי פרסום תוצאות האמת אז זה באחריותו המלאה לטפל בעניין לפני הבחירות ולא אחרי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/10/20
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @VAR
    1. גם 20 מנדטים הם רק שליש מתוך 60. נתניהו עדיין יהיה חייב לשמור על הבייס הליכודניקי, וסיכוי קלוש שיהיו 15 מנדטים להחלפת החרדים.
    קשה להאמין שגם חולדאי וגם גנץ (נניח) יערקו רק כדי להוציא את החרדים. הקצבאות לחרדים לא יעלמו והליכוד עדיין תהיה מפלגה עם פריימריז ומקורבים שדואגים למי שמאכיל אותם.
    מסכים איתך לגבי משרדי הביטחון והמשפטים.
    2. אתה שוב מנפח מאוד את המספרים. גם אם בנט מקבל 20 וגם אם החרדים חוברים אליו, הוא צריך הרבה יותר מאשר 'אדיוט שימושי ממחנה רל"ב'. גם אם באמת יהיו 5 מפלגות מרכז-שמאל (לפיד, גנץ, ליברמן, חולדאי, מרצ), הוא יצטרך להושיב את לפיד או ליברמן יחד עם דרעי וליצמן. לא סביר.
    3. שוב מאוד אופטימי. בפעם האחרונה שבנט רץ בנפרד מהדתיים הוא קיבל 0 והם קיבלו 5. גם אם עכשיו אלה קולות אחרים לגמרי, עדיין סביר להניח שלפחות 5 מנדטים יעדיפו את המפד"ל החדשה על פני בנט. הנוכחות של סמוטריץ מונעת מפלגה כזו ונזילת מנדטים כזו (השאלה היא כמה היא מבריחה, ואני משער שיעשו סקרים כאלה).

    בקיצור, לדעתי הסיכוי של בנט להקמת ממשלה נמוך מאוד ונתניהו ידע את זה.
    התקווה של הימין תהיה שהפרנויה של נתניהו תגרום לו למסור את הכל לבנט, אבל אם נתניהו יהיה בונקר הוא יכול לתקוע את המצב הנוכחי הרבה מאוד זמן בלי שיצליחו להקים ממשלה אחרת. אם סמוטריץ לא יושב עם זנדברג, לפיד-ליברמן לא יושבים עם דרעי-ליצמן ואף אחד לא יושב עם תומכי הטרור - אז נתניהו יכול להיות ראש ממשלה זמני לתקופה ארוכה, בדיוק כמו מה שקורה פה עם מפכ"ל ותפתקידים אחרים.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    ולמה זה צריך לעניין את בנט? הדיל הוא ברור, או שאתה מקבל את הדרישות שלי במלואן או שהמנדט עובר אליי. עם הדרישה של לפיד לחקיקה שמונעת כהונה של נאשם בפלילים כראש ממשלה ממש אין לי בעיה. זו השפה שהוא מבין וככה צריך לדבר איתו.
    למה? יש בהם צורך רק למקרה שגם ביבי לא יתקפל וגם שלא יצליח לגרד 3~ עריקים מהליכוד. ולאנשים כמו אמיר אוחנה, שלא נהנים מתמיכה של ועדי העובדים כמו שאר הלוביסטים בליכוד, אלה שנמצאים שם רק בגלל התמיכה של הליברלים שעוד נותרו בליכוד - לא תהיה מחילה אם הם יהיו אלה שיתקעו מקלות בגלגלים בדרך להקמת הממשלה הליברלית הראשונה אי פעם בישראל.
    ומה עם ליברמן? אין שום הצדקה לקיום שלו אם אחרי הקמפיינים האגרסיביים נגד החרדים הוא זה שמוריד באסלה את האפשרות שתקום ממשלה בלעדיהם רק כדי להראות לביבי מי הגבר. גנץ נכנס לממשלה אפילו עם ביבי ועם החרדים. הוא יקפוץ ראש לתוך ממשלה שלא תכיל חרדים ועוד יותר אם יהיו עריקים מהליכוד שמייתרים גם את ביבי.
    לכן גם עם לפיד צריך לדבר בשפה שהוא מבין. להבהיר לו שזה או הוא -> חוק גיוס, לימודי ליבה ושאר השיט הלא רלוונטי שהוא רוצה לקדם, או ליצמן ודרעי -> המשך הסטטוס קוו.
    יש מספיק שלא רוצים להצביע לבנט רק בגלל הנוכחות של סמוטריץ' ופרץ. כנראה שלא נדע עד שנגיע לגשר. אני כבר מזמן כתבתי שכל האיחודים האלה הם בלוף אחד גדול שקטן מסך חלקיו. אם סמוטריץ' ופרץ יכולים להביא 5 מנדטים בריצה נפרדת אז שיהיה להם בהצלחה. גם הם בסופו של דבר יתקפלו ברגע שהאופציה של סיפוח תחזור לשולחן.
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @VAR נניח כמה דברים כדי שאני אבין על מה אתה מדבר:
    תוצאות: 25 ליכוד, 20 בנט, 15 חרדים, 5 סמוטריץ'. 25 לפיד+ליברמן, 10 גנץ+חולדאי, 15 משותפת, 5 מרצ.
    הנחות:
    1. ליכוד, בנט וסמוטריץ לא יושבים עם המשותפת.
    2. לפיד וליברמן לא יושבים עם החרדים או עם הליכוד.
    3. מרצ לא יושבים עם ביבי או עם סמוטריץ'.
    4. הליכוד לא מתפרק או מדיח את נתניהו.

    תסריט סביר:
    שלב א - נתניהו מנסה להקים ממשלת ליכוד+ימין+חרדים. בנט דורש ממנו המון. נתניהו לא מסכים.
    שלב ב - בנט מגיע ל55 מנדטים עם כל המרכז (סופר-אופטימי), וסמוטריץ או מרצ לא מספיקים לו (כאן מגיע ל60, בפועל יהיה פחות). נתקע.
    שלב ג - חזרנו לממשלת ליכוד+ימין+חרדים, כשבנט עם כח מיקוח חלש בהרבה.

    בהנחה שאלה יהיו התוצאות, והן אופטימיות מאוד - אולי באמת נקבל שיפור מבחינת ימין בטחוני ומשפטי, אבל מהפכה ליברלית לא תהיה.
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    מה? אני הלכתי לפי המספרים שאתה פרסמת:
    לפי זה יש לנו:
    אופציה א' והמועדפת עליי: בנט מרכיב ממשלה בשביל ביבי בתמורה להישארות של האחרון בבלפור ומנהל בפועל את ההצגה. זה 26 של הליכוד, 23 של ימינה ומספיק מליברמן+גנץ בשביל להרכיב ממשלה בלי חרדים כפי שהם היו רוצים. כל מפלגה אחרת שתצטרף תהיה באישורו של בנט (ואני מצפה שמספר השרים יהיה קטן ככל שאפשר).
    אופציה ב' היא שביבי לא מתכופף. זה פותח את הדלת לכל ה35 של לפיד-גנץ-ליברמן, ביחד עם בנט זה 58, עכשיו צריך למצוא 3 עריקים מהליכוד. אופציה מסוכנת כי אם לא יימצאו עריקים אני חושש שבנט יילך עד לזנדברג כדי למנוע עוד בחירות, והיא תסנדל כל יוזמה שלו בהמשך.
    אופציה ג' היא שהחרדים חוזרים למשחק (הם לא אמורים להפריע יותר מידי. יקבלו את מה שהם מקבלים בנוהל. האם התאגיד יופרט, האם יבוטלו חוקים בירוקרטיים, האם יהיה סיפוח, אצל מי יהיו משרדי הביטחון והמשפטים - מה אכפת להם מכל זה? הדבר המהותי היחיד שעולה לי לראש זה עניין הלגליזציה). ממשלה שתהיה ליברלית חוץ מתחומי דת-מדינה, שפחות מעניינים אותי. אופציה עדיפה מאשר עוד ממשלת שיתוק בראשות ביבי שמתייג שמאלנים מכל הכיוונים בזמן שהוא עצמו מוותר על סיפוח כדי לחתום על נורמליזציה עם מדינה מהמפרץ שמעניינת לי תבצה, וכמובן גם מעוד לופ בחירות אינסופי.

    את סמוטריץ' אני מוציא מהדיון הזה. אין סרט שאתה משכנע אותי שהוא יהיה לשון מאזניים בבחירות הבאות. סיכוי לא רע שבנט מקבל יותר בלעדיו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/10/20
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    @VAR
    אופציה א שלך מתעלמת מזה שהמטרה של ליברמן היא להעיף את נתניהו מבלפור.
    אופציה ב צריכה להושיב את סמוטריץ עם זנדברג. עריקים זו פנטזיה.
    אופציה ג לא מגיעה ל60 אם לפיד וליברמן בחוץ (אלא אם גנץ וחולדאי יצמחו על חשבונם). אלא אם התכוונת לליכוד+בנט+חרדים.

    סמוטריץ הוא חלק אינטגרלי מהדיון. אם בנט איתו הוא תלוי בו ואם בנט בלעדיו אז זה +5 מנדטים מהמרכז ו-5 מנדטים מהימין.
    שורה תחתונה נשארת עם 30+ חרדים ערבים, 25+ ליכוד ו5 דתיים שלא ישבו עם ה5 של מרצ. וכל זה בתסריטים האופטימיים שמתעלמים מזה שבכל מערכת בחירות דווקא אלה הציבורים שמפתיעים.

    אני לא מתווכח על סדר העדיפויות, אני כן מתווכח על ההיתכנות של הדברים.
    התסריט הכי אופטימי עדיין משאיר לנתניהו אפשרות להגיד לבנט "לא!" וסיכוי עדיף להקים ממשלה.
    בקיצור, לא רק שאלה רק סקרים, לא רק שלבחירות נלך כשטוב לנתניהו ולא כשטוב לבנט, לא רק שיש עוד אינספור מפלגות שיקומו ויתפצלו שיפגעו בבנט הרבה יותר מאשר בביבי - גם אחרי כל זה, בנט עדיין חלש משמעותית מנתניהו.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    המטרה של ליברמן היא להעיף את החרדים מהקואליציה. יש 0 סיבות אחרות להצביע לו. אין לו טיקט אחר. להעיף את נתניהו מבלפור זה לפיד. אם הוא האיש שמונע הקמת ממשלה בלי חרדים רק בגלל שנעלב מתרגיל שביבי עשה לו אז אין לו זכות קיום. תשאל כל מי שהצביע לו.
    תלוי באיזה מקום ידורגו המועמדים שלי לעריקה. אם אמיר אוחנה מטרפד את המהלך כי הלשון שלו מולחמת לתחת של ביבי אז הוא מאבד את כל הכבוד שרחשתי כלפיו ברגע (והוא מהיחידים בכנסת הזו שיש לי כבוד כלפיהם).
    אכן.

    הנקודה שאני מנסה להעביר היא שמאז הפעם הראשונה שבנט רץ לכנסת הטיקט שלו היה "לשמור על ביבי מימין". אם הסקרים האחרונים מייצגים (וברור לי שהרבה ישתנה) אז יש לו לראשונה את הכוח ליישם את זה. שום תירוץ, לא סמוטריץ' ולא ביבי-חרדים ולא מחנה רק לא ביבי, יתקבל אם עוד פעם נקבל את מופע הליקוקים הרגיל שלו והבטחה להמליץ רק על נתניהו כדי שלא חלילה תקום ממשלת שמאל במשמרת שלו.
     
  8. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    האם יכולות להיות בחירות בזמן "מלחמת קורונה"? טכנית אי אפשר לערוך אותן עם הריחוק והמסכות. אז לקראת הבחירות נתניהו יסיים את הפייק הזה ויחזור להיות מר כלכלה. והבלון של בנט יתפוצץ.
     
  9. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    3,011
    לייקים שהתקבלו:
    1,247
    מין:
    זכר
    בנוסף לזה,בדרך כלל אנשים מנצלים את החופש הנלווה ליום בחירות בשביל לטייל ולהסתובב,מה שעלול להפוך למסיבת הדבקה ארצית.
     
  10. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    מר כלכלה? כשהוא היה מר כלכלה הציבור שנא אותו עוד יותר מאשר היום. מר כלכלה כבר מזמן לא קיים.
     
  11. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,271
    לייקים שהתקבלו:
    4,847
    מין:
    זכר
    ואם נדייק, בעיקר המשפחות מרובות הילדים שנאו אותו (החרדים) כי הוא קיצץ להם את המענקים על הילדים.
    איך אמר היועץ שלו? "ביבי בשלב מסויים הבין שאם הוא רוצה להיות ראש ממשלה, הוא צריך לוותר על כל המהלכים הנכונים שעשה כלכלית. בהתחלה הוא לא היה מוכן להרוס את מה שבנה, בסוף הוא החליט שיותר חשוב לו להיות ראש הממשלה".
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  12. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    בכל מקרה לא נראה שבנט מכין את עצמו ליום שאחרי קורונה.
     
  13. optimus Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/11
    הודעות:
    920
    לייקים שהתקבלו:
    121


    למי שתהה מה קורה עם רפי פרץ
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,337
    לייקים שהתקבלו:
    6,806
    טוב מאוד שזה קורה עכשיו ולא חודש לפני הבחירות. עכשיו בנט כבר לא יכול להגיד לא ידעתי לא שמעתי לא חזיתי. שיטפל בשרצים מהחצר האחורית שלו, שיפסיק עם האיחודים האידיוטים האלה, ועדיף מוקדם.
     
  15. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
    שאשא ביטון משתפת סירטון שבו נתניהו ולהקת הבבונים שלו מאשימים אותה בעליה בתחלואה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.