תקשורת או תשקורת?

Discussion in 'פורום אוף טופיק' started by Gass12, Nov 25, 2016.

  1. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    בתור אחד שמגיע מהתחום אני אומר לך שזה כן המצב.
     
  2. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    אם היו נהגי אוטובוס אז הרחובות שלנו היו מתאימים פתאום לתחבורה ציבורית? והאוטובוסים לא היו עומדים בפקק יחד עם מכוניות?
     
    oranfu likes this.
  3. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אם היו נהגים האוטובוסים היו יוצאים בזמן. זאת הבעיה הכי מרכזית. והפקקים זה גם בעיה אבל עובדים על זה, אתה רואה יותר נתצים, יותר קוי רכבת, עבודות מועצות על הרקל, מס הגודש שאמור לצאת לפועל.
     
  4. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,761
    Likes Received:
    6,071
    נת"צים יוצרים פקקים, לא משחררים אותם.
     
  5. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    בפירוש לא נכון. למשל הנת״צ בנמיר לגמרי שינה סדרי עולם. או למשל הנתצ בקינג ג׳ורג׳, לא יודע אם אתה זוכר אבל לפני 15 שנה אם היית רוצה להגיע לאלנבי היית עומד כבר בסנטר, זה היה קטסטרופה. ברור שהנתצ שדרג את זה.
     
  6. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,761
    Likes Received:
    6,071
    ובז'בוטינסקי, ובאיילון, ובכביש 5...?

    אנשים לא נוסעים בתחבורה הציבורית כי היא לא יעילה ולא נוחה (איחורים, צפיפות, החלפת קווים, פריסה מחורבנת), לא כי האוטובוס עומד בפקקים בהם גם ככה עומד הנהג הפרטי. ממשל(ו)ת ישראל יודעות להעניש נהגי פרייבט, לא ליצור אלטרנטיבה.
     
  7. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אתה פורץ כאן לדלת פתוחה כי כתבתי בדיוק את זה. הבעיה המרכזית זה המחסור בנהגי אוטובוס, זה מה שגורם לאיחורים ולצפיפות(ברגע שאוטובוס לא יוצא וזה שאחריו יוצא על "שתי משבצות" אז מן הסתם הוא יהיה צפוף יותר כי הוא לוקח גם את הנוסעים של האוטובוס שלפניו) הבעיה שאני לא רואה איך מצליחים למלא את המחסור הזה. ישראלים פשוט לא רוצים לעבוד כנהגי אוטובוס, הם מעדיפים ללכת ללמוד ולעבוד בעבודה נורמלית יותר, בצדק גמור מבחינתם. אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל האופציה היחידה היא להביא עובדים זרים.
     
  8. Sturridge Member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    8,813
    Likes Received:
    7,986
    Gender:
    Male
    על כביש החוף מנתניה דרומה הנת״צ רק עשה עוד פקקים. בנסיעה של עשרות קילומטרים בבוקר לא תראה אוטובוס אחד. למה? לא כי אין נהגים, אלא כי מלכתחילה אין קווים (ומעולם לא היו), ואלו שכן קיימים אז לא בתדירות או במיקום שרלוונטי למישהו.

    כמו שכבר נכתב כאן- לוקחים מהנהג הפרטי כדי להראות שעושים רפורמות, רק שכחו שצריך קודם לספק אלטרנטיבות.
     
  9. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    לא יודע מה קורה בנתניה, הויזה שלי לא מגיעה עד לשם, אני מדבר על מה שקורה בתל אביב, ואין ספק שהנתצים תרמו. הבעיה שעדיין אין מספיק נתצים. קח למשל את כביש אם המושבות, כל בוקר יש שם פקקים מהגיהנום. אם היו עושים שם נתצ האוטובוסים היו יכולים לנסוע כמו באוטוסטרדה, במקום זה הם עומדים שם שעה במקרה הטוב. האבסורד הוא שמי שרוצה לנסוע ברכבת כדי לחסוך את הפקק הזה לא יכול כי רק בשביל להגיע לתחנה אתה צריך לעמוד בפקק הזה.
     
  10. Sturridge Member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    8,813
    Likes Received:
    7,986
    Gender:
    Male
    תרמו למי? כמה אנשים משתמשים באוטובוס בנסיעות בין עירוניות? נת״צ לא מקדם אנשים לבחור באוטובוס כשאין אוטובוס לבחור בו.
     
  11. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    יש מספיק קווים, אין מספיק נתצים. איפה שעשו זה בהחלט קיצר את הזמן.
     
  12. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    פקקים זה לא באג זה פיצ'ר. אי אפשר להעלים את הפקקים. מה שאפשר לעשות זה לאפשר לאנשים להתחמק מהם על ידי שימוש באמצעי תחבורה יעילים, ובשביל זה צריך להבין שזה משחק סכום אפס בין הולכי הרגל, רוכבי האופניים, התחב"צ והרכב הפרטי. עד עכשיו נתנו לרכב הפרטי (קופסאות פח במשקל 2 טון שמסיעות בממוצע 1.3 איש, וזקוקות ל-2 מקומות חנייה) את רוב השטח ונתנו לשאר אמצעי התחבורה להתחרות על השאריות.
    הבעיה היא שהרחובות, השכונות והערים בישראל תוכננו ב-50 השנים האחרונות מתוך מחשבה על הרכב הפרטי בלבד. אי אפשר לקיים תחבורה ציבורית יעילה בשכונות המגדלים הישראליות. בלי שינוי קונספציה נמשיך לסבול בפקקים.
    המחסור בנהגי תחב"צ הוא כנראה בעיה, אבל ממש לא הדבר שמפריד בינינו לאירופה/מזרח אסיה.
     
  13. Sturridge Member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    8,813
    Likes Received:
    7,986
    Gender:
    Male
    התחבורה הציבורית בישראל לא מתחילה ונגמרת בתל אביב, צא מזה.

    המכוניות שאתה רואה על הכביש בתל אביב הן לא של תל אביביים שבחרו ברכב כי האוטובוס בקינג גורג’ עומד בפקק, אלה אנשים מצפון ודרום שאין להם איך להגיע אפילו למחלף הקרוב בלי רכב.
     
    שי, Clichy and oranfu like this.
  14. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    עם זה אני מסכים. מצד אחד יש לך את האיזורים הישנים שנבנו לפני שידעו בכלל מה זה אוטובוס. רמת גן היא דוגמא קלאסית עם כל האהבה לעיר. ומצד שני כשבונים שכונות חדשות לא מכניסים לשקלול תחבורה ציבורית. אם המושבות כאמור. לדעתי מירב מיכאלי כן מנסה לשנות את זה ומכניסה לועדות תכנון נציגים של משרד התחבורה, מה שלמרבה האבסורד לא היה לפני.
     
  15. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,608
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    יש אלטרנטיבות. יש רכבות(אני עצמי משתמש בהם בנסיעות שלי מכפר סבא לתל אביב) יש חניונים גדולים מחוץ לעיר שאפשר לשים שם את האוטו ולקחת משם אוטובוס. רידינג לשם. המצב לא אופטימלי ותמיד מנסים לבנות ולשפר, אבל לא צריך להציג את זה כאילו אנחנו ויאטנם.