מה אומרים בשמאל על החשיפה של איילה חסון הערב? מזיז שם למישהו שמשפחת בנט שורפת 50 אלף שח בחודש על מסעדות מכספי משלם המסים? בלפוריסטים השמיעו קול
מדינת ישראל מתפלגת בערך כך: 20% לא יהודים 20% יהודים חילונים-אתאיסטים 40% יהודים מסורתיים-מאמינים 20% יהודים דתיים כמובן שהמנעד של 'מסורתי-מאמין' רחב מאוד. מי שמעונין יכול לחשוב מה המתאם בין הקבוצות האלה לבין מפלגות שונות. יש בישראל תחבורה ציבורית בשבת. אין בישראל תחבורה ציבורית-ממשלתית בשבת, כי מופרך שמדינה יהודית תחלל שבת.
שעל המונית הנוסע משלם, אבל על האוטובוס המדינה משלמת. הגיוני שאזרח ישראל יחלל שבת, לא הגיוני שמדינת ישראל תחלל שבת. אני לא בטוח מה המצב של חברות תחב"צ פרטיות (יש VIA ועוד), אבל לדעתי כאן מה שתוקע את הסיפור זה סיבות כלכלית, לא דתיות.
עיריות מחללות שבת, אולי גם המדינה. אם, נגיד, אני רוכש כרטיס כניסה לפארק לאומי, מי מחולל השבת כאן? חוץ ממני כמובן. ועוד טעות, חילוני ואתיסט זה לא אותו דבר.
עיריות זה בהחלט מצב ביניים שעשוי להיות בעייתי. איפה המדינה מחללת שבת? אם המדינה משלמת משכורת למי שעובד כדי שהפארק יהיה פתוח - זה בעייתי. וכן, חילוני ואתאיסט זה לא אותו דבר, אבל זה עדיין קורלטיבי. בערך 20% מהיהודים בישראל הם בעלי יחס שלילי או חוסר-אכפתי כלפי היהדות.
המדינה משלמת למפעילה (נניח אגד) כדי שיפעילו את הקווים. לכן אפשר למצוא קווי אוטובוס חסרי כדאיות כלכלית לכאורה, כי בפועל החברה כן מרוויחה כי המדינה משלמת למפעילה כדי שהקו יפעל. הנוסע, פחות אי יותר, משלם למדינה ומקזז לה חלק מהעלויות. לא מדובר בעסק כלכלי נטו ואולי זו הסיבה שקשה למצוא חברות פרטיות בתחום.
עמית סגל על הבזבוזים של משפחת הנוכל על מסעדות מחשבון משלם המסים ''לא לעניין באופן קיצוני''. זה מה שיש לשופר המגלומן להגיד , ''לא לעניין'' 50 אלף שח בחודש על מסעדות מחשבון משלם המסים.
בתור יזם היית מקים חברה פרטית שתסיע אנשים בשבת? זה לחלוטין נועד לכישלון. 90% מהשימוש בתחב"צ הוא כדי להגיע אל/לחזור ממקום העבודה (או הצבא). שבת הוא יום מנוחה עבור כמעט כולם. וגם להפעיל את האוטובוסים בשבת זה יקר יותר כי יש תוספת שכר למי שעובד בשבת. וקח בחשבון שהמחירים לא יכולים להיות יקרים יותר מאשר מוניות כי אחרת אין לך שום יתרון עליהן.
לתחבורה ציבורית יש תועלות שהן לא כלכליות ולכן יש הצדקה לכך שהיא תמומן על ידי הממשלה. נגישות היא צורך בסיסי לאדם כמו בריאות ובטחון. לא לכולם יש את האפשרות לרכב פרטי, ובכל מקרה, מדינה צריכה לשאוף שאנשים לא יחזיקו ברכב פרטי אלא יתניידו באמצעי תחבורה בני קיימא ובעלי השפעה חיובית על הסביבה, כגון אוטובוסים.