אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    ועוד כמה חדשות הקשורות לאצטדיונים/מגרשי כדורגל.

    לוד מתכננת לצאת החודש למכרז הפיתוח של קריית הספורט. חלק מתוכניות הפיתוח כוללות הרחבה/שדרוג לאצטדיון העירוני ומגרשי האימון לצידו לצד פיתוח מגרשי ספורט לענפים שונים, פיתוח קאנטרי קלאב לצד הבריכה והקמת אולם ספורט עירוני ל2000 צופים. בכל אופן זה לא שמצפה שכבר בעונה הקרובה נראה תהליך בנייה באצטדיון עצמו של יציע חדש או קירוי לטריבונה.
    קריית הספורט לוד - תוכנית אב

    https://www.v5arch.com/Pictures/3744_ph_z6_04_20200112151743.688.Xxx

    ואילו התוכניות של קריית אונו כוללות הריסה עתידית של מגרש הכדורגל העירוני הישן לטובת הקמת בית דיור מוגן וזאת לאחר שתושלם קריית הכדורגל סמוך לצומת סביון בעיר שתכלול אצטדיון קומפקטי ומגרש אימונים.
    הכירו את המעושרת החדשה

    והאם הרצליה תשפץ את האצטדיון הישן שלה בשנתיים הקרובות ואף תהפוך אותו למגרש אימונים ומשחקים נוסף של ההתאחדות לכדורגל מלבד אצטדיון רמת גן (מגרש רלוונטי למשחקי הנשים והקבוצות הצעירות)? נזכיר שרק לפני כשנה ראש העיר בכלל קרא לסגור את האצטדיון לאלתר לאחר שמצבו התדרדר ולאחר שהוכרז כי רוב היציעים בו נבנו באופן לא חוקי ללא אישורים מועדות הבנייה. עוד קודם קידם תוכנית להריסתו והקמת היכל כדורסל בשטחו (עם אופציה לאצטדיון קומפקטי עתידי בשטח שסופח לעיר משדות ים, כשמהצד השני רק לפני כמה שנים הוכנה לאצטדיון תוכנית מתאר מרשימה לשיפוצו הכוללת קירוי לטריבונה המרכזית ותוכנית אופציונלית להרחבתו עד 15,000 מקומות). לאחר שיפוצו עוד עשוי לשמש גם קבוצות מערים סמוכות כמו רעננה נטולת האצטדיון או כפר סבא שמתכננת להרוס את לויטה ולבנות אצטדיון חדש במקומו ותיאלץ לחפש אצטדיון חלופי.
    שיימן: כספים נזרקו לפח, רוצים לשכוח מהעונה

    למי ששכח, תוכנית השיפוץ לאצטדיון הרצליה הכוללת אופציה להרחבתו על ידי תוספת יציעים פינתיים והגבהת כל היציעים לגובה היציע המערבי הראשי
    Herzelia Stadium Cover « רוה לונדון אדריכלים

    גם כפר קאסם עוד מחכה לפרסום מחדש של המכרז לשלב א' בפיתוח האצטדיון העירוני החדש שלה לאחר שהמכרז הוקפא בפברואר והיה אמור להתפרסם במאי. בינתיים העלות המשוערת שלו גדלה ל80 מיליון שקלים (במקור שיערו שיעלה 50 מיליון שקלים).
    אזברגה ימשיך בכפר קאסם, בן אז'ובל מועמד

    עוד הבטחה שטרם התממשה היא קירוי הטריבונה באצטדיון שדרות, לאחר שהובטח כבר מזמן שחלקי הגג מיוצרים במפעל (על פרויקט מגרש הנוער בעיר בכלל לא מדבר שהוא לא יוצא לפועל עדיין)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/6/22
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  3. רון עמיקם Member

    הצטרף ב:
    ‏21/2/04
    הודעות:
    2,394
    לייקים שהתקבלו:
    621
    כמה חדשות ששמעתי אתמול בהגרלה של מנהלת הליגה:

    - 30 קבוצות מארחות ב-19 אצטדיונים.
    - אום אל פאחם תפתח את העונה בעכו, אם יתקנו שם את התאורה, אחרת היא תארח בדוחא. כרגע אצטדיון השלום לא עומד בסטנדרטים
    - כפר קאסם תארח העונה בנס ציונה, רמת השרון בלוד עד שיסיימו את העבודות בגרונדמן.
    - בית"ר והפועל ירושלים יפתחו את העונה במושבה, בגלל המכביה.
     
    צ. שיף, EuropeGuy ו-~Omri~ אוהבים את זה.
  4. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,669
    לייקים שהתקבלו:
    1,938
    מין:
    זכר
    ונס ציונה תשחק בראשלצ
     
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    העיקר שאצטדיון נס ציונה לא עומד שומם לאחר שבית"ר ת"א-בת ים כבר לא צריכה אותו. אני מבין שכפר קאסם לא תארח בו כל העונה אלא שזה עניין זמני בלבד כל עוד בית"ר והפועל י-ם נאלצות לארח באצטדיון המושבה, כי נס ציונה רחוקה יחסית מכפר קאסם שחיפשה מגרש קרוב יותר לעיירה.

    ואיזה שיפוצים מבוצעים בגרונדמן?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/6/22
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
  7. matanbl22 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/2/11
    הודעות:
    1,552
    לייקים שהתקבלו:
    423
    אולי בישראל יאמצו מודל של קבוצות שלא קשורות לערים, פשוט האדומים/הכחולים וכו. גם ככה זה לא משנה וכל קבוצה משחקת במקום אחר
     
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    רק זה חסר לנו כשעיקר הביקוש יהיה להביא את הקבוצות למרכז. כבר כמה פעמים שמענו על האיום של איזי שרצקי "להעביר" את עירוני קריית שמונה למרכז או החלום של חלק מבעלי בית"ר ירושלים להעביר את משחקיה למרכז הארץ כי טדי לא מושך מספיק קהל של אוהדי הקבוצה המתגוררים מחוץ לעיר. רק השבוע שמענו על הטריק של מכבי אשקלון להקפיץ את עצמה לליגה ב' ע"י רכישת מ.כ. ערד ששיחקה בליגה ב' והתפרקה. כמובן שמטרת הקבוצה לשחק באשקלון ולא בערד.
    מסתמן: דרבי אשקלוני בעונה הבאה בליגה ב'

    בכדורסל הישראלי זה נפוץ אפילו יותר כשלמשל אילת קיבלה קבוצת ליגת על ע"י רכישת מ.כ. הבקעה (בקעת אונו) ו"העברת" משחקי הקבוצה לאילת ולא דרך סיזיפית של בניית קבוצה חדשה ודחיפתה במעלה הליגות. גם במשרד הספורט יש המאמינים בפתרון של אצטדיונים אזוריים כמו "אצטדיון השרון" או "אצטדיון השפלה" לשימוש כמה קבוצות מאשר השקעה באצטדיון נפרד לכל קבוצה ועיר. ומצד שני דווקא בערים גדולות כמו ירושלים, ת"א וחיפה כל אצטדיון עירוני גדול משמש לפחות 2 קבוצות מאותה עיר (בלומפילד אפילו 3) ואני מדבר על קבוצות ליגת על (ולא על אצטדיון כמו המושבה שמאכלס 2 קבוצות עירוניות שאינן בליגת העל), גם אם נוצר מצבים שיש קבוצה ראשית המאכלסת היטב את האצטדיון וקבוצות משניות שהאצטדיון גדול עליהן וגם אצטדיונים אחרים בליגות נמוכות יותר מיועדים מלכתחילה לכמה קבוצות עירוניות (כמו אצטדיון רחובות החדש). אבל נראה שבעתיד נראה פחות מקרי שימוש של אצטדיונים כמו נתניה ופתח תקווה כבית שכור לקבוצות חסרות אצטדיון ביתי כשלא רק שערים מתכננות להקים אצטדיוני ליגת על חדשים (והמנהלת עוד חולמת להטיל איסור על קבוצות נטולות אצטדיון ביתי ברמה הנדרשת לשחק בליגת העל), אלא שאף ערים עם קבוצות בליגות נמוכות יותר כולל הלאומית, לא מסתפקות ברף המינימום של הקיבולת הנדרשת לאצטדיון בלאומית (2000 מקומות לפחות כמו רמלה כבר מספיקים למשחקי הלאומית כל עוד התשתיות הנוספות כמו תאורה, יציע עיתונות, שידור, חדרי ההלבשה וכו' בסטנדרטים גבוהים) אלא מכוונות למעל 5000 מקומות שיאפשרו להם בעת הצורך לארח גם בליגת העל כמו טבריה, רחובות, כפר קאסם ועוד (ומצד שני גם הסטנדרטים לליגת העל עולים בהדרגה ונדרשים ע"י המנהלת לפחות 7000 מקומות באצטדיוני העתיד של ליגת העל הנבנים מאפס ולא רק 5000) ואני באמת תוהה האם כמו הרחבת גרין נראה בעתיד הקרוב הרחבות לאצטדיונים כמו עפולה ונס ציונה ל5000 מקומות ויותר, או שנראה את נס ציונה "מארחת" באצטדיון רחובות החדש, את רעננה/רמה"ש בהרצליה המשופץ וכו'. יש ערים שמלכתחילה מאמינות בפתרון אצטדיון משותף על בסיס הקרבה ביניהן כמו מגדל העמק-יפיע ומצד שני הצעות שנפלו כמו אצטדיון רעננה-כפר סבא. וכמובן יש את פנטזיות האצטדיונים בבעלות פרטית של הקבוצות או בעלי הקבוצות שגם לא מתרוממים בארץ (ואולי טוב שכך כשרואים איך נעלם אמיר כבירי שכמעט בנה אצטדיון להפועל ת"א באצטדיון בת ים או את סאגת אצטדיון וינטר המוזנח והכח ר"ג שמונעת את השבתו לידי העירייה ומתן צ'אנס לשיפוצו והפיכתו לאצטדיון ביתי גם להפועל ר"ג למשל).

    אופציה אחרת שראשי ערים חולמים עליה היא איחודי קבוצות (ורצוי איחוד כולל, ממחלקות הילדים והנוער והנשים ועד איחוד צוותי האימון וההנהלה, כולל אפילו איחודי קבוצות מרשויות סמוכות כמו איחוד הקבוצות מקריית אתא וקריית ביאליק לקבוצה אחת) שניסו לקדם בחולון, רחובות, הרצליה ועוד כשבפנטזיה קבוצה מאוחדת ועשירה יותר עם גרעין אוהדים משותף גדול יותר שימלא יותר קהל בית באצטדיון העירוני ויותר כוח להעפיל לליגות הגבוהות והאטרקטיביות יותר ופחות פיצול משאבים ודרישה למגרשים נפרדים לאימוני כל הקבוצות ומחלקות הגילאים שלהן. אבל כידוע בינתיים סיפור איחודי הקבוצות לרוב או שנכשל (איחוד שכאילו מצליח כמו הפועל קטמון והפועל ירושלים די נדיר) או שלפחות לא הוכיח את עצמו במציאות מבחינת ההזדהות עם הקבוצה המאוחדת (כמו מ.ס. אשדוד) ולפעמים אף כמרד מוקמות קבוצות חדשות המתחילות את דרכן מליגה ג' כתזכורת לקבוצה המקורית שנבלעה באיחוד הלא רצוי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/6/22
  9. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    סופסוף רובי ז"ל זוכה לכבוד הראוי לו
     
  10. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    היה פעם דרבי בין הפועל באר שבע למכבי באר שבע. גם פה בסוף הפועל אשקלון תהיה מעל מכבי אשקלון.
    אגב, יש להפועל אשקלון קהל לא קטן שילך לאיבוד אם יאחדו בין הקבוצות (כמו שקרה כשאיחדו את הקבוצות האשדודיות)
     
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    נראה שההגעה של אורוגוואי לישראל (וכנראה משחק ידידות מול הנבחרת בנובמבר כהכנה אחרונה למונדיאל) הופכת לוודאית.
    "אורוגוואי תסיים בתל אביב את ההכנה למונדיאל" - ספורט 5
     
  12. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    נ''צ יהיה שומם כי קאסם לא תשחק שם קבוע, מקס' עד סוכות.
     
  13. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,576
    לייקים שהתקבלו:
    286
    מין:
    זכר
    עובדתית נס ציונה לא מארחת בביתה. הברפלד זה הבית של ראשון לציון וזה בסך הכל המגרש הזמני של נס ציונה לליגת העל ולא הביתי. אם נס ציונה רוצה לארח בבית בליגת העל אז צריך 2 אפשרויות: או שהמנהלת תאשר את התכולה של האצטדיון לליגה או שירחיבו את האצטדיון לרף המינימום לליגה.
    אבל קשה לראות את זה קורה כי בישראל הרבה קבוצות שעולות ליגה לא ממהרות לבנות לעצמן אצטדיון ביתי.
    באירופה (וגם מחוץ לאירופה) קבוצות מחפשות בכוחות עצמן לבנות את אצטדיונן הביתי (ובגרמניה יש קבוצות שהאוהדים בונים בעצמם את האצטדיון כמו אוהדי אוניון ברלין) ובישראל קבוצות בוכות שהעירייה לא בונה להן אצטדיון. כל עוד הקבוצות יהיו תלויות בעיריות בשביל אצטדיון ביתי תמיד אוהדים יצטרכו לחכות הרבה זמן בשביל אצטדיונים חדשים
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,996
    לייקים שהתקבלו:
    661
    מין:
    זכר
    כעת הגיע תורם של נציגי רומא לסייר בסמי עופר לקראת המשחק מול טוטנהאם
    אנשי רומא הגיעו לישראל לקראת המשחק מול טוטנהאם: "אירוע נהדר לכולם"
     
  15. Roy t Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/15
    הודעות:
    289
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    הברפלד הרבה יותר קרוב, זול, ביתי ונוח מאשר המושבה

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 32)

  1. בן ברום