אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,376
    לייקים שהתקבלו:
    6,842
    צמיחת האוכלוסיה בישראל היא הגבוהה ביותר בעולם המערבי, יותר אנשים אומר יותר כלי רכב על הכביש, המצב יילך ויחמיר בלי קשר לזהות שר התחבורה. והוא יחמיר עוד יותר אם מי שיאחוז בהגה יהיה עוד תל אביבי מנותק שירצה לדחוס עוד אנשים בתוך קופסת הגפרורים הזאת באזור המרכז ולוותר על שטחים שאפשר לאכלס בהם אנשים.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    הבנייה בישראל פחות צפופה מאשר ברוב מדינות המערב שהן לא ארה"ב/אוסטרליה. ככל שאתה פורס אותה יותר, בקטע הזוי, הם צריכים לנוע ממקום למקום בעזרת כלי רכב ואז הכבישים מתפוצצים. בניית כבישים לא מסייעת לפקקים היא רק מחמירה אותם, וללא קשר לפקקים, היכולת של ישראלים לנוע ממקום למקום נפגעה אנושות על אף הפיתוח המואץ.
     
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,376
    לייקים שהתקבלו:
    6,842
    אין מה להשוות את ישראל לאף מדינה מערבית אחרת מבחינת קצב גידול האוכלוסייה, ואלו שאני מכיר, מנהלות כמה מטרופולינים ולא רק אחד.

    שים את כולם בתל אביב והעברת את הבעיה מצירי התנועה אל ומתל אביב, לתוך תל אביב, שכבר עכשיו חנוקה. אנשים עדיין יצטרכו להגיע לעבודה אלא אם יש לך תוכנית איך לשכן כל בן אדם בסמוך למקום העבודה שלו.
     
    MaxAaRons אוהב/ת את זה.
  4. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    נוכל בזוי ומתועב

     
    Morientes ו-MaxAaRons אוהבים את זה.
  5. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,918
    לייקים שהתקבלו:
    1,294
    כל דבר ביצועי מעל היכולת של מירב מיכאלי. ואני בטוח שאין לה הבנה כמה תחב"ץ חשובה.
    לגבי המהירות הוצאת תגובה ל תלאביבי מנותק. מותר לנסוע 120 בכביש 6.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,191
    לייקים שהתקבלו:
    26,254
    מין:
    זכר
    1) לא מכיר שר תחבורה שמצליח לעשות משהו בשנה, ובעצם בפחות מזה. די מהר הממשלה איבדה רוב.
    2) כפי שציינתי הרבה פעמים שר הכלכלה צריך לעודד מקומות עבודה טובים לעבור לפריפריה.
    3) כל עוד אין תחבורה בשבת, יהיו פקקים. המדינה עושה כסף מריבוי מכוניות. יש אינטרס מובנה של המדינה שיהיו פקקים. זה לא כזה משנה כבר מי שר התחבורה.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,376
    לייקים שהתקבלו:
    6,842
    מה קשורה השבת? רוב מוחלט של האוכלוסייה לא יתנייד בשבת עם או בלי תחבורה ציבורית, ואיך זה יפתור את בעיית הפקקים בימי חול? אנשים עדיין יצטרכו לצאת לעבודה.
     
    MaxAaRons אוהב/ת את זה.
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,191
    לייקים שהתקבלו:
    26,254
    מין:
    זכר
    יצמצם תלות ברכב.
     
    Sturridge אוהב/ת את זה.
  9. Morientes Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/19
    הודעות:
    5,359
    לייקים שהתקבלו:
    958
    מין:
    זכר
    לקחת קרדיט מהקודמים היה לה זמן, מעניין.
    או איכשהו לגרום למנכל רשות שדות התעופה לקרוא לה שרת התחבורה הגרועה ביותר, גם זה היא הספיקה
     
  10. MaxAaRons Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/22
    הודעות:
    3,287
    לייקים שהתקבלו:
    224
    כל מילה בסלע.
     
  11. MaxAaRons Member

    הצטרף ב:
    ‏14/11/22
    הודעות:
    3,287
    לייקים שהתקבלו:
    224
    אלצקו אתה במדינת ליסינג.
    לא יעזור כלום.
     
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,939
    לייקים שהתקבלו:
    14,653
    מין:
    זכר
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בישראל בערך 30% מהאוכלוסייה גרים במטרופולין ת"א, זה לא מספר יוצא דופן. ת"א רבתי לא צפופה מספיק ולכן גם לוקח הרבה זמן להתנייד לאורך המטרופולין, וזה דורש אמצעי תחבורה ממונעים.
    ת"א חנוקה בעיקר כי אנשים באים לשם ברכב מהמעגל השני, לא כי היא צפופה מדי.
     
  14. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אה וואו לא אמרת קודם שמנכ"ל רשות שדות התעופה אמר עליה משהו, זה היה לחלוטין משנה את דעתי!
     
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    לגבי האוכלוסיה בישראל - קודם כל נכון נאמר לגבי הצמיחה שלה במערב, ואנחנו לא מדברים על עלייה של יהודים לישראל, שכן יש עוד למעלה מ-10 מיליון יהודים שחיים בתפוצות, אלא בצמיחה אורגנית. אם יהודיה ועם ערבייה מולידות כיום כ-3.0 ילדים בממוצע. אצל היהודים זה התוספת של החרדים שמביאה ילדים, אצל הערבים זה התוספת של הבדואים, אבל כיום הילודה היהודית עברה כבר את הילודה הערבית, כאשר אצל הערבים כולל הבדואים אנחנו רואים קריסה בילודה, שממשיכה לצנוח מדי שנה, עם כל שנה שבה איכות החיים עולה.

    הבעיה בישראל בנוגע לתחבורה היא לא חדשה והיא לא תיפתר עם בנייה של כבישים - שיוסיפו כמובן עוד מכוניות, וזה בסדר שאנשים קונים מכוניות, והבעיה היא שהם קונים מכוניות, בעיקר בגלל היעדר תחבורה ציבורית נאותה ותחבורה ציבורית בשבת. כשאני מדבר עם תחבורה ציבורית נאותה, אני קודם כל מדבר על העובדה שאין קישוריות בין רכבות ואוטובוסים/רכבת קלה/מטרו - וכל עוד לא תהיה קישוריות - זה לא משנה בכלל אם יבנו פה אלפי קילומטרים של תחבורה ציבורית. אם בסוף בן אדם שנוסע מעיר פריפריאלית מגיע למרכז ובין הרכבת שמגיעה לאוטובוס שלוקח אותו למחוז חפצו יש לו 30-40 דקות לחכות - לא שווה לו לקחת בכלל רכבת. על מנת שתהיה היתכנות לתחבורה ציבורית, בנוסף לקישוריות, צריך שתהיה תחנה של קו מטרו/רכבת קלה בכל מקום שקיימת רכבת כבדה, וצריך שיהיה אוטובוס שיפזר למקומות אחרים! שהרכבת הקלה לא מגיעה אליהם. רק ככה אפשר להפוך את התחבורה הציבורית לנורמלית. הרי כל אחד מאיתנו - שנוסע לעיר אירופאית - לא מעז לקחת בכלל רכב - כי אין צורך - כל כך נעים וכיף להסתובב כמו בן אדם בתחבורה ציבורית. ויותר מזה, אין לנו שם רצון לעשות את זה כשיש תחבורה ציבורית טובה.

    אין בעיה מבחינת התושבים שגרים במטרופולין - מהסיבה הפשוטה: אין להם שום סיבה לגור בדרום או בצפון. קודם כל המחירים של המזון בפריפרייה גבוהים ב-20% מהמרכז, וזה כל מחקר יגיד לך. דבר שני החינוך פחות טוב מבמרכז. דבר שלישי הבריאות פחות טובה מבמרכז. אפשר לבדוק את זה בקלות מבחינת רמת השירותים שניתנים לאזרחים פה ופה בכל הקשור לבריאות. זה שאתה נותן לאנשים הנחה במס הכנסה של 15-20 אחוז לא יביא אותם לשם. זה שאתה תבנה רכבת לבית שאן לדוגמא אבל תמקם אותה מחוץ לעיר לא יביא אנשים לשם. בניגוד לאירופה - שם את הערים בנו סביב תחנות רכבת ולכן הם תמיד ממוקמות במרכז, פה במדינה בנו הפוך, אבל זה בסדר, בכל זאת עד שנות ה-90 התעסקו פה בעיקר בהישרדות, ולמעשה בונים פה את המדינה, בלי מלחמות, רק מתחילת שנות ה-90 למעשה. עד אז בכל עשור היתה לנו מלחמה גדולה אחת לפחות. בנוסף לכל אלה תוסיף את העובדה שעם כל הרצון הטוב של המדינה - אין באמת מטרופולינים פרט לתל אביב. חיפה לא. ירושלים לא. באר שבע לא. אגב גם אילת היתה פוטנציאל מדהים למטרופולין אבל היא לא ולה ולערים אחרות בישראל יש בעיה בחוסר אטרקטיביות תיירותית אבל זה כבר דיון אחר בנושא אחר (אולי גם קשור אבל?).

    אז ב-30 שנה קשה מאוד להדביק דברים שלא עשו פה ב-70 שנה, אבל בסדר, מתקדמים לפחות. אם אני אסתכל לדוגמא על הרכבות הקלות שבונים בגוש דן והמטרו על כל שלושת הקווים שלו שרוצים לבנות גם בגוש דן. מבלי להיות מומחה, וגם על פי קצב גידול האוכלוסיה, וגם על הסתכלות של איפה הקווים עוברים, כל ה-6 קווים האלה בכלל לא יספיקו, לא בעוד עשור ולא בעוד עשרים שנה, וצריכים לתכנן כבר תוספת של עוד 2 קווי מטרו ועוד 2 קווים של רכבות קלות כבר עכשיו לאזורים שהרכבות הקלות והמטרו לא מכסים. ובנוסף לקווים האלה, אין ספק שצריכים לבנות בתל אביב קו קו circular - מעגלי - כמו שקיים בהרבה ערים בעולם. מה זה קו מעגלי? קו שמקיף למעשה את כל החלקים של העיר תל אביב ומכסה את המקומות ש-א. המטרו/רכבת קלה לא מגיעים אליהם ו-ב. מקשר בין כולם מה שמונע מאנשים לעבור לתחבורה אחרת ומשאירים אותם על הקו. רוצים דוגמא?
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/4/49/Tel_Aviv_Dankal_Metro_Map.Xxx
    זו מפה של המערכת הסעת המונים בגוש דן - שימו לב שהחלק המזרחי של העיר תל אביב הרבה פחות מיוצג פה וכמו שיש מלא תחנות בצד המערבי - ככה צריכים לעשות הרבה תחנות בצד המזרחי שהם יתחברו גם לקווים האחרים. נראה לכם הגיוני נניח שאין רכבת קלה להיכל נוקיה? מקום שכל שבוע בערך מסיבה כזו או אחרת מושך למעלה מ-10,000 צופים שיוצריפ פקקים? (במקרה שהיתה רכבת נניח, אם היו רוצים היו יכולים על אותו תא שטח (על חשבון החניה) לבנות אולם של כפול צופים מבלי להביא אף אחד ברכב.