משחקי ה- 13-14/12: חצי גמר: ריקוד אחרון של מסי/מודריץ', צרפת VS מרוקו

הנושא בפורום 'פורום מונדיאל 2022' פורסם ע"י alexshw, ‏12/12/22.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,078
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אתה צודק אבל היו דורות גדולים גם בהולנד ולא מעט שחקנים השתלבו ישירות בליגות גדולות. לא רק הולנדים כמובן.
     
  2. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,924
    לייקים שהתקבלו:
    10,096
    בימים שהליגה ההולנדית הייתה טופ 5-6 ביבשת.
     
  3. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,078
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    גם עכשיו היא איפשהו באיזור.
     
  4. benbenjo Member

    הצטרף ב:
    ‏18/6/18
    הודעות:
    93
    לייקים שהתקבלו:
    73
    מין:
    זכר
    ראשית כל תודה על המענה (תודה גם לאלכס), וכן ברור לי שיש הבדל בדמוגרפיה בין מדינה למדינה. אבל פה בדיוק הנקודה שהעליתי, זה לא רק ההגירה עצמה, אלה גם אלו שמנהלים את העסק. דווקא מדינות "קטנות" כמו בלגיה וכמובן הולנד היו צריכות להתמקד בלגדל דור חדש של כשרונות מתוך ההיצע האנושי שהגיע לשם בלא מעט השנים האחרונות, במקום זה נראה שהם ברגרסיה גדולה (האקדמיות ההולנדיות היו נחשבות אולי לטובות בעולם). לא מצפה מהם להיות כמו הצרפתים ואפילו לא כמו האנגלים, אבל כן יותר ממה שיש להם כעת. ושמוסיפים לכך את האיטלקים שציינת שלא מגדלים כלום פחות או יותר כבר כמה וכמה שנים, העתיד של הכדורגל האירופי לא מאוד מזהיר. בהנחה שכך ישאר המצב (קטלו את הבלגים לא מעט לפני כשני עשורים, ואז נולדו מחדש לפתע), יהיו שלושה-ארבעה נבחרות מרכזיות, וכל היתר במרחק די גדול מהם. יש שיגידו שכך היה תמיד, אבל לתחושתי כן מתחיל להיווצר פער משמעותי ואולי גדול מאי פעם בין העילית לבין דרג הביניים..
     
  5. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    לא ברור לי מה אתה מנסה להגיד.
    אם לא ראית, אין לך באמת מה להגיד.
    מי שראה את ארגנטינה יודע שמקופה אמריקה 19' ועד היום נבניתה בצורה הדרגתית שם נבחרת טובה שהשיגה תוצאות טובות.
    סתם לזרוק שהם הסריחו את הדשא לפני המונדיאל זה לא רציני ולא נכון.

    אחרי צרפת אני לא עוקב ולכן לא יכול להעיד.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  6. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,193
    לייקים שהתקבלו:
    506
    לא הבנתי, אתה חושב שרק אתה צופה במשחקים? יש על זה ויכוח בכלל?
    ציינתי עובדה. במוקדמות הם פירקו בבית והסריחו את הדשא במשחקי חוץ.
    יש להם די איכות שלרוב זה מספיק לניצחון, בדיוק כמו צרפת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/12/22
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    לא, אבל אני בטוח שאתה לא ראית את המשחקים. במיוחד כשאתה ממשיך לציין רקורד כדוגמא למשהו.

    בינתיים יש להם אחלה רקורד בחוץ. בברזיל ובקטאר.
     
    rivaldo אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Las' Killa

    הצטרף ב:
    ‏15/10/05
    הודעות:
    3,193
    לייקים שהתקבלו:
    506
    פה מסתיים הניסיון לדיון.
     
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    לא ראיתי את המשחק אבל שימו לב ששני השערים זהים לחלוטין. אמבפה מקבל כדור ברחבה כש-5 מרוקאים מזנקים עליו, הוא מנסה לבעוט בכח והכדור מגיע מדיפלקשן לשחקן צרפת שמוצא את עצמו לבד כי כל ההגנה על אמבפה…
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    ארגנטינה נבחרת מעולה אבל רוב השחקנים שם צריכים לקבל כוכבית מסי. לדעתי הרבה יותר קל לשחק כשהשחקן הזה לצידך. גם מבחינה מנטלית, גם מבחינת העיסוק של ההגנה בו, וגם מבחינה מעשית של 'מי אמור לעשות דברים'. כלומר להרבה שחקנים פה מגיע שאפו על התפקוד שלהם, אבל מכאן ועד לגזור איך הם יראו בקבוצות אחרות וטורנירים אחרים זה קצת רחוק. אלבארז, דהפול ואנזו מרשימים מאוד.

    היכולת של צרפת לנצח בלי לתת יכולת טובה היא משהו מרתק. זה לא שדשאן אמן נוקאאוט כי אני לא רואה איך ההרכבים שלו מנטרלים את הצד השני בצורה גאונית או משהו, ופשוט כי הם אפילו לא באמת 'יותר טובים'. על הנייר בהתחלה (הרכבים) צרפת טובה יותר, על הנייר בסוף (תוצאה) צרפת טובה יותר, אבל איכשהו על הדשא זה תמיד מרגיש אנקדוטלי. שער מוזר של תיאו, פנדל מוחמץ של קיין, הברקות של אמבפה. לגמרי לא דומיננטיות. גריזמן היחיד שמרגיש כמו שחקן של קבוצה.

    אגב הגירה: אני חושב שיש יחס הפוך בין הצלחה בכדורגל להגירה מוצלחת. בסופו של דבר להצליח בכדורגל זה לא החלום הסביר למהגר שרוצה ללמוד ולעבוד בעבודה מסודרת. כדורגל זה הקסם של החלשים, לא דרך המלך למצב כלכלי בריא.
     
  11. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    מדהים אותי כמה אנשים קובעים את היחס שלהם לנבחרת/שחקן בגלל שידור עלוב. אז בסדר, השדרן הישראלי יוצא מדעתו עוד לפני שמסי יצא מחדר ההלבשה, מה אכפת לי? זאת סיבה לא להנות מאחד הטורנירים הגדולים שלו? בגלל שמתרגשים מדי כשהוא כובש פנדל אז אני לא אתלהב כשהוא מסדר בישול מהסרטים?

    הפנדל אגב די ברור. תאוריות הקונספירציה ימשיכו להתעדכן כל שבוע מחדש כדי להתאים את הנרטיב לעובדות. פעם פיפא רוצים גמר מסי-רונאלדו, פעם פסז רוצים חצי-גמר-מסי-אמבפה-נימאר-רונאלדו, פעם זה בכלל חקימי לפני רונאלדו כי פסז'. שוב, גם אם חלק מהחלטות השיפוט שנויות במחלוקת, הצורך להתעסק בזה בזמן הטורניר הכי חשוב (?) של השחקן הגדול בהיסטוריה (?) הוא כמעט טראגי.

    אמבפה לדעתי מבחינת נתונים יבשים של תארים ושערים לגמרי יכול להגיע למסי ורונאלדו. מבחינת 'קסם' על המגרש זו שאלה יותר סוביקטיבית, ולדעתי גם מה שמסי עשה בשנים הכי טובות שלו לא 'קסום' כמו מה שרונאלדיניו עשה בחצי שעה שהוא טרח לשחק כדורגל מקצועני. אמבפה והלאנד דומים יותר לרונאלדו - אמבפה זה רונאלדו2.0 של קיצוני-פורץ-סקורר, הלאנד זה רונאלדו 3.0 של עליונות-פיזית-סקורר (לא בטוח מי דומה היום לרונאלדו1.0 של פרגוסון כווינגר ממש). לצערי מבחינת אופי נראה שאמבפה יותר קרוב לנימאר ופוגבה מאשר לרונאלדו וזלטאן.
     
    Civil אוהב/ת את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    אגב נגיד שמסי יפסיד לאמבפה ביום ראשון איך הוא יכול להמשיך לשחק איתו בפסז׳. עזבו את זה שהפסד בגמר יוריד לו את כל המוטיבציה לשחק כדורגל(כי הוא הרי כבר השיג הכל בקבוצות) הוא גם יצטרך לשחק ביחד עם זה שחגג לו את הגביע בפנים. אני באמת לא מבין איך הוא יכול להמשיך בפסז׳ במצב כזה. ועוד אומרים שהוא רוצה להאריך שם חוזה.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אני מחלק את זה לשני חלקים.
    החלק הראשון זה "העדר" בין אם זה כאלה שאני סתם חבר שלהם בפייסבוק או אנשים שקרובים אליי. אם ארגנטינה תזכה במונדיאל אני אפרגן מכל הלב לאלה שבאמת אוהדים את הנבחרת, עוד מהימים של חאבייר סביולה וכן הלאה, וגם כאלה שהחלו לעקוב בגלל ליאו מסי, כמובן שזה בסדר. גם אלה שאפשר לנהל איתם דיון ולא כל מעצבי התודעה כמו בארסה-מאניה, עידן בן חמו וכן הלאה. עוד קבוצה היא של כל אלה שתופסים טרמפ מאוד מעצבנים אותי. יעני 'אתם לא באמת אוהבים כדורגל', אתם כאן לחודש.
    החלק השני זה "התיווך" - זה הטורניר הכי חשוב של ליאו מסי, אין בעיה, אבל שוב אני אגיד - אני לא צריך את נדב יעקובי, עמיחי שפילגר וכל מיני כאלה. אני רואה ושופט בעצמי. לדעתי ליאו מסי בטורניר טוב. טורניר אגדי זה זינדין זידאן 2006 כשהוא ניצח את ספרד ואת ברזיל, רונאלדו מודל 2002, קיליאן אמבפה מודל 2018. אני חושב שלארגנטינה היו בטורניר הזה קצת יותר טעויות לטובתה אבל לא העליתי את זה כנקודה. זה מסביב.

    לגבי סגנון המשחק והקסם וכן הלאה - כריסטיאנו רונאלדו מעולם לא היה קוסם כמו ליאו מסי אבל הוא התחיל את הקריירה כמובן כשחקן כנף וקיצוני סופה וגם עבר שחקנים בלי סוף דרך זריזות ודריבלים אחרים וכן הלאה, אנשים כאילו שוכחים שהיה כדורגל לפני 2016. מסכים עם יתר הנקודה שלך.
     
    Sir Alex אוהב/ת את זה.
  14. robertocarlos.m Member

    הצטרף ב:
    ‏21/6/04
    הודעות:
    1,428
    לייקים שהתקבלו:
    803
    ואם זה הפוך ומסי יחגוג על ניימאר ואמבפה? בכל מקרה לדעתי הקבוצה הזאת תתרסק
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,743
    לייקים שהתקבלו:
    14,628
    מין:
    זכר
    יש הבדל גדול. מסי בגיל שהוא חושב על הלגאסי שלו. כיום הוא נחשב בראייה היסטורית לאחד משלושת הגדולים לצד פלה ומראדונה, אבל לא מעליהם. זכיה במונדיאל, התואר היחיד שחסר לו, תקבע אותו בתור המייקל הג'ורדן של הכדורגל, ההוא שאין מחלוקת שהוא הכי גדול בענף. זה חשוב לו. אי זכיה בטורניר, בטח אחרי שהוא הגיע כל כך קרוב, תפרק אותו מנטלית. הוא יגיע למשחקים בפסז' בלי שום מוטיבציה, כי שוב בקבוצות הוא כבר לקח הכל, המונדיאל זה מה שחסר לו. אמבפה זה סיטואציה שונה כי כל הקריירה עוד לפניו, וחוץ ממונדיאל ואליפות צרפת הוא לא זכה באף תואר. גם אם הוא לא יזכה במונדיאל עדיין יהיה בו רעב. מה גם שהוא כבר זכה באחד כזה.