מכבי חיפה - עונת 2022/23 : אליפות שלישית ברציפות ופרידה מה״כוורת״. דגו הוא המאמן החדש

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏23/7/22.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,350
    לייקים שהתקבלו:
    6,817
    אין כזה. אני מניח שיגיע זרגרי ואולי אחד מבין כיאל/נאור. בפועל אלה יהיו אבו פאני + מוחמד שיצטרכו להחזיק את מרכז השדה בכל משחקי המוקש (נגד נס ציונה ודומותיה ה"מחליפים" האלה יוכלו לעלות בהרכב) בדיוק כפי שעשו בעונה שעברה.

    אם יספיק לאליפות? לא יודע. זה בסדר פעם ב3-4 שנים גם לא לקחת אליפות, אפילו ריאל מדריד מידי פעם לא לוקחת אליפות בספרד, זה לא אומר שהיא מנוהלת גרוע, מה לעשות יש עוד קבוצה חזקה בליגה עם אמצעים לא פחותים משלך. מערכת מתפקדת שתדע לנצל הזדמנויות, תקטין למינימום את תקופות המעבר הבלתי נמנעות האלה. אני חושב שאלברמן די הוכיח את עצמו עד עכשיו בגזרה הזו.

    בתסריט האידאלי: סונדגרן מקבל אזרחות, מביאים זר שיחליף את לביא ויתגלה כבינגו נוסף + ג'אבר חוזר מהפציעה וממשיך מאיפה שהפסיק. הקבוצה לא נחלשת.
    בתסריט הפחות אידאלי: קורה רק אחד מהם. הקבוצה נחלשת בקטנה.
    התסריט הגרוע זה מה שכתבתי בפסקה הראשונה, והוא גם התסריט הסביר ביותר. הקבוצה נחלשת, ולמעשה יהיה מדובר באותה קבוצה מהעונה שעברה + שחקני הגנה הרבה יותר טובים וחלוץ מרכזי יותר טוב. אם יספיק או לא לאליפות - נחייה ונראה, מכבי ת"א התחזקה גם כן. תלוי בעוד הרבה גורמים שאי אפשר לחזות כרגע.
     
  2. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    בעונה שעברה היה לנו גם את ג'אבר ורודריגז. מספיק לרמות. חח זרגרי, שחקן מקצה הספסל של בית''ר. זערורה אגב הוא שחקן כלבו התקפי, עכשיו מספרים לנו שהוא מגיע לקישור. כאלה רמאים.
     
  3. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    אז אני בתסריט שהקבוצה נחלשת. כי בכל סיטואציה שתקח, אנחנו נחלש. להביא זר בינואר שיתברר כבינגו + אזרוח סופר מהיר של סונדגרן לא יהיה, כנ"ל זרגרי שאני לא רואה אותו בכלל משתלב בהרכב שלנו.

    אני לא חושב שמכבי חיפה במגמה שבה היא יכולה להפסיד אליפות, ולחזור שוב להתמודד שנה הבאה. יש לנו ואקום גדול מדי בין עונות מוצלחות.
    מה גם שאם בעונה סופר כלכלית כמו זו, שהרווחים בשמיים, אנחנו לא חושבים להשתמש בכסף כדי לרכוש שחקני מפתח או לחילופין לשדרג את לביא, אז כנראה שגם שנה הבאה ועוד שנתיים לא נוכל לעשות את זה.

    אני אולי סקפטי, אבל אני מעריך שבעונה הבאה אבו פאני ועלי מוחמד גם יעזבו (במיוחד לאור העובדה שאם שחררנו שחקן מפתח כמו לביא, אין סיבה שאבו פאני, עלי מוחמד וגם חזיזה לא יקבלו אישור לצאת לחו"ל, והם יקבלו). כלומר אתה צריך לבנות קבוצה חדשה. אז אם אנחנו לא ערוכים לכך, לפחות להחזיק את הנכסים שיש לנו כעת.

    אם כמו שאמרת, אם אין בשוק שחקן שיחליף, בואו נעשה הכל, אבל הכל, כדי להשאיר את מי שאפשר.

    אז שאלת המשך לשאלה הקודמת שלי, ואם לא מגיע שחקן מחליף לנטע לביא. או למשל מגיע מושאל (זערורה) או מחכים עד מרץ שאולי ג'אבר יחזור (לדעתי לא יקרה העונה) ויצליח לתת 20 דק' במשחק, זה מתקבל אצלך?
     
  4. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    אין בעיה לא לקחת אליפות, יש בעיה שלא עושים מאמצים לזכות באליפות. בונים על קסמים של בכר ועל חולשה של היריבות.

    יש קשר בשוק שיכול לתרום לנו - קארצב. גם אם הוא אוברייטד ולא שווה את הכסף וכו', עדיין הוא קשר שיכול לעזור לנו מאוד לשמור על התואר. לא להחתים אותו זה לוותר על האליפות/לבנות על חולשה של היריבות לצמרת.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  5. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    וזה מה שמקומם. שיש את הכסף, אבל לא, יעדיפו את זרגרי (לסגור את החוב של בית"ר) ואת גוני נאור בשנה הבאה שיגיע בחינם.
    כנעאן, קארצב, בילו ואפילו כיאל, הם שחקנים של אחד לעונה.
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    בילו אפילו באשדוד ממעט לשחק. איזה בילו? בשביל מה?
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,350
    לייקים שהתקבלו:
    6,817
    @Butragueño
    איך זכתה הפועל ב"ש ב3 תארי אליפות רצופים? בדיוק ככה. היריבה שלה נאלצה להיפרד משחקנים, המחליפים הטבעיים שלהם כבר היו אצלה, לא היו בשוק שחקנים אחרים שאפשר להביא, המאמן הישראלי הכי טוב היה אצלה גם כן - והנה, למרות פערי תקציב הרבה יותר קיצוניים ממה שיש כיום בין 2 הגדולות - יש לך שושלת אדומה.

    אם מכבי ת"א, זו שאתה משום מה כל כך מקנא בהתנהלות שלה, מצליחה לשמוט תארים על ימין ועל שמאל אפילו מול יריבה פחות איכותית ממכבי חיפה הנוכחית - אז מה גורם לך לחשוב שמכבי חיפה אמורה להיות חסינה מנסיבות דומות?

    מה זה לעשות הכל? לתת לנטע לביא מיליון יורו לעונה? ואם אצילי יקבל מחר הצעה מאיחוד האמירויות בגובה 3 מיליון לעונה, תשווה גם את זה? איפה עובר הגבול שלך?

    כמו שכתבתי מקודם - כל עוד יש מגבלת זרים, יש תקרה מאוד ברורה לכל קבוצה ישראלית באשר היא, יש מעט מאוד מרווח לטעויות וגם כשאתה עושה הכל מושלם - שחקן חשוב שובר רגל או מקבל הצעה גבוהה במקום אחר, ונדפקת. כל קבוצה ישראלית צריכה ללכת על ביצים: לקלוט את השחקנים שיהוו יתרון מול היריבות אבל כאלה שלא יהיו עד כדי כך טובים בשביל שישימו עליהם עין בחו"ל. כל הדולב חזיזות ושון גולדברגים זה בדיוק הפרופיל שמכבי חיפה צריכה לכוון אליו - אבל מה לעשות שאפשר לספור אותם על כף יד אחת?

    אם אבו פאני ועלי מוחמד יעזבו בקיץ אז יצטרכו לבנות מחדש - לוותר על שניים-שלושה זרים (מניח שסק, פיירו וקורנו הם המועמדים הבולטים), להביא אחרים למרכז השדה ולהסתדר עם התחלופה הישראלית הבינונית בעמדות פחות חשובות. וכמובן לשים על הרדאר שחקנים ישראלים שכן יכולים לשדרג את הקבוצה ולחכות שהסיטואציה (מצב החוזה, רצון השחקן) תאפשר להנחית אותם.
     
    ASROMA אוהב/ת את זה.
  8. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    מה אכפת לי כמה הוא משחק באשדוד. הוא כשרוני מאוד, ראו את זה הרבה בנוער, יש לו חכמת משחק, הוא מאוד יעיל עם הכדור, עושה תנועה, מתאים 1:1 לסגנון של בכר. בוא בדוק כמה דקות קיבל אצילי בניקוסיה או כמה בטובינסיקה שיחק.
     
    EsheD אוהב/ת את זה.
  9. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    אבל אני לא רוצה להיות הפועל באר-שבע. אני לא רוצה 40 שנות ואקום כדי לזכות באליפות. אני לא יודע למה נראה שאני מקנא במכבי ת"א, אבל אני זורם עם הגישה (אני כן מאוד אוהב את המודל שלהם), אז הם מצליחים להיות רלוונטים כבר 13 שנה. גם כשלא לקחו אליפות, הם נלחמו עליה. אם אנחנו לא לוקחים אליפות, אנחנו לא באיזור חיוג בכלל. גם בעונות מרקו בלבול, כשהיה נראה שאנחנו קצת מגרדים את ההפרש, זה היה רחוק מהמציאות. אבל זה לא הדיון, הדיון הוא על מלחמה על משאבים. עדיף להוציא הרבה כסף על שחקן מוכח, שמשחק במועדון, שתורם למועדון, שהוא שחקן מפתח שלך, בטח כשהוא רוצה לעזוב בינואר, מאשר להוציא כפול (וכמו שאתה בעצמך אמרת, בשוק של היום, להחתים את קארצב לדוגמה, בסכום של 2M + שכר שגם לא יהיה נמוך, זה הרבה יותר מאשר להחתים את נטע ל-4 שנים נוספות).

    ואם אצילי יקבל מחר חוזה בגובה 3M, שילך. קודם כל, הוא לא שחקן מפתח מבחינתי. יש לו מספרים, אבל יש לו תחליף, גם בשוק המקומי וגם בשוק בחוץ. דבר שני, הוא חתום במועדון, אז נקבל כסף, ואני רוצה להאמין שגם בכסף הזה נמצא מחליף ראוי. לנטע לביא אין מחליף, לא בשוק המקומי, ו-וואלה, לא בטוח שבשוק שבחוץ. אני לא חושב שיש זר שיכול להתאקלם ולתת את הביצועים שלו משחק אחרי משחק בחלון הזדמנויות של 2-3 שנים.

    העניין הוא שזה לא רק נטע לביא. זרקת לפני כמה עמודים משהו על אלי דסה. אם היינו צריכים מגן ימני בדחיפות, ואלי דסה היה על המדף בעבור 650K שכר נניח, נראה לך ששחר היה מציע לו את הסכום? למרות שיש לנו, ויש כמות אדירה של כסף בקופה של המועדון. אז אם הייתה לי את התחושה, שבעבור שחקן מפתח, נצליח להביא תחליף ראוי (נניח והיה קיים) הייתי יושב בשקט. אבל זה לא המצב. נטע לביא עוזב, אני משוכנע שמי שיגיע במקומו יהיה זרגרי, וגוני נאור יגיע שנה הבאה בחינם. לא יביאו את קארצב וחס וחלילה לא את כנעאן (שחקן שצריכים בלי קשר ללביא, דיון אחר).

    אגב, בפסקה אחרונה אמרת משהו על פיירו. קודם כל, הוא מושאל, אז הוא לא שלנו. דבר שני, לצד סונדגרן, הוא הזר הכי טוב שיש לנו. הוא מדהים. הלוואי וכבר יחתימו אותו (אם הבנתי נכון יש אופציית רכישה, כמו במקרה של סק).
     
  10. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,546
    לייקים שהתקבלו:
    3,896
    אז תשקיע את הכסף הזה בנוער ובמערכת סקאוטינג מצוינת.
    אין שום תועלת בלנפח משכורות לכל כוכב ליגה ישראלי, נראה לי שראינו מספיק הוכחות לזה ב20 שנה האחרונות.

    אגב, אם וכאשר בכר יעזוב אתכם, זה לא יעזור לכם שנטע לביא נשאר בשביל 800,000 יורו. תגלו שכל שחקן סגל פתאום נראה פחות טוב ממה שהוא עכשיו
     
    VAR אוהב/ת את זה.
  11. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    יכול להיות, מסכים שלבכר יש פה אימפקט ענק. אבל אסובב את הכיוון שהלכת אליו, מה בכר אמור להגיד על זה שלא משאירים אצלו שחקני מפתח, ישלח אותו מפה מהר יותר החוצה.
     
  12. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,546
    לייקים שהתקבלו:
    3,896
    סה"כ מדובר בשחקן אחד עד כה, זה לא שעשו לו מכירת חיסול
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,350
    לייקים שהתקבלו:
    6,817
    @Butragueño
    אם לא שמת לב מכבי ת"א של היום היא זו שנמצאת במצב של הפועל ב"ש אז, לא מכבי חיפה. היא זו שמחכה שמכבי חיפה תאלץ להיפרד משחקנים חשובים כי אין לה כרגע שום יכולת למצוא כאלה. כמו שהפועל ב"ש הייתה עד ששחקנים כמו ייני, פריצה, ראדי, גרסיה, זהבי התחילו לנטוש ולהשאיר ואקום אחריהם (או שפשוט ויתרו עליהם).

    הבעיה שלך היא שאתה רואה את המציאות מנקודת מבט של שחקן פוטבול מנג'ר ולא מנקודת מבט של האנשים שמקבלים את ההחלטות (בין אם זה בכר, אלברמן, שחר או השחקנים עצמם שבוחרים על מה ואיפה לחתום). אין לנטע לביא מחליף? אז נפרק את הקופה כדי להשאיר אותו. ומי יחליף את גולדברג אם תגיע מחר הצעה מפתה? אז ניקח הלוואה כדי להשאיר גם אותו. ואבו פאני, ועלי מוחמד? ששחר ימכור את העסקים שלו ויממן את המשכורות שלהם גם כן.

    המציאות קצת יותר מורכבת. אנחנו רואים בינתיים שלתת לערן זהבי מעל מיליון יורו בעונה לא ממש נראה כמו החלטה חכמה. גם דור פרץ מרוויח חצי מיליון יורו בעונה רק שכר בסיס, נראה לך כמו עסקה טובה? ואלה שחקנים בלי מחליפים ישראליים בשוק.
    בעבר ראינו את קולאוטי מקבל ממכבי ת"א הצעה דמיונית בסכומים של אז, אליפות לא יצא מזה. ראינו אותם מקימים גלאקטיקוס עם רוסו וברקוביץ' ("הישראלים הכי טובים בשוק"), אליפות לא יצא מזה.

    לשבור את הארנק בשביל שחקן ישראלי רק כי אין לו מחליף - רק לעיתים נדירות מתגלה כרעיון טוב. גם מכבי חיפה עצמה נכוותה עם יניב קטן.

    לפעמים שום דבר לא יעזור ואתה תצטרך להיות מס' 2 עד שייפתח חלון הזדמנויות. כמו שנפתח החלון עם אצילי.

    מכבי ת"א הייתה מס' 2 ולמטה מכך במשך די הרבה זמן, גם אחרי שגולדהאר הגיע.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר
    איך דינמו זגרב מוכרת כל שנה הרבה שחקני בית ומיד מוצאת תחליף במחלקה?
    עם המיליונים שהושקעו מחלקה צריכה להיות פס ייצור ואז לא צריך לבכות ששוק מקומי זבל.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  15. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,439
    קודם כל, לא הייתי מגדיר שיש לי פה איזשהי בעיה. אני סה"כ מביע את דעתי בעניין. וסלח לי על הנירמול, אבל לדעתי כולנו מסתכלים על המציאות מנקודת מבט של שחקן פוטבול מנג'ר, אלא אם כן יש לך תעודת מאמן וניסיון ואז אני חוזר בי. אני לא מבין למה צריך לפרק את הקופה. היום, ביחס לעונות קודמות, יש אקסטרה 20M יורו שנכנסו לקופת המועדון (מה הקטע להכניס את זה ששחר ימכור את העסקים שלו, או הלוואות, למה אתה חייב כל פעם מחדש להגזים?). אם בעבר רוקאביצה או קהת קיבלו בעיניים עצומות 450K בערך (לא נכנס לזה אם זה היה מוגזם אז או לא, רק מצביע על יכולת כלכלית), אז מה הבעיה שבעונה כזו לביא יקבל 800-900? מגיע לו, הבן אדם 90 דק' כל משחק עם 200% מהיכולת.

    ההבדל בין נטע לביא לגולדברג, אבו פאני ומוחמד שלדעתי לכל השלושה האלה יש מחליפים. זכינו באליפות בלי מוחמד ובלי גולדברג. אלה שחקנים של פיק. נטע לביא אולי לאט לאט מגיע לתקרה שלו, אבל אתה רואה שזה משהו שאין בליגה, לא היה פה 10 שנים אחורה ולא יהיה קדימה. יש לו יכולת טכנית לקבל כדור מבלמים ולפרוץ את הקישור של היריבה בקלות, בלעדיו אצילי ושרי יכולים להעביר את רוב המשחק בלי כדור ברגליים (וראינו את זה במשחקים בהם לא שיחק).

    אני יודע שהדבר הבא שתגיד זה שזכינו באליפות גם בלי לביא. וזה נכון, אבל הייתה לנו קבוצה מאוד טובה, ולמכבי ת"א ובאר-שבע היו קבוצות ביי פאר חלשות יותר מהעונה (אגב, עם לביא אנחנו לוקחים גם את הגביע, טראבל מטורף), ובנוסף היה לנו תגבור של רודריגז וג'אבר שהיה באמת פנטאסטי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.