ריאל מדריד 2022/23: אחרי עונה מהאגדות - נלחמים בשאננות ובברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏17/7/22.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    בארסה מנצחת משחקים "על הקשקש" כי האיכות ההתקפית שלה לא מספיק גבוהה והיא מתקשה לייצר מספיק מצבים נוחים.
    זה שהניצחונות קטנים לא הופך את המשחקים לכאלה של "לכאן או לכאן", ברוב המשחקים בארסה דומיננטית בצורה מוחלטת.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    מה זה 'מהניסיון שלנו?' הרבה אליפויות הוכרעו על הקשקש וגם כתבתי על זה לספורט1 בעבר, מצד שני: מעולם ריאל מדריד לא מחקה פיגור של יותר מחמש נקודות בדרך לאליפות. ברצלונה אולי עשתה משהו כזה רק בתחילת שנות ה-90, ושלא נדבר על שמונה נקודות. ריאל מדריד לא תכננה כאן סרגל מאמצים או אמרה שזה הזמן להוריד הילוך. היא פישלה ופישלה ופישלה. 77% הצלחה זה לא מזהיר בליגה הנוכחית. אחרי משחק הליגה בקאמפ נואו (אם ננצח ולא נצליח לסגור את הפער, נניח כמו ב-2015/16 - אהיה שלם יותר) כן צריך להתמקד בצ'מפיונס בהנחה שנעבור את ליברפול, אין ברירה.

    ברצלונה כבר עברה משברון עם ההפסד לריאל בקלאסיקו הראשון כשהיא הייתה בפיגור שלוש נקודות, וההדחה מליגת האלופות, והמשיכה לשחק כרגיל. עוד לגבי מה שאמרו כאן: גם אליפות עם הגנת ברזל היא בסדר גמור, מותר להתבסס על עונת חייו של מארק אנדרה טר שטגן ורונאלד אראוחו שעושה צעדים לאחד משחקני ההגנה הטובים ביותר. צריך גם להסתכל על לוח המשחקים. הכל יכול לקרות אבל ברצלונה הייתה כבר בהמון מוקשים. ושרדה.
     
  3. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    ברור שהיא דומיננטית ברוב המשחקים שלה, כי בארסה קבוצה טובה בהרבה מ18 יריבות אחרות בליגה. אבל גם ריאל הייתה דומיננטית ברוב מוחלט של המשחקים שלה (למעט ההפסד לראיו שבאמת היה נפילה מקצועית, ואולי גם המשחק בסרמיקה) והיא לא קרובה ל90% הצלחה. גם אצלנו היו לא מעט משחקים שההתקפה לא תפקדה מספיק טוב, רק שההגנה שלנו פגיעה יותר ולכן יריבות הצליחו לחלץ מאיתנו 1-1 או אפילו לנצח בסיטואציות שבארסה כן הצליחה לצאת מהן עם ניצחון.
    קח למשל את הניצחונות של בארסה במטרופוליטאנו, מול ולנסיה בתוספת הזמן ועל אוסאסונה ב10 שחקנים למול ה1-1 של ריאל מול אוסאסונה וג'ירונה בבית, וההפסד למאיורקה בחוץ. ריאל יצאה משם עם 2 מ9 כשבארסה יצאה עם 9 מ9, כשבעונות עם משחק הגנה פחות וטר שטגן פחות בזון יש סיכוי לא רע שבארסה יוצאת עם 3-5 נקודות והפער בין הקבוצות עכשיו היה הרבה פחות משמעותי.

    @Raulito אחוזי ההצלחה שלנו דומים מאוד לעונות קודמות שנחשבו כהצלחה. באליפות עם זידאן ובשנה שעברה לקחנו 87 נקודות (נכון שהיו 4 משחקים לפרוטוקול שדי זרקנו בהם, אבל עדיין). בוודאי שאלה לא נתונים מזהירים, אבל הסגל שלנו לא השתדרג דרמטית מבחינת חומר שחקנים מאז 2019 בערך, אז אי אפשר להגיד שקרלו אנדר-אצ'יבר עם חומר השחקנים שיש כרגע.
    נתונים היסטוריים זה נחמד, אבל אני גם לא זוכר שהייתה בהיסטוריה של הליגה קבוצה שהשיגה 100 נקודות כשהיא בבירור לא קרובה להיות ברמה היסטורית.
    בסופו של דבר המאזן הנוכחי של בארסה משקר מאוד למול האיכות שלה, ואני מאמין שאם היא לא תרים את הרמה דברים כן יתאזנו. כמו שלא התרגשתי מכמעט 0 איבודי הנקודות שלנו עד אזור נובמבר וברור היה לי שאנחנו לא קבוצה טובה כמו שהנתונים האלה מעידים, אני לא מתרגש עדיין מהמאזן של בארסה אחרי 23 משחקים. קצת כמו אתלטיקו ב2021 שעשתה סיבוב ראשון של 50 נקודות מתוך 57, אבל איבדה המון נקודות בסיבוב השני גם בסיטואציות ש"הגיע" לה לנצח.
    אני מאוד לא אוהב את התכנונים האלה של לוותר על משחקים. בסוף מדובר על שחקנים מקצוענים שבכל עונה מצופה מהם להתמודד עם עומס של 2-3 מסגרות אינטנסיביות מאזור פברואר, מתבקש לצפות שירימו את הרמה ולא יזרקו על אף משחק במסגרת רלוונטית לתואר - וכרגע גם הליגה וגם הצ'מפיונס רלוונטיות. מילא אם היינו במצב כמו 2017/18 שהפער בליגה עמד על משהו כמו 15 נקודות בשלב הזה, אבל עכשיו אני לא רואה סיבה להוריד את הרגל מהגז.
    יש עוד 48 נקודות בקופה ואני מאמין שלקחת 40 עד סיום העונה זו בהחלט משימה ריאלית שעשויה להעמיד אותנו במקום טוב במאבק. אם בארסה תסיים בפער של 7-8 נקודות מיריבה שלקחה 91 נקודות - אז באמת זו עונה מטורפת ויגיע לה respect עצום. אבל אין סיבה לוותר כבר עכשיו.
    אם באפריל הפער יהיה 10 נקודות ועדיין נהיה בתמונה בצ'מפיונס אפשר יהיה לדבר אחרת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/23
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    הניתוח שלך לגבי בארסה לדעתי מטעה.
    הרבה שנים האיכות של הסגל עדיף על רוב הקבוצות, לא תמיד הכדורגל שלה היה דומיננטי.
    בארסה הזו דומיננטית מאוד כי היא מאומנת ברמה מאוד גבוהה. משחק ההגנה שלה טוב כי הוא מאוד מאומן. לחץ גבוה, מעברי הגנה, הגנה במנוחה. דברים מאוד חשובים לצ'אבי.

    התוצאות הנמוכות הם בגלל שבשליש ההתקפי אין מספיק איכות ו/או יציבות.

    לדעתי התיאור שלך יותר מתאים לריאל שמנצחת משחקים בגלל הפער הזה. אין להם את המבנה הטקטי לסחוב את הקבוצה עוד מדרגה למעלה.
     
  5. WhitRM Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/23
    הודעות:
    1,374
    לייקים שהתקבלו:
    368
    מין:
    זכר
    משחק ההגנה של בארסה טוב?אם אתה מתכוון רק לליגה אז אתה לא טועה.
    באירופה היא ספגה 17 שערי זכות ב7 משחקים. היא ספגה שלושה שערים מויקטוריה פלזן,קשה לי להאמין שויקטוריה פלזן קבוצה התקפית טובה יותר מבילבאו/ויריאל/בטיס שאף אחד מהן לא הבקיע מולכם בליגה.

    אני לא ראיתי שום קבוצה שיש לה הפרש הגנתי כל כך מדהים בין הספיגות בליגה לבין הספיגות באירופה.
    אתה יכול להסכים או לא להסכים, אבל זה נובע כי יש לבארסה "מזל" בכך שמחמיצים מולם מצבים שמול קבוצה אחרת הם כובשים בשילוב עונה חולנית של טר שטגן עד כה בליגה.
    רק להבהיר עד כמה העונה של טר שטגן בליגה מדהימה. אחוז ההצלות שלו הוא בסביבות ה89%, כאשר הממוצע לשוערים הוא פחות מ80% בלה ליגה.
    קוראטה לצורך העניין יושב על 82%.
    La Liga Goalkeeper Stats | FBref.com

    בפריימריליג זה מתחת ל75%
    Premier League Goalkeeper Stats | FBref.com
     
  6. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אתה מנתח לי משחקים מאוקטובר?
    נגד באיירן ואינטר?
    מי פתח שם? אלונסו ופיקה? רוברטו?
     
  7. WhitRM Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/23
    הודעות:
    1,374
    לייקים שהתקבלו:
    368
    מין:
    זכר
    אז בעצם בחרת להתעלם מה% ההצלות המשוגע של טר שטגן?יפה לך.
    אהבתי גם שהתעלמת מכך שספגתם 3 שערים מויקטוריה פלזן בצמד משחקים.
    מול באיירן במשחק הראשון שיחקתם עם ההגנה הכי טובה שלכם:
    קונדה-אראוחו-כרסינטסן-בלדה
    מול באיירן במשחק השני:
    רוברטו-קונדה-אלונסו-בלדה


    ניחא, בסופרקאפ האירופאי ספגתם 2 שערים מבטיס ושם לא שיחקתם עם פיקה או רוברטו.
    שיחקתם בליגה עם פיקה ורוברטו ולא ספגתם כמות כזאת, אז אם אתה משתמש בזה בתור תירוץ...זה פאתטי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/23
  8. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    אין לי מה להתעלם מטר שטגן כי לא דיברתי על טר שטגן, אבל אהבתי את ההתעלמות שלך מההגנה שפתחה מול אינטר במשחק המכריע, עם פיקה, עליו כן דיברתי.

    עוד אחד לרשימת הנחסמים.
     
  9. WhitRM Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/23
    הודעות:
    1,374
    לייקים שהתקבלו:
    368
    מין:
    זכר
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, אתה חוסם את כל מי שמוכיח לך שאתה טועה ושאתה יוצא ליצן?
    אז אתה מדבר על משחק אחד בתור דוגמא למה בדיוק...? אבל מתעלם בו זמנית מהיכולת המדהימה של טר שטגן ושאר המשחקים ששיחקו באירופה.
     
  10. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    אין סתירה בין הדברים. בארסה מאומנת היטב ועומדת נהדר על המגרש, וברור שהיא לא ניצחה 19 משחקים מ22 רק בצירופי מקרים ופוקסים. ועדיין, מבחינת איכות פרסונלית וגם העמידה הטקטית, זו לא בארסה של פפ או ריאל של מוריניו. הן גם היו מאומנות מצוין, וכשהיריבות כן הצליחו לשבש את התבניות היו להן את שני השחקנים הטובים בהיסטוריה ולידם עוד אוסף של שחקנים היסטוריים שיכלו להכריע משחק בהברקה אישית. ועדיין המספרים שלהן פחות טובים מהקבוצה של צ׳אבי.

    אנחנו גם ראינו במבחן העין שהיו לא מעט משחקים שכן הגיעו למצבי כיבוש מספיק טובים מול הקבוצה, או שבארסה גירדה ניצחון למרות שלא בדיוק שכבה על השער של היריבה.
    ועדיין עם כל זה הנתונים שלה עד כה הם 90% הצלחה ו4 ספיגות ב21 משחקים (להוציא את ההפסד בקלאסיקו). ברור שיש פה גם סטיית תקן לא זניחה שאמורה להתיישר מתישהו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/2/23
  11. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    זה בדיוק העניין, אני רואה את זה בדיוק הפוך.
    התוצאות משקפות לחלוטין.
    בארסה שולטת במשחקים, ויש להם הגנה ומבנה הגנתי ברמה גבוהה מאוד. התרומה של השחקנים הקדמיים למשחק הלחץ והמעברים ההגנתיים הוא ברמה הכי גבוהה(ראפיניה, פדרי, גאבי).
    המשחקים נגמרים על הקשקש כי אין להם את אותה איכות ביצירת מצבים ובסיומת.
    לבנדובסקי הוא הסקורר האמין היחיד(שדווקא בתקופה הכי טובה של בארסה סובל מחוסר חדות), ושאר שחקני ההתקפה שאמורים לייצר מצבים הם לא אמינים מספיק בחלק הזה. ככה יש פחות מצבים נוחים ופחות סיומת איכותית.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אני לא חושב כך. ברצלונה במקום הראשון בצדק רב. אבל היא לא מייצרת הרבה מצבים כמו שאמרו כאן ומארק אנדרה טר שטגן בעונת חייו, לא צריך להתנצל על כך כמובן. גם רונאלד אראוחו עם הצלת שער בטוח בכמה וכמה משחקים. כשעולים עם קשר רביעי במקום 4:3:3 יש לזה יתרונות וחסרונות. שחקן התקפה אחר מקבל פחות דקות למשל. ברצלונה הכי רעבה לאליפות הזו. אני כן מסכים לגבי רוברטו לבנדובסקי אבל אני גם לא חשבתי שהוא יבקיע 50 שערי ליגה ואני בכוונה מקצין כמו בשיאו במדי באיירן מינכן. אני למשל חושב בניגוד להרבה אוהדי ריאל מדריד וזו אולי יותר משאלת לב - שנניח ברצלונה עפה היום מהליגה האירופית וכישלון זה לא בהכרח יהיה כי מנצ'סטר יונייטד קבוצה חזקה - זה לא יגרום לה למומנטום שלילי בליגה. היא לא תאבד את האליפות. כבר היה לה משברון והיא שרדה.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,983
    לייקים שהתקבלו:
    4,641
    בשביל שבארסה תאבד ביטחון היא צריכה משחק שבו יונייטד תשפיל אותה ואת כל מה שהופך אותה לטובה העונה, קשה לדמיין את זה קורה בגלל עד כמה שבארסה טובה.
    בארסה יכולה לשחק מצוין ועדיין לעוף כי היריבה חזקה, זה לא יביא איתו איזו נפילה לדעתי.
     
  14. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,508
    לייקים שהתקבלו:
    580
    נו אחלה, אז עם כל הבעיות בהתקפה עד כה היה רק משחק אחד שבארסה לא הבקיעה בו. למרות מיעוט המצבים בארסה מצליחה להבקיע כמעט בכל משחק, וכשבצד השני לא סופגים בכלל זה מספיק כדי לנצח 0-1 ולקחת עוד 3 נקודות. זה ההבדל בין המשחקים שלקחתם למשחקים שאנחנו איבדנו בהם נקודות והגורמים לפער.

    לא אמרתי ששיטת המשחק של בארסה לא טובה או שהיא לא מבוצעת ברמה גבוהה, אלא שפשוט סטטיסטית הנתונים של בארסה חריגים וזה הזוי אם יימשך כך. איך שלא תסדר את זה - הקבוצה כרגע בקצב של 12 ספיגות בעונה שלמה (או 7 ספיגות בעונה אם מורידים את השלישייה בקלאסיקו מהמשוואה), אלה לא מספרים הגיוניים לאף קבוצה בהיסטוריה, ועם כל הכבוד לעבודת האימון של צ'אבי - בארסה לא קבוצת ההגנה הגדולה ביותר שראיתי ושחקני ההגנה שלה הם לא הכי טובים בעולם.
    אם אנחנו מסכימים שההתקפה של בארסה נותנת פחות או יותר את המספרים הצפויים בהתחשב באיכות השחקנים והנתונים של ההגנה מוטים לטובה בצורה לא סבירה, זה מאוד הגיוני להעריך שקצב איבוד הנקודות של בארסה בהמשך יהיה גבוה יותר. פשוט כי היא באופן טבעי מתישהו תספוג יותר והשער-שניים שהיא מבקיעה בחלק לא מבוטל מהמשחקים לא יספיקו ל3 נקודות.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,553
    לייקים שהתקבלו:
    3,510
    מין:
    זכר
    אני יודע שלא הגבת אליי אבל אני לא מסכים איתך, רוברט לבנדובסקי לא ימשיך עם הכושר הדי חלש שלו, זה ברור שהשלושער יגיע בקרוב לצורך העניין, עוסמאן דמבלה הוא השחקן ההתקפי השני הכי חשוב לדעתי. מעבר לכך אנחנו כבר אחרי חצי ליגה. ריאל מדריד לא תנצח בכל המשחקים ואף אחד לא אמר שהיא אפילו תוציא נקודה בקלאסיקו. גם המוקשים האמיתיים שבדרך הולכים ומצטמצמים. ברצלונה ניצחה גם את ויאריאל בחוץ וגם את בטיס, גם בפיחואן, גם את ריאל סוסיאדד, גם את אתלטיקו מדריד.

    לגבי ריאל מדריד, קצת חזרה "לנושא" - דויד אלאבה הגרוע ייעדר כחודש, לא יודע עד כמה זו טרגדייה. היה פורפרה באנפילד, מזל שהוא הוחלף, יכול להיות אחלה כמגן שמאלי רק במשחקים נגד הבונקרים בבית| רודריגו ייעדר עשרה ימים, יחמיץ את הדרבי בליגה, את הקלאסיקו הראשון בקופה דל ריי וגם את בטיס - הרוטצייה ההתקפית שלנו מה-זה קצרה| בנושא אחר: בספרד 'החל קמפיין' שמגדיר את ויניסיוס כשחקן הטוב ביותר בעולם היום (כן - יודע שזה לא נכון). לאחר הציטוט של קרלו אנצ'לוטי. בספרד שאלו מספר שחקני עבר גדולים של ריאל מדריד.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.