אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    9,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,555
    מין:
    זכר
    אבל שוב אתה לוקח נתון כללי. אני לא מדבר על כלל ילדי הדרום אלא על מסוימים שנחסמים(והם נחסמים) ברובם רק כי הם מהדרום, לא מיוחסים וחסרי פרוטקציה.
    בדיוק כמו שבחיל האוויר מעדיפים לגייס את הילד של הטייס. לא תשכנע אותי שזה צירוף מקרים מטורף שיש כל כך הרבה סבא-אבא-ילד/נכד, דור אחרי דור של טייסים, כולם נולדים עם כישורים של טייס קרב.
     
  2. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    ברור שזה לא מקרי שבנים של טייסים נהיים טייסים.
    אבל זה הרבה פחות בגלל פרוטקציה כמו שזה בגלל שטייס יודע בדיוק איך להכווין את החיים של הבן שלו כדי לעבור מיונים לקורס טיס ואחרי זה גם לא להיות מה80% שנושרים. אתה יודע איך להכווין את החיים של הבן שלך כדי שיהיה טייס? וגם אם אתה יודע דברים מסוימים (למשל שכדאי מאוד שהוא ילמד פיזיקה), אתה אשכרה תעשה את כל הדברים האלה כדי שהוא יהיה טייס?

    בדיוק מאותה סיבה כל כך הרבה כדורגלנים הם בנים של כדורגלני עבר. האחים בוזגלו כולם כדורגלנים לא רק בגלל גנטיקה אלא בגלל שאבא שלהם הכווין אותם לשם מגיל 0.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,871
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    הדו פרצופיות הזאת של הפוליטיקאים זה לא להאמין. כשלפיד ניהל עם ביבי משא ומתן על הקפאת החקיקה לא הפריע לו שהוא בניגוד עניינים, פתאום אחרי שהשיחות התפוצצו הוא שולח את כל הפיונים שלו לדבר על ניגוד העניינים. בחיי זאת כזאת מפלגה של אפסים חלולים.

     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    1. אין ספק שיציבות פוליטית היא חשובה לכלכלה של מדינה. אני חושב שכל אחד יסכים איתי.
    2. אם המחיר של ויתור על חקיקה היה הפלת הממשלה וחזרה לסבבים של בחירות חוזרות - האם זה היה מדאיג משקיעים? זו שאלה טובה - הכל תלוי בציפיות המשקיעים. אם משקיע חושב שהממשלה הזאת גרועה יותר - אז כן הוא יעדיף סבב בחירות גם 10 פעמים על פני לתת לממשלה הזאת למשול 4 שנים וההיפך. שוק ההון תמיד - אבל תמיד - עובד על ציפיות.
    3. בין מה שהקואליציה מדברת עליו, לבין מה שיהיה בסופו של התהליך, יכול להיות פער. גדול מאוד. לא אני, ולא אתה, ויודע מה, אני גם בטוח שלא הם, לא יודעים לאן זה יוביל. גם הנאצים נבחרו בבחירות דמוקרטיות, וגם הנאצים, אחרי שחוקקו את החוקים שלהם, המדינה לא השתנתה ביום אחד. את הסוף כולנו יודעים. שוב אני לא בא להשוות לגבי הנאציזם, אני רק נותן דוגמא למשהו שקרה בנסיבות דמוקרטיות והתגלגל למשהו שטני, בא להגיד, הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. לכן כל שינוי של שיטת המשטר - חייב להיות בהסכמה. אם אתה שואל אותי - למדינת ישראל כמדינה - יש עתיד אמיתי רק כאשר הליכוד, יש עתיד, כחול לבן, חרדים - יושבים יחד בממשלה. כל דבר אחר ייקח אותך למקום שצד אחד לא ירצה.
    4. המיסוי הוא לא שגוי, מאחר ואני אמרתי, שהמיסוי שמגיע לישראל מגיע דרך משכורות + העובדה שהחברה רשומה כחברה שהתאגדה בישראל. בשניה שהחברה לא רשומה ככזו אשר התאגדה בישראל, גם אם יש פה מרכז מחקר ופיתוח, אזי, זה לא רלוונטי, המיסוי היחידי שייכנס למדינת ישראל יהיה המיסוי החודשי בגין משכורות ובונוסים עבור אותם עובדים שנוכחים ונמצאים בישראל.
    5. ישראל בלי הייטק היא מדינת עולם 3 עם תנאים של מדינת עולם 3. בוא לא נייפה את המציאות. אין בישראל תעשייה, אין בישראל חקלאות מאסיבית, אין בישראל ייצוא של חומר פרט לים המלח, תמרים ופלפלים בערך (אני מגזים אבל הבנת את הכוונה שלי). מדינת ישראל היא מדינת ייבוא. ועוד בשוק לא משוכלל ולא תחרותי.
    6. לא מפריע לי כמה זרמים יש. מפריע לי שכופים את דרך החיים על כולם. בן אדם יהודי שרוצה להתחתן בחתונה רפורמית, עובדתית, לא מוכר על ידי מוסדות המדינה. בן אדם שרוצה לנסוע בתחב"צ בשבת, לא יכול לעשות זאת, אף על פי שב-2023 קיימות כלל הטכנולוגיות והאפשרויות למנוע חילול שבת - לדוגמא: גוי של שבת. לדוגמא קרנות מטרו ללא נהג (דוגמא אמיתית מהעולם - מילאנו קו סגול שמוליך לסן סירו, אין נהגים). את האיזון צריך למצוא - כי על אותה הסקאלה אני לא רוצה שמדינת ישראל תהיה בהכרח רק מדינת כל אזרחיה, וממש לא מפריע לי שיש דוכנים שמציעים לאנשים להניח תפילין, וממש לא מפריע לי שיש תשעה באב בדיוק כמו שלא מפריע לי שיש את יום הזיכרון ויום השואה. אבל אי אפשר שצד אחד יחליט על הצד האחר. בוא ניקח לדוגמא את הדבר שנקרא כדורגל - האם חילוני מכריח חרדי לשחק כדורגל בשבת? התשובה היא לא. זוהי בחירה. כיום, במדינת ישראל 2023, יש התנגשות. גם ההכלאה הזאת של לשים משחקים 15 דקות אחרי יציאת שבת היא ישראבלוף - הרי מה ההגעה היא לא חלק משבת? כשאתה משחק בכדור על הדשא בחימום זה לא נחשב "עבודה"? זה העבודה שלך. את הפיתרון הזה אפשר להנגיש בדמות העברת המשחקים לימי ראשון. אחלה פיתרון מצוין - אבל זה לבדו לא יכול להיות. לדוגמא, הוכחו על כבר איןספור מחקרים - שהפריון של העובד ב-5 ימים, יכול להיות זהה גם ב-4 ימים. אזי את יום ראשון אפשר לעשות כשבתון, ועל הדרך, להעביר לשם את הכדורגל, ויודע מה, אם רוצים לשמור את השבת כקדושה - אנשים יוכלו לעשות את הדברים שלהם בתחב"צ באותו יום ראשון עצמו. אגב בעיר חיפה חיים ערבים, חילונים, חרדים - יש שם תחבורה ציבורית בשבת - במה שונה העיר חיפה מהעיר תל אביב? או ירושלים? או פתח תקווה? ואל תגיד לי סטטוס קוו מ-1948, זה בולשיט.
     
  5. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מה זה אומר עולם אחר?
     
  6. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,805
    לייקים שהתקבלו:
    2,536
    יש הרבה יותר ערבים באיזור הצפון והדרום ( מורידים את הממוצע דרסטית, גם אם נבחנים בשפה הערבית). לא נראה לי הם מתמודדים ל8200.
     
  7. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    9,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,555
    מין:
    זכר
    אחי הקטן לומד סייבר מכיתה ח'. היו לו 12 מגמות טכנולוגיות לבחור מהן.

    בתקופה שלי היו צריכים לבחור בין מוסיקה, קולנוע ואומנות:sm_BangHead:
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,871
    לייקים שהתקבלו:
    14,644
    מין:
    זכר
    אתה עוד בתקופה טובה, בתקופה של הוריך היה צריך לבחור בין פחחות, פחחות ופחחות
     
    italiano אוהב/ת את זה.
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    על בסיס מה אתה מבסס את זה ששני ילדים, עם אותם תנאים בדיוק, באופן סיסטמתי, יועדפו מגוריו ברמת השרון על זה של באר שבע, יש לך מחקר אמפירי שבדק נניח 1,000 ילדים עם בדיוק אותם נתונים והכריע לגבי הדבר הזה? לי אין.
    גיוון אתה יכול ליצור בהרבה מאוד דרכים, גם בדרך, חוקתית. אגב בג"צ פסל בעילת הסבירות, אנטישמיות דוחה של חרדים בבתי ספר בעמנואל, שסרבו לקבל תלמידות ספרדיות אליהן.

    אתה מדבר על היחס של ממשלת הליכוד מול זו של העבודה - אני אגיד לך ככה:
    יכול מאוד להיות שעד 1977 - ושוב לא נולדתי אז, ואני לא יודע להגיד לך בוודאות אלא רק על עדויות שמועה - שמה שאתה אומר נכון 100%
    אבל מ-1977, עברו כבר מספיק שנים שבהם אתה יכול לבוא ולהגיד באופן אובייקטיבי לגמרי, לגבי האופן שבו הליכוד, עזר/לא עזר/שינה את החיים בפריפרייה. בסופו של דבר, כשאני לוקח את שלטון הליכוד, ובמיוחד את 20 השנים האחרונות, אני יכול למנות הרבה יותר דברים שלא נעשו מאשר דברים שנעשו - והיו להם את כל הסיבות לעשות. והפערים הם ממש לא כאלה של דבר אחד או שניים לצד כזה או אחר, אלא באופן מובהק.
     
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,693
    לייקים שהתקבלו:
    3,346
    מקבל. מזל שהם מפרסמים נתונים גם רק על נבחנים בשפה העברית.

    תל אביב 600.
    שרון 590.
    צפון 560.
    דרום 550.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    1. אני לא יודע מהם התנאים לגיוס עבור 8200. סביר שגם אתה לא, וזה בסדר ששנינו לא נדע כי יחידות סודיות, מן הראוי שיישמר הסודיות.
    2. אם עבור חלק מיחידות 8200, יש חובה, של כתיבה, קריאה ודיבור ערבית בציון נניח של 90 בבגרות 5 יחידות בערבית - אז מן הסתם אם בתי ספר בערים מסוימות לא מלמדות את זה - אז הילדים לא יכולים להתקבל ל-8200. לממשלה אגב - יש את האפשרות לדעת מה הקריטריונים. אם עבור חלק מיחידות 8200, יש חובה של מתמטיקה ברמת 5 יחידות עם ציון של 95 - אז אם מן הסתם יש לך 92, אתה לא יכול להתקבל ל-8200. בסופו של דבר אלו דברים שהם מדידים. הרי אם יש ילד שהוא שיא המחונן אבל קוראים לו בוזגלו והוא עילוי והוא מבאר שבע, הן בערבית והן במתמטיקה - אתה יכול להיות סמוך ובטוח שב-100% הוא יהיה בשנת 2023 ב-8200. בסופו של דבר, כל היחידות המיוחדות, וסתם נגעתי ב-8200, מטרתם לא להביא את כלל אנשי הפריפרייה - מטרתם להביא את האנשים הטובים ביותר על בסיס הקריטריונים שנקבעו, וזה ממש לא רלוונטי אם הם גרים ברמת השרון, באר שבע, או אילת. אם מרבית האנשים שמתגייסים מגיעים מהמרכז - אז כנראה שבמרכז הם מקבלים הרבה יותר כלים מאשר בערי הדרום והצפון. שוב - לממשלה יש את כל התוצאות, כל המחקרים, כל הידע - היא יכולה לעשות פעולות אקטיביות כדי לתקן את זה באופן שיטיב עם ילדים מאותם ערים.
     
  12. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מבחן פסיכומטרי הוא בסך הכל מבחן סינון לקבלה לאוניברסיטה
    אין לו שום, אבל שום, יכולת ניבוי על הצלחתך עם סיום קבלת התואר, בין אם תעשה אותו באוניברסיטת תל אביב, רייכמן, אריאל או המכללה למנהל, רופין לצורך העניין.
    בכלל - לימודים - במדינת ישראל - תארים אקדמאיים - הם גם נלמדים במרביתם בצורה לא פרקטית ולא רלוונטית ולא משרתת, וגם הם בסך הכל מהווים שער כניסה - זהו. יש לי חברים שלמדו במכללות, לעומת חברים באוניברסיטה, והם עולים עליהם אלפי מונים בהצלחה שלהם.
     
    italiano אוהב/ת את זה.
  13. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    9,272
    לייקים שהתקבלו:
    4,555
    מין:
    זכר
    @עומר

    אם היית יודע כמה בינוניים משרתים ב8200...
    אם צה"ל באמת היה בוחר את הטובים ביותר ע"פ מדדים מסוימים הייתי שותק. זה לא המצב.
    הרבה קומבינות וחבר מביא חבר ביחידות המודיעין.

    לגבי הממשלה אתה צודק. מצפה כאן לשינוי משמעותי מצידם, גם אם זה יגיע בגלל הבעיות שצפו עכשיו בעניין הסרבנות/סחטנות/איך שתבחר לקרוא לזה.
     
  14. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,805
    לייקים שהתקבלו:
    2,536
    גוש דן 591
    דרום 564

    יש גם הרבה עולים חדשים, יש בחינות רק בשפות הרוסית, צרפתית ואנגלית.
    יש גם המון עולים יחסית חדשים שלא עומדים בסטנדרט להבחן בשפה שלהם, מה שמוסיף לקושי.

    בכל מקרה אם תנרמל את כל הרעשים, הפער ימשיך להצטמצם, מה שלא יסביר באופן הגיוני את ההבדל באחוזי הגיוס בקרב האיזורים.
     
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    1. אני לא אמרתי שכלכלת ישראל עומדת על עילת הסבירות. אתה מוזמן לחפש ולהדגיש לי איפה זה נאמר
    2. צמצום עילת הסבירות מחזקת את היציבות הכלכלית? באיזה אופן? אשמח שתסביר את העמדה הזאת
    3. כאשר הכל שפיט אז גם חברות קטנות יכולות להגיש כל מיני ערעורים בדיוק כמו חברות גדולות, המטבע עובד לשני הצדדים
    4. אני לא יוצא מנקודת הנחה שאנחנו בדרך למדינת דת של איראן - אני מסתכל על מגמות דמוגרפיות, ברורות, לא ניתנות לעירעור, בידיעה שבעוד 20 שנה - ואילך - בהחלט יהיה אפשר להיות פה התחלה של איראן. ולא לי, ולא לך ולו לאף חילוני/מסורתי יהיה SAY בעניין הזה.
    5. רובו של העם הם אנשים מתקדמים, משכילים, מערבים וליברלים? שוב אשמח לדעת על פי מה הגעת לטענה הזאת.
    6. מצביעי שס יעשו מה שהרב שלהם יגיד. כנ"ל יהדות התורה.
    7. אני לא חושב שמחר ישראל תהיה מדינה פונדמנטליסטית דתית. זה לא מפחיד אותי לרגע.