המפעלים האירופיים - 23/24 : ת"א ביוון, חיפה מול פיורנטינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏24/5/23.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    סיכום שלי למשחק אתמול:

    1. מכבי חיפה שיחקה טוב באופן יחסי אתמול. מה היה טוב בעיניי? ההגנה. אני לרגע מנתק את היכולת של סלובאן, אני אתרכז רק במכבי חיפה בסעיף הזה. אני חושב שגם המגנים, השוער, הבלמים בדגש על איתמר ניצן + סק היו מצוינים אתמול. סק כמובן מעל כולם, ונראה שאם הוא מוחלף בשחקן אחר, היכולת הכללית של ההגנה יורדת פלאים. אומרים שבדרך כלל שוער משרה ביטחון על ההגנה, במקרה הזה, זה נראה שמי שמשרה את הביטחון על ההגנה הוא סק. ההתקפה של חיפה היתה גם מצוינת, הגיעה למצבים שלה, בניגוד לשנה שעברה, מילאן בוריאן, היה מצוין, לא אשם באף אחד מהשערים שחטף ואם לא הוא, סלובאן מקבלת 5. דווקא המרכז שדה של מכבי חיפה, היה נראה טוב, אבל בפועל, הוא ממש לא, והסיבה שהוא היה נראה טוב, היא החוסר יכולת במרכז השדה של סלובאן, שהוא פשוט היה חסר תכלית. אני חושב ש-20 הדקות הראשונות היו סיכום מצוין של המשחק, חיפה עשתה פרס, הגיעה ל-3 מצבים די בקלות, וכבשה ב-2 מהם. אם היא היתה עושה פרס של עוד 15 דקות, בקצב גבוה, זה גם 3 או 4 לפני המחצית, כי לסלובאן פשוט אין מרכז שדה, ואין לה מרכז הגנה.

    2. אני לא יכול להגיד שדגו הוא מנהל משחק מצוין, עם כל הכבוד, למרות השחקנים שעזבו, זו עדיין קבוצה של ברק בכר. אז נכון הוא משתף את חלאיילי ושיבלי, וזה אחלה, אבל עם כל הכבוד, הקבוצה עדיין בנויה על שרי, סבע, עלי מוחמד, סק, גולדברג, קורנו, סנודגרן, פיירו - אלו 8 שחקנים של ברק בכר מהשנה שעברה. מכבי חיפה, כמו שחשבתי, כרגע, חיה עדיין תחת הצל והדרך של ברק בכר, או אולי תחת האדים של ברק בכר, זה גם הגיוני. ורואים גם שזה מספיק לה מול הקבוצות עד עכשיו. אני לא חושב, ואני מאמין שמרבית האנשים יסכימו איתי, שמכבי חיפה התמודדה עם קבוצות בסדר גודל שלה או טובות ממנה בשביל שנבין מהם האיכויות או יכולות האימון של דגו. מן הסתם הקריירה שלו התמקדה בקבוצות קטנות, חסרות תקציב ויכולת עד עתה והוא לא עמד שם בציפיות הכלליות, וזה שונה לאין שיעור מהחומר והתקציב והמעטפת שיש לו עכשיו. בסופו של דבר, התקרה שלו היא מקום 3 במקרה הגרוע, ואליפות במקרה הטוב. אני חושב שיהיה לו קשה לצאת רע מהסיטואציה, במיוחד כשהוא מגיע אחרי ברק בכר, ולא אחרי רוני לוי או מרקו בלבול, מצד שני כל הצלחה קטנה, זה V מבחינתו, גם להגיע לשלב הפלייאוף, שלא לדבר על ליגת האלופות. אם יש משהו אחד שמשמח אותי, שלא משנה איך תיגמר הקדנציה של דגו במכבי חיפה - נכנס עוד מאמן מבחוץ למעגל הכיסאות המוזיקלים של הפחים שמאמנים פה, ועל פניו, נראה, שכאשר יש מסביב כלים תקציביים, מקצועיים, ושפויים שנותנים להתנהל, יש לו IQ של מאמן, הרבה מעל הממוצע של מאמני ליגת העל.

    3. סלובאן בראטיסלבה, זו לא קבוצה לסיבוב 3 במוקדמות ליגת האלופות, אני מתנצל. מודה שחשבתי שהיא טובה משריף, אולי זה היה בגלל היריבות החלשות שהיא שיחקה מולן, אם זו אלופת לוקסמבורג, ואלופת בוסניה, יחד עם העובדה ששריף לא שיחקה כדורגל, וכל מה שעשתה היה להיות מכבי פתח תקווה על סטרואידים, אבל אחרי אתמול, כשאני יכול לבחון את שתי הקבוצות ששיחקו מול חיפה, אני יכול להגיד בפה מלא, ששריף טובה, מסלובאן. קודם כל מבחינה הגנתית, סלובאן לא יודעת להעמיד הגנה קשוחה. הרכות בגול הראשון, הרכות בפנדל שבוטל, העובדה שסבע נשאר לבד בגול, ההפקרות בהגנה במצבים של פיירו ודין דוד, והחופשיות שחלאיילי קיבל להיכנס ולעשות סוביבון משחקן בהגנה, זה לא משהו שקבוצה שרוצה ליגת האלופות יכולה לאפשר, ובטח שלא בבית שלה. היה מדהים לראות את העובדה שכל פעם שסלובאן מגיעה ל-25 מטר מהשער של חיפה, היא פשוט לא יודעת מה לעשות עם הכדור. החלוצים שלה לא היו בכיוון. רק כשהם הכניסו את מרקו טוליץ' רבע שעה לסיום היה סוג של בלאגן במשחק. בסופו של דבר ב-90 דקות, אפשר להגיד שסלובאן הגיעה ל-2 מצבים: אחת מחצית ראשונה שאיתמר ניצן הדף, והשניה במשקוף דקה 82 מבעיטה מ-25 מטר. בבית שלה.

    4. מה היה קטע בדשא שהשחקנים, בעיקר של סלובאן לא הפסיקו להחליק? אולי זה היה הנעליים? בחייאת זה מביך.

    5. לדעתי היה פנדל על פיירו, זה היה גבולי, שזה כתף כמו שזה היה יד, ולכן לא היה שיקול לבטל, היו צריכים לתת את זה להתקפה.

    6. צריך לקרות משהו קולוסאלי ברמת אקטובה, כדי שמכבי חיפה לא תעלה שלב.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,119
    לייקים שהתקבלו:
    26,241
    מין:
    זכר


    Sent from my SM-S906E using Tapatalk
     
    oranfu ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  3. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,202
    לייקים שהתקבלו:
    6,055
    עם כל הכבוד לדיעה הכללית שהקבוצה פחות טובה מלפני שנה ניצחנו אתמול בחוץ בסלובקיה. אני לא מתווכח עם המציאות, לא חושב שסלובן קבוצה אדירה, אבל אנא בוא לא נגזים. לא ניצחנו אתמול בקושי את אלופת סן מרינו...

    מכבי ת"א הגיעה אתמול לקפריסין עם תנופה גדולה, והנה כמעט הפסידה שם אילולא עוד עצירת פנדל של פרץ. בוא לא נגזים עם הכוס הריקה ואולי נסתכל גם קצת על החלק שהוא מלא. ללא ספק שיש עוד הרבה מה להשתפר, אני חושש כמוכם מה יכול לקרות, אבל כן הגענו למצב שנקיים מינימום שש משחקים בשלב הבתים של תחרות כלשהי באירופה עד דצמבר.

    ועם כבר להביע דיעה שלילית, אני מקווה שבישראל יפסיקו בקרוב עם הגבלת זרים כי הרעיון אולי נחמד, אבל אין בארץ הקודש כשרונות כמו שיש בברזיל...העובדה שסבע הוא עכשיו המרוויח הגדול מכל המצב היא בעיה. לאבד את אצילי, נטע לביא ואבו פאני תוך חצי שנה זה דבר לא קל בסיטואציה של הגבלת זרים. אגב, לדעתי זו היתה גם הסיבה למה מכבי ת"א איבדה מכוחה בשנים האחרונות. השלד הישראלי הטוב שלה התפרק והיא לא הצליחה בשוק המקומי למצוא מחליפים ראויים. אני באמת חושב שהגיע הזמן שראשי ההתאחדות צריכים לחשוב על שינוי בגישה. רוצים הצלחה באירופה? אז צריך להפסיק עם הגבלת הזרים.
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  4. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    סלובן דווקא לא כל כך רעה ממה שראיתי
    Sent from my SM-S918B using Tapatalk
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    35,770
    לייקים שהתקבלו:
    19,424
    אני רוצה להבהיר משהו שאולי לא ברור מהדברים שכתבתי.
    אני לא בא בטענות ולא ביקורת לקבוצה, אני מרוצה מאוד שניצחנו אתמול.
    סה"כ בהתחשב בהכנה המאוד לא אופטימלית לעונה, בעזיבות של שחקני מפתח שלא הוחלפו, בהיעדרות של שרי אתמול (למשל) - התוצאות מצוינות וגם היכולת בסדר גמור.
    כן יש דברים שבעיניי מאוד טעוני שיפור, ואני מקווה שיטפלו בהם, אבל סה"כ בסדר.

    אני רוצה לראות הנעת כדור טובה יותר אבל סה"כ זה בסדר.
    אני כן רואה (לא אתמול) נסיונות לצירופי מסירות בהתקפה ורעיונות מעניינים.
    אני כן רואה מאמן אמיץ שמשחק כדורגל התקפי ומשחק עם צעירים.
    אני גם חושב שבהתחשב בזה ששחקני מפתח עדיין לא נראים טוב (כן, אני מדבר על סבע שהיה אתמול חלש מאוד מאוד לדעתי) יש עוד יותר מקום לתקווה לשיפור משמעותי בהמשך.
    יותר דקות לשיבלי על חשבון דוד\רפאלוב או דברים כאלה זה נקודתי מדי ומוקדם מדי מבחינתי בשביל לתת לזה יותר מדי משקל.
     
    Sturridge אוהב/ת את זה.
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    מכבי הגיעה לקפריסין וכמעט הפסידה זה נכון, במשחק שהיא שלטה בו ללא עוררין ב-75 מתוך 90 הדקות, אבל אם ערן זהבי מפוקס, המשחק הזה מסתיים ב-0:5.

    אני לא חושב שהצלחה באירופה הינה תולדה של ביטול מגבלת הזרים.
    פרט להבלחה חד פעמית של 100 שנה - עבור אפואל ניקוסיה שעשתה רבע גמר ליגת האלופות, לפני 11 שנה, אילו הישגים היו לכדורגל הקפריסאי? זה שאאק לרנקה הגיעה בשנה שעברה לשמינית גמר הקונפרנס ליג - זה בעיקר אלמנט מזל, על הבית המביך שהיא קיבלה, לא עדות ליכולת משמעותית כתוצאה מזה שיש לה 18 זרים.

    כל הישגי הכדורגל הישראלי הגיעו עם מגבלת זרים לאורך ההיסטוריה. בשריף טיראספול אין הגבלת זרים, ב-20 השנים האחרונות, הם עשו סנסציה לפני שנתיים עם הגעה לליגת האלופות ותוצאה היסטורית בברנאביאו. מתי לפני כן ומתי אחרי כן הם הגיעו לשלב הבתים? או עשו שמינית גמר אירופה ליג? הם לא עשו.

    יש בישראל כשרונות טובים מאוד - הבעיה היא שלא נותנים להם לשחק. עדיף להביא 19 זרים שמרביתם יקבלו פה 5,000 דולר לחודש? זה יהפוך את הכדורגל הישראלי ליותר טוב? אם ימלאו אותו בקונגולזים? השחקנים ממדגסקר? מז'יבוטי? אני מבטיח לך שלא רק שזה לא יעשה את העבודה - זה ירחיק את האוהדים מהענף.

    העובדה שאין הישגים כבירים לא מתחילה ונגמרת בזרים, ל-90% מהמדינות אין הישגים כבירים, ואם יש מדינה שעושה הישג כביר, הוא מקרי, ולא חוזר על עצמו.

    אנחנו לא אנגליה. לא היינו אנגליה. לא נהיה אנגליה. לעולם. ממיליון סיבות.
     
    EuropeGuy ו-G.B7 אוהבים את זה.
  7. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    יותר חלשים משריף. בפער. לא יודעים להעמיד הגנה, אתמול לפחות.

    אם אכן תתרחש העפלת BACK TO BACK עבור מכבי חיפה הנוכחית, בסגל הזה, וגם עם עוד קשר אחורי נוסף, לא מופרך להניח ולחשוב - שהקמפיין הרביעי שלה יהיה יותר דומה לקמפיין השני שלה/קמפיין האחרון של מכבי תא באלופות מאשר לקמפיין של 2023 או 2003, גם אם תקבל בית יותר חלש ממה שקיבלה.
     
  8. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,607
    לייקים שהתקבלו:
    981
    אם הייתי יכול לייעץ לפודוגורנו או לסוכן שלו משהו שיכול לשנות את מסלול הקריירה שלו, זה שהוא יעשה הכל כדי ללמוד להיות קשר אחורי או בלם. הוא עדיין צעיר יחסית אז עוד לא מאוחר. כשחקן התקפה, אני לא רואה שום פוטנציאל מיוחד אצלו. שחקן גבוה וגמלוני כמוהו שמבודד באחד על אחד על שטח קטן זו מתנה לכל מגן. לעומת זאת, בלם טכני עם מהירות טובה בגובה 1.95, אנחנו מדברים פה על רמה אחרת לגמרי של פוטנציאל. השאלה היא האם הוא יהיה מוכן, מנטלית, לוותר על תפקיד התקפי ולעבור לתפקיד פחות 'סקסי' לטובת הקריירה שלו.

    בכלל, אחת המסקנות שיש לי לגבי כדורגלנים ומאמנים ישראלים זה שבחירת התפקידים שלהם מגילאים צעירים, מאוד לוקה בחסר. יש המון שחקנים טכניים, שיכלו להתפתח כקשרי 50-50 טובים מאוד אבל מגיל ילדות פיתחו אותם להיות שחקני התקפה חלשים. הגיע הזמן שמאמני ילדים יפסיקו כבר עם הנטיה המעצבנת הזו לקחת כל שחקן עם קצת טכניקה ולהפוך אותו ישר לשחקן התקפה. יש מספיק עמדות אחרות שגם בהן טכניקה נחוצה. משחקי הנבחרות שלנו שבהן שחקני מרכז השדה לא היו מסוגלים לתת פס אחד קדימה לרפואה או להשתחרר מלחץ גם אם חייהם תלויים בזה, מבליטים מאוד את הצורך בשינוי התפיסה הזה.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,202
    לייקים שהתקבלו:
    6,055
    @עומר
    לדעתי לא הכל שחור או לבן אלא אפור. אני לא בעד לתת ל-11 זרים לשחק, אבל לדעתי לתת כל כך הרבה משכורת לסבע זה גם לא נכון כי הדבר לא יעזור.

    בוא אחזיר לך את הכדור...אתה מדבר על השחקן הישראלי הצעיר, אבל מה שקרה בקיץ הנוכחי גם לא מאפיין אותנו נכון? אני בהחלט בעד לתת לכשרונות צעירים יותר דקות, אבל בוא לא נגזים עם איכות הנבחרות הצעירות.

    לא יודע, אני בעד שינוי חוק הגבלת הזרים, אתה כנראה לא. אני מעריך שלשנינו יש טיעונים טובים...
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
  10. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    העיקרון שיש הגבלת הזרים אבל לרוב בפועל נותנים הרכב לאותם שחקנים ישראלים לפי הותק שלהם ולא לפי היכולת שלהם. אם אנחנו בעד לתת הזדמנות לישראלים אז תנו לצעירים לשחק לפנינו, איפה שיבלי שבקושי נספר, דור תורגמן. השחקנים הישראלים הותיקים רובם גמורים וממשיכים לקבל הרכב , אם כך איפה באנו לקראת השחקן הישראלי כאן.
    בגלל זה מעריך את דגו שנותן הזדמנויות לחאליילי, אבל כל עוד הוא לא סופר את שראנוב קשה לי להחזיק ממנו

    Sent from my SM-S918B using Tapatalk
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  11. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,607
    לייקים שהתקבלו:
    981
    בהצלחה להפועל ב"ש היום. צריכים להמשיך את המומנטום החיובי במאבק על מקום 15 בדירוג המדיני.

    בהצלחה גם להארטס הסקוטית וארוקה הפורטוגלית מול הנורווגיות.

    כרגע אנחנו 0.25 נק' מנורווגיה שבמקום ה15, ו0.5 נק' מאוקראינה שבמקום ה-14.
     
    Roy t ו-גלץ אוהבים את זה.
  12. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,819
    לייקים שהתקבלו:
    14,637
    מין:
    זכר
    לא ראיתי את המשחק אתמול אבל עכשיו אני רואה את הגולים. צ׳יפ אדיר של סבע.
     
  13. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    אומוניה שרק זכתה בגביע בקפריסין מובילה על קבוצת צמרת בדנמרק בזמן שביתר חוטפת 4 בבית ובאר שבע מתקשה נגד מקום 4 בבולגריה. צריך להודות באמת גם אם המאזן של הישראליות והקפרסיאיות מאוזן, הן מצליחות באירופה יותר והרבה יותר סיכוי שתיראה קבוצה קפריסאית עושה מסע באירופה מאשר קבןצה מישראל.
    5:0 או לא, בלי דניאל פרץ מפסידים שם ביכולת חלשה מאוד של הקפריסאים (מנחש שזה לא שיקף את הרמה שלהם ובגלל זה יצאנו פראיירים) וטובה מאוד של מכבי


    Sent from my SM-S918B using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/8/23
  14. גלץ Member

    הצטרף ב:
    ‏8/7/17
    הודעות:
    5,312
    לייקים שהתקבלו:
    1,074
    מין:
    זכר
    הרבה זמן תהיתי מה צריך לעשות כדי להצליח לישון כמו שצריך בלילה. זה פשוט לראות משחק של באר שבע העונה

    Sent from my SM-S918B using Tapatalk
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  15. ייא Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/10
    הודעות:
    4,689
    לייקים שהתקבלו:
    814
    מין:
    זכר
    איפה החברה שאמרו לי שזה לא 70-30 לסופיה? גם אם בש תגנוב פה בטעות ניצ , היא הולכת הביתה- תפסיד שם. קבוצה חלשה להחריד. בדש לא שייך לענף,אבו עביד גם נראה כמו ביטון אמש. המק ה3 בליגה לא מובטח כלל. ביכולת הזאת,ברדה לא פה בינואר.

    Sent from my M2101K7BG using Tapatalk
     
    גלץ אוהב/ת את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.