רקע עובדתי: בגלל הקורונה התפילות של ראש יהודי יצאו מבית הכנסת לכיכר דיזנגוף. התפילות צברו פופולריות אדירה בתל-אביב, ולכן גם אחרי הקורונה נשארו בכיכר. חוק עירוני של עיריית תל אביב אוסר על 'הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים'. הפעם, בעקבות המחאה הכללית ולמרות שבעבר (כולל למוסלמים) זה לא נאכף, העירייה בחרה לאכוף. בית המשפט (בצדק) לא התערב. התפילה שראש יהודי ארגנו היתה כשרה מבחינת החוק. השוטרים באזור הבהירו למפגינים - דגלים תלויים לא עוברים על החוק. המפגינים פגעו בתפילה (תלישת הדגלים, קיפול כיסאות וכו') באופן אלים. בודדים אפילו נעצרו על ידי המשטרה. המשך המחאה היתה לא-אלימה-פיזית, אבל כן בריונות שכל מטרתה למנוע את קיום התפילה, מה שהצליח. חלק מהמפגינים הבריונים המשיך להפריע גם לתפילה שנערכה בתוך בית הכנסת. היו הפרעות לתפילות בכל רחבי תל אביב. אפילו מקומות בלי הפרדה. חבר שעלה מאנגליה, איש שמאל שלא מאוד מחובר לישראליות, אשכרה נבהל כשמפגינים צעקו עליו ברחוב. האירוע הזה הוא עוד אירוע משמעותי בהתנתקות של המחאה ממרכז הציבור הישראלי. ממחאה של 60% מהעם נגד תוכנית יהירה של יריב לוין - זה יחזור למחאה של 10% בתקופת בלפור. כדורגל תעשה במקום סגור קטן. לא במרחב ציבורי. מוזיקה תעשה במקום סגור קטן. לא במרחב ציבורי. מצעד גאווה תעשה במקום סגור קטן. לא במרחב ציבורי. @DRORIKO מסכים, תגובה עלובה ומאכזבת מאוד של גנץ. יכל לצאת גדול ובחר לצאת פצפון.
@yonmu אתה צודק בכל מה שכתבת אבל שלא יהיו לך ספיקות, אם הממשלה תחזור לדהור עם הרפורמה ההמונים יחזרו לרחובות. כרגע אנחנו ב"טיים אאוט" בגלל פגרת הכנסת.
בסוף זה יתנקז ל2-3 אחוזים שיצטרכו לחשוב מה לעשות איתם. הסכנה שהם עלולים לגרום באמת יכולה לפגוע בבטחון המדינה, יש מצב גדול שחלקם גם יהפכו לסוכנים עוינים.
מת על המספרים המומצאים הפגנה של 60% מהעם, בוא נגיד ש-50% מתומכי הממשלה לא היו שם ונוסיף את הערבים אז כבר זאת הפגנה שמקסימום מייצגת 40% מהעם אבל בואו נמשיך לחיות בהזיות וסיפורי לילה. --- בקיצור שוב גוש הקשישים שכבר לא רלוונטיים לכלום ומחפשים קצת עניין בחיים.
כדורגל זה בידור. דת זה דבר נלעג וחשוך. יותר גרוע מזה בארץ יש תופעה של התחזות והמצאת דת. גם לצום ביום כיפור ולנסוע בשבת זו התחזות והמצאת היהדות. Sent from my SM-S906E using Tapatalk
אחרי מחשבה נוספת ובזכות פרטים נוספים שלא ידעתי (למשל שהתפילות בחוץ בכיפור בת"א לא חדשות ואפילו לא הייתה באמת הפרדה), אני מכה על חטא וחוזר בי. יש רק צד אחד שיוצא רע בסיפור, וזה אלו שהפריעו והתנהגו בבריונות כלפי המתפללים. אין למה שהיה שם שום הצדקה מוסרית או תירוץ נטו שנאה מזוקקת וכל ניסיון להגן על המתפרעים זה גול עצמי למחנה ה"ליברלי".
אני בעד מצעדי גאווה בערים ערביות. או לחילופין להפריע בביריונות לתפילה מוסלמית אם זה בתל אביב ואם זה במקום אחר.
עזוב רגע השוואות. אם אתה היית עובר שם, זה היה עד כדי כך מפריע לך שהיית מנסה להרוס את התפילה? עזוב רגע פוליטיקה, כבן אדם. למה לפגוע ככה באנשים? למה לפני שנה ושנתיים זה עבר חלק ופתאום יש כזאת התפרצות? זה לא שעושים כל יום תפילות בכיכר דיזינגוף. אז יש יום בשנה שמאפשרים לאנשים לא דתיים לחוות את היום בדרך המסורתית. לא מעוניין? תמשיך ללכת, תוך כמה שניות אתה לא שם. האמוציות האלה זה אחד הדברים הגרועים שעשתה המחאה. להשניא את היהדות על ידי חלק מהעם כי קושרים אותה עם פוליטיקאים כאלה ואחרים. קצת פרופורציות. Sent from my SM-G996B using Tapatalk
זה לא מפריע לי. שום דבר שאדם עושה אינו מפריע לי אם הוא לא פוגע בי ישירות (מואזין, למשל). עם זאת, אני מבין אנשים שמרגישים - משני הצדדים - שדרך החיים שלהם נדחקת ושבאים לתקוע להם אצבע בעין (וזה מה שהיה, בואו). מצעד גאווה בבית שמש, תפילה בהפרדה בלב תל אביב - Every action has a reac.