אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. LFC-Gerrard1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/6/10
    הודעות:
    1,156
    לייקים שהתקבלו:
    1,609
    אני מסכים שהסיפור כאן הוא לא שאיראן חיכתה להיות גרעינית. בעיניי הגורם היחיד שמנע ובינתיים עדיין מונע מחיזבאללה להכנס למלחמה זה הלחץ של האמריקאים על לבנון ואיראן. אבל לגבי הפצצה הגרעינית, הם יכולים להשתמש בפצצות גרעיניות קטנות (פצצה גרעינית טקטית) שלא יחריבו את כל האזור.

    יודע שלא אתה טוען את זה, אבל מי חושב שיש לנו את הצבא הכי חזק בעולם? אני יכול לחשוב בשנייה על לפחות חמישה צבאות שאין לנו שום סיכוי מולם בעימות ישיר עד הסוף המר.
    1. ארה"ב
    2. סין
    3. רוסיה
    4. בריטניה
    5. הודו

    אפשר בקלות למצוא עוד...
     
  2. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,440
    חיזבאללה יתקפו כשאיראן תגיד להם. אני שומע את זה הרבה, וזה כנראה נכון. אבל צריך להגיד את האמת. כבר מעל שבוע שישראל נלחמת מול חיזבאללה אבל אף אחד לא הצהיר על מלחמה. הכוח החזק של חיזבאללה הוא הרקטות ארוכות הטווח. אני לא חושב שהם מסוגלים לבצע חדירה או לתקוף אותנו רגלית. כבר מעל 10 חוליות מחבלים ניסו לפלוש לשטח שלנו וחטפו מהקו שהתותחנים פרשו שם. הם בעיקר יכולים לגרום לנו לבלות שעות ארוכות בממ"דים. סוריה או לבנון אלה שטחים מתים שאין שם כלום חוץ מארגוני טרור ששולטים בכל. לבנון לא קיימת ממשלתית וכלכלית (במיוחד אחרי הפיצוץ שהיה שם לפני שנתיים), בסוריה אסד יעשה הכל כדי ששבוע אחד לא יפוצצו לו מפעל אנרגיה או שדה תעופה. במקומות כאלה הצבא של איראן שולט. אבל כל עוד זה ירי רקטות, אנחנו יכולים להסתדר. יש את כיפת ברזל, קלע דוד, פטריוט ומגן אור (אם אני לא טועה בשם של המשגר לייזר).

    לגבי דירוג חוזק הצבאות, אני חושב שהנאמר על צבא ישראל הוא ביחס לגודלו. כצבא שמגן על 7~ מליון תושבים, הוא חזק מאוד (רק לראות אנשים כמו ישראל זיו או נועם תיבון זה מעורר השראה). חוץ מזה, שצבא זה לא רק חייל שמחזיק נשק. זה מודיעין, אסטרטגיה מבצעית, חיל אוויר וים, מסתערבים, ריגול, מוסד וכו'. יכול מאוד להיות שמאז לבנון השנייה הצבא שלנו הוריד מכח ההרתעה שלו.

    ולגבי מה שעיכב, אם בכלל, את הכניסה של חיזבאללה, אי אפשר להגיד בפה מלא שזה הפחד מארה"ב. נכון שביידן הגיב מהר, אבל גם לו לקח בערך 3-4 ימים עד שהכריז שהוא שולח לנו משחטות ומציג את נאום ה Dont שלו. חיזבאללה יכל להתארגן ולצאת בירי רקטות וחדירות ספוטניות באותו יום שבת לקראת אחה"צ והיה תופס אותנו עם המכנסיים למטה. אם חיזבאללה יכנס באופן רשמי, אז מבחינה צבאית אני לא חושב שיש לנו הרבה מה לדאוג, אבל מבחינת אסטרטגיה צריך להבין למה היא "פתאום נכנסת למערכה", כי כנראה שיש משהו אחר שמתוכן.
     
  3. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,974
    לייקים שהתקבלו:
    3,371
    מרגיש שחשוב לי להגיב פה לכמה דברים:

    1. פצצת אטום אחת בטח שלא מחריבה את ישראל.
    לצורך ההמחשה, הפצצות שהוטלו על יפן גרמו לנזק של הרס מוחלט ברדיוס של 1.6 ק״מ, ופגיעות משמעותיות ברדיוס של 12 ק״מ, על זה כמובן יש את נושא הנשורת באזור ועוד נזקים בעקבות מזג אוויר שישא אותו. העניין החשוב הוא, שגם אם נופלת פצצה בירושלים ובחיפה במקביל, בת״א יצטרכו לדאוג רק מהנשורת.
    2. לישראל, לפחות על פי פרסומים זרים יש פצצות מימן. למי שלא מבין מה ההבדל, אז הביקוע עצמו של מימן הוא הרסני יותר בהערכה של פי 1000 ממקבילו האטומי, מבלי להכנס לפיזיקה פה, הניסוי הראשון של טלר והאמריקאי הציג פצצה עם עוצמה שנמדדה כפי 700 מזו של הירושימה. מעריכים שלישראל יש מאות ראשי חץ גרעיניים ושחלקם מימניים. בנוסף לישראל יש מגוון כלים לירות את אותם ראשי חץ כולל מצוללות(לפי הפרסומים) מה שאומר שגם אם איכשהו היינו נפגעים עדיין יש יכולת תגובה. זו הרתעה קשה מאוד גם עבור איראן, גם אם היא גרעינית אתמול.
    3. אי אפשר להתעלם מפוליטיקת הגז העולמית, הצינור הרוסי לעומת הצינור הסעודי. בהחלט אפשר לתהות האם איראן כחלק ממאמציה להתחזק בציר הרוסי-סיני שיאפשר לה להגיע לגרעין ולצמיחה לא החליטה להזניק את החמאס למשימת התאבדות שיכולה לפגוע קשות בישראל, לחזק את איראן והבייבי שלה בלבנון ועל הדרך לגרום לסעודים לחזור מהסכם אברהם ולתת למערב מכה במלחמה. על הגז הרוסי.
    4. אין ספק שנוכחות האמריקאים גורמת לגורמים האיראנים לחשוב פעמיים, התגובה המהירה של ארה״ב חשובה מאוד לישראל, ככל שהחמאס נשאר לבד יותר זמן זה לחלוטין לטובתנו. כל עוד סעודיה לא מושכת לחלוטין את הסכמי אברהם - בכלל טוב.
    5. חמאס לא החליט שום דבר לבד. צאו מהסרט. הוא לא יצא להתקפה שתוכננה באיראן על דעת עצמו, ובטח שלא דפק את האיראנים, יכול מאוד להיות שתכננו משהו משותף גדול יותר והסכמי אברהם שעלו על הפרק גרמו להקדמת הלו״ז.
    6. חיזבאללה ארגון מסוכן הרבה יותר מחמאס, ולהגיד שזה מסתכם בטילים זו יהירות שלא מתאימה למצבנו, אם חיזבאללה היה פותח במתקפת פתע הזו, היינו כנראה ׳מתגעגעים׳ למספרים של היום. כרגע כשצה״ל על הרגליים האיום כמובן קטן משמעותית. בדיוק כמו שאם היינו על הרגליים ב6 לאוקטובר כנראה שה7.10 היה נגמר בארוע קטן בהרבה.

    אז למה איראן וחיזבאללה לא מצטרפות ? לא יודע. אולי ההרתעה האמריקאית, אולי כי מספיק להם להקריב את הסונים מהחמאס כדי לחסל את הסכמי אברהם, אולי הם עוד יכנסו וזה פשוט לא הזמן מבחינתם. לא יודע.. מה שבטוח זה שהחמאס זה חלק קטן בפאזל.
     
    golding, yonmu, LFC-Gerrard1 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  4. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,911
    לייקים שהתקבלו:
    1,293
  5. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,851
    לייקים שהתקבלו:
    6,440
    אתייחס לסעיף 6 כי זה מה שנוגע להודעה שלי.
    אני חושב שעצם קיומו של חיזבאללה בציר הצפוני, עם יותר שטח אש לא מאוכלס המפריד ביננו מאשר בעזה הופך את יכולת התקפת הפתע הרגלית שלו לפחות מסוכנת מחמאס מכיוון עזה.

    בנוסף, הם עצמם (תקשורת זרה) מעידים על כך שהם סופגים תיקולים קלים מהצד שלנו* בהרבה ממה שציפו.
    יש להם פחות דרכים להיכנס קרקעית, וגם הן על פני הקרקע (בניגוד לעזה, שכבר ראינו שיש להם דרכי מנהרות).


    * כמובן שהנתון הזה מגיע מהיערכות מוקדמת שלנו, ועדין.

    חיזבאללה ארגון חזק, פחות מחתרתי, מתוקצב, גודל ומאומן יותר מחמאס. אבל אני לא חושב שהוא מהווה איום גדול יותר מהם, בדיוק בגלל זה.
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    חיזבאללה מאד חזק בלבנון ועדיין לא כמו חמאס בעזה. בלבנון פלגים אחרים יכולים להעביר ביקורת על החיזבאללה בתקשורת, בעזה אנשים לא יעבירו ביקורת על החמאס גם בחלום שלהם בלילה. זה שלחיזבאללה יש צבא חזק בעשרות מונים על צבא לבנון זה לא רלבנטי כי הוא שומר את הצבא לישראל, או ליתר דיוק איראן שומרת את הצבא הזה לישראל. היא זאת שבנתה את הצבא הזה. נסראללה הוא בסך הכל פיון של איראן. נסראללה להערכתי לא רוצה מלחמה עם ישראל. אנחנו מדברים על בן אדם שאחרי לבנון השניה אמר שאם הוא היה יודע שאלה יהיו תוצאות המלחמה הוא לא היה פותח בה, ומה שהיה ב-2006 יהיה פרק של הטלטאביז לעומת מה שיקרה בלבנון אם חיזבאללה יפתח במלחמה, אז מה נסראללה פתאום פיתח נטיות אובדניות? כמו שאיראן גררה את נסראללה למלחמה בסוריה שלא היה לו שום עניין בה היא יכולה לגרור אותו למלחמה בישראל.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    אתה מכיר את זה בסרטים שיש איזה ארגון פשע מפחיד ויש איזה מישהו שעוזר לארגון הזה וברגע שהוא עשה את שלו ואין בו שום תועלת ראש הארגון מגיע ויורה בו? אז זה מה שאיראן עשתה לחמאס. חמאס עשה את שלו, רצח 1500 ישראלים, הכניס מדינה שלמה לפוסט טראומה, נתן עבודה, אבל לאירנים כבר אין שום צורך בו. אם הם היו רוצים להשתמש בו למלחמה רב חזיתי חיזבאללה היה נכנס ביחד עם חמאס ב-7.10. זה לא קרה ומכאן אני מסיק שזאת לא היתה התכנית של איראן. מה התכנית של איראן? אין לי מושג ואני לא יודע אם יש כזאת בכלל. יכול להיות שכח רדואן ינסה לפרוץ מחר בבוקר, יכול להיות שהוא ינסה לפרוץ עוד 10 שנים. אין לי מושג מה האירנים מנסים להשיג, למרות שאני לא פוסל את הספקולציות שלך. בכל מקרה צה"ל צריך לשמור על נוכחות גדולה בצפון עד הודעה חדשה, ובהודעה חדשה אני מתכון לחיסול החיזבאלה. כל עוד החיזבאללה חי וקיים אנחנו נצטרך לפחות 100 אלף חיילים שם בכל זמן נתון. לצערי זה די גזר דין מוות להתיישבות בגליל העליון(שבלי קשר לחיזבאללה הלכה ונכחדה, כל הצעירים שם גם ככה עוזבים לתל אביב).
     
  8. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,893
    לייקים שהתקבלו:
    2,546
    אני חושב שמה שאיראן ניסתה להשיג זה חלק ממשחק גדול יותר שכולל גם את רוסיה וארה"ב.
    הסכם של ישראל עם סעודיה היה חלק מזה, הוא היה פוגע כלכלית גם ברוסיה כי היה נותן לנפט הסעודי מסדרון לאירופה דרך ישראל.
     
  9. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,974
    לייקים שהתקבלו:
    3,371
    @Butragueño

    בצד המזרחי יש את הר דב, שטח שלעצמו לא מאפשר גישה באופנועים או טויוטות ובכל מקרה מהווה חציצה בין הגבול, אבל בחלק המרכזי והמערבי זה לא המצב.

    גם צריך לשים לב שהשיח פה הוא על ׳אם חיזבאללה היה פותח גם במתקפת פתע ב7.10׳

    כרגע שצהל והמדינה על הרגליים ומרבית ישובי הגדר הצפוניים בכלל פונו, התרחיש הזה כבר מן הסתם לא אפשרי.

    הסיכון בכניסה מאסיבית של חיזבאללה לעסק הוא איום טילים משמעותי יותר בהרבה מזה של חמאס והסתבכות של צהל בסיוט של השטח הלבנוני.
     
  10. LFC-Gerrard1 Member

    הצטרף ב:
    ‏25/6/10
    הודעות:
    1,156
    לייקים שהתקבלו:
    1,609
    1. מה זאת אומרת בת"א יצטרכו לדאוג "רק" מהנשורת? לא יהיה אפשר לגור שם. וזה ממש לא נכון להשוות את הפצצה הגרעינית המודרנית לזו של ארה"ב. בנגאסקי הפילו פצצה גרעינית בעוצה של 25 קילוטון (15 בהירושימה). לשם השוואה, טיל היריחו של ישראל הוא במינימום 800 קילוטון. אם איראן תפתח פצצה, היא תוכל בקלות לעשות אותה עוצמתית הרבה יותר ממה שארה"ב הטילה על יפן.
    2. צודק 100%. אבל הסיבה שפצצת מימן היא כל כך חזקה היא לא הביקוע, אלא ההיתוך (ההפך מביקוע, מה שקורה בתוך השמש.).
    הפיצוץ הראשוני אכן גורם לביקוע, מה שמוביל לעלייה אדירה בטמפרטורה, ואז מתרחש ההיתוך, ואז מתרחש הפיצוץ המרכזי שבו משתחררת כמות אדירה של אנרגיה. גם מוזר שהחליטו בישראל לקרוא לזה "פצצת מימן" זה סתם שם מבלבל. זו פצצה גרעינית לכל דבר ועניין. Thermonuclear device.

    עם כל השאר אני ממש מסכים. חושב שזה ניתוח טוב של המצב.
     
    Bianconeri אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    חוסל מפקד גדוד בית לאיה. זה האיש שאחראי על הטבח בנתיב העשרה.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.
  12. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,405
    לייקים שהתקבלו:
    7,625
    איזה כלום בפיתה זה גלעד ארדן. בול עץ עם אפס כישורים או שכל.
    רואה את הגולם הזה, רואה את אלי כהן, רואה את ציפי חוטובלי בבריטניה (אתם לא מבינים כמה מסתלבטים עליה בשם) - איך מישהו בכלל יכול להיות מופתע שדעת הקהל אף פעם לא איתנו? אלה ה"דיפלומטים" שלנו. הכל זה ג'ובים וככה בדיוק זה נראה.
     
    Sturridge, Esomech ו-LFC-Gerrard1 אוהבים את זה.
  13. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,974
    לייקים שהתקבלו:
    3,371
    @LFC-Gerrard1 - הלכתי קצת לקרוא בעקבות השיחה, דיון שמקווה כמובן שישאר בגבולות הפורום בלבד, אך ההערכה העדכנית היא שהפצצה הכי גדולה ומסוכנת שאירן תהיה מסוגלת ליצר תהיה שקולה ל48 קילוטון, אכן גדול פי 3 מהירושימה, אך לא שקול להתקדמות המערב בנושא, ומדובר על זה שיצליחו בתמהיל הנוכחי לייצר לא יותר מ5 ראשים.

    זה כמובן הופך אותם למעצמה גרעינית, וזה ארוע איום לעולם העיוור שצועד לשם.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.
  14. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    64,832
    לייקים שהתקבלו:
    14,639
    מין:
    זכר
    הסכנה הגדולה היחידה בטילים זה הטילים המדוייקים, אבל לחיזבאללה יש מעט כאלה, כל ההפצצות של צה״ל בסוריה לאורך השנים נועדו בשביל זה. לחיזבאללה יש הרבה מאד טילים אבל מרביתם הם לטווח קצר. זה לא שהם יכולים להעיף 1000 טילים על תל אביב לאורך שנה שלמה. זה בנוסף למערכות ההגנה האווירית, גם שלנו וגם של ארה״ב, ולהפגזות של משגרים שיורידו עוד יותר את כמות הטילים.

    או בשורה התחתונה, לא הכי נעים אבל מוכן לספוג את זה בשביל להעיף את חיזבאללה מהחיים שלי.
     
  15. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,387
    לייקים שהתקבלו:
    2,648
    1. פצצת אטום היו היא בעיקר נשק הרתעתי.
    יש סיכוי סביר מאוד להצליח לירט אותה (בטח בין ישראל מול איראן. מול ארהב סיפור אחר), והיא נחשבת שבירת חוקים ברמה שארהב תוכל להפציץ את טהראן למחרת. לכן לא מדובר בסיכון המעשי של 'איראן יורה טיל גרעיני על גוש דן', אלא ב"הממשלה חייבת להילחם בעזה כשאיראן מאימת על אזרחי ישראל בנשק שיגרום ל100א הרוגים ויותר". אי אפשר לזלזל בזה ברמת מקבלי ההחלטות וזה יגרום לפאניקה בקרב הציבור עצמו.
    נ.ב.1. חשוב להבחין בין הפצצה עצמה לבין אמצעי השיגור - וממילא היירוט - שלה.
    נ.ב.2. יש לא מעט פיזיקאים שמפקפקים בדרמות של הנשורת. אין ספק שזה רע לבני אדם, אבל לא ברור באיזה סדר גודל ותלוי באינספור משתנים.

    2. אין לנו את הצבא החזק בעולם אבל יש לנו צבא נהדר.
    וגם הצבא הנהדר הזה נתפס עם המכנסיים למטה 7.10. אם זו היתה התקפת אול-אין וחמאס היה פולש עם כוח כפול ויותר, ובמקביל חיזבאללה היה נכנס גם הוא, אנחנו מדברים על משהו כמו 10א מחבלים בדרום ו20א מחבלים בצפון. אם מוסיפים לזה הסתערות חמאסניקית על התנחלויות יו"ש ופרעות במרכז הארץ על ידי ערבים ישראלים תומכי חמאס - זה תסריט שחור משחור.
    זה מצב שבו יש סיכוי סביר לגמרי שחיזבאללה כובש את נהריה וקרית שמונה, חמאס את שדרות ונתיבות, טייסים לא מצליחים להגיע למטוסים שלהם וגדודי מילואים לא יכולים להגיע לשטחי כינוס שלהם. מה שצהל עשה בגבורה מדהימה מאחרי הצהרים של 7.10 היה עשוי לקחת שבוע ויותר, עם נזקים מטורפים ואבדות של פי עשר עד פי מאה ממה שראינו בהתקפה הנוכחית.

    3. @Bianconeri אני לא מסכים איתך שחמאס רק יושבים ומחכים לפקודות מאיראן. בכל ציר יש גם 'פוליטיקה' פנימית, וחמאס ספציפית חריגים מאוד לציר של איראן-עיראק-חיזבאללה כי הם סונים ולא שיעים. בעולם בלי ישראל חמאס וחיזבאללה עושים פיגועים אחד לשני. בנוסף, סינוואר נחשב כחריג אפילו שם, עד כדי הערכות שהוא החליט לצאת להתקפה באופן עצמאי לגמרי.
    אם ההתקפה היתה מצליחה בסדר גודל קטן יותר - 200 הרוגים (ברובם חיילים) ו20 חטופים, יתכן שזה היה נגמר בסבב אווירי ועסקת שבויים שמחזקת מאוד את החמאס. זה היה מוביל לחיזוק מעמד סינוואר ברצועה ופופולריות מדהימה של חמאס ביו"ש כשאבו-מאזן הולך ונחלש.
    אולי זה היה הכיוון.

    4. אגב, לדעתי אם מדברים על עצמת צבאות בעולם אין ספק שארה"ב נמצאת לבד בליגה משלה.
    לא אתפלא אם במדדים מסוימים צבא ארה"ב חזק יותר מכל שאר הצבאות בעולם ביחד.
    כמובן שהשאלה המענינת היא סין, כשהעובדה שמדובר במשטר לא דמוקרטי אומרת שיש סיכוי סביר לגמרי שאין לנו מושג מה יש להם.
    הדשדוש של רוסיה באוקראינה מעיד על זה שהצבא שלהם נרקב, והאיום מצידם הוא בעיקר גרעיני. די דומה לצפון קוריאה.
    הצבא האיראני גם הוא אולי גדול משמעותית מישראל, אבל מאוד לא מתקדם והמספרים לבד לא משמעותיים מדי.
    הצבא הישראלי אולי הכי חזק בעולם ביחס לגודל המדינה, אבל זה חסר משמעות כשעל כל ישראלי מהכמעט 10מ שיש פה יש:
    100 שונאי ישראל ישירים (אסלאם פונדמנטליסטי), עוד 100 תומכי שונאי ישראל (שאר האסלאם) ועוד 100 שנמצאים בברית איתו (סין-רוסיה-צ.קוריאה).