הכי מדהים זה שהסערה האחרונה לפני השביעי באוקטובר היתה שהתל אביבים פחדו שהדתיים ״יכבשו״ את העיר שלהם https://rotter.net/forum/scoops1/831338.shtml
שהשופטים יתנהגו כמו פוליטיקאים, כמו שהם יודעים לעשות יפה מאד כשצריך, וידחו את ההחלטה עד אחרי המלחמה. מי צריך את החרא הזה עכשיו? בשביל שאסתר חיות תוכל לקבל החלטה? למי אכפת? אנשים מתים בעזה ועכשיו אנחנו צריכים את הויכוח הדבילי הזה, על משהו שבתעלול משפטי קליל אפשר ממילא לעקוף אם יבוטל?
מי צריך עכשיו את החרא של הכספים הקואליציוניים? מי צריך עכשיו את החרא של החלפת שר החוץ? יש הרבה חרא שממשיך להתנהל במדינה הזו. אף אחד לא חושב שבתי המשפט צריכים להפסיק לפעול ולקבל פסיקות, כולל בג"צ, אז למה דווקא בעניין הזה לא? ושוב, מתי זה "אחרי המלחמה"? אחרי השלב הנוכחי במלחמה? אחרי שהכל ייגמר, כשמי יודע מתי זה יהיה? ומה אם יקרה משהו בצפון?
@italiano @DRORIKO אי אפשר לקבל מציאות קצת יותר מורכבת? ריאלית? חוץ מזה שהעובדה שיש הרבה נופלים מהציונות הדתית לא סותרת את זה שיש כהניסטים. יש משפט שכתוב מטה שאתם חושבים שלא נכון? - הישיבה התורנית בשם ראש יהודי מנסה ליישם הדתה בתל אביב(הם אמרו זאת במפורש) - התפילה ביום כיפור נועדה כדי להתסיס את הציבור החילוני, יש לכך אינספור עדויות - יש המון אנשים מהציבור הדתי-ציוני שהתנגדו להתעקשות והמתווה של התפילה בכיכר דיזנגוף - יש המון אנשים מהציונות הדתית שמקריבים את חייהם למען המדינה והם מלח הארץ - יש בציונות הדתית גם כהניסטים פוסט ציוניים - יש בציונות הדתית קיצוניים - יש בציבור החילוני קיצוניים גם כן - הציבור החילוני מחזיק את רוב הנטל הכלכלי חברתי של המדינה, עניין של סטטיסטיקה הכל מתקיים, ביחד.
https://rotter.net/forum/scoops1/831343.shtml בואו נגיד זאת כך. אם זה באמת היה קורה לישראל לא היתה ברירה אלא להעיף פצצת אטום על עזה. היא לא היתה יכולה להמשיך להילחם כרגיל אחרי אסון בסדר גודל כזה. הציבור לא היה מאפשר לה.
אני חושב שפספסת את החלק העיקרי - סגרו את היחידה החשובה הזאת לפני 5 שנים!!! איזה שערורייה. איזה מזל שפתחו אותה באילתור לאחר ה7.10.
ה-“אחרי המלחמה“ של אמצע אוקטובר כבר לא רלוואנטי. חוץ מהבחירות המקומיות שלא מעניינות אותי. כן צריך יותר התחשבות, אבל מכל הצדדים.
שמע היו פה מחדלים לאורך שנים, בכל פינה בצה״ל בערך. נראה לי אנשים יתחילו לשים על האוטו סטיקרים ״בריק צדק״
זה לא תמים וזה לא סמנטי, ועובדה שאתה - ולא רק אתה, אלא רוב מתנגדי הדמוקרטיה - מתעקשים לחזור על הטעות הסמנטית הזו. אתם אפילו לא כותבים 'קואליציה'. פשוט 'ממשלה', כשזה במכוון לגמרי שקרי. והנה, גם התחמקת מהנקודה שלי בדיו כי היא חושפת את האנטי דמוקרטיות בצד שלך: בג"ץ-הלא-נבחר הרשה לעצמו לפסול חוקים על סמך חוקי יסוד בטענה שכך הוא לא עוקף את הדמוקרטיה כי הכנסת-הכן-נבחרת יכולה לחוקק חוקי יסוד. העובדה שבג"ץ היום מרשה לעצמו לפסול חוקי יסוד (וכאלה שעוסקים בכוח שלו!) שוללת אינהרנטית את הטענה המקורית של בג"ץ. בחיבור שני חלקי המהפכה המשפטית, כלומר ברק+חיות, מקבלים הבהרה אנטי דמוקרטית - לציבור בישראל אין סמכות לקבל שום החלטה, בכל רוב ובכל נושא, בלי לקבל אישור ממועצה סגורה. https://he.wikipedia.org/wiki/מועצת_שומרי_החוקה זה מודל שקיים אך ורק במדינות אנטי דמוקרטיות באופן מובהק. בדיוק מה שרואים בהתנהלות של מפלגות חרדיות כמו שס, דגל התורה ואגודת ישראל. אילולי המלחמה - תומכי הדמוקרטיה בישראל היו צריכים לצאת בעקבות ההדלפה הזו ולשים את שמונת השופטים המנוולים בכלא על המרדה. דמיינו מקרה הפוך: קואליציה חילונית-ליברלית מעבירה חוק ליברלי מפורש (נניח: ביטול איסור על יחסים הומוסקסואליים) ומועצת הרבנות הראשית פוסלת את החוק כי זה לא מתאים לערכים שלה. מקרה כזה היה דורש הסתערות חילונית על הרבנות הראשית והחרבתה. מקרה כמו זה של בג"ץ דורש תגובה כזו בדיוק. שמונה אנשים הפקיעו ממנו את הדמוקרטיה. להחריב.
1. ראש יהודי זה לא ישיבה. 2. 'הדתה' זו מילה מומצאת. יכול להסביר במילים רגילות למה התכוונת? 3. התפילה ביום כיפור בכיכר דיזנגוף חד משמעית לא נועדה להתסיס את הציבור החילוני. היא היתה אמורה להתרחש שם כמו שהתרחשה בשנים עברו (מאז הקורונה והפופולריות של התפילה שלא אפשרה לחזור לבנין) בלי שזה התסיס אף אחד. אחרי שאנשי המחאה (לא 'הציבור החילוני'. הציבור החילוני הוא זה שבא להשתתף בתפילה) החליטו שזו זירת מאבק בקואליציה - זה הפך להיות עניין מתסיס. לא לפני. לפני היתה תפילה שלא הפריעה לאף אחד, והציבור באזור השתתף בה. 4. 'כהניסט' זו מילה מומצאת. יכול להסביר במילים רגילות למה התכוונת? 5. מה זה 'קיצוני' ומה רע בזה? 6. הציבור החילוני לא מחזיק את רוב הכלכלה הישראלית. הוא מחזיק יותר מאשר החלק שלו באוכלוסיה. אם מחלקים את הציבור הישראלי ל5 ציבורים (חרדי, דתי, מסורתי, חילוני, ערבי) - הציבור החילוני הכי חזק כלכלית, אבל הוא לא רוב הכלכלה.
'מסורתי' זו פיקציה שקיימת רק בישראל. אין כמעט קו מפריד בין ה"ציבור" הזה לבין חילונים למעט ההגדרה העצמית (שנגזרת בדרך כלל מעדה). בכל חישוב כזה שאתה הולך לעשות, צריך להתייחס אליהם כמקשה אחת.