המפעלים האירופיים - 23/24 : ת"א ביוון, חיפה מול פיורנטינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏24/5/23.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,527
    לייקים שהתקבלו:
    1,728
    מין:
    זכר
    על התרומה האירופית של פיירו אין ספק, וכבר לפני שהתחילה העונה שעברה, הוא כבר החזיר את ההשקעה בזה שהיה השחקן אולי הכי משמעותי בעלייה לליגת האלופות, וגם העונה יש לו מספרים טובים, גם בליגה.
    גם הוא וגם דין דוד הם שחקנים ראויים לליגת העל, העניין עם דוד שהוא שחקן לא חכם (בלשון המעטה) ועם פיירו שמתוך 170 מצבים של אחד על אחד מול השוער, הוא הכניס בשנתיים שלו כאן 4 שערים אולי (והוא חלוץ שזה אמור להיות הלחם והחמאה שלו) כן יש לו היתרונות אחרים כמו הפיזיות המרשימה שגומרת בלמים אבל מחלוץ של אלופת המדינה אני רוצה לראות יותר.
    עצם זה שמדמון (ששיחק בחדרה), גיא מלמד, וזהבי (שבכושר גרוע כבר תקופה ארוכה) עם מספרים דומים אומר שההישג הוא לא כזה פסיכי.
    לפי דעתי זהבי בשיאו, או כל חלוץ זר כמעט שעבר במכבי ת"א בשנים האחרונות היה אצלנו, היינו רואים לפחות בליגה עוד לא מעט שערים.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,324
    לייקים שהתקבלו:
    6,797
    לא באמת. יעבירו את משחק החוץ אל מחוץ לטורקיה כמו שעשו ביורוליג במשחקים בין מכבי ת"א לנציגות הטורקיות.
    לא הבנתי. מחצית ראשונה מכבי חיפה הייתה 2 רמות מעליהם. מחצית שניה מיוזמתה הפסיקה לשחק התקפה ואחרי האדום עברה לבונקר.

    בסיכום 2 המשחקים אין ספק שהקבוצה היותר טובה עלתה.

    זה ששמינית גמר זה כנראה התקרה (אם היריבה תיקח את המפעל ברצינות) - ברור לכולם.
     
  3. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,358
    לייקים שהתקבלו:
    680
    מין:
    זכר
    פשוט היה נמאס לשמוע את הפרשנים בשבוע שעבר כאילו הם מתעקשים לא לבקר את דגו גם אם הניהול משחק שלו לא מדהים בלשון המעטה.
    במחצית הראשונה היום היה די שקול, ולעבור לשחק בצורה כזו במחצית השניה מראה על ניהול משחק לקוי. אי אפשר כמעט 20 דקות לשחק כמו קבוצה מאנדורה
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,324
    לייקים שהתקבלו:
    6,797
    תסתכל על התקציר ותגיד מי הקבוצה היחידה ב52 דקות הראשונות שייצרה מצבים מסוכנים. להגיד שהחצי הראשון היה שקול זה קצת גניבת דעת. הייתה קבוצה אחת על המגרש, ובחצי השני היא החליטה להיעלם. לא משהו שלא ראינו גם ביום ראשון מול הפועל חיפה.
     
    לירן אוהב/ת את זה.
  5. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,358
    לייקים שהתקבלו:
    680
    מין:
    זכר
    השאלה למה לשחק נסוג במחצית השניה בכל משחק במצב שמובילים? אני מבין שדגו רוצה לשתף את כיוף במשחק אבל זה כבר מוגזם. ולא רק אני מבקר את דגו על העניין הזה, שחקני חיפה אחרי הדרבי בעצמם דיברו על זה
     
  6. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,191
    לייקים שהתקבלו:
    7,078
    אתה כמובן צודק.
    אבל כמה ערן זהבי בשיאו עברו כאן בשנים האחרונות?
    הבעיה היא שמצפים מפיירו להיות יעקובו ומדוד להיות קולואטי ואין אמצע ואם הם לא כאלה הם בושה ותורמים 0 ורק פוגעים בקבוצה כשבפועל פיירו עם 17 שערים בכל המסגרות בחודש פברואר, והוא ודוד מחזיקים את ממוצע הגול לדקות והזדמנויות הטוב בליגה עם דו ספרתי של שערים.
    אז כן, אני ממשיך לטעון ששניהם חלוצי ליגה טובים (פיירו שנה שעברה היה אכזבה אבל השנה שכן משחקים בסגנון שיותר מתאים לו הוא מעמיד מספרים אחרים לגמרי גם בליגה).
    באירופה פיירו גם בשנה שעברה וגם העונה לדעתי מהבולטים בשחקני חיפה, ושוב זה גם משהו שמזלזלים בו אבל יש לו הרבה זכויות לעלייה לליגת האלופות שנה שעברה וגם להישגים באירופה השנה.
     
  7. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,201
    לייקים שהתקבלו:
    761
    לא חובב גדול של פיירו, אבל היום היה לו משחק טוב. הגול כמובן פוקס אחרי סתם בעיטה. אבל הוא איבד פחות וגם מסר כמה כדורים יפים בהתקפה. יותר טוב מהרגיל שלו.

    המשחק היום הראה כמה חשוב שקינדה יהפוך לבורג מרכזי. יש לנו מעט שחקנים טכניים שיוצרים בקישור. התקפית אנחנו צריכים אותו במיטבו. החזרה של קורנו גם אמורה לעזור בהתקפה.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    פעם שנייה קבוצה ישראלית מעיפה קבוצה בלגית ממפעל אירופי. הקבוצה הקודמת הייתה גם חיפאית. הפועל חיפה העיפה את ברוז' בסיבוב ראשון של גביע אופ"א 1999/00.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    14,324
    לייקים שהתקבלו:
    6,797
    יש מספיק נסיבות מקלות לזה.

    מכבי חיפה היא לא קבוצת פרמיירליג ואין לה אדאמה טראורה ועוד כל מיני חיות בסגל. לא דרישה אנושית לצפות ממנה לשחק כמו ברצלונה 2009 3 פעמים בשבוע.
     
    oranfu ו-גלצ אוהבים את זה.
  10. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,201
    לייקים שהתקבלו:
    761
    אין מספיק הנעת כדור בהתקפה ומאבדים מהר מדי את הכדור, אז ברור שהקבוצה מתעייפת בחצי השני. עלי מוחמד סתם מתעייף עם המון דריבלים וגם מאבד לא מעט. שואו לא מוסר משהו. רפאלוב מתעייף מהר. זה פחות או יותר הסיפור של משחק ההתקפה היום.
     
    גלצ אוהב/ת את זה.
  11. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,358
    לייקים שהתקבלו:
    680
    מין:
    זכר
    נקווה למזל קטן בהגרלות ביום שישי
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    77,087
    לייקים שהתקבלו:
    26,236
    מין:
    זכר
    אין לנו קישור מרכזי מספיק איכותי לפחות ללא ג'אבר. אין מחליף לנטע. לא יודע מה ראו בשואו בדיוק.
     
  13. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,838
    לייקים שהתקבלו:
    6,434
    שואו בסדר גמור. ואני הייתי מהמבקרים שלו.
    ברור שאם ג'אבר בריא אז שואו שחקן ספסל, אבל לפחות כזה שיכול לרענן את מוחמד וג'אבר בלי לסכן את איכות המשחק.
     
  14. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,527
    לייקים שהתקבלו:
    1,728
    מין:
    זכר
    על אירופה אני לא חושב שיש מישהו שמזלזל בו, התרומה שלו מדהימה (לרוב).
    אני מדבר בשם עצמי וכמו שכתבתי הם לא איזה מורים באיי פארו, והם שחקנים לגיטימיים בליגת העל, אבל לפעמים אפשר לדפוק את הראש בקיר שמסתכלים עליהם (ולפעמים בעצם זה כל משחק כמעט, גם בכזה שהם כובשים).
    אני לא מצפה מפיירו להיות יעקובו, אבל כשהוא מגיע מול שוער במקום לצעוק "נו" ביציע ואז לחגוג שער, ב98 אחוז מהמצבים הוא בועט גרוע על השוער או החוצה.
    המספרים שלהם גבוהים על זה אין ויכוח אבל לפי דעתי כל חלוץ היום בליגת העל שאפשר להגיד עליו שהוא סבבה יכול להגיע למספרים כאלה במכבי חיפה. כיף מאוד לחלוץ לשחק בקבוצה שמשחקים בה רפאלוב, שרי (עד לפני חודש), קורנו, בקבוצה שכובשת הכי הרבה בליגה כבר כמה עונות ושברוב המשחקים המוחלט היה זו שיוזמת ותוקפת בגלים, אצל מדמון בחדרה למשל זה הרבה יותר מרשים.
    ועם חלוץ ברמה גבוהה באמת היינו מבקיעים גם יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/2/24
  15. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,191
    לייקים שהתקבלו:
    7,078
    אם לא היו אצלם רגעי תסכול, אז היית מדבר עליהם כמו השמות הכי גדולים. זאת בדיוק הנקודה, שכמו בן שהר אצלנו, שגם עליו היו דיונים דומים ותמיד הפחיתו מהתרומה שלו ותמיד טענו שהחלוץ החדש שמגיע בקיץ (גאדיר, פקהארט, לוסיו, מלמד) יהיה טוב ממנו, הרבה פעמים צריך להבין שגם חלוץ ליגה טוב שנותן מספרים זה משהו שלפעמים לא בא בקלות, בטח אם מדברים על השוק הישראלי אבל לא רק.

    ושוב, כתבתי את זה גם בדיון שניהלתי לגבי דין דוד, הסטטיסטיקה עד עכשיו (ולא רק נתון יבש של כמות שערים), מלמדת שמכל הכובשים המצטיינים דוד ופיירו הם הכי יעילים, פשוט אתם רואים בעיקר או רק את מכבי חיפה, ולא ראיתם את מלמד בתקופה נניח של 6 משחקי הליגה הרצופים שלא כבש השנה כשבכולם הוא מחטיא הזדמנות אחרי הזדמנות או זהבי שחוץ מהדרבי לא כבש ב-12 משחקי הליגה האחרונים והחטיא מצבים שאם אלה היו דוד או פיירו הייתם קוראים לתלות אותם בכיכר העיר.

    "מחישוב פשוט, יעלה הנתון שדין דוד כובש שער ליגה בכל 107.3 דקות. לשם ההשוואה, זהבי, עם 1,692 דקות, מבקיע בליגה בממוצע כל 153.8 דקות. מלמד כל 150.3 דקות, אלעד מדמון (10 שערים) פוגש את הרשת בממוצע פעם ב-147.8 דקות וירדן שועה (9 שערים) אחת ל-188.4 דקות. גם רותם חטואל, הכובש המצטיין של הפועל באר שבע שנמצאת במומנטום נהדר, אשר במאזנו שמונה כיבושים בליגת העל, חוגג כדור ברשת כל 125.7 דקות.

    רק פרנזי פיירו, שכבש עשרה שערים ב-1,070 דקות, עומד על ממוצע של שער ב-107 דקות בדיוק. כלומר, הנתון שלו יעיל מזה של דין דוד בפחות מ-22 שניות. אבל, כדאי להגיד שלפיירו יש גם גול אחד בפנדל, בזמן שלדוד אין בכלל שערים מהנקודה הלבנה.".

    "בנוגע לאיומים לשער, לחלוץ מכבי חיפה יש 51 כאלו. כלומר, הוא זקוק ל-4.6 איומים כדי להבקיע. נתון זה הוא היעיל ביותר מבין ששת הכובשים הבכירים בליגת העל. זהבי איים 98 פעמים על השער, כמעט פי שניים מדין דוד, והוא זקוק ל-8.9 איומים עד שיכבוש. מלמד חוגג שער אחת ל-4.7 איומים, מדמון מהפועל חדרה מבקיע בממוצע כל 5.7 איומים לשער, פיירו כל 4.7 ושועה פעם ב-5.1 איומים."

    "בנוסף, דין דוד ניצב בראש מלכות השערים של הליגה, עם 11 כיבושים, שאף אחד מהם לא בפנדל. רק חטואל, הכובש השביעי בטיבו, נטול פנדלים במאזנו גם הוא. מתוך 11 השערים שיש לזהבי ומלמד, כל אחד מהם כבש שלושה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים. מדמון ופיירו עם שער בודד בפנדל כל אחד, ושועה עם חמישה פנדלים, מתוך תשעת שערי הליגה שלו."
     
מצב נושא:
הנושא נעול.