אקטואליה

Discussion in 'פורום אוף טופיק' started by Der Kaiser, Apr 1, 2011.

  1. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    בבקשה תכתוב הודעה מנומקת עם טיעון וסימוכין לטיעון, אז אתייחס.

    ברור שהוא לא נסע באוטובוס מאז שיש רב-קו, אבל הוא לא טועה.
    מי שקונה חופשי חודשי או נהנה מתעריף מיוחד - לא ייפגע.
    המחיר של תחבורה ציבורית מאוד ספיציפית יעלה, אתה רק שוכח שהמטרה של הנחת הערך הצבור הייתה לעודד שימוש ברב-קו. היום אין בו צורך יותר, אז אין צורך בהנחה יותר. בכל מקרה, הכסף שנחסך הוא של הציבור. הכסף הזה ילך לשימושים אחרים. האם מחיר היה מה שמונע מיותר אנשים לסוע באוטובוס? כמובן שלא. התחבורה הציבורית בישראל זולה בהשוואה בינלאומית, היא פשוט גרועה, והורדת המחיר רק תפגע בשירות שמתקבל.
     
  2. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אם אנשים מעדיפים להשתמש בו מאשר באפליקציות אז כנראה שיש בו צורך.

    אין קשר בין הורדת המחיר לשירות המתקבל, אפשר להביא את הכסף ממקומות אחרים.
     
  3. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    העדיפו לשלם במזומן עד שהתרגלו לרב קו. אם אין ברב קו ערך בפני עצמו, אז אין שום סיבה לתמרץ שימוש בו. בהשוואה לאפליקציות זה מוצר נחות שדורש תשתית טעינה, בטח בעולם שבו הנהג לא מתעסק עם כסף (והוא גם לא אמור).

    אפשר להביא את הכסף ממקומות אחרים ולפגוע בשירות אחר שהאזרח מקבל. השאלה זה למה לעשות את זה. עוד לא מצאתי טיעון אחד מלבד עץ הכסף שאתה מדמיין שקיים.
    - התחבורה הציבורית בישראל זולה בהשוואה בינלאומית
    - האוכלוסיות החלשות והנוסעים הקבועים באוטובוס לא צריכים את ההנחה
    - אין סיבה לתמרץ דווקא רב-קו
    - הבעיה של תחבורה ציבורית זה שירות ולא מחיר
     
  4. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    המכוניות של עובדי שירות המדינה זה עץ הכסף שאני מדמיין? אתה גם משלם על זה מאות מיליונים וגם מעודד אנשים לנסוע ברכבים במקום בתחבורה ציבורית.
     
  5. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    זה חלק מעץ הכסף שאתה מדמיין. זה חלק מהשכר שלהם. זה חלק טפשי בשכר שמתמרץ אותם כמו שאמרת לפעולה שמזיקה, אבל זה לא מתנה שהם מקבלים. יקחו להם את זה כהחזר רכב, יחזירו את זה במקומן למשכורת.
     
  6. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אז תוריד את החלק הזה מה הסיפור? אז הם ירוויחו רק 20 אלף שקל בחודש במקום 23 אלף. הם יסתדרו.
     
  7. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    כמה עובדי מדינה מרוויחים את השכר הזה? כמה החזר הרכב? אתה רוצה לבוא עם הצעה, תבוא עם משהו שאפשר להתווכח איתו.
    קיצוץ בשכר לעובדי המדינה זה לא איזה "יאללה בוא נעשה" זה משהו הרבה יותר מורכב. לא עושים את זה בשביל שכמה נוסעים תחבורה ציבורית מזדמנים יהנו מעוד 15 אחוז הנחה.
     
  8. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
  9. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    לא נתת שום נתון רלוונטי.
     
  10. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אתה אמור ללחוץ על זה ולהיכנס לאתר
     
  11. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    אם זה "כמה נוסעים מזדמנים" למה באוצר אומרים שזה יחסוך מאות מיליונים? כנראה שזה יותר מכמה נוסעים מזדמנים.
     
  12. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    זה לא מעט נוסעים מזדמנים על פני 280 ימים בשנה שהתחב"צ עובדת. השאלה זה למה לתת את המאות מיליונים האלו לנוסעים ולא לדוגמא לשכור איתם עוד נהגים או לבנות עוד תחנות אוטובוס ונת"צים
     
  13. DRORIKO Member

    Joined:
    May 3, 2015
    Messages:
    68,624
    Likes Received:
    14,886
    Gender:
    Male
    ולמה לא להביא את המאות מיליונים האלה מהרכבים של עובדי המדינה? רק הביטוח על הרכבים האלה זה רבע מיליארד. כבר לא מדבר על עלות הרכבים עצמם.
     
  14. Morientes Member

    Joined:
    Feb 18, 2019
    Messages:
    5,426
    Likes Received:
    974
    Gender:
    Male
    למה להאריך את שירות הגברים בחודשיים(שנעשה בניגוד לכל ועדה שקמה בנושא), זה עולה יותר מהרווח משטות הרב קו שהם עושים.
     
  15. סיונרה Member

    Joined:
    Feb 20, 2016
    Messages:
    13,141
    Likes Received:
    5,896
    Gender:
    Male
    זה לא הולך לשום מקום. אתה לא מביא נתונים, לא מבסס את העמדה שלך על כלום, לא מסביר למה זה בכלל חשוב ומתעלם מהסיבוכיות ומהעובדה שאתה מציע לקצץ לעובדי המדינה בשכר שלהם וחושב שזה יהיה פשוט וקליל.
    בכל מקרה, גם אם תמצא עוד 10000000000 מקורות תקציביים לשיפור התחבורה הציבורית, אין שום ערך בסבסוד שניתן לרב קו. אם אתה יכול לממן רכישה של 100 אוטובוסים על ידי הקיצוץ בשכר של עובדי המדינה ונניח לרגע שזה אפשרי, אז עדיף לך גם לבטל את הסבסוד של הרב קו וגם לקצץ בשכר ולרכוש 200 אוטובוסים.
    לסבסוד הרב-קו אין ערך ולכן הוא יבוטל. ללא קשר לשום דבר אחר.