חצי שעה לגרנד פרי סעודיה ורד בול מקבלת את ההזדמנות הראשונה לצמצם פערים ממקלארן ביצרנים ובאליפות הנהגים. חמישייה ראשונה בסדר יורד; מקס, פיאסטרי, ראסל, לקלר, אנטונלי שווה לציין; טסונודה מתחיל להרגיש יותר בנוח עם המכונית של מקס ויפתח שמיני. כנ״ל לאוסון שירצה לצאת מהתקופה הרעה וינסה להביא נקודות מהמקום ה 12. נוריס עם DNF ב Q3 יפתח עשירי.
(רק אציין שאני ממשיך לעקוב אחרי האירועים למרות שאני לא מרבה לראות מירוצים בשידור ישיר....מסתכל לרב בתקצירים אחרי שהכל הסתיים) אחרי המרוץ החמישי מתפתח יופי של קרב בין 3 נהגים. פיאסטרי עם ניצחון כשמקס ולקלייר מסיימים מאחוריו. האמת, ורסטאפן כעס על העונש שקיבל בהתחלת המרוץ, אבל הרד בול מתחיל להראות סימני התאוששות. לא רק זה, אם העונה ממשיכה כפי שזה בנתיים מתפתח אז מצפה קרב נחמד בין שני נהגי מקלארן. לא יודע אם טוב להם שאין נהג פייבוריטי. הדבר עלול להרוס עונה שלמה. חייבים להדגיש שבמרוץ התשיעי יחלו חוקים חדשים על השימוש הכנף הקדמי. לפי השמועות דווקא מקלארן עלולה לאבד שם טיפה מהירות. צריך לחכות לראות מה יקרה, אבל כזכור לפני שנה רד בול נראו בתחילת העונה כאילו שאי אפשר לגעת בהם ולבסוף מקלארן ושאר הקבוצות צמצמו את הפערים. נדמה לי שגם אז הרבה קרה בגלל שינוי בחוקה. בכל מקרה העונה רק התחילה...
@אמיר ע , האם אתה זה אמיר ענבר מהארץ? כתבה יפה על בריאטורה ואלפין. https://www.haaretz.co.il/sport/oth....premium/00000196-cde4-d0b3-afde-cfe4f0b80000
אימולה יצא לדרך עוד שעה כשפיאסטרי הלוהט יזנק מהפול פוזישן. וויליאמס ממשיכים בכושר הטוב ואלונסו ואסטון מרטין סוף סוף מופיעים העונה. פרארי עם יום רע יזנקו ממקומות 11, 12 (לקלר 11) רד בול ממשיכה ללקק את הפצעים עם סאגת הנהג השני, כשיוקי מתרסק ויזנק אחרון. לאוסון שפתח כנהג השני ינסה להביא נקודות ראשונות העונה כשיזנק 16. מקצה חלש נרשם גם למיקי (13) וברמן (19). קולאפינטו שהחליף את דואהן וגם מסתבך באיזו שערורייה גזענית בדירוג עם יוקי, יזנק 15.
אני בטוח שהמקלארנים עוד יעקפו אותו בהמשך, אבל מקס ורסטאפן זה חתיכת נהג היסטורי. מהזינוקים המדהימים שראיתי.
מקס מקדים את המקלארנים ולוקח את המרוץ. אני באמת מחכה לראות מה הולך לקרות במרוצים הבאים. היה נחמד לראות את פיאסטרי ונוריס נאבקים אחד בשני. הקרב היה (בנתיים) מאד נקי. ברור, העונה עוד לא ממש "התחילה"....אין טעם להכנס עכשיו לקרבות מיותרים. פרארי גם הצליחו יפה במרוץ אחרי שהמילטון (רביעי), ולקלר (שישי) תיקנו במקצת את הרושם משבת. בכל זאת הקבוצה האיטלקית כרגע לא נמצאת באזור איפה שבסוף יחלקו את הפרסים. מבחינתי איש היום הוא אלכסנדר אלבון. לסיים במקום החמישי בוויליאמס זה מאד יפה.
אכן מרוץ אדיר לאלבון. קצת קשה לי לבחור דרייבר אוף דה דיי הפעם. אלבון, מקס, המילטון. כולם ראוים. @de Middenweg כל עוד נוריס ופיאסטרי צמודים, אני מניח שמקלארן לא יתעדפו אף אחד. נוריס נהג יותר מהיר, פיאסטרי עם קילר אינסטינקט ואגרסיביות שאין לנוריס. אם אחד מהם יתפוס פער, נראה כבר טקטיקות של נהג בכיר ומשני. יש מצב גם שמקס ירוויח מהסיפור הזה, בקיצור עונה סופר מעניינת.
דקות ספורות לגרנד פרי מונאקו בסימן שתי עצירות מנדטוריות לראשונה. מקצה דירוג מהנה ומותח היה אתמול, והסטארטינג גריד כדלקמן; נוריס לקלר (מירוץ ביתי) פיאסטרי המילטון מקס והפעם שווה גם לציין את המקום השישי וההפתעה של המקצה, אייזק אג׳אר מרד בול רייסינג. הצרפתי יזנק שישי ולא הרחק מאחוריו יזנק שמיני הצרפתי אוקון מהאס. השנה אין גרנד פרי צרפת, ועל כן זה הכי קרוב למירוץ ביתי לשניים הללו העונה (אומנם חצי מהנהגים חיים במונאקו, אבל לקלר הוא המונגסקי היחידי בארגון). עוד ראויים לציון; אלונסו רוצה לעצור את המפולת והשיא השלילי של מירוצים ללא נקודות עם זינוק מהמקום השביעי, כנ״ל לאוסון שפתח זוועתית את העונה (0 נקודות ברד בול ורד בול רייסינג) שמשלים סופש נהדר לקבוצה שלו עד כה עם זינוק מהמקום התשיעי. רד בול רייסינג יכולים לשפר עמדות בטבלת היצרנים (כרגע עם 10 נקודות), ומקלארן, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן, תגדיל את הפער ממרצדס ורד בול משמעותית. טסונודה 12 בזמן שאצל מרצדס ראסל לא יצא לקיו 3 בגלל בעיה טכנית ויזנק מהמקום ה-14. אנטונלי מקום אחד מאחוריו, עם מקצה דירוג שהתחיל לא רע והסתיים לפני הזמן עם החלקה שנבלמה מוקדם ובכל זאת הסתיימה עם בלימה איטית אל תוך הקיר. הכנף הקדמית והצמיג השמאלי היו עם נזק קל שהוציא אותו מהדירוג אבל לא מהמרוץ.
כל עוד לא מקטינים את המכוניות אין מה לדבר על מרוץ במונאקו. הרעיון להכריח את הנהגים להכנס פעמיים לפיץ' לא ממש הוכיח את עצמו. ורסטאפן הימר, אבל בסוף הפסיד. הוא קיווה לסייפטי קאר כדי לקבל עצירה אוטומטית בפיץ'. כשהנהגים לא עושים שטויות או המכוניות לא מתקלקלות הרעיון של האלוף לא עבד. בעבר מונאקו עוד היה נחמד כי המכוניות לא היו תמיד אמינות, אבל במציאות הנוכחית הנהגים הרבה יותר טובים ומנוע בקושי מתפוצץ או קורות תקלות. כעיקרון אפשר לבטל את מרוץ הרחובות בנסיכות, אבל ברור לי גם למה לא עושים את זה... אין מה לעשות, במציאות הנוכחית ככה נראה מירוץ במונאקו...נוריס ראשון, לקלר שני ופיאסטרי שלישי. מקס הימר ובסוף לא הרוויח דבר. התחיל וסיים במקום הרביעי.
הם רק רצו להימנע ממרוץ מונאקו קלאסי של סייפטי קאר > כולם נכנסים לפיט > מירוץ משעמם. היום קיבלנו מרוץ משעמם אבל לפחות עם מעט מתח טקטי. בכל אופן, מדהים מה שקורה למקלארן עם אליפות הנהגים, 3 הפרש בין שני הנהגים שלהם במקומות הראשונים.