ההשעיה של ריו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י rainman, ‏21/12/03.

  1. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה קורא את מה שאתה כותב? ריו פרדיננד החמיץ בדיקת סמים, לא קונגרס באפריקה ולא ללכת לאסוף את הבת שלו מהגן. משום מה במנ' יונייטד (לא רק אוהדיה) מסרבים להכיר במשמעות של החמצת בדיקת סמים או במשמעות של עבירות שקשורות בסמים בכלל. בוא נגיד זאת כך- במנצ'סטר יונייטד היחס לכך שריו פרדיננד היה מחמיץ אירוע יחסי ציבור בהשתתפות השחקנים היה חמור בהרבה מהחמצת בדיקת הסמים שלו, אירוע שעבר ביונייטד כאילו לא קרה. שחקן אמור להגיע לבדיקת סמים, והמועדון לא מזכיר לו, לא דואג לכך שהוא יקיים את הבדיקה, אף אחד לא שמע ולא ידע. אבל רק ההתאחדות/ בלאטר/ החברה שמבצעת את הבדיקות אשמים.

    אני מסכים איתך שהעונש של שמונה חודשים באמת מוגזם מאוד לאור הנסיבות ושהיה צריך להשתמש ב"חוק ההיגיון" (העונש שכולם העריכו בהתחלה שהוא יקבל- 3 חודשים- היה הגיוני יותר), אבל להקל ראש עד כדי כך בבדיקת סמים?! כבר כתבתי את זה בתחילת הדיון, ואני אחזור על זה כאן שוב: אין דבר יותר חמור בספורט מעבירות סמים. כמובן שתפיסת חומרים אסורים בבדיקה זה חמור בהרבה, אבל זה לא אומר שלהחמיץ בדיקה זה עבירה של מה בכך, או שלא צריך להיענש על כך. ריו ראוי להיענש, ובכלל בלי קשר להיותו שחקן של יונייטד. בענפי ספורט אחרים בכלל לא שואלים ספורטאי אם הוא שכח כי הוא היה בקניות עם החבר הישראלי שלו, או כי הוא חשש מגילוי חומרים אסורים בבדיקה- הוא פשוט מושעה באופן אוטומטי. לא נותנים לו לשחק עד השימוע כמו שנתנו לריו. על המקום משעים אותו לכמה חודשים, ואח"כ עומד לדין, וסביר להניח שחוטף גם השעייה נוספת.

    ההשוואה שלך לא במקום. לא שאלימות זה משהו שאפשר לקבל אותו כמובן מאליו, אבל אין בספורט דבר חמור יותר מסמים. לא מרפק או בעיטה מכוונת ליריב, לא עבירה שגמרה קריירה ולא יריקה על שחקן. אם נקל ראש בעבירות שפוגעות במהות של הספורט כתחרות הוגנת, אפשר לסגור את הבסטה.

    ואתה לא היית מוטה בדעתך אף פעם? וכל המעורבים בפרשה לא מוטים בדעתם, כולל התקשורת (קראתם את מניפסט התמיכה בריו שהיה ב"סאן" בימים שלפני השימוע ולאחריו?!)? אלו דעות לגיטימיות, וזה מקרה הרבה יותר מסובך מכדי לבטל דעות.

    איפה כאן ההשוואה בכלל בנושא של "קרב OT"? אלימות שווה לסמים?... אני לפחות לא הגנתי על אף שחקן שהתנהג בצורה מכוערת ואדיוטית ותקף את ואן ניסטלרוי ותמכתי בעונש שלהם (לעומת זאת, אני עדיין לא שמעתי אף אוהד יונייטד שהביע שאט נפש מהאלימות הברוטלית של ראיין גיגס כשהוא תקף את אשלי קול, 20 שניות אח"כ... אבל למה ללכת לאוהדים? ביונייטד עד היום לא הוקיעו את השחקנים שלהם שהשתתפו ב"קרב", הם פשוט האשימו את ארסנל בכל מיני האשמות מוזרות). אם ריו פרדיננד היה ראוי להגנה עליו, הייתי מגן עליו, אין לי שום דבר נגדו והוא חשוב לנבחרת אנגליה (שבניגוד ליונייטד, אני לא בטוח עד כמה תוכל להחזיק מעמד בלעדיו ביורו הקרוב). אבל הוא לא ראוי להגנה, כי מי שמחמיץ בדיקת סמים צריך לדעת לשאת בתוצאות. גזר הדין חרג בהרבה מהפרופורציה הראויה לעונש, והוא קורבן להחלטות פוליטיות שנעשו על הגב שלו, אבל זה לא הופך אותו לזכאי.

    ואגב, גם אני לא מסכים עם טענות ה"למען יראו וייראו"- זו הייתה החלטה פוליטית שמונעת מלחצים משני הצדדים (פיפ"א וההתאחדות העולמית נגד סמים מחד, ארגון השחקנים ומנ' יונייטד מאידך...), לא היה לה שום קשר להרתעה ומי שחושב ככה הוא תמים, ובטח שאני לא מסכים עם ה"חשש שזה מעורר שריו כן לקח סמים". זו שטות.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,191
    לייקים שהתקבלו:
    7,078
    אוקי, נתחיל עם מה שאתם אומרים.
    לצערי, במקום לומר "ריו חף מפשע עד שהוכח אחרת" בנושא לקיחת הסמים אנשים כאן מדברים על "אשם עד שיוכח אחרת", מושג שקיים היום רק במדינות כמו לוב ועיראן.
    שמעו הבעיה הקשה באמת לא נמצאת אצל פרדיננד או אצל מנצ'סטר יונייטד.
    הבעיה הזו שוכנת אצל ההתאחדות האנגלית, שכל פעולה שהיא עשתה בסיפור הזה, החל מהליך הבדיקה עצמו, עבור בפרסום ההודעה וכלה בהליך השימוע, גובלת בביזיון.

    כמו ברוב המקרים בהם נוצרת שערוריה יש מאין, הכל מתחיל ביסודות רעועים, כאשר הליך הבדיקה עצמו מתבצע בצורה חובבנית.

    מתברר כי הבדיקה של הסמים שנערכת היום היא שערוריה בפני עצמה.
    ניקי באט (אחד משלושת השחקנים הנוספים שזומנו לבדיקה) היה אמור להעיד בהליך השימוע כי הוא הושאר לבדו לפרק זמן העולה על 60 דקות! נושא שבכל בדיקת סמים אחרת היה הופך את המשך התהליך לבלתי רלוונטי.

    עוד מתברר כי פרדיננד התאפס על עצמו שעה קלה לאחר שעזב את מגרש האימונים וביוזמתו יצר קשר עם צוות הבדיקה.
    פרדיננד ביקש לשוב למקום ולהבדק, אולם נענה כי הוא עזב את המקום, חרג ממסגרת הזמן שהוקצבה ולכן לא יוכל להגיע ולהבדק.

    בגלל זה, לדעתי, תהליך הבדיקה היה פגום מיסודו ולפרדינד יש כאן קייס.

    גם העונש של פרדינד לא מוצדק.
    באותו משפט אגב, הציג פרדנינד מקרה שקרה לפני שלוש שנים.
    שחקן של הסיטי הואשם בעבירה דומה לזו שבה הואשם פרדיננד ויצא מהסיפור עם עונש כספי בלבד.
    לכן, אפשר לומר בבירור, שפרדיננד הופך כאן לקורבן של ההתאחדות שמנסה להתלות בו ובמנצ'סטר יונייטד בכדי להסתיר את חרפתה.

    עכשיו, אני מסכים שריו אשם בהחמצת הבדיקה(למרות שהוא הציע לעבור את הבדיקה באותו יום), אבל עכשיו נשאר לקבוע האם דינו של מי ששכח הוא כדינו של אחד שנמצאו בדמו חומרים אסורים בכמות מסחרית ?
    העובדות מוכיחות שכששחקן של מנצסטר סיטי שכח להופיע הוא קיבל עונש זניח בדמות קנס כספי.
    הגיוני לחלוטין .
    קצת כמו להגיד שמי שלא הופיע לחקירת רצח הוא צריך להענש כרוצח .

    תבינו, בהחלט צריכה להיות הרתעה.
    רק שהרתעה צריכה להיות לפני ולא אחרי, ז"א תודיע שאי הגעה לבדיקה בלא סיבה מוצדקת תגרור הרחקה של שנתיים מהליגה .
    אבל תודיע לפני .

    לסיום, נשאר לי לבקש שתקראו את הנאמר למעלה ותנסו להסביר במה אני טועה, כיצד יכול להיות שהעונש של ריו מוצדק.
    תקחו את מה שאמרתי ותוכיחו לי שאני טועה.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/12/03
  3. duff beer Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/03
    הודעות:
    125
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהעונש מגוחך ואין בכלל מה להתווכח. הוא מגוחכ בהשוואה לכל עונש אחר שקיבל שחקן אי פעם במעמד דומה. זה פשוט עונש אדיוטי.... זה לא מפריע לי לשמוח.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משה, אתה קצת מצחיק בהגנה שלך על פרדיננד. להגיד שההתאחדות אשמה ולא צריך להעניש את ריו זה נכון חלקית. ההתאחדות באמת בלגאן אחד גדול, אבל מכיוון שכרגע אי אפשר להעניש אותה לפחות יענישו את פרדיננד ויפחידו קצת את השחקנים. ברור שהמצב לא אידיאלי, אבל במצב הנוכחי זה הטוב ביותר.

    יש לי הרגשה שעקב המקרה הזה תהיה רפורמה שלמה בשיטת הבדיקות ובהתנהלות של ההתאחדות, הקבוצות ובעיקר השחקנים... ובתכל'ס זה מאוד חשוב, וטוב שעושים את זה לשחקן מפורסם ולא נטפלים לסתם שחקן מסכן, אלא לאחד הסטארים הגדולים. ולא קשור שהוא ממנצ'סטר. תאמין לי שאני מתעב את פרדיננד במישור האישי כי הוא חלאה לדעתי, אבל דווקא חשבתי שהוא מאוד מקצוען והתאכזבתי...
     
  5. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מבין למה אתם כל כך מזדעזעים מהעונש הזה. באתלטיקה ורגבי (לדוגמא) מגדירים עונש כזה על אותה העבירה כמתנה. מי שעושה שטויות, שלא יתפלא שהוא צריך לשלם עליהן.

    ומשה, לא הסברת לי עדיין איזה הוכחות חותכות הביא פרדיננד למשפט שהוא שכח מהבדיקה, ואיך בעצם יכול להיות שהוא שכח מהבדיקה אם הזכירו לו להגיע לשם באותו היום פעמיים?
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תשמע, לי אין שום קבוצה אהובה או שנואה באנגליה (אני לא אוהב את אסטון וילה בעצם) למרות שאיתי טוען שאני אוהד יונייטד דווקא, למורת רוחי, ואני פשוט אמרתי מה שאני חושב בלי שום אינטרס (כי אין) ומה שאני מאמין בו. ברור וטבעי שכל שונאי מנצ'סטר ישמחו וכל אוהדי מנצ'סטר יתבאסו, בכל זאת הלך להם הבלם המנוסה והטוב לשמונה חודשים, כך שגם הדיעה שלך ושל זיו מושפעות מהאינטרסים שלכם כאוהדי מנצ'סטר.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    27,191
    לייקים שהתקבלו:
    7,078
    אבל זה הקטע.
    גם אני מסכים שריו אשם בהחמצת הבדיקה, אבל בניגוד אליהם אני חושב שהעונש על החמצת בדיקה לא צריכה להיות כמו העונש על תפיסת שחקן בשימוש בסמים.
    אני חושב שחייבת להיות הרתעה, רק שהרתעה צריכה להיות לפני ולא אחרי, ז"א תודיעו שאי הגעה לבדיקה בלא סיבה מוצדקת תגרור הרחקה לתקופה מסוימת, אבל תודיעו לפני.
    הכי קל לקחת את פרדינד כשעיר לעזאזאל ולשמש בו כדוגמא.
    הגדולה היא להודות בטעות ולנסות לתקן אותה.
    אי צדק ועוד אי צדק לא עושים צדק.

    נ.ב
    ורק אני מצאתי את האיום של בלאטר לאחר המקרה כביזיון אחד גדול?
    אני בטוח שכולכם שמעתם שהוא איים, שעם היוניטד תערער למסגרת מחוץ להתאחדות האנגלית היא תענש בחומרה(ואגב מיד לאחר מכן היוניטד זכו לתמיכה גדולה מצד כל הקבוצות בליגה, תמיכה שבאה לידי ביטוי באיום של האנגליות, שעם היוניטד תענש בעונש כמו הרחקה מאירופה, כל הקבוצות האנגליות שמשחקות באירופה יצטרפו אליה ויחרימו את אירופה).
    לדעתי זה ביזיון שבלאטר בעצם אומר ליוניטד לא משנה עם אתם חושבים שנעשה לכם אי צדק אתם לא יכולים לערער על כך(אפילו לרוצחים יש זכות לערער, לאיזה מצב הגענו בכדורגל "המודרני" וה"מתקדם" לכאורה?)

     
  8. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תפריד אבל בין בלאטר לבין ההתאחדות האנגלית. יש זבל ויש זבל.

    אין ספק שבלאטר הכי מסריח ומושחת.
     
  9. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדיעה שלי הולכת למחוזות אחרים לחלוטין...

    הדיעה שלי היא שכל העסק הזה פשוט דפוק מהיסוד. ואני מדבר על סמים לא חוקיים, כדורים שהם בסדר וכל זה.
    קודם כל, מה זה בעצם אומר שהוא לקח סמים? זה אומר שהוא השיג יתרון על פני יריבו וככה שבר את האיזון הספורטיבי. אבל אם הוא היה לוקח כל מיני כדורים שונים למיניהם, שנחשבים ל"מותרים", הוא לא היה משיג יתרון? הרי המון שחקנים בפריימר ליג משחקים על תרופות ועל כדורים שהם בגדר המותר, והכדורים האלה משפרים את המשחק שלהם. אז למה את זה מותר וסמים אסור?
    חוץ מזה, בתור אוהבי כדורגל, תגידו את האמת: מה אתם מעדיפים לראות, שחקנים רצים ומתעייפים, או שחקנים שרצים כמו מכונה במשך 90 דקות ומלהיבים את הקהל בטירוף? וזה פונה גם לענפי ספורט שונים, הרי כולנו היינו רוצים לראות את שיא העולם ב100 מטר נשבר שוב, ובכמה שיותר. לפי דעתי הוספת חומרים שמשחקים באנרגיות השונות בגוף מוסיפה המון אטרקטיביות לספורט.

    ולכן, הדיעה שלי היא לאפשר שימוש בסמים ובכל דבר דומה בספורט. קודם כל כמו שהסברתי, המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי כשחלק מהכדורים מותרים וחלק אסורים. ודבר שני - זה יהפוך את הענף להרבה יותר אטרקטיבי.

    אימרו - כן לסמים!
     
  10. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    תשמע יונתן זה רעיון חריג אבל מעניין ביותר... מצד כשאני רואה כדורגל אנגלי אני רוצה לחשוב שהאנשים שרצים כמו מטורפים 90 דקות הם לא סתם אנשים שלקחו סטרואידים אלא בני-אדם כמוני שפשוט ניחנו ביכולת פיזית גבוהה וחוסן מנטלי.
    אני לא מבין גדול בכל סוגי הכדורים וכו', אבל כאוהד ספורט זה פשוט חורה לי שהגיבורים שלנו משתמשים באמצעים שנתפסים בעיני כלא כשרים כדי לשחק טוב יותר. מצד שני כפי שיונתן אמר זה משפר את היכולת ונותן שואו גדול יותר לקהל... באמת שקשה לי להחליט בקשר לזה...
     
  11. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דייר, חשבת שגם בריאותית זה מזיק לשחקנים? שהסמים מנוגדים בכלל לרוח הספורט? שה"סמים" האלה שלטענתך השחקנים ממילא משתמשים בהם, הם בעצם משככי כאבים?
     
  12. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בני זה בדיוק הקטע...

    הרוח הספורטיבית - מה זאת זריקה משככת כאבים ששחקנים מקבלים לפני משחקים כשכואבת להם הרגל? האם זה לא סם? בטח שכן! זה רק סם חוקי! לשחקן כואב, ואם הוא לא יכול לשחק במצבו הנוכחי שלא ישחק ויצפה מהצד. ברגע שהוא לוקח זריקה הוא בעצם משתמש בחומרים בשביל שהוא ישחק יותר טוב.
    לכן, אם מותר לו לעשות את זה, אז גם לשחקן בריא מותר לקחת סמים בשביל לשחק יותר טוב.

    אם אוסרים על משהו - אז עד הסוף. המצב הנוכחי הוא בלתי אפשרי לטעמי, או שיאפשרו את הכל, או שפשוט יאסרו על הכל.

    לגבי בריאות השחקנים - תאמין לי שכשחקנים לוקחים ללא סוף משככי כאבים, מקבלים זריקות, לוקחים 5 כדורים לפני כל משחק, זה לא בדיוק מוסיף לבריאות שלהם. אני לא אומר שסמים זה בריא או משהו, רק אני טוען שזה לא הדבר היחיד שמזיק.
     
  13. Reyes Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,895
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ומה עם קבוצות שאין להן תקציב לסמים? http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx

    יהרוס את התחרות, את היופי של המשחק ואת הבריאות של השחקנים.
     
  14. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את היופי של המשחק...?
    זה מסוג הדברים שרק יתגברו... כמו שאמרתי, אני מעדיף לשבת מול כורסא ולראות 22 שחקנים רצים 90 דקות כמו נמלים עמלות... זה מבטיח אקשן ללא הפסקה...
     
  15. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוי ואבוי לאן הגענו??? אימרו כן לסמים? אני חושב שלקחת את עניין ההשעיה של ריו רחוק מדי דאיר, אתה שוכח כמה עקרונות חשובים שחייבים לעמוד בהם: ראשית כמו שאמרו פה זה לא בריא לשחקנים עצמם, הרי אם זה היה בריא גם אני הייתי משתמש בסם לפני שאני הולך לשחק כדורגל, וזאת אחרי שהייתי קונה את הסם ללא מרשם רופא בבית המרקחת הקרוב ביתי, כדי לשחק כמו "נמלה עמלה".
    דבר שני זה שהתאחדות כדורגל לא יכולה פתאום להגיד חומרים שבמדינה אסור - אצלי מותר. החומרים הללו ברובם הגדול אסורים לשימוש ע"י משרדי הבריאות כי הם, כמו שאמרתי, פשוט לא בריאים לשחקנים.
    הדבר השלישי והכי חשוב מביניהם הוא הפאן החינוכי: כל השנים נעזרים בשחקני כדורגל שהם אלילי ילדים ונוער כדי להרחיק שחקנים בקבוצות ילדים וילדים ונערים בכלל מסמים ובואו נגיד שזה משפיע יותר מאשר תשדיר שבו דוב אלבוים (מנחה חוצה ישראל בערוץ 22) יקרא נגד השימוש בסמים עם כל הכבוד. ועכשיו רוצים להפוך את זה? כל אחד ירצה גם לשחק כמו "נמלה עמלה" ולרוץ כמו מטורף 90 דקות או כמה שצריך ובכך יסכן את בריאותו ועתידו (לא צריך להרצות לכם על ההשפעות ההרסניות של סמים שוב, נכון? יש מספיק בביה"ס), מה גם שהוא יתן את נשמתו על הדשא או האספלט בשכונה לחינם, הרי אין אף אוהד שמעוניין לראות 22 רובוטים כמו דאיר.
    מה לא בסדר במה שיש עכשיו? אם כבר אז לעשות שכל החומרים הם אסורים כולל זריקות לשיכוך כאבים ולא להיפך, אני לא רוצה שכל העקרונות של הכדורגל יתמוטטו ובטח אני לא היחיד שחושב כך.