באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    צמד המנהיגים אם אתה מתעקש על עוד אחד שהיה בזמנו המנהיג השני כאשר אפנברג לא היה, אז ממט שול ניהל את המשחק ואת ההחלטות בבעיטות חופשיות וכו'. אלבר היה הסקורר, חלוץ ענק, אך באישיותו קצת נחבא אל הכלים. גם שחקנים כאלו צריך.
    כמובן שהיום יש לנו ובכלל באירופה חוסר במנהיגים. העולם התשנה, התפנק ואיתו גם האנשים והכדורגל. דור הכדורגל החדש נראה רך מידי וזה מאוד מדהיג (גם חברתית אגב).
     
  2. ksla Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/08
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה דיון אתם מנהלים (סחתיין !) .
    אם אפשר להצתרף ,ורק להגיד שבתור אוהד של באיירן אי אפשר לשכוח את התקופה היפה הזאת של שנות ה אלפיים שהיו על המגרש 4 או 5 מנהיגים ,שכול אחד מהם ידע לקחת אחריות ,באותם ימים ,יכלת לישון טוב בלילה ,ימים שמחים ,נכון שבליגה ,לפעמים זה לא עבד ,אבל אותי בתור אוהד ,עניין יותר הפחד של הקבוצות שהיו פוגשות את באיירן וההצדקה לפחד הזה בזמן המשחק ,שזה היה אחד הדברים שהכי היו נותנים גאווה ,כשקבוצות גדולות היו מגיעות למינכן וחוטפות ,כשבאיירן הייתה יוצאת למשחקיי חוץ ,והיה צריך ממש משהו סנצציוני שיקרה כדיי שבאיירן תפסיד ,מה גם ,שבאותה תקופה ,עמדה ריאל מדריד שהציגה את אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה .

    אי אפשר לשכוח את ה 4-1 במינכן ,וה 4-2 במדריד ,את הניצחון הדחוק על ברצלונה בחוץ ,הנצחונות הכפולים על מנצ'סטר בעונת הזכייה בליגת האלופות ,תענוג .

    זה התחיל בשער ,אוליבר קאן דרך הגנת ברזל ,שחקן כמו קופור שנתן כול משחק 100 אחוז מעצמו ,ומעבר להיותו שחקן גדול היה גם מנהיג ,צמד המגנים הצרפתים , באמצע אפנברג -המנהיג ,שול הטכני ,ירמיס ,סליהמיצי'ץ (בתקופת השיא ) ,וכמובן ,התקפה עם אלבר ויאנקר !

    איזה תקופה !
     
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    נגעת בלב הבעיה. אם כל העונה משחקים רק על ריברי וכולם יודעים שרק ריברי ורק ריברי, אל תצפה שכשהוא לא טוב או סגור או מה שלא יהיה ובכל זאת על המגרש מישהו אחר יעשה את העבודה שלו. א. אף אחד לא ינסה את זה מהשחקנים האחרים. ב. אף אחד מן השחקנים האחרים לא יקבל על עצמו את העניין. שחקן שכל העונה הוא כינור שני, בקושי, לא יוכל פתאום ובאמצע משחק להיות כנר מוביל. לא עובד ככה. ג. אף אחד אחר הוא לא ריברי ולאף אחד אין את היכולות והתכונות שלו, אלא דווקא אחרות ולכן שימת דגש במשחק על מישהו אחר מצריכה גם שיטת משחק שונה.
    מעבר לזה, גם נגד הספרדים זה היה ככה והיו עוד לא מעט משחקים כאלה. כולל בדרבי בגביע.

    א. אתה מבלבל בין שני דברים. אני דיברתי על הסטטיסטיקה של באיירן ואילו אתה מדבר על הסטטיסטיקה של שחקן מסויים (לוסיו, במקרה שלך). תקרא שוב את הסיפור (האמיתי) שהבאתי ותבין - סטטיסטיקה טובה של שחקן לא בהכרח אומרת שזה טוב לקבוצה ועוזר לה. לעומת זאת הסטטסיטיקה שאומרת אם באיירן טובה עם או בלי ריברי מדברת על הטיב/הצלחה של הקבוצה כשהוא ישנו או איננו העובדות אומרות שבאיירן בעטה לשער יותר והבקיעה יותר לכל דקת משחק כשהוא לא היה מאשר כשהוא כן היה. ב. לוסיו לא אחד המתקלים הטובים בליגה. הוא אחד המתקלים הטובים בבאיירן. ג. לא עבודת התיקול היא הבעיה העיקרית של לוסיו.
     
  4. ksla Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/08
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מזל שהנתונים ה סטטיסטים שאתה כול כך אוהב להתרברב בהם ,לא מדברים על פתיחת העונה הנוכחית .
     
  5. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אבל נדב, סטטיסטיקה היא סטטיסטיקה והיא יכולה לעוות את המציאות כמו שהיא יכולה לאמת את המציאות. זה שבאיירן עם רבירי הפסידו נגיד קצת יותר ובלי ריברי ניצחו יותר, זה קל לבדוק על הנייר, אבל אולי המשחקים בהם ריברי לא שיחק היו מול קבוצות קטנות או משחקי בית? אולי מדובר ב 85% מהמשחקים שריברי כן שיחק ובקבוצה שלרוב ניצחה עונה שעברה יכולים ליפול 15% משחקים בלי הפסדים. זה הרבה יותר מורכב ולא שחור או לבן.

    לגבי השיטה, באיירן משחקים סביב רבירי ולא משנים למענו שיטה. באיירן עונה שעברה שיחקו באותה שיטה עם ואן בומל וזה רוברטו במרכז, אותו סוג התקפה וכאשר הצרפתי לא היה אז נכנס מישהו לעמדה. כך גם כל שחקן אחד על המגרש ברוטציה שהייתה. גם העונה אגב יש שיטה ולא משחקים בשביל או למען אף אחד בקבוצה. גם בקבוצות ממושמעות ומאורגנות כיחידה אחת לפעמיים יש שחקן שמתבלט גם בלי שיבנו סביב אף שחקן שום דבר. הוא הסטאר כמו שאיבראימוביץ' הוא הסטאר של אינטר, אבל לא בונים שיטת משחק עליו.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    בוא נראה. בלי ריברי שיחקנו 5 משחקים והשגנו 8 נקודות מתוך 15 שזה אומר 53% הצלחה. עם ריברי שיחקנו שני משחקים והשגנו נקודה אחת מתוך 6 שזה אומר 16% הצלחה. אופס...
    וזה עוד בלי להתייחס לעובדה שבלי ריברי שיחקנו נגד שתי מועמדות לאליפות ומשחק אחד באחד ממגרשי החוץ הכי קשים בגרמניה ואילו עם ריברי שיחקנו נגד הקבוצות החלשות של האנובר (ניצחון ראשון שלהם עלינו אחרי 20 שנה בבית) ובוכום (מועמדת לירידה). שוב, אופס...

    עליך אני מתפלא שאתה לא קורא את הדברים עד הסוף. הסטטיסטיקה שהבאתי מהקיקר בזמנו, לא דיברה על ניצחונות או הפסדים וליקוט נקודות, שאז אתה גם תלוי בדברים אחרים, חלקם כמו שאמרת וחלקם אפילו יכולים להיות השופט שטעה ונתן פנדל לרעתך והפסדת, אלא על המסוכנות של באיירן. כמה פעמים בעטנו לשער וכמה פעמים הבקענו. איתו ובלעדיו. מעבר לזה, כל מי שיודע קצת על סטטיסטיקה יודע שהסטטיסטיקה בסופו של דבר מתיישרת והיא המשקפת את המציאות ולכן ככל שאורך הדברים הנמדדים גדל (ועונה שלמה היא דבר מצויין) הסטטיסטיקה משקפת יותר טוב את המציאות. לכן, גם מה שכתב KSLA הוא לא יותר מחוכמולוגיה, שבמקרה שלו, חבל גם שהוא לא בדק אותה, כי היא לרעתו.

    בדיוק העניין, כל המשחק ההתקפי של באיירן סובב סביב ריברי. כשהוא לא על המגרש הכדורים מתחלקים אחרת ואחרים מקבלים יותר כדורים. כשהוא על המגרש, גם אם הוא נסגר או גם אם הוא סתם לא טוב באותו היום הוא ממשיך לקבל את רוב רובם של הכדורים, כי זו השיטה, זו ההוראה. רק מה שבמקרה כזה הוא ממש לא יעיל ואף אחד אחר לא יכול למלא את מקומו. כשהוא איננו ממילא הכדורים לא הולכים אליו, אלא לאחרים ואז המעמסה מתחלקת בין כולם.
    אני מציע לך לראות שוב את חמשת המשחקים הראשונים העונה וגם זה ברומניה וגם בגביע ולראות כמה, למשל, פיליפ לאם משתתף במשחק ההתקפי וכמה הוא תורם. לעומת זאת, תסתכל על שני המשחקים שריברי שיחק וגם נגד ליון, ותראה שהתרומה שלו בחלק ההתקפי פחתה בהמון. ואם אתה לא מאמין לי, שאל את אחד החברים פה בפורום שהפנתי את תשומת ליבו לעניין בשיחה פרטית ממש לפני שריברי חזר ותראה מה הוא יגיד לך. והדברים תקפים גם לגבי שוויני (למרות מה שינסו להגיד) ובורו וכל שחקן התקפי אחר.
    דרך אגב, קלוזה סובל מאותה הבעיה עם טוני וזה אחד ההבדלים בין היכולת שלו בנבחרת וכשטוני איננו לזו בבאיירן כשטוני ישנו.

     
  7. ksla Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/08
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בוא נתן לריברי לשחק 5 משחקים ואז נעשה השוואה הוגנת ,כי מזל שהוא לא שיחק משחק אחד ,הפסיד ואז הייתה אומר לי 0 אחוזיי הצלחה ,הייתה יוצא אז ממש גאון .

    אז בעצם אי אפשר למדוד דברים כאלה ,מה שכן ,כמו שאפשר לראות על המגרש ,כשריברי בפנים באיירן טובה יותר ,ואף אחד ,שצריך קצת צומת לב ואוהב תמיד ללכת נגד הזרם לא ישנה זאת ,תאמין לי שאתה לא יותר חכם מאולי הנס ,וגם לא מרומנהיגה ,ומכול מי שמנהל את באיירן ,הם לא מתנהלים לפי סטטיסטיקות ,שאלת את עצמך פעם למה ?,שאלת את עצמך למה אוטמר היצפלד ,שיש לו תואר שני במטמטיקה לא השתמש בסטטיסטיקה הזאת שנה שעברה ,ובעצם הושיב את ריברי על הספסל (הריי הצלחת הקבוצה מעל הכול ,לא ?)

    לפי סטטיסטיקה ,רנסינג הוא אחד השוערים הכי טובים בתולדות הבונדסליגה ,תראה איזה רקורד יש לו ,ותראה את באיירן איתו ,אין לי מספרים מדויקים אבל אני בטוח שכרגע הוא מעל כול שוער ,כשרנסינג עומר בשער במשחקיי ליגה באיירן לא מפסידים הרבה ....וכמה זה רחוק מהמציאות כולנו יודעים .

    לפי הסטטיסטיקה הקבוצתית במשחקיי ליגה ,רנסינג יותר טוב מקאסיאס ,אז זה באמת נכון ?
     
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אל תבוא אלי בטענות. אתה רצית להביא את הסטטיסטיקה של תחילת העונה לא אני.

    לגבי שאר הדברים, באמת חבל לענות למרות שלכל דבר יש תשובה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/10/08
  9. Karel Poborsky Member

    הצטרף ב:
    ‏23/12/07
    הודעות:
    157
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באיירן של העונה נראית עד כה רע מאוד ולדעתי יש לכך שלוש סיבות עיקריות:
    א.התלותיות המוגזמת של הקבוצה בפרנק ריברי והמחסור במנהיג אמיתי על המגרש כפי שהיו בעבר הרחוק בקנבאוור ורומיננגה ובעבר הקרוב יותר מתאוס ואפנברג, הסגל עמוס הכוכבים של באיירן עושה רושם ככזה המעוניין רק בסכומי הדולרים השמנים המשתלשלים לכיסם ופחות בהצלחת הקבוצה הן מבחינה תחרותית והן מבחינה חברתית ההוכחה לכך כאמור היא בהעדר מנהיג אמיתי שיסחוף את הקבוצה להצלחות

    ב.חוסר נסיונו של יורגן קלינסמן באימון קבוצות ולטעמי באימון בכלל כי אם כל כבוד לנבחרת גרמניה במונדיאל 2006 ראוי לזכור שהוא הדריך אותה רק במונדיאל מבלי שהנבחרת הצטרכה לעבור שלב מוקדמות ולדעתי יכולתה הגבוהה באותו טורניר הייתה בזכות יכולת גבוהה של שחקנים יותר מאשר מיכולת אימון גבוהה של קלינסמן, קלינסמן עדיין לא בשל לאמן קבוצה ברמתה של באיירן והיה צריך להשתפשף קודם תקופה בקבוצה אירופית מדרג שני ומטה כפי שעשו רוב המאמנים הבכירים כיום באירופה
    באיירן שמינתה את קלינסמן למאמן במקום היצפלד כבר בינואר הייתה יכולה באותה תקופה לפנות לז'וזה מוריניו או למרצ'לו ליפי שהיה פנויים

    ג.יכולתו החלשה של השוער מיכאל רנסינג שלא מצליח להיכנס לנעליו הגדולות של אוליבר קאן ולטעמי ההחלטה לבחור בו כיורשו של קאן הייתה שגויה אם כל הכבוד לעובדה שבעבר הוא הגן במשך 4 שנים כשוער ראשון על שער קבוצת החובבים של באיירן ובחמש העונות האחרונות שימש כמחליפו של קאן עדיין לטעמי לא הייתה סיבה לתת לו לרשת את קאן ובאיירן יכלה להחתים שוער מנוסה מהרמה העולמית הגבוהה

    על כל זה כאמור הקבוצה משלמת ונראית כפי שהיא נראית
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/10/08
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    א. אי אפשר להאשים את ריברי בכלום העונה. הוא עדיין לא שיחק מספיק. מוזר לי כל הדיון הזה של מנהיגים ודברים כאלה. כדורגל זה לא מלחמה או פוליטיקה. לא צריך מנהיגים. צריך לשים גולים מצד אחד, לא לספוג מצד שני ובשביל זה צריך מאמן טוב על הקווים. דרך אגב, בבאיירן יש מנהיג, אפילו טוב, רק שהמאמן, משום מה החליט למנות אותו לקפטן ולהושיב אותו על הספסל.

    ב. או יותר נכון ג. בכלל מצחיק לבוא בטענות לרנזינג על משהו. הוא ספג עד היום 13 שערים, אבל רק אחד באשמתו. וגם זה כשברמן כבר הובילה 4:0. דרך אגב, במקרה יצא לי לראות היום את הסוף של המשחק נגד בוכום והתמקדתי בגול השלישי. לא מבין איך לרנזינג יש בו אשמה. הכדור היה כל כך גבוה שאפילו אולסי פרי לא היה מגיע אליו בקפיצה, לא כל שכן שוער בגובה של שוער. הכדור היה בערך פעמיים מהגובה של השער. אם רנזינג היה יוצא לכדור אז הוא היה טועה. נכון שרנזינג זה לא אוליבר קאן (בנתיים) אבל לא הוא האשם במצב של הקבוצה. האשמה היא המשחק ההגנתי של הקבוצה שגורמת לזה שכמעט כל בעיטה תהיה כמעט בלתי ניתנת לעצירה. זה קצת מזכיר לי את העונה הלפני אחרונה. גם אז, קאן היה השוער והמשחק ההגנתי היה קטסטרופלי וכמעט כל בעיטה מול קאן נכנסה. כולם באו בטענות לקאן, שהוא גמור ושהוא לא שווה כלום ופתאום עונה אחרי זה בא מאמן בונה משחק הגנתי כמו שצריך וקאן (שהיה לכאורה גמור) שובר את שיא הליגה עם מיעוט ספיגות. אותו הדבר, רנזינג. אם הוא היה עומד במצבים ששוער רגיל עומד ולא במצבים בלתי אפשריים (למשל הגול השני של בוכום) אף אחד לא היה מדבר עליו.
     
  11. Karel Poborsky Member

    הצטרף ב:
    ‏23/12/07
    הודעות:
    157
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אם השוער לא אשם במצב של הקבוצה מה דעתך של יורגן קלינסמן שמצטייר עד עכשיו כמאמן בינוני ומטה שעושה רושם שחוסר הניסיון שלו באימון קבוצות משפיע על הקבוצה לרעה אולי אתה בדיעה שאם רצף הכישלונות יימשך יסיים קלינסמן את דרכו בקבוצה?

    ההערכה שלי שהמנג'ר הנס והנשיא בקנבאוור כבר מתכוננים לעוד מספר כישלונות אפשריים של הקבוצה וכבר לקחו את מספר הטלפון של פרנק רייקארד ויכול להיות שגם של רוברטו מנצ'יני הנהלת באיירן כידוע שונאת להיות פראיירית ולגלות שהכסף הרב שהיא שופכת הולך לשווא.
     
  12. Lars Ricken Member

    הצטרף ב:
    ‏4/5/08
    הודעות:
    935
    לייקים שהתקבלו:
    25
    אז מדוע ממנים שחקנים לקפטנים בקבוצה? בגלל שהסרט משתלב להם טוב על החולצה?
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אם הכוונה שלך הייתה באמת לשמוע את דעתי, אז קודם כל כבר כתבתי אותה כשמינו את קלינסמן. לצערי, אני חושש שצדקתי. בגדול אני דיי מסכים עם מה שכבר כתבת מקודם, בגלל זה גם לא התייחסתי לזה קודם.
    עם זאת, אני בספק גדול אם קלינסמן יפוטר לפני סוף העונה. אלא אם כן, תהיה ממש קטסטרופה.

    אכן, כן.
     
  14. ksla Member

    הצטרף ב:
    ‏20/9/08
    הודעות:
    144
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין לך מה לענות לי בעניין רנסינג .

    כי לפי הסטטיסטיקה ,הוא השוער הכי טוב בעולם עכשיו ,יותר מבופון ויותר מקאסיאס (יש לו אחוזיי הצלחה גבוהים יותר משלהם בליגה ,מבחינת נצחונות ) .

    יש לך תשובה על זה ?
    אוליי ,אבל היא תסתור את מה שאמרת מקודם .

    רואה למה סטטיסטיקה לא תמיד שווה הרבה ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/10/08
  15. Lars Ricken Member

    הצטרף ב:
    ‏4/5/08
    הודעות:
    935
    לייקים שהתקבלו:
    25
    חבל שאתה מעדיף להתעלם.
    הרי דרוש מנהיג בכדורגל,הראייה הסובייקטיבית שלך מונעת ממך להיפתח.
    אומנם כמו שאמרת זה לא מלחמה או פולטיקה,אבל זה לא מיותר ורק ייצוגי כמו שאתה מציג זאת.
    הנה התרומה של הקפטן וגם הדברים הנדרשים ממנו:
    הוא המתווך הרשמי בין המאמן לשחקנים.
    עליו להיות בעל כאריזמה והשפעה על יתר השחקנים.
    במהלך המשחק הוא אמור לשמש כדוגמא אישית הנדרשת מקפטן,ממנו לומדים השחקנים הצעירים. לדוג':עליו להילחם על כל כדור,לשלוט בטקטיקות שונות ובהגדרות המערך, להיות בעל ראיית משחק.
    עליו להיות נחוש,חובתו לעודד את חבריו, לדרבן אותם, ולדאוג למוראל גבוה.
    וגם לשמש כדוגמא אישית מחוץ למגרש בין אם זה לימוד שחקן צעיר או יישוב סיכסוכים בין שחקנים בקבוצה,ולהגיב בהתאם למצבים והתרחשויות שונים.

    אל תפקיד כזה אי אפשר לוותר בכדורגל של היום,ואני לא מבין איך אתה מזלזל בתפקיד שכזה.