תלוי איך אתה מגדיר "הרבה" ו"ירידה". הסדרות המצליחות ביותר ב3-4 השנים האחרונות כמעט ולא נפגעו. להפך, חלקן מציגות מספרים מרשימים יותר לעומת עונות קודמות. גם אם כן חלה ירידה, הפגיעה די נמוכה וניתן לייחס אותה לעלייה המטאורית של הולו (לכו לגוגל), DVR (המקבילה האמריקאית להוט מג'יק ויס מקס) ומתן האפשרות של צפייה חוקית באינטרנט באתרים של הרשתות. לגבי אבודים, הירידה גדולה מדי בכדי לייחס אותה לאופציות הנ"ל ובאופן כללי הקונספט שלה "מצדיק" ירידה מסויימת אחרי זמן מה. פרט מעניין: גם בשיאה (בעונה הראשונה שלה) היא לא הייתה להיט עצום. לשם השוואה, אפילו העונה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה לא מקתרבת ברייטינג לעונה הכי פחות טובה של האוס, עקרות בית וגרייס.
אולי הגזמתי, אני לא פותח טבלת רייטינג של נילסן כל שבוע, אבל אני עוקב פעם ב, ואני דווקא לא עוקב אחרי הסדרות המובילות בכלל , אני יודע מה יש שם? אמריקן איידול , האוס, גריי , עקרות בית וכאלה אלא אחרי הסדרות שאני רואה שהן כמעט כולן מחוץ לטופ 10 וכשאני רואה סדרה שיורדת אז אני מצפה שסדרה אחרת מאותו הז'אנר תעלה ובדרך כלל זה לא מה שקורה אז אולי זה פשוט לא עובד ככה. בכל מקרה, אני מסכים שלמחשב יש חלק בזה, כנראה שיש לא מעט אנשים שנוח להם לצפות בתוכניות בדיוק לפי הלו"ז שלהם ומתי שהם רוצים, וכשהאלטרנטיבות כל כך טובות, אם אני לא טועה כל הרשתות הגדולות מאפשרות צפייה בפרקים מלאים לתושבי ארה"ב, (לא?)או כמובן שאפשר גם להוריד את הסדרות אז למה לא בעצם?
אני שמח שאתה מאשר את הדברים שאמרתי לך בהודעה הקודמת שלי כאן... ודווקא תרבות ההודרות לא פופולארית במיוחד בכל מה שנוגע לסדרות, פשוט כי הן זמינות באינטרנט באתרים של מרבית הרשתות הגדולות.
כשכתבתי את הביטוי "אופרת סבון" התכוונתי שמושכים ומורחים את הסדרות ליותר מדי פרקים ויותר מדי עונות. נראה שהתסריטאים בכוח מנסים לדחוף דברים, במקום להביא את הסידרה לסיום, לכן זה מתחיל להיות דומה לאופרת סבון. לדוגמא, נמלטים הייתה בתכנון סדרה לא ארוכה, אך מקצועית ומעניינית, של 13 פרקים, כאשר בפרק ה 13 מייקל ואח שלו אמורים לברוח ולסיים את הסיפור. אלא בגלל ההצלחה, שינו את פרק 13 לנסיון כושל לברוח, והמשיכו לצלם. לאט לאט, אחרי מספר לא רב של פרקים, הסדרה הדרדרה לרמה די נמוכה. סוג של אופרת סבון. נו נכון, זה בדיוק מה שהתכוונתי. המפיקים של הסדרה צוברים רייטינג מאד גבוה אחרי עונה ראשונה מוצלחת ומקורית, ואז ממשיכים לצלם את הסדרה על "אוטומט", עם כוונה אחת ברורה - למרוח כמה שיותר, עם כמה שפחות הגין במתרחש. כך לפחות קרה עם הנמלטים, וגם האבודים לא הרחק מאחור. אני יודע. זה בערך מה שכתבתי והתכוונתי בהודעה שלי. שהרייטינג אומר מתי להפסיק. אבל עוד לפני שמפסיקים, הסדרה מאבדת הרבה מהעניין שהיה בהתחלה. מבחינתי, בנמלטים אפילו עונה 2 כבר הייתה מיותרת, אבל הרייטינג של אחרי העונה הראשונה עדיין החזיק את הסדרה בחיים. באבודים החל מהעונה הרביעית, אמצע עונה שלישית, גם כן כמעט ואין שום הגיון. אבל קשה להפסיק לראות, כי "כבר התחלנו וחבל". http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx
אבודים בן המבוגר ובן הילד נמצאים באותו מקום... לאיזו רמת טמטום הגענו? אבל עדיין זה לא מוריד את החשק לצפות בסדרה הענקית הזו, בניגוד לאחרים כאן.
אם היה לי רצון להמשיך ולהלין על הסדרה הזו הייתי מגיב לך ב"פאק דיס שואו", אבל היות ואין לי אני אוותר. מה אפשר להגיד? רק אבודים יכולה ליצור מצב שבו גם בתוך עלילה מטומטמת יקרה משהו מסקרן. (ומטומטם בזכות עצמו) פאראדיי אמר שאסור לשנות את החוקים, וסעיד הרג את בן שמן הסתם חי ב2008. איך לעזעזל הכותבים יוציאו את עצמם מהברוך הזה? במחשבה שנייה, אני מניח שתוך 5 פרקים הם יקמבנו משהו, בהתחשב כך שהפרק האחרון בעונה נקרא "התקרית" ואמור להכנס לעומק רצח הדארמאטיווס שהעומד מאחוריו הוא... בן. הפרק הלפני האחרון של החיים על מאדים שודר אתמול. לא ראה את הפרק של אבודים ממטר.