באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אחרי המשחק הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה. מעשית הוא לא יכול לבקש משוויני וזה רוברטו (או מכל אדם אחר) להיות קשר הגנתי כשהוא מציב אותו לשחק על הקו. קשרים הגנתיים משחקים קרוב אחד לשני וקרוב למרכז, לא ליד הקווים. לא שוויני ולא זה רוברטו הוצבו במקומות האלה, אלא על הקווים.
    ואם כבר, אחרי המשחק הוא דווקא אמר שהתוכנית שלו הייתה לרוץ ולתקוף. אז זה בטח לא עושים עם 3 קשרים הגנתיים.
     
  2. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפוך. ה 2 קיצוניים וחלוץ חוד שקלינסמן עשה או יותר נכון השתמש במערך מוריניו של 4-3-3 או יותר נכון 4- 3- 2- 1עבד יופי מול ברצלונה בשנים עברו. זה שהוא לא ידע להביא את הרעיון הטוב לידי ביצוע טוב זה כבר בעיה אחרת. בעיקרון המערך הוא הגנתי מצד אחד ויכול להיות תוקף ומפתיע בצד השני. שוב, קלינסמן ידוע כאדם חכם ולכן סמכו עליו, הוא תאורתית יודע מה היה נכון למשחק, אבל הוא צעיר ואין לו מושג איך מביאים את זה לידי ביצוע. זה דבר מסובך שלוקח שנים של אימון ולא בעונה ראשונה של מאמן.

    אם אתם רוצים לבוא למישהו בטענות, זה לא אליו. המועדון אשמים שלא הביאו אותו 10 שנים מהיום אחרי שהוא כבר יהיה מאמן מנוסה. באיירן לא הביאו את היצפלד בשנתו האימון הראשונה, אלא אחרי שלמד על בשרו את הכדורגל כמה שנים טובות. פה המועדון טעו. קלינסמן אדם חכם מאוד ולומד מהר, אבל זה לא זמנו כרגע כבר לאמן את באיירן.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/4/09
  3. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אצל מוריניו שני הקשרים שמאחור לא שיחקו על הקו, אלא יותר לאמצע וקרובים לקשר האחורי ושני הקשרים הקידמיים שיחקו חצי קיצונים. קצת כמו מה שרוטן ניסה לעשות בשאלקה. אצל קלינסמן כל ארבעת הקשרים האלה שיחקו על הקו (כל שניים בצד שלהם). ככה אי אפשר להגן. ובדיוק כמו שאמרת, זה דבר שדורש אימון רב. קליסמן ניסה את זה (וגם לא בצורה הנכונה) פעם ראשונה במשחק נגד ברצלונה. ניסה מערך שהקבוצה מעולם לא שיחקה בו, כשיש לו לא מעט שחקנים חסרים, במשחק חשוב מאוד, בחוץ, נגד יריב חזק ואחרי שהקבוצה שפופה מתבוסה. אז בהחלט אפשר לבוא בטענות גם אליו.

    תחזור אחורה, לימים שאחרי הפירסום על החתמתו ותראה שכבר אז הסתייגתי מהרעיון. וכמו שכתבתי למעלה, גם קלינסמן אשם. וחוץ מזה, הוא גם אשם בשחצנות מה. בנאדם כן ושלם עם עצמו היה מראש אומר שזה גדול עליו כמשרת אימון ראשונה בקבוצה.
     
  4. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מרים דגל לבן לגבי המערכים, עייפתי. אבל לגבי שחצן, אז לזה אין לי כלל מושג איך הגעת. בגרמניה מדברים על התדמית החדשה של באיירן ועל הצניעות של קלינסמן כמאמן. בכל הנוגע לתדמית של באיירן השחצנית זה דווקא קלינסמן שמביא אנשים שונאי באיירן די לחבב את באיירן וכל זה בשל אישיותו הצנועה. הוא לא מנוסה ועדיין לא מאמן גדול, אבל לוקח פרוייקטים ברצינות ומאוד פדנטי בעבודתו. גם את השאיפות של הקבוצה הוא לא הסתיר ולא היה מאמן באיירן אחר שאמר שבאיירן לא שואפת לתארים, כי מאמן כזה יעוף מבאיירן בשניה. אין שום סממן שחצני מקלינסמן אלא בדיוק ההפך.

    בכל מקרה הוא לא מתאים כרגע לאימון מועדון גדול ומלחיץ כמו באיירן בשנותיו הראשונות כמאמן. באיירן צריכים להביא שועל מנוסה. זה כמו להביא ילד בן 22 לתת הרצאות באונברסיטה, זה פשוט לא מתחבר. המועדון צריכים לקחת את האחריות על הצעד הפזיז.
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    החלק השני הוא בדיוק מה שאני מתכוון. ולכן הוא שחצן בעיניי. אדם שמעולם לא אימן קבוצה לקוח על עצמו לאמן את באיירן, עם כל השאיפות שלה וכל מה שמסביב, בעצם אומר "אני מסוגל". לכן, זה סוג של שחצנות.
     
  6. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הוא מאמין בעצמו ובכל זאת, הרבה גורמים גדולים בכדורגל האמינו בו. נתנו לו את הנבחרת בגלל שהיותו אדם חכם מאוד. אחרי זה התחילו להתעניין בו באנגליה ובאיירן פשוט לקחו אותו. אלו דברים מחמיאים שקשה לסרב להם. כנראה שהוא לא ידע לאן הוא נכנס ואת גודל הדבר לאמן מועדון מלחיץ כמו באיירן. לו היה רק שואל את היצפלד כמה זה מלחיץ... בכל מקרה, הוא ואף אחד אחר כנראה לא היה מסרב. מתיאוס שגם צעיר יושב ומחכה בפינה לטלפון מרומניגה. גם גרדיאולה הצעיר או רייקרד שגם לא מנוסים גדולים לא סרבו לצעות אימון כה נדירות שאולי לא חוזרות שוב. הם שחצנים?

    אם קלינסמן יקח אליפות בעונתו הראשונה, הרי שהוא לא יהיה שונה מרייקארד או גרדיאולה שגם עשו זאת (בלי לקחת אליפות אירופה בעונה הראשונה). מה גם שבאיירן היא בשנים אלו לא ברצלונה וזאת אומנם שאיפה, אבל לא מטרה, כי באיירן יכולים לקחת רק במזל כמו פורטו (על תקן אנדרדוג מובהק) בשנים האחרונות. באיירן בעבר כמובן היו סוג של פייבוריט, היום עובדתית לא ולא בשום מצב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/4/09
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מתיאוס אימן לא מעט קבוצות ועדיין לא קיבל את באיירן. ראייקרד אימן את ספרטה רוטרדאם לפני שאימן את ברצלונה.
    קלינסמן אימן כלום לפני זה. מבחינת מועדונים. זה כמעט כמו שיקחו אותי או אותך לאמן את הקבוצה. אני לא יודע לגביך, אני לא הייתי מקבל על עצמי דבר כזה בשום אופן.
     
  8. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הלוואי וכל שחקני הכדורגל מלאי הביטחון העצמי היו כמוך. גרדיאולה ורייקארד לא סירבו לקבל את בארסה והניסיון של רייקארד הוא עדיין לא ניסיון אפילו היום. בעונתו הראשונה אגב, הוא ובארסה היו קטסטרופה. הוא היה על סף פיטורים. כלום לא עבד, אבל הבחור למד. יש מועדונים שמוכנים להקריב זמן ללמידה של המאמן. פה אפשר להאשים גם רק את באיירן. אני לא חושב שאקס מאמן נבחרת גרמניה צריך לסרב להצעה חד פעמית של פעם בחיים אולי. נותנים לך הזדמנות, לך על זה. כל אחד אחר נדב, 99% מהאנשים היו לוקחים. אז קלינסמן שחצן? 99% מעולם הכדורגל שחצנים? אם אתה מחפש את אותו אחוז בודד שיהיו מאמני באיירן, אז תשאר מאוכזב זמן רב.
     
  9. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    לא חושב שקלינסמן שחצן (אני אוהב לראות אותו מתראיין, יש בו ביישנות וענווה). הבעיה היא שהצעת אימון מבאיירן לגביו היתה הצעה רעה שאי אפשר לסרב לה (כמו שקטש קיבל את מכבי כדורסל מוקדם מדי או להבדיל רן בן שמעון את מכבי כדורגל). מחד יש לך הצעה ממועדון ענק ומאידך יש את חוסר הנסיון. יש מועדונים שמוכנים לשלם שכ"ל, באיירן פשוט לא מועדון כזה. בבאיירן מאוד לחוצים ולכן לא שייך לדבר על "שנת בנייה"-זה בדיוק כמו במכבי ת"א כדורסל. כשאתה קבוצת הדגל של המדינה (מבחינת הישגים) ככה זה עובד. לכן חייבים מאמן מנוסה, לא שזה מבטיח הצלחה אבל זה המינימום שההנהלה יכולה לעשות.
    לפעמים מאמנים צעירים שבאים מוקדם מדי שורפים את עצמם לשנים באותו מועדון וחבל.
     
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לא אמרתי ולא התכוונתי שקלינסמן שחצן בהתנהגות או בהתנהלות שלו. מה שאמרתי זה שבזה שאין לו שום ניסיון אימון בקבוצה, אפילו לא כעוזר מאמן, והוא מקבל על עצמו לאמן קבוצה כמו באיירן, זה מעין שחצנות.
    קטש ורן בן שמעון אימנו קבוצות לפני שקיבלו את הקבוצות הגדולות. הם יודעים מה זה אומר לאמן קבוצה. קלינסמן לא אימן ולא היה עוזר מאמן בקבוצה. הוא אפילו לא יכול להבין מה זה אומר מבחינת סדר שבועי.
     
  11. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, הוא היה שחקן והתאמן אצל מאמנים. מן הסתם שאת רוב סדר העבודה השבועי הוא יודע. את החלקים שהוא לא יודע כמו שיחות צוות ותיכנון של כל המסביב או צפיה בוידיאו כל מאמן לומד מהר. עד כמה אתה טוב מבצע זה לוקח שנים ופה אין ניסים. לא מכיר הרבה מאמנים צעירים וטובים. אף אחד לא היה מסרב לתפקיד שהוצע לו או לפחות כמעט אף אחד. הבעיה היא לא שהוא או כל אחד אחר מסכים לקחת, אלא שמועדון מקצועי ומנוסה כמו באיירן פונים לאדם בלי ניסיון בידיעה שאוטומטית חסר לאדם כזה לא מעט במקצוע. הם רצו במודע לקחת את הסיכון והם אמרו זאת לא פעם.

     
  12. C-J Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/06
    הודעות:
    1,336
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לקחתם את הדיון הזה לדרך ללא מוצא, חברים.

    השאלה היא, דנידין, וללא קשר לעבר המקצועי של המאמן הנוכחי, האם אתה, כאוהד כדורגל מקבל בסיפוק מלא את ההחלטות המקצועיות של קלינסמן ואת ניהול המשחק שלו לאורך כל העונה?!

    אם אתה חושב כמוני שלא - סימן שהוא כן אחראי לכשלון. לא לבד, אבל בכל זאת אחראי עיקרי.
     
  13. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שבאיירן צריכים מאמן מנוסה בהתאם לגודל המועדון. קלינסמן צריך להתחיל לאמן מועדונים כמו קלן או אולי בגלל שהוא באמת איש מוכשר וחכם אז אפילו להתחיל בדורטמונד או שאלקה עוד איכשהו עובר. הבעיה היא רק המועדון. אי אפשר לצפות ממנו להיות מאמן טוב בשנת האימון הראשונה שלו. מכיר מאמן שהיה באמת טוב בשנת האימון המקצוענית הראשונה? אולי יש, אבל בודדים. ועם זאת, צריך להגדיר מה זה טוב. באיירן היא כבר עשור שלם קבוצה של שמינית\רבע גמר ליגת אלופות ולסרוגין כן ולא אלופת גרמניה. אם קלינסמן לוקח את האליפות אז הוא לא נכשל אלא עמד בסטדנרט של 2 אלו. בכל מקרה המועדון שלכם כן נכשל בהימור הגדול הזה, כי מועדון אחראי לא עושה הימורים כאלו ומביא מאמן שנה א' למועדון איי קלאס. גם אם קלינסמן היה לוקח אליפות אירופה בפוקס עם הקבוצה הזאת, זה עדיין כישלון של המערכת להמר במקומות שלא עושים הימורים.
     
  14. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    קלינסמן היה הימור של ההנהלה. ולהשוואה אפשר לקחת את אותו גווארדיולה שעשה בית ספר לקלינסמן בשבוע האחרון. גאוורדיולה גם כמו קלינסמן ללא ניסיון רב, סך הכל שנה אחת בקבוצת מילואים בליגה שלישית, אפשר להגיד שזה כמעט שווה ערך לאימון נבחרת. אבל בדיוק כמונו ברצלונה עשתה הימור, ובנתיים רואים איזו קבוצה נפלאה יש להם. בעצם אני בא להראות שבאותה מידה שאנחנו עשינו טעות ולא הלך עם קלינסמן היה יכול להיות אחרת, ורואים את התוצאות בקבוצה אחרת, לצערנו.
    כמובן שיש קשיים בהשוואה הזאת, אבל יש קווי דימיון בין שני המקרים.

    קלינסמן לא בשל לאמן קבוצה ברמה אירופאית, הוא עוד לא יכול לאמן קבוצה לשני מפעלים, זאת אומרת כרגע הוא יכול לאמן קבוצה מדרג ג'. הקבוצה הנוכחית מספיק טובה כדי לעשות יותר ממה שעשו העונה. ללא שום קשר לגורל האליפות.

    אני ידעתי שקלוזה הוא שחקן חשוב, ותמיד הערכתי אותו אבל אחרי 3 משחקים שבהם לא נצחנו ואף הושפלנו (פעמיים ברצלונה ווולפסבורג) בלעדיו אני מעריך אותו הרבה יותר. בכל מהלך שלנו ראיתי איך הוא חסר להתקפה, בכל פעם שהגנו היה חסר לי בזוית העין קלוזה שילחץ את הקשר (אפילו לא מגן!). אני עוד זוכר איך בתחילת העונה כבר חלק המאנשים (וגם פה בפורום) שלחו אותו הביתה, העונה הוא עושה את שלו. לדעתי, הוא אחראי כנראה יותר מכל שחקן אחר שקלינסמן נשאר בתפקיד עד עכשיו.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ואם כבר קלוזה, אני חייב עוד משהו. טוני חלוץ מצויין. אבל, טוני בלי קלוזה (או מישהו כמו קלוזה לידו) לא שווה הרבה (אפילו שחקן כמו פולדי לא מספיק). קלוזה בלי אף אחד לידו חלוץ ענק. ראינו את זה בדיוק בתקופה האחרונה. קלוזה שיחק חלוץ בודד. לא הייתה שום בעיה. טוני משחק חלוץ בודד, אין התקפה. טוני הוא חלוץ מצויין, אבל מוגבל מאוד - חלוץ רחבה טיפוסי שחייב מישהו לידו. קלוזה שחקן הרבה הרבה הרבה יותר מגוון.