וואלה? את נהג מונית ראית? את צייד הצבאים ראית? את פסגת הפחד ראית? את ברזיל ראית? את מרדף חצות ראית? והיו עוד לא מעט, המשפט שלך הוא בורות של ממש.
לרוב השחקנים יש את הסגנון שלהם. גם דה נירו ברוב תפקידיו משחק עם ההבעה הרצינית, אל משחק את המוחצן יותר, ג'ק ניקולסון משחק את המטורף, המשוגע, וכך הלאה.
דווקא בין השחקנים שנחשבים לטובים אני לא חושב שלרוב יש את הסגנון שלהם, מרלון ברנדו, ג'וני דפ, אדוארד נורטון, דסטין הופמן (חלקם נחשבים יותר חלקם פחות)ועוד רבים אחרים הם לא בדיוק שחקנים של סגנון אחד, לדעתי גם לג'ק ניקולוסון בחירת תפקידים יותר מגוונת מהשניים עלייהם דיברנו. אני כן מסכים שגם דה נירו לא מאוד מגוון ביחס לאחרים "בטופ", כמו שאמרתי הוא לא אחד מהאהובים עליי. אבל עדיין אני מעדיף אותו על פאצ'ינו, שבעבר הרחוק היו לו תפקידים שהעיפו אותי אבל היום הוא משעמם אותי. הוא עושה את התפקיד המוחצן מצויין אבל לטעמי זה כבר משעמם.
מעניין אותי לראות את ניקולסון משחק חנון שמפחד מהצל של עצמו, למשל. רוב התפקידים של ג'ק הם על סף טירוף, את זה הוא יודע לעשות הכי טוב, זאת האומנות שלו. כך גם אל, יש לו את הסגנון של הבחור המוחצן והצעקן, אבל לצד זה, בסנדק הוא שיחק דמות אדישה יותר ועשה את זה בצורה מצויינת. ואני בטוח שאם ננבור בתפקידיו בקריירה נמצא עוד כמה דמויות פחות רעשניות מטוני מונטה.
ברור, כבר כתבתי שפאצ'ינו חוזר על עצמו בעיקר בתפקידים מהעשור האחרון פחות או יותר. זה כנראה גם קשור לבחירת סרטים לא מוצלחת במיוחד שגם דה נירו שותף לה. התפקיד בסנדק מצוין אבל כמה כאלו יש בקריירה שלו לאורך העשור- עשור וחצי האחרונים שהם לא מוחצנים ? בקשר למשוגע - או קיי נניח שהוא גם מהפחות מגוונים, למרות שאני לא בטוח בכך בכלל, עדיין אני לא חושב שמרבית השחקנים בטופ הם של סגנון אחד.
כמה סרטים טובים היו לדה נירו בעשור הזה? לאל פאצ'ינו היה את הסוחר מונציה, ולדעתי זה היה אחד המשחקים הטובים ביותר שלו אי פעם... אפרופו ניקולסון, אפשר כמה המלצות לסרטים שלו? בינתיים ראיתי את הניצוץ, קן הקוקיה, באטמן וסדנא לעצבים. כרגע גם ראיתי את צ'יינהטאון. אגב צ'יינהטאון, זה רק אני או שפיי דאנאוויי (או איך שלא קוראים לה) היא אחת הנשים היפות בתולדות הקולנוע?
סרג'יניו - מודה שלא ראיתי את הסוחר מונציה, ציינת את הסרט בתור דוגמא לתפקיד פחות מוחצן של פאצ'ינו או לעוד סרט בו הוא עושה את אותה דמות מצוין? כי אם השני הוא הנכון אז אין לי ויכוח עם על כך שהוא עושה את זה מצוין אני פשוט עייף מזה, אם זה הראשון כנראה כדאי שאני אראה את הסרט http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx בקשר לדה נירו - כמו שציינתי הוא לא אחד מהאהובים עליי וגם לא אהבתי את הבחירות שלו בעשור האחרון, עדיין יוצא שאני יותר נהנה מהתפקידים שלו מאשר של פאצ'ינו, עם כי כיום שניהם לא שחקנים שיגרמו לי לראות סרט רק בגלל שהם מופיעים בו (בעיקר אחרי הסרט המשותף האחרון שלהם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dry.Xxx ) יש את הסרט שג'ק ניקולסון משחק איזה גנרל, יחד עם טום קרוז ודמי מור כעורכי דין צבאיים ועוד שורה של שחקנים לא רעים, לא זוכר איך קוראים לסרט אבל הוא סרט נחמד לדעתי.
"בחורים טובים". ניקולסון מבצע בו את אחת השורות המפורסמות ביותר של כל הזמנים, אבל הסרט עצמו הוא די מעיק. ראיתי אותו כבר איזה עשר פעם כי טוחנים אותו ביס, והוא יצא לי מהתחת. המלצה חמה: פעם אחת וזהו, לפני שתתחיל לשנוא אותו.
לדעתי, זה עלבון ל-craft של השחקנים האלה כשאתם מתווכחים על ה"גיוון" וה"סגנונות" שלהם, ועוד מוסיפים תיאורים כמו "מוחצן" ו"משוגע" כדי לסכם את העבודות שלהם. זו בורות ואני לא מתכוון להתייחס לדברים כאלה ברצינות.
מי סיכם את העבודה האומנותית שלהם בתיאורים הללו? אתה הבנת לא נכון. מה שרשמנו כאן הם דברים ידועים, עובדות. כן, ג'ק מרבה לשחק דמויות נורא נוירוטיות ומטורפות, אני בטוח שבזה תסכים איתי. דה-נירו שיחק בלא מעט דרמות פשע, והוא ידוע בעיקר בזכות התפקידים המעולים ששיחק שם. אל פא'צינו שיחק בלא מעט דמויות אקסטרוורטיות, לא-כן? הם משלושת השחקנים הגדולים ביותר שידענו, אני האחרון שיעז לרשום דברים שמפחיתים ממה שהם עשו בקולנוע. אז כן, קל לרשום מה שרשמנו ולהוסיף את רמת הלעג שלך להודעה ולנסות להוציא קטנים, אבל קודם תבין מה הייתה הכוונה, אחר כך תמשיך במה שאתה כ"כ אוהב להיות (מלגלג וציני).
הבנתי טוב מאוד, אבל אצל כל אחד מהם זה רק פן אחד של כישורי המשחק שלהם. ברור לגמרי שכל התיאורים האלה נובעים מההופעות המפורסמות יותר שלהם. אפשר להגיד אפילו שהדבקתם לכל אחד איזושהי סטיגמה, ומשם המשכתם לדבר על מי מגוון יותר.
ברור לי שיש להם עוד צדדים מלבד הצדדים המוכרים שלהם, רק ציינו שלכל אחד יש את הדמויות שיותר אפיינו אותו במשך השנים.