באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ואני מבין שטוני, קלוזה, יאנסן ואלטינטופ לא תרמו כלום לקבוצה בשנה שעברה. רק ריברי. הקבוצה שיחקה עם ריברי ועם שאר העשרה מהעונה הקודמת.
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,203
    לייקים שהתקבלו:
    6,055
    חוץ מרומרו רוצה ואן חאל גם את סוארז ואת עמנואלסון...בקיצור אליאס, היום שלי כבר לא כל כך שמח http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
    לא ברצינות, אני מהלל פה את ואן חאל ותוך 24 שעות רוצה האיש להרוס שתי קבוצות שבהן הוא אימן. את עמנואלסון ואן חאל יכול לקבל, אבל סוארז ורומרו? אלא שני החבר'ה הכי טובים באייאקס ו-AZ ואותי מחליא שואן חאל מנסה לעשות בדיוק את אותו דבר כמו אז בברצלונה. כזכור ואן חאל הצליח כמעט לשחזר את כל ההרכב של אייאקס שתחתיו זכתה בגביע האלופות.

    אני לא יודע מה מצבה הכלכלי של ביירן, אבל את סוארז הם לא יקבלו בפחות מ-25 מיליון אירו. הנטלאר ושניידר, כוכבים בסדר גודל של סוארז נמכרו במחיר הזה לחו"ל. סביר להניח שנשיא AZ גם לא מחכה בכליון עיניים לשחרר שחקנים מובילים לקבוצה החדשה של ואן חאל. דיברו גם על סטיין שחארס שעדיין לא האריך את החוזה באלקמאר...
     
  3. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    מצד אחד אתה אומר שריברי לא הביא אותכם לכלום, אבל שהוא כן הביא אותכם למשהו אתה אומר שהשחקנים האחרים תרמו לא פחות מימנו, אז תחליט.
     
  4. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מה יש כאן להחליט?
    ריברי לא הביא אותנו לשום מקום שלא היינו בו קודם. אומרים ריברי שחקן הכי הכי וסופר סטאר? אז אני שואל מה בדיוק הוא הביא? אליפות? דאבל? באמת יופי. כבר זכינו באליפות ובדאבל עם בלי סטארים ובטח לא שחקנים שעולים כמו שהוא עולה. אז מה. הוא (ואף אחד אחד) לא כל כך טוב שיביא לבדו משהו.
     
  5. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    ריברי לא יכול להביא לבד, ואין כיום שום שחקן בעולם שיכול להביא לקבוצה תארים, כדורגל זה משחק קבוצתי, אבל הבעיות של באיירן הם בטח לא ריברי, אלא להיפך, כי אנחנו רואים איך באיירן בלי ריברי ואיך באיירן בלי, באיירן לא בנוייה רק על ריברי, ריברי מביא את האקסטרה, הברק, ומה לעשות שאין לו כיום קבוצה שיכולה להביא את באיירן להצלחות באירופה, לקחת את הליגה הגרמנית זה לא חוכמה, אפילו שאתם בעונה בינונית.
     
  6. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אז אם אני צריך להביא 10 שחקנים ב 25 מליון יורו כל אחד מה עשיתי בזה? מי מבטיח לי משהו? תראה את מנצ'סטר סיטי עם כל המליונים (גם מול המבורג) ואינטר ועוד.

    וכאן אנחנו חלוקים. ריברי הוא כן הבעיה של באיירן. לפחות באופן בו הוא שיחק אצל קלינסמן וגם אצל היצפלד. ריברי של המחצית הראשונה בשבת הוא לא ריברי של המחצית השניה בשבת וגם המשחק הקבוצתי ככה.
    ודרך אגב, כבר הבאתי את הנתונים הסטטסטיים שהראו שבאיירן דווקא יותר טובה כאשר ריברי לא משחק. תחפש את זה אחורה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/5/09
  7. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    הבעיות של באיירן נמצאות בעיקר מאחור (מול לברקוזן יכלו בשקט לשרוק נגדנו 2 פנדלים במחצית הראשונה עם החורים שהיו בהגנה, אין מה להסתנוור מכך שלא ספגנו באותו משחק). חוליית ההגנה חלשה ולא מתאימה לרמות הגבוהות. ריברי שחקן עם המון יכולת והלוואי ויכלנו להנות ממנו עוד כמה שנים, אלא ששחקנים אנמים סביבו לא יובילו לכלום ויש לנו לא מעט אנמים בסגל: מההגנה ועד ההתקפה. נכון ששחקן אחד לא יכול לסחוב לבד קבוצה אבל דרוש שחקן כוכב שיתן את ההשראה כשצריך ולכל הגדולות של אירופה יש שחקן כזה-שחקן שכששום דבר לא הולך יכול לעשות את ההבדל בזכות יכולת אישית. נגמר העידן של 11 פועלים שחורים וכדי להגיע רחוק צריך כוכב בסגל + שחקנים אחרים שחלקם פועלים שחורים וחלקם בעלי יכולת גבוהה.

    אינטר אגב היא לא דוגמא לכסף לא קונה הצלחה מכיוון שעם כל הכבוד לאיברהימוביץ' הכוכב יש סביבו שלד המורכב משחקנים לא מספיק טובים ברמות הגבוהות של אירופה (עם כל הכבוד לאליפויות איטליה שהם לוקחים) כמו קורדובה, וואלטר סמואל, זאנטי וכל הבית אבות שיש שם לא פלא שהם כל שנה עפים בשמינית גמר האלופות. בצמד המשחקים מול היונייטד השנה ראו עד כמה אין להם כלים להתמודד מול אלופת אירופה.
     
  8. dudi Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/08
    הודעות:
    3,090
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדב לאן בדיוק את רוצה שריברי ייקח אותך כשאתה מגיע לקאמפ נואו עם ילד בן 18 חסר ניסיון טוטאלית במרכז ההגנה,ועם כריסטיאן לל!!!שומר אישי של מסי,ועם עודף פצועים ונעדרים ועם כל זה הוא צריך לנצח את בארסה לבד??!!

    לגבי הליגה,והגביע אני אחסוך לכולם את הטיעונים כנגד ההגנה,השוער,והמאמן!!
     
  9. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,312
    לייקים שהתקבלו:
    3,692
    מין:
    זכר
    אני לא אביא כאן את דעתי בנוגע לריברי כיוון שלא צפיתי במספיק משחקים של באיירן העונה כדי לטעון האם ריברי הוא כן או לא הבעיה של באיירן. מה שאני כן רוצה לומר הוא שאם שחקן בסדר גודל, הכשרון והאיכות של ריברי הופך לבעיה של באיירן, הבעיה היא לא ריברי אלא המאמן! מה ששוב מחזק את דעתי על כך שואן חאל הוא האיש הנכון לתפקיד. זאת, כיוון שהלה, שראה תחתיו כבר כוכבים גדולים יותר, לא מסתנוור מכשרון או "סטאריות", וישתמש בו בצורה שתמצה את כישוריו לטובת הקבוצה ולא לטובת קליפים אישיים שלו ביוטיוב.
     
  10. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    כפיר, חלק מהבעיות של ההגנה של באיירן הן בגלל שריברי לא עושה הגנה.
    כפיר, אם ליד ריברי יהיו שחקנים לא אנמיים, כמו דייגו, רונלדו או מסי או רונלדיניו בזמנו אז ריברי לא יהיה ריברי. מה לעשות, ריברי צריך את הכדור כל הזמן כדי להיות אפקטיבי (כי מטבע הדברים אחוזי ההצלחה של הדברים שהוא עושה הם נמוכים). אז אם יהיו עוד כאלה שיחזיקו הרבה בכדור אז ריברי לא יחזיק בכדור (אלא אם אופ"א יאשרו לשחק עם שני כדורים) ואז הוא לא יהיה אפקטיבי ויצטרך לעשות דברים שהוא לא יודע. כמו לסגור שטחים, לעשות הגנה, לחלץ ולסגור שחקנים (מה ששוויני וסוסה עושים בצורה נהדרת - רק מה זה לא דברים שכל כך רואים).

    דודי - אתה מדבר על ברסה. ואני מדבר גם על כל העונה כולה. מזמן מזמן לא הייתה לנו כזו עונה גרועה. ויותר מזה, נגד ברסה ההגנה קרסה כי הקישור (שריברי אמור להיות הבעלבית שבו) לא הצליח להחזיק בכדור יותר מ - 5 שניות. נכון שבמנג'ר ההגנה אחראית על ספיגה אבל במציאות זה ממש לא כך. אם הקישור יחזיק כל הזמן בכדור, בכלל לא נצטרך הגנה (מישהו ראה את ההגנה שלנו בחלק ההגנתי שבה במחצית השניה נגד לברקוזן? בוודאי שלא. הקישור החזיק בכדור כל הזמן). אז כן, גם לריברי יש חלק במה שהיה בברצלונה. עם זאת, מי שאחראי יותר מכל, הוא מי שבחר לעלות עם מערך הזוי.
    ושוב, אם אני צריך לשים ליד ריברי עוד 5 או 6 סטארים אז מה כל כך גדול בריברי? לאותם הדברים אפשר להגיע עם שחקנים הרבה יותר "צנועים" מריברי.

    הדבר היחידי שאני יכול לקבל זה על הבסיס של מה שאורי אומר. אם ריברי מסוגל לשחק קבוצתי יותר ולעשות גם דברים בנוסף לדריבל המדהים שלו (כמו שהיה במחצית השניה בשבת) וגם להיות קצת יותר רציני (כי הוא נוטה לזלזל מהר מידי ביריב והיום יותר מתמיד אנחנו רואים כמה זה חשוב לא לעשות את זה) ועדיין להיות אפקטיבי אז הוא שחקן טוב. אם לא אז הוא יכול לשחק במארסיי או בטורקיה איפה שהוא שיחק או במקומות כאלה. לא יותר מזה. וכאן, אני חושב כמו אורי - אפשרות להוציא ממנו דבר כזה תלויה במאמן. פרגוסון יוכל להוציא דברים כאלה ממנו (שוב, בהנחה שיש לו אותם) קלינסמן בטח ובטח שלא. לצערי, גם היצפלד לא הצליח.
    זכורה לי תמונה (שהראו מהמצלמה שעל הקו בגובה הדשא) מהמשחק האחרון או הלפני אחרון של קליסמן שממחישה את כל הרע שבו (בנוסף לזלזול ביריב). הוא היה בערך 30 או 35 מ' משער היריב ליד הקו (כמו שהוא רגיל) מולו 3 או 4 שחקני יריב סוגרים אותו, לידו טיפה יותר לאמצע סוסה חופשי לקבל כדור ולפתח את ההתקפה. ריברי, במקום זאת מנסה בכוח להיכנס בין שחקני ההגנה, ולא מצליח, ומנסה שוב ולא מצליח. וכל הזמן הזה סוסה מתחנן לכדור. רק אחרי שהוא התייאש הוא מסר פס של 5 מ' אחורה ל... פיליפ לאם. וזו לא הפעם היחידה.

     
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    ריברי הוא הבעיה בהגנה? לא לל הבינוני מינוס שעד עכשיו יש לו סחרחורת ממה שמסי עשה לו בקאמפ נואו? לא לוסיו שכבש 3 שערים עצמיים בשלבי הנוקאאוט באירופה בשנים האחרונות? לא דמיקליס הבינוני? הקשר ההתקפי הוא הבעיה של ההגנה? רביעיות בשלבי הנוקאאוט של אירופה קבלנו עם ריברי ובלי ריברי כך שאין לו קשר לעניין. כשהחלק האחורי שלנו יהיה מבצר נוכל לחשוב על לעשות משהו באירופה. ריברי לא הובא כדי לעשות הגנה, אלו שכן הובאו לשם כך לא עושים זאת טוב כבר שנים בבאיירן.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כפיר,

    אני חושב שיש שלושה קשרים התקפיים יותר טובים מריברי - רונאלדו, מסי וקאקא. יכול להיות שאם מישהו מהם היה משחק בבאיירן מינכן, הקבוצה הייתה נראית טוב יותר. אבל כל שחקן אחר שהיית דוחף למשבצת שלו לא היה מסוגל להביא את באיירן לפסגות גבוהות יותר, משום שהקבוצה עצמה בינונית והיא נבנתה רע מאוד בקיץ. שים לב שבמשחק הגומלין נגד ברצלונה, היחיד שתיפקד היה פראנק ריברי שכבש שער יפה. הוא ניסה לעשות עוד ועוד מהלכים והצליח לשגע את דניאל אלבס, אבל פשוט לא היה לו למי למסור. כי טוני של העונה הוא בינוני מאוד(לדעתי המספרים שלו חלשים), שוונשטייגר לא בולט מספיק וקלוסה היה חסר.

    אני לא חושב שזה הוגן להאשים אותו אפילו במעט במשחק ההגנתי של באיירן, שם פשוט יש שחקנים בינוניים מאוד פרט ללהאם. ריברי באמת לא עושה הגנה, אבל גם רונאלדו לא תורם כמעט כלום למאמץ הקבוצתי במנצ'סטר יונייטד, מסי לא עושה את זה בברצלונה וגם רובן נשאר באותה בלטה שלו בריאל מדריד ולא זז ממנה כמעט.

    לגבי שחרור הכדור, אז בהחלט יכול להיות שריברי לא משתף מספיק את שאר חבריו. אבל אני חושב שלא מדובר בהגזמה או באגואיסטיות יוצאת דופן. לפעמים זה טוב גם לנסות לעבור דרך שניים-שלושה שחקנים, לתת קצת שואו לקהל. אני בטוח שהאוהדים של באיירן מעלים חיוך כל פעם שריברי נוגע בכדור ומצליח בדריבלים שלו. אני ממש לא חושב שאחוזי ההצלחה שלו מול שחקני ההגנה הם נמוכים.
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    עוד לא ראיתי בחיי הקצרים קבוצה שעושה הגנה עם 4 שחקנים.

    טוני של העונה לא שונה מטוני של שנה שעברה. אבל מה, טוני לא מסוגל לשחק חלוץ בודד גם אם החיים שלו תלויים בזה. זה שהיה מאמן שהחליט שעדיף לשחק עם טוני לבד מאשר עם פולדי או מולר לידו כשלא היתה ברירה עשו מטוני בדיחה בחלקים של העונה.

    רובן, בשביל זה ריאל ונבחרת הולנד נראים כמו שהם נראים איתו. לגבי מסי ורונאדלו - אז כנראה שאלה שחקנים בקלאסה אחרת משל אדון ריברי http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx . שמספיק אותם ועוד שני חלוצים כדי לקחת קבוצה למעלה. כשריברי יהיה כזה שלא יעשה הגנה.

    כשאני ארצה לראות שואו אני אלך לבלאט או לראות את ההארלם גלובטרוטרס. כשאני רואה באת באיירן אני רוצה לראות רק ניצחונות והישגים. וגם ניצחון קטן בפנדלים בגמר ליגת האלופות מבלי שאף שחקן יעשה ולו גם דריבל אחד מספיק לי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/5/09
  14. dudi Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/08
    הודעות:
    3,090
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדב תפרת לריברי תיק גדול מדי,הבעיות בהגנה,בקישור האחורי,המאמן החובבן והחביב,ומכת הפציעות לא היו נותנו אפילו לרונאלדו לעשות יותר ממה שריברי עשה יותר מדי טעויות,ובתוספת חוסר מזל של המועדון בכלל ככה אף כוכב לא יכול לתפקד,הרי גם רונאלדו וגם מסי מבורכים בהגנות ברזל וקישור אחורי תומך ויציב בניגוד לריברי תוסיף גם שהם משחקים עם חלוצים אקסטרה מהירים,ותבין כמה ריברי חסר אמצעים לעומתם.

    אגב אני מסכים עם הגישה הכללית שבאיירן זה לא הארלם גולבטרוטרס ובבאיירן צריך הישגים השיגים והשיגים אבל יש חוקים חדשים למשחק וצריך להיזהר לא ליפול בהם.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    חס וחלילה. אני לא מפיל על ריברי את כל הבעיות של באיירן. אני לא מפיל עליו שום בעיה. הוא חלק מהבעיות של באיירן וחלק מהבעיות הן בגללו. אבל להגיד שהוא ברמה של רונלדו או מסי או קאקה. זה קצת מוגזם. הוא שחקן טוב, אבל זהו. הוא מי שהוא ועושה את מה שהוא יודע אבללא מספיק טוב כדי לבנות סביבו קבוצה. הוא יכול לקחת קבוצה נחמדה ולעשות אותה קבוצת צמרת. לא יותר מזה. - לפחות בנתיים. יותר מידי אנוכי, יותר מידי מזלזל (מעניין שאף אחד כאן לא הזכיר את הביקורות שהיו עליו כל השבוע שעבר אחרי המשחק מול קוטבוס, כולל של פיליפ לאם (בחור שבדרך כלל לא מדבר בכלל)). בשביל שהוא יהיה מה שהוא הוא צריך את הכדור כל הזמן כמעט ומה לעשות שהוא לא מספיק טוב כדי לעשות את זה ברמות הגבוהות ביותר. בשביל לקחת אליפות/דאבל ולהגיע לרבע הגמר - עשינו את זה עם שחקנים הרבה פחות "טובים" והרבה הרבה יותר זולים.
    שוב, אולי עם המאמן הנכון שיכריח אותו לעשות דברים אחרים, אז הוא גם יהיה יותר יעיל לקבוצה שבה ישחק.