באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אתם מדברים כאילו ג'ון טרי נחת אצלכם ...כולה בלם/מגן בינוני+ שלא בטוח בכלל שטוב יותר ממיקו או מהבלגי ...
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏11/6/09
  2. Bayern Straße nach sechs

    הצטרף ב:
    ‏2/7/08
    הודעות:
    917
    לייקים שהתקבלו:
    57
    אני הבנתי שבראפהייד יהיה שחקן רוטצייה, לא יותר. דמיקיליס וואן בויטן לא יסכימו להיות שחקני רוטציה ולחמם את הספסל. בלם ברמה גבוהה אמור לבוא לצד לוסיו. או שההגנה תישאר כפי שהיא. זה כנראה לא יקרה, שינוי או שניים עוד יתרחשו במהלך הקיץ.
     
  3. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    העיקר שיש דיבורים גם על החלק האחורי והבנה שככה זה לא יכול להמשך.

    ד"א: פרס עוד לא התייאש מהאפשרות שריברי ינחת בברנבאו:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3730282,00.html

    וגם בארסה בעניין הצרפתי:

    http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/bun...-bayern-an.html
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/6/09
  4. dudi Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/08
    הודעות:
    3,090
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אפשר לומר שלא רק מדברים,וטוב לדעת שעובדים מהיסוד עד כה מה שכן ויותר חשוב לשהשלים את הבניה עם שחקני קלאץ' שנותנים תפוקה מיידית בהתסכלות זה עדיין הרבה עבודה כי בנוסף לחומר הקיים יש צורך-

    *-לסגור עם שוער פריי,או נואייר ושעה אחת קודם!!
    *-לסגור עם סרנה,או ז'ירקוב כי לא זכור לי שקוראים לנו טוונטה..
    *-כמובן לגייס עזרה לצרפתי שלא נשמע "אכלו לי שתו לי.." בצדק מסויים ממנו במהלך העונה(רובן,סניידר,ומיסימוביץ' כן יכולים לעזור).
    *-להחתים בלם לצד לוסיו שלא הולך אחורה בגיל והצבת דמיקולו לידו עושה עוול לי לו לכם ולכל מי שבאיירן עושה לו את זה..

    שאף אחד לא יישן בעמידה חודש יוני לא יישאר כאן לנצח,והתמונות של העונה שעברה רצות חזק מאד לכל בווארי מההנהלה ועד האוהדים.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏12/6/09
  5. 100%Bayern Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/08
    הודעות:
    537
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה צודק במה שאתה אומר...
    אבל זה נראה יותר כאילו ההנהלה מנסים לשכוח כמה שיותר מהר את מה שקרה העונה...
    והם מנסים לצ'פר את הקהל בכך שמנסים להשאיר את האס אצלנו.. ולחתים את החלוצים הכי חמים בליגה.
    בנוסף הבאת מאמן חדש ומנוסה...

    אני אישית מרגיש שאנחנו עוד לא מוכנים לעונה הבאה.

    ושוב עולים לנו השמות של השחקנים הבנוניים האלו .. שלא מתאים לאירופה ונצתרף להסתפק רק בליגה וגביע... כי רצלונה,צ'לסי ומנצסטר אנחנו עדיין לא.

    הקבוצה הכי מפחידה שהולכת להיות השנה האירופה היא ללא ספק ריאל עם חיזוק שכזה... אבל אם ריאל לא ישברו את המנחוס ולא יעברו את השמינית... שוב יש את בארסה, צ'לסי ומנצ'סטר שלא לדבר על כך שמילאן חזרה לליגת האלופות.

    צריכים הרבה מזל לצד הרבה מאמץ השביל להצליח האירופה.
     
  6. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    ליגת האלופות זה מקצוע בפני עצמו: לא דומה לאף ליגה מקומית. הצלחה שם היא שילוב של יכולת ושל מזל (והמזל משחק תפקיד לא קטן: אם הכדור היה מתלבש לפינק על הרגל טוב בדקה ה-90 בקאמפ נואו ב-1999 הכדור היה עף לחצי ואנו היינו זוכים בגביע-במקום זה הוא הגיע לשרינגהאם... גם השנה היה נסיון הרחקה של שחקן צ'לסי בגומלין מול בארסה כאשר אם מתלבש לו הכדור ביציע וצ'לסי בגמר אבל לא התלבש והכדור הגיע למסי, משם לאינייסטה והסוף ידוע). אין גם אפשרויות לתקן כי מדובר במספר מועט של משחקים ולכן צריך ריכוז מקסימלי. אני חושב שההנהלה הבינה לאור העונה הקודמת (אפשר היה להסיק את זה גם לפני אבל לקח להם זמן) שהסגל שלנו דורש רענון רציני. זכייה בליגת האלופות היא דבר קשה בצורה בלתי רגילה-מה שאני מצפה זה שלמעט פה ושם נפילות בלתי נמנעות שהקבוצה תהווה כוח משמעותי ביבשת ואי אפשר להוות כוח כזה כאשר 8 שנים לא עוברים את רבע הגמר. אי אפשר להוות כוח כזה כאשר ב-4 מתוך 5 העונות האחרונות מודחים בשלב הנוקאאוט עם רביעייה ברשת (צ'לסי ב-2005, מילאן ב-2006, זניט ב-2008 והעונה בארסה). אי אפשר להוות כוח כזה כאשר מאז ייסוד ליגת האלופות לפני 16 שנה זכינו בגביע פעם אחת בלבד. ריאל זכתה 3 פעמים (עם כל הלעג לכסף שהם שופכים), מילאן זכתה 3 פעמים ואם היונייטד ובארסה זכו פעמיים גם אנו יכולים. כולם צריכים ללמוד ממילאן: אפילו במשחקי הליגה האיטלקית הם לובשים חולצות עם פאטצ' של מספר הזכיות בצ'מפיונס-עד כדי כך הם גאים ומעריכים את המפעל הזה. גם בזבנר שטראסה צריכים להבין שהצ'מפיונס ליג זה לא דובדבן ולא בונוס-זה הלחם והחמאה של מי שרוצה להימנות על העילית הארופאית.
     
  7. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשל הלמנט המזל ואלמנט הקשיים בבניה של קבוצה שעומדת בקרטריונים של אלופת אירופה, באיירן וכל קבוצה אחרת בליגה לא מתחייבים לאוהדים לגבי זכיה בליגת האלופות. זה דבר שדורש הרבה צרופי מקרים טובים, שהכל ילך טוב והכוכבים יהיו מסודרים בצורה הנכונה. זאת הסיבה שבאיירן אומרים שפחות משמינית גמר זה כישלון ומעבר לא מתחייבים לדבר.
     
  8. ג'ובאני אלבר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/1/06
    הודעות:
    2,276
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש גם אלמנט של מזל. אבל עובדה שהיונייטד הגיעו שלוש פעמים לחצי בשלוש שנים האחרונות, שברצלונה זכתה פעמיים בתואר בארבע שנים האחרונות ועוד פעם הגיעה לחצי הגמר והיו שנים שמילאן בכלל זכתה בכל הקופה. ככה שלהגיד ששמינית גמר זה הישג ומעבר זה נתון לחסדי האל(כמה נספוג שנגיע ליריבה הרצינית הראשונה) מתאים לקבוצות כמו ספורטינג, ויאריאל, פורטו וכדומה.
     
  9. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש את אלמנט המזל על המגרש ויש את אלמנט המזל בבניית סגל. הרי איפה היו היונייטד בתחילת שנות ה 2000? לא הלך להם בבניינת הסגל. שלא נדבר על ברצלונה, הם נלחמו על המקום הרביעי לאלופות בליגה שלהם. פעם זה הולך ופעם זה לא הולך. אתה מאמין ברגע נתון שאתה מביא את השחקנים הכי מתאימים ולפעמיים זה פוגע ולפעמיים זה לא. לריאל למשל זה לא פוגע בשנים האחרונות אבל אולי בעתיד כן. אולי גם העתיד של באיירן ורוד, לא תדע. אולי גם לא. מה שכן, בזבנר שטרסה יושבים אנשים נבונים שעושים כל מה שאפשר כדי לעלות את הסיכויים. מעבר לזה אין מה לעשות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/09
  10. Andrei Kanchelskis Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/09
    הודעות:
    4,403
    לייקים שהתקבלו:
    411
    באיירן הפכה לטעמי לעוד קבוצה מהסוג של אייאקס ופורטו, מין קבוצה מפוארת כזו שמהווה תחנת מעבר עבור כוכבים בתחילת דרכם ואם מתמזל להם המזל ורמת האיזון והיכולת ביניהם מרשימה+גבוהה אז זה מתבטא בגביע אלופות בדיוק כפי שקרה לקבוצה של 2001. הקבוצה של אז לא הורכבה ממגה סטארים בלשון המעטה אלא הייתה שילוב של כוכבים בתחילת דרכם ושחקנים מהדרג השני והשלישי ביבשת,לומר עליה שהיא הייתה מלאה בכוכבים נוצצים זו טעות גדולה! ועובדה שלקבוצה הגדולה ההיא לא היה המשך ומאז הקבוצה אפילו לא הצליחה להעפיל לפחות לחצי הגמר הצ'מפיונסליג!. גם בשנים האחרונות שמתי לב שכוכבים גדולים באמת לא מגיעים לבאיירן שמות מפוצצים כמו לדוגמא כריסטיאנו רונלדו או תיירי הנרי יעדיפו תמיד את הליגה הספרדית האיטלקית או האנגלית מאשר את הליגה הגרמנית שאומנם מלאה בכסף ובספונסרים אך לא מאתגרת כוכבים שנמצאים בשיא הקריירה, פרנק ריברי אומנם שחקן ענק אבל את הפריצה הרצינית הראשונה שלו הוא עשה בבאיירן מאחר וכידוע לכולם טרם בואו לבאיירן הוא שיחק בקבוצות בינוניות שכלל לא מנויות עם הצמרת האירופית ולא פלא שעכשיו הוא מקושר לבארסה מנצ'סטר או ריאל ולטעמי רק נס ימנע את עזיבתו בקיץ וכנ''ל גם לגבי לוקה טוני שלא שיחק בקבוצה אירופית גדולה באמת וגילו המבוגר עם בואו לבאיירן(31)אומר בעצם הכל. לא הרבה שמים לב לזה ולא הרבה לוקחים את זה ברצינות אבל באיירן והבונדסליגה בפרט והפכו לתחנות מעבר עבור כוכבים בתחילת דרכם אומנם הרמה בליגה והרמה של השחקנים בה גבוהה בהרבה מאלו שבפורטוגל והולנד אבל העיקרון והמאפיינים דומים ולכן אני מתקשה לראות את באיירן לוקחת גביע אלופות בזמן הקרוב מאחר ותמיד מול הקבוצות הגדולות מספרד אנגליה ואיטליה היא תיחשב לנחותה ואפשר היה לראות זאת בהדחות הבלתי פוסקות שלה מליגת האלופות מול קבוצות אלה ב-8 העונות האחרונות שלא לדבר על ההדחה המבישה מגביע אופ''א מול זניט סנט פטרסבורג הרוסית, מה שיספיק לבאיירן כדי לדרוס את הבונדסליגה לא יספיק לה כדי לחזור לטופ האירופי ולדעתי רק משקיע מיליונר ממולח ורציני יוכל להפוך אותה לשוות כוחות לאימפריות מספרד אנגליה ואיטליה ולהפוך אותה לקבוצה שמושכת אליה כוכבים גדולים בשיא יכולתם ולא בתחילת דרכם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/09
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    צודק! נכון שאי אפשר להבטיח זכייה בצ'מפיונס והיו קבוצות שתלו את כל יהבם בעונה מסוימת בליגת האלופות והתרסקו (כמו לידס בתחילת המילניום) אבל יש גבול. לומר שהמטרה היא שמינית גמר זה מגוחך. לא בשביל זה האוהדים הנפלאים של באיירן ממלאים את האליאנז ארנה. לשמינית הגמר גם פנאנתינייקוס וספורטינג ליסבון יכולות להגיע. מוכרחים לכוון גבוה. לדעתי אחרי הזכייה ב-2001 אמרו בקבוצה או.קיי, החזרנו הכבוד אחרי הגמר מול היונייטד אז אפשר להרגע (אפילו אפנברג אמר שאם באיירן היתה זוכה מול היונייטד כנראה שהיא לא היתה זוכה שוב ב-2001) ואז התחילו להסתכל על ליגת האלופות כעל בונוס שמקבלים בו כספים רבים אבל לא נופלים מהכסא אם לא מגיעים שוב לשלבים הגבוהים. זו היתה טעות ובנתיים נפער פער בינינו לקבוצות אחרות שליגת האלופות בראש מעייניהן (כמו מילאן). היתה מין השלמה שלא נוכל להתחרות עם העשירות ורומיניגה בכה כל שנה על ההכנסות הנמוכות יחסית מזכויות שידור לעומת ספרד או אנגליה. לדעתי אנו בצומת דרכים: אם לא ייעשו כעת הצעדים הנדרשים להשבת הקבוצה לטופ הארופאי (ואני מאמין שההנהלה רוצה בזאת) דיננו להיות כמו פ.ס.וו או אייאקס. נדב שלנו יוכל לומר שבברצלונה לא שמחו לקבל אותנו בהגרלה ואז כשהמשחק יתחיל היריבות יגלו שאנו שם גדול בעבר אבל לא משהו בהווה.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כפיר,
    אני חושב שמה שאתה אומר מאוד לא מדוייק. בבאיירן אומנם יכלו לעשות יותר כדי לעבות את הסגל במחשבה של 'ריצה' רצינית יותר לעבר עוד תארים אירופים, אבל להגיד שההנהלה ישבה בחיבוק ידיים והסתפקה בבינוניות - אני לא מסכים. אולי בעונות האחרונות זה היה נכון(למרות שבקיץ 2007 הקבוצה ביצעה רכש רציני כדי לחזור לטופ), אבל לא לאורך כל התקופה.

    עונה אחרי הזכייה ב2001, באיירן הגיעה לשלב רבע הגמר והצליחה לתת פייט גדול לריאל מדריד, שהייתה קבוצה פנטסטית באותה עונה. באיירן הפכה פיגור לניצחון במשחק הביתי, ובברנבאו הציגה משחק הגנה חזק וקשוח וגם בזכות אוליבר קאן - ריאל לא הצליחה להבקיע עד הדקה השבעים. בבאיירן בטח לא חשבו שצריך לתקן מה שלא פגום, ועובדה ששנה לפניכן הקבוצה הציגה עונה אדירה.
    באיירן לקחה אליפות קלילה בעונת 03\2002, אבל למרות זאת היא החליטה להשקיע הרבה כסף, יחסית לסטנדרטים שלה, ברכישתו של רוי מקאיי. ההולנדי של דפור היה הפיצ'יצ'י של הליגה הספרדית ולא הפסיק להפציץ גם בליגת האלופות והרבה קבוצות רדפו אחריו.

    בעונת 06\2005 למשל, חשבתי שבאיירן מסוגלת באמת לתת פייט גם לקבוצות הגדולות. היה לה רצף נצחונות נהדר בבונדסליגה והיא הצליחה לגבור על יובנטוס בשלב הבתים. ב גומלין שמינית הגמר נגד מילאן, לדעתי האשמה הייתה על השחקנים, כי באיירן לא הייתה צריכה להתפרק ככה ולא יכול להיות שהשחקנים הורידו את הראש אחרי שער אחד שהם ספגו. בגרמניה למשל באלאק כבש שער נהדר ובאיירן בכל-זאת בעטה בדלי. שחקנים עם שם לא עמדו בציפיות.

    צריכים להשלים עם העובדה שלא בכל עונה באיירן תוכל לייצר שחקנים מעולים כמו בעבר, והיו שחקנים צעירים למשל שהציפיות מהן היו גבוהות והן לא הניבו מספיק פירות כמו שוונשטייגר למשל. והשחקנים עצמם גם פישלו לפעמים. הטעות של הנהלת באיירן הייתה להיפטר מהיצפלד למרות שהעונה האחרונה שלו בקדנצייה ההיא הייתה מכפירה. מאגאת לא היה מתאים לשלבי הנוק-אווט, אבל שוב - גם השחקנים אשמים. והאמת שבאיירן איבדה קצת מההרתעה לדעתי גם בגלל האיצטדיון. האליאנז ארינה לא מתקרב לעוצמה של האיצטדיון האולימפי במינכן, שם ריאל מדריד הייתה מפשלת קבוע.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/09
  13. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    אי אפשר היה להשאר באצטדיון האולימפי המיושן והמעבר לאליאנז ארנה היה מתבקש, מה גם שבאולימפי דרך קבע היו קרחות ביציעים ובאליאנז ארנה יש הרבה יותר נוכחות של קהל. בביקור היחיד של ריאל בארנה הם הפסידו 1:2 והודחו בשמינית הגמר ב-2007 כך שמסורת הפישול שלהם בבירת בוואריה נמשכת... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx ב-2001/2 עדיין היה השלד שזכה ב-2001 בגביע האלופות אבל אח"כ החלו שינויים שלא תאמו את הרמה הגבוהה לה האוהדים מצפים. עצם העובדה שכמה שנים טובות אחרי עדיין ההנהלה מדברת במושגים של "שמינית גמר ואח"כ נראה" מראה שלא הפנימו שם את חומרת המצב ואת ההתרחקות של באיירן מהטופ של אירופה. יותר מדי מדברים בבאיירן על אליפות גרמניה כ"לחם והחמאה" ופחות מדי על ליגת האלופות. גם ריינג'רס זוכה בהמון אליפויות סקוטלנד, אז מה? זה הופך אותם לאמפריה אירופאית כיום? מילא שיגידו "המטרה להמנות על 8 הגדולות של אירופה (רבע גמר)", אבל שמינית גמר? מה השוס הגדול בלעבור את שלב הבתים? זה שוס לקבוצות קטנות ובינוניות, לא למי שהיא אמפריה.

    ואגב מקאיי:עם כל הכבוד לגולים שכבש בליגה ועם כל הכבוד לגול המהיר בתולדות הצ'מפיונס מול ריאל באליאנז ארנה הוא ממש לא הטופ של אירופה. בכ"כ הרבה משחקים הוא פשוט נעלם, אם אני לא טועה לפיזארו היו יותר כיבושים בצ'מפיונס בממוצע מאשר להולנדי. הוא לא היה אינזאגי ולא שבצ'נקו בשיאו. לכן היום הוא בפיינורד ולא בקבוצה מהעילית הארופאית.
     
  14. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,085
    לייקים שהתקבלו:
    343
    כפיר, אני לא מסכים איתך. מאקיי כבר בן 34 והוא הגיע לפיינורד רק בשביל לסיים את הקרירה שלו, אחרי שנים בטופ, מאקיי בשיאו היה אחד החלוצים הטובים באירופה ללא ספק, אולי לא היה לו את ההייפ של שבצנ'קו וכו', אבל הוא לא היה פחות טוב מהם, הוא היה חלוץ מדהים.

    לדעתי הוא אחד הסוקררים הגדולים שהיו באירופה בעשור האחרון, הוא כבש 80 שערים ב130 משחקים בבאיירן, ולמעלה מ90 בדפורטיבו ב130 משחקים, זה מאזן בלתי נתפס זה כמעט שער לכל משחק, בעונה הראשונה שלו בבאיירן הוא כבש בשתי העונות הראשונות שלו 65 שערים מאזן שאף חלוץ של באיירן לא הגיע מאז, בשתי העונות האחרונות היא ירד ל-20 אבל הוא כבר הגיע לגיל 31 ודעך, זה טיבעי.

    בכל מקרה מקאיי הוא אחד השחקנים הכי פחות מוערכים שהיו בכדורגל עולמי, חלוץ מדהים.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר

    בכל הקשור לתקופה של מקאיי בבאיירן - אז אולי האוהדים ציפו ממנו להרבה יותר אחרי שהם ראו אותו כובש שלושער באיצטדיון האולימפי כנגד באיירן שלהם, ונכון שמקאיי לא הבקיע הרבה גולים בליגת האלופות וגם הייתה לו בצורת ארוכה יחסית. אבל עדיין, המספרים שלו היו יפים מאוד והוא לא היה הבעייה של באיירן. הקישור הסתמך בעיקר על באלאק ולא היה מספיק גיוון. בנוסף, העונה הראשונה שלו בקבוצה הייתה הצלחה גדולה מבחינה אישית(29 שערים בכל המסגרות), אך לא מבחינה קבוצתית.

    אפשר להתווכח על כך האם מקאיי היה הצלחה מסחררת בבאיירן או לא, אבל אי-אפשר לטעון שההנהלה של באיירן לא כיוונה גבוה עם הרכישה שלו. מקאיי היה בעונת 03\2002 מלך השערים של הליגה הספרדית, הבקיע הרבה מאוד שערים בליגת האלופות וזו לא הייתה העונה הראשונה בה הוא מבקיע מספר משמעותי של שערים. כולם חשבו שהוא הולך להיות אחד מהעשירייה הבולטת של החלוצים, וקבוצות גדולות רדפו אחריו, אבל הוא הגיע לבאיירן בסופו של דבר. עובדה שהיא שברה את שיא ההעברות שלה ברכישתו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏14/6/09