באיירן מינכן 2008/9

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/7/08.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    שואפים תמיד לבנות את הקבוצה הכי חזקה שאפשר. כמובן שגם בדרך עושים טעויות, כולם. לפני שנתיים באיירן השקיעו 70 מיליון יורו, היה לנו את המאמן הכי טוב שיכול להיות לנו ועדיין לא הצליח. העונה באיירן כבר התחילה עם הוצאה יקרה מאוד של 30 מיליון על גומז (וזה לא דומה בכלל לקנייה של ריברי ב 25 מיליון, כי אז הייתה לנו הכנסה זהה בדמות הארגריבס) והיד עוד נטוייה. זה שאתה כל הזמן מספר לנו כמה היינו חלשים מול חאטפה או זניט לא מחדש לאף אחד, אבל זה יכול לקרות. במועדון מנסים למנוע זאת, משקיעים מכל טוב במיוחד בשבילך, לאוהד, לאוהדים. כל שחסר לך זה סבלנות. לבקר זה הכי קל, אבל לעשות סקאוט ולהוציא סכומים גדולים על שחקנים ובכלל למצוא את אלו שבכלל יסכימו לבוא לגרמניה זה סיפור מאוד מסובך כפיר, מאוד. שוב, סבלנות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/6/09
  2. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    הבעיה היא דברים כמו שאומר רומיניגה, שבשנים הקרובות הוא לא רואה קבוצה גרמנית שזוכה בצ'מפיונס. רוח הדברים הנושבת מכך היא "בואו נשאף לשמינית-רבע גמר, אח"כ כל דבר הוא בבחינת בונוס, תלוי בהגרלה". זו גישה גרועה מאוד: נכון שקבוצות כמו המבורג או שטוטגרט לא יזכו בשנים הקרובות בצ'מפיונס אבל באיירן זה דבר שונה. לא ייתכן להרים מראש דגל לבן, הדברים הללו מחלחלים גם לשחקנים. נכון שלליגה הגרמנית יש נחיתות כספית ואיכותית מול הליגה האנגלית או הספרדית אבל זה לא אומר שצריך לבוא קטנים ולקוות לצאת גדולים, זו לא הגאווה הבווארית. אני מרגיש שאצל חלק מההנהלה בבאיירן ליגת האלופות היא בבחינת מכשיר פיננסי ותו לא: מוכרחים להיות שם כדי להבטיח הכנסות, שמינית-רבע גמר זה יפה מאוד, הכנסנו הרבה כסף מזכויות שידור וכו', נחכה לעונה הבאה. ליגת האלופות היא לא מכשיר פיננסי, ליגת האלופות היא הבמה היחידה להוכחת עוצמתה של קבוצה באירופה: באיטליה אינטר לוקחת אליפויות בצרורות ובאירופה הם נחשבים ללוזרים, ריינג'רס יכולה לקחת 100 אליפויות סקוטלנד ואף אחד לא יפחד מהם, כנ"ל אנחנו. מבחינת הקבוצות הגדולות של אירופה השלבים הגבוהים של הצ'מפיונס הם בבחינת "אם אתה לא שם אתה לא קיים". והגישה העקומה של רומיניגה היא: ממילא לא נוכל להתחרות בצ'לסי או בבארסה או בריאל מבחינת כסף אז בוא לא נוציא יותר מדי, נשמור על איזון, וכל שנה נגיע עם חליפות להגרלת שמינית-רבע הגמר, נשתה קוקטייל ונלך הביתה. בסוף נהיה מצב שבליגת האלופות השנה אפילו לא היינו מדורגים בקבוצת האיכות הראשונה בשלב הבתים, עד כדי כך ירדה קרננו. בשאיפה שסיימנו עם השנים הרעות ושנצא לדרך חדשה.
     
  3. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אתה ראית מה אמרו במועדון לגבי ריברי. הגאווה של המועדון הייתה שם כל הזמן. ראשי באיירן תמיד מזכירים לכולם שהם בקאליבר עם כל מועדון גדול אחר באירופה והם לא חייבים כלום לאף אחד. אז נכון, אם תשאל את רומניגה מה השאיפות, הוא יגיד לך מספר 1, אבל אם תשאל אותו באובייקטיביות ובמציאות העכשווית של הכדורגל אם זה ריאלי שקבוצה גרמנית לוקחת בשנתיים הקרובות אליפות אירופה, אז הוא וכל ילד בן 8 יגיד לך שלא. יש קשיים רבים לעמוד בתחרות הכלכלית עם הכסף של הספרדיות והאנגליות, אבל לא רק, אלא גם תמיד היה קושי להביא שחקנים בטופ העולמי לגרמניה כך שתמיד גרמניה מתחילה את התחרות בנחיתות מהבסיס מול מועדונים בליגות הגדולות. אז באיירן שפכו כסף וכן הצליחו להביא כמה כוכבי על, אבל אתה רואה שזה לא תמיד עוזר וזה לא תמיד פשוט. שוב כפיר, תיהיה סלבני כי המועדון עושה כל מה שאפשר. סבלנות.
     
  4. ג'ובאני אלבר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/1/06
    הודעות:
    2,276
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סלע, אני חושב שיש בעיה בגישה ולאו דווקא במבחן התוצאה. זה לא משנה לי באופן אישי אם נגיע לרבע או לחצי- העיקר שנתמודד בכבוד מול קבוצות הענק של היבשת. את עונת 2006\07 שהייתה עונה חלשה מאוד של באיירן, הייתה דווקא עונה מאוד מאוד מספקת לפחות מבחינתי מבחינה אירופאית. השער של ואן בומל בברנבאו, השער של מקאיי באליאנז ארינה, הצמד ההירואי של ואן בויטן בסן סירו- אלה דברים שאני לא אשכח במבט לאחור. למרות שפישלנו בענק בבית מול מילאן והודחנו רק ברבע הגמר. עצם העובדה שהתמודדנו בכבוד מול אריות היבשת(לשם השוואה היונייטד הפסידו 3-0 בסן סירו באותה עונה) היא זו שסיפקה אותי. למעט עונת 2006\2007 ועונת 2004\2005 שהדחנו את ארסנל- כל פעם שאנחנו נפגשים עם קבוצת צמרת זה נגמר במפח נפש מבחינתנו. אני כבר לא מסתכל מבחינת מבחן התוצאה לאיזה שלב הגענו אלא מבחינת הגישה. טוני עצמו אמר שאם נעבור את ברצלונה הוא ירוץ בחוטיני, זה בדיוק מה שכפיר דיבר עליו שדברים מתחילים לחלחל גם לשחקנים.
     
  5. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    שחקנים ואנשים במועדון אומרים שלמרות כל הכסף הגדול שהושקע, הסגל הנוכחי לא בנוי להתחרות באמת על הצ'מפיונס. זה הסתכלות על המציאות ותו לא. מנגד, המועדון ממשיך להראות גאווה ועוצמה מול מועדונים גדולים ביבשת בכל הנוגע להעברות. אז לא כמו ריאל מדריד (תודה לאל), אבל כן באיירן מעמידים סגל יקר. אותו סגל די נכשל ולכן הוא עובר שידרוגים, אבל הוא יקר והמטרה היא להתחרות איתו על הכל. באיירן לא משלימים כל כך הרבה כסף על שחקנים בשנים האחרונות רק בשביל הליגה המקומית, בשום מצב. זה אומר שכן מנסים, נכון? אז לא תמיד הולך, אבל בסוף כן ילך.
     
  6. C-J Member

    הצטרף ב:
    ‏6/8/06
    הודעות:
    1,336
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני נמנע מליהכנס לדיון הזה שנטחן פה עד אבקה.

    ואני לא אצטרף אליו רשמית עד שלא אשמע מבעלי דעת האנטי כאן איזה פתרונות הם היו נותנים אם מחר בבוקר הונס ורמניגה מבקשים מהם להצטרף לצוות הניהולי של המועדון, ובכלל זה:

    - מה היעדים שנכון להציב?
    - עם איזה אסטרטגיה יש לעבוד בשביל להשיג את היעדים?
    - באיזה כלים מתאימים יש להצטייד על מנת להצליח באסטרטגיה? (נא לפרט ספציפית)
    - מה הם האמצעים הכספיים העומדים לרשותך כדי להשיג את הכלים האלה?
    - מה הן הנסיבות המקלות ומה הן הנסיבות המקשות עליך בביצוע הנ"ל?

    נ.ב.: זכור, התרברבות על יעד גבוה מדי עלולה לחזור אליך כבומרנג מכאיב אחרי הכשלון הראשון שיבוא.
     
  7. ג'ובאני אלבר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/1/06
    הודעות:
    2,276
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היעד מבחינתי בראש ובראשונה שצריך לשאוף אליו- לחזור להיות חלק מאריות אירופה. לא יכול להיות שבשנים האחרונות באיירן הפכה למעין איאקס ופורטו שרק מטפחת שחקנים ומייצאת אותם. באיירן חייבת לזחור להיות באותה שורה כמו ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי וכו'.

    האסטרטגיה שעימה צריך לעבוד היא קודם כל להכיר בעובדות. בראש ובראשונה העובדה שהדור הגרמני הנוכחי לא מספיק טוב לרמות הגבוהות של אירופה. עם כל הצער שבדבר, למעט פיליפ לאהם כל שחקניה הגרמנים של באיירן לא ברמה מספיק טובה- הטענה העיקרית מופנת בעיקר לשווני שכבר חמש שנים נותר בגדר הבטחה בלבד. לאחר מכן להתחיל לבנות את הקבוצה מההגנה. במקום להוציא למעלה מ40 מיליון יורו על שתי חלוצים שאנחנו לא יודעים עד כמה הם יתאימו לרמה האירופאית הגבוהה. להביא לפחות בלם גדול אחד. אין ספק שהחולייה החלשה בקבוצה היא חוליית ההגנה. אני אסתפק אפילו בבלם בסגנון של פר מרטסקר, העיקר לחתוך את ההגנה הביזיונית שיש לנו כיום.

    מבחינה פיננסית לא צריכה להיות לנו מכשול כלשהו. להנהלה יש כסף ולמרות הרכישות "הראוותניות" של גומז ואוליץ' לא נראה שהכסף הולך להיגמר בקרוב. כסף היום הוא שם המשחק, בין אם נרצה ובין אם לא. בנוסף, כמובן לא להסתמך רק על העניין הכספי, כי לפחות בהתחלה שחקנים לא ימהרו לשחק בבונדסליגה. לכן, צריך גם לשמר את עניין מחלקת הנוער ששחקנים כמו טוני קרוז לא יהיו הבלחה חד פעמית. גם בעניין הסקאוטינג יש לבאיירן הרבה מה ללמוד מברצלונה הנוכחית.

    שוב פעם, כסף אינו איזשהו מכשול בדרך להשגת היעדים. הניהול הפיננסי של באיירן עד היום הוא תקין, אין שום סיבה שהוא לא יישאר כך.

    הנסיבות המקלות והנסיבות המקשות הן זהות-באיירן מינכן. מצד אחד קבוצת פאר גרמנית וחלומה של הרבה מאוד שחקנים. ומנגד, קבוצה שאינה שייכת לאחת משלוש הליגות הגדולות באירופה ואינה נמנית על הטופ האיורפאי בשנים האחרונות.
     
  8. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן כסף זה לא המכשול ובאיירן קרובים מאוד לסגירת עסקת הענק עם בוסניגווה. לקחת כזה שחקן מצ'לסי מראה על המון גדולה. לא מבין מה אתה מתבכיינים בגלל כמה שנים שלא הלך לכם. אתה מפונקים ופאתטים.

    דור גרמני לא טוב? אולי תירוץ לא רע, אבל אם זה התירוץ שלך, אז אתה בעצם על הדרך מוריד את האשמה מהמועדון, כי יש גבול כמה קסמים הם יכולים לעשות. למלא את באיירן בזרים זה הדבר האחרון שהם רוצים. לגבי מרטסקר הייתי נזהר, כי לוסיו וואן בוייטן העונה עולים עליו לפחות ברמה אחת אם לא יותר. עונה קטסטרופלית לבלם.

    אלבר, מה אתה מציע לעשות חוץ מלבכות שהשם באיירן מינכן כבר לא שם? מה אתה רוצה שיעשו במועדון, מה? השאלה כמובן פונה גם לאפבנרג. מה אתם מציעים?
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,557
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    כשבוסינגווה יגיע רשמית, תאמין לי שהאוהדים ידעו להעריך את זה. כשהכל יהיה סופי - גם אני אפרגן לבאיירן כי זה אמור להיות מהלך ענק, הם מביאים סוף סוף שחקן הגנה שהוא בטופ והוא גם צעיר כמובן. כמוכן זה יכול להוסיף למעמד של המועדון ולהחזיר חלק מכוח ההרתעה.

    אני חושב שחלק מהטענות, אם הבנתי נכון - באיירן לא יכולה לשנות את העובדה שהדור הגרמני הנוכחי הוא פחות טוב, אבל היא כן יכולה פשוט לשנות את צורת המחשבה שלה, לפחות בינתיים. שהעובדה ששחקן הוא גרמני, לא תאפשר לו פלוסים על שחקן אחר(גם אם זה מינורית). אם אין יותר מידי אפשרויות טובות מהשחקנים הגרמניים - באיירן צריכה לפנות למקומות אחרים.

    אני גם בהחלט חושב שפעם באיירן הייתה פוגעת בול עם שחקנים שהיו מגיעים כהבטחה. היום זה לא ככה. אני לא זוכר הרבה מקרים בשנים האחרונות שהם זהים למה שהיה עם סניול שבא מהליגה הצרפתית וליזארזו שהגיע מאתלטיק בילבאו והם הפכו ללא ספק למגנים מהטובים ביותר שיש(בעניין ליזארזו זה פחות מדוייק כי הוא הגיע בגיל 27 שזה לא עד כדי כך צעיר, אבל בכל-זאת הוא היה הימור. וההימור הצליח).

    לגבי ואן בויטטן - אני חייב לומר שכאשר הוא הגיע מהמבורג, הייתי בטוח שבאיירן עשתה רכש פנומנלי. כי הוא פשוט הצטיין בעונת 06\2005. הוא הנהיג את כל ההגנה והמבורג הציגה את החלק האחורי הטוב ביותר. ואן בויטן היה באותה שנה ראשון לכל כדור גובה, התקשו לעבור אותו והמיקום שלו היה נהדר. אני חשבתי שבבאיירן הוא יהפוך רשמית לאחד מהבלמים הטובים בעולם. אבל העונה הראשונה שלו לא הייתה מזהירה והוא טעה יותר מידי. והיצפלד לא ספר אותו כל-כך(בעיקר בעונה השנייה).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/6/09
  10. dudi Member

    הצטרף ב:
    ‏19/4/08
    הודעות:
    3,090
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רוצה לתת כמה מילים על המוצר המוגמר לפני שנצא בהצהרות כאלה או אחרות,אבל מה שכן השנה יותר מתמיד יש סיכוי טוב הייתי אומר להעמיד סגל שיכוון גבוהה גבוהה,וזאת על בסיס חצי דרך של שיפוץ נרחב שעברנו ועברנו בהצלחה כמובן שהדגש על המילה חצי.

    נותרו עוד כמה שאלות מה שבטוח הסגל נכון לעכשיו מספיק לאליפות קלה(כמו ב-07-08),ורבע או שמינית גמר באירופה בלבד-

    *-אם בוסינגווה מגיע או לא?! והיינו אלו שמחתימים מגן ימני בשיא, צעיר, שנתן עונה מצויינת באחת קבוצות ההגנה הטובות בעולם,וההיילייט שלו העונה המגן היחיד שעצר את מסי עם הרבה הרבה קלאס-הרי שעשינו צעד אדיר לחזרה ללמעלה למעלה!

    *-עמדת השוער-בסיטואציה שאף אחד לא עומד בפה מלא ואומר רנסינג מספיק טוב לבאיירן מינכן,והעובדה שיש מגעים עם השוער הגרמני היחיד בעל פוטנציאל להחזיר את כבוד השוערים הגרמני ביבשת,או ההתעניינות באנקה ופריי,או אפילו בכלל להשאיר את הכדור בידי בוט-שאלות שלא עושות טוב לקבוצה וחייב להגיע סוף לערפל שיש לגבי השאלה מי יעמוד בשער הקבוצה(?).

    *-צוות הבלמים-אני מבין ששמות כמו מרטה,וסובוטיץ' נזרקו לאוויר אולי בצדק לוסיו עדיין בטופ אבל כבר לא ילד רואים שקשה לו,והעזרה מדמיקולו,וואן בויטן לא תואמת שום דבר,ומעלה את הצורך והשאלה האם ואן חאל ישים קץ למרכז ההגנה החלש ביותר שידעה הקבוצה שנים או בכלל.

    *-עזרה לצרפתי(?) בקישור סניידר,או מיסימוביץ'? כי פשוט מאד הוא זקוק לאחד כזה שייקח ממנו קצת אם זה לחץ,ואם זה שמירה של היריב שמתרכז בו ב-100%(משהו סטייל שמסי מקבל שמה זה מכל הסגל לא רק מהקישור כי להיות הכי טוב בעולם זה לא עוזר בכלום שאין עזרה תואמת).

    ***-כעת בין המוצר הקיים למוצר המוגמר יש כמו שאתם רואים כמה שאלות שאלות שאם במידה ויהפכו לבעיות שמצריכות פיטרון סטייל השיפוץ שעברנו עד בחצי הדרך הרי שנוכל להציב מטרות שההיסטוריה מחייבת.
     
  11. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    אם לשאלקה היה את ההסטוריה הארופאית המפוארת של באיירן היה ברור למה "כמה שנים שלא הולך לכם" זה דבר רע מבחינת אוהדי באיירן. אני מצפה בקבוצה שידעו לחתוך דברים בזמן: לא היתה שום סיבה להאריך לדמיקליס את החוזה בשנתיים נוספות, פשוט היה צריך לשחרר אותו-בלם בינוני מינוס. לא היתה שום סיבה להשאיר את ואן בומל עוד שנה-כשהיינו מוציאים אותו לשוק הייתי רוצה לראות כמה קופצים היו על "אלוף אירופה עם ברצלונה ב-2006". לא ברור לי למה נתנו לשווייני העלאת שכר-הבן אדם כבר שנים הבטחה לא ממומשת ונמאס ממנו לגמרי-לא בטוח שבקבוצות כמו צ'לסי או בארסה או היונייטד הוא היה מקבל בכלל חולצת הרכב ראשון. מסע הרכש שעשו ב-70 מליון יורו לפני שנתיים ממש לא הרשים אותי כי א. לבאיירן אין בעיית כסף וב. קבלנו לא מעט כסף בחזרה על מכירת הארגריבס. הקיץ הזה באמת מורגש שיש תזוזה וסכומים לא קטנים מוצאים ואני מקווה שזה יתן לנו האפשרות לחזור לטופ הארופאי. מבלי שמרגישים ליגת האלופות הופכת להיות מפעל של 3-4 קבוצות די קבועות ביבשת ואנו צריכים לקרוא תגר על זה.
     
  12. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לפי הבילד דווקא מעמדו של לוסיו לא בטוח. באהרפיד ישחק כבלם ולא כמגן ומי שעלול לשלם את המחיר הוא לוסיו שאולי יעבור לקבוצה אחרת.
    עוד לפי העיתון הנהלת באיירן הודיעה לבורובסקי שאין לו מקום בקבוצה באופן וודאי ועלות עסקת בוסניגווה בסביבות 15 מליון יורו.
     
  13. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    גם לוסיו וגם דמיקליס מיצו עצמם וצריכים ללכת, העיוות אצל הנהלת באיירן הוא שלוסיו, שהיתה לו עונה טובה מאוד יחסית לשנים האחרונות מועזב, ודמיקליס שהיתה לו עונה זוועה הוחתם לעוד שנתיים. בדיוק בגלל דברים כאלה אני מבקר את הנהלת באיירן.

    לגבי מה שנכתב למעלה על ואן בויטן: שוב אומר: מה שמתאים לליגה המקומית לא בהכרח מתאים לצ'מפיונס. ואן בויטן היה נפלא במונחים של הבונדסליגה אבל ברגע שמגיעים לטופ הארופאי אין קשר בין זה למשחקים מול אנרגי קוטבוס לדוגמא. הרבה רכישות שנעשו מתוך הבונדסליגה לא הצליחו מסיבה זו. לצערי אין הרבה שחקנים בבונדסליגה שמתאימים לטופ העולמי וצריך לעשות רכישות מבחוץ.
     
  14. FC_Bayern Member

    הצטרף ב:
    ‏7/4/08
    הודעות:
    1,305
    לייקים שהתקבלו:
    0
    15 מיליון יורו על עסקת בוסינגווה = עסקה מצויינת. מדובר באחד המגנים הטובים בעולם, שחקן צעיר שעוד יכול להתפתח לשחקן טוב יותר.
    אני מאוד מקווה שלא באהרפיד יהיה זה שיחליף את לוסיו. לברזילאי הייתה עונה טובה שנה שעברה, ונראה כי הוא כבר לגמרי "נחת" במינכן. חבל יהיה לשחרר אותו דווקא עכשיו ובמקומו להרכיב בלם בלי שם.
    ואן חאל חייב להתחיל לחפש עוד אופציות טובות לעמדות הבלמים בבאיירן. אני יודע שזה לא פשוט למצוא בלמים מעולים שיגיעו למינכן אבל עדיין...
     
  15. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה ברברן ממדרגה ראשונה. לוסיו היה אדיר העונה, הבלם הכי טוב בליגה בפער ואחד הטובים בעולם שוב. לא דומה לעונות האחרונות שלו.

    אז עכשיו תגיד לי, מי אתם יכולים להביא, את מי אפשר להביא? קדימה דבר.