ראניירי- נעשה לו עוול?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י לירן, ‏4/4/04.

  1. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה אתה בכלל שופט את ראניירי לפי העונות הקודמות?? איך אפשר להשוות את המועדון של השנה לזה של אשתקד? האם התפיסה שלך באמת כל כך צרה?
    למה שלא תסתכל על ההתקדמות שלכם - שנה שעברה תפסתם מקום בצ'מפיונס בדקה ה-90 של העונה, השנה אולי תבטיחו מקום שם בלי שלבים מוקדמים. זו לא התקדמות? שנה שעברה עוד נסחבתם בגביע אופ"א, השנה אתם בחצי גמר הצ'מפיונ? זאת לא התקדמות?
    אז אוקיי, ההרכב רץ שנה אחת ואתה כבר נסחף למסקנות? למה שלא תיתן לקבוצה שששבעה שחקנים לפחות בהרכב לא היו בה עונה שעברה להתחיל להתרגל אחד לשני? הקבוצה של צ'לסי לא קיימת לחלוטין, עוד לא - זו קבוצה בהתהוות, ונכון שהמצב לא נראה הכי יציב כרגע - רכבת השחקנים הלוך וחזור, ספקולציית המשך העונה וחוסר היכולת להגדיר אותה. קשה מאוד כרגע להחליט אם צ'לסי היא כישלון או הצלחה. תן לעונה להיגמר ואז תעשה את החשבון. היא פשוט לא גמורה.
     
  2. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עזוב, לענות בטענות של צ'מפיונס ליג זו לא אופציה שעובדת על קירק. העובדה שצ'לסי רחוקה שלושה משחקים מהגשמת הפנטזיות של אברמוביץ' אחרי עונה אחת בלבד בניגוד לכל הציפיות לא נתפסת כקידום לצ'לסי עבור קירק.

    אני לא יודע כמה אוהדי צ'לסי חשבו שהם ייקחו אליפות השנה, אני בטוח שאף אחד מהם לא חלם על זכייה בתואר האירופי החשוב והיוקרתי ביותר, בטח שלא חצי גמר ובטח ובטח שלא הדחה של ארסנל... לגבי אליפות, רצף התוצאות של ארסנל הוא מדהים, היכולת של ארסנל עולה על זו של צ'לסי בחלקים ניכרים של העונה, היו משחקים שארסנל דרסה העונה כמו שצ'לסי לא עשתה.

    במילים אחרות, אתה יכול לומר שהוא נכשל בגלל שהוא לא זכה באליפות, אבל לא בכך שהוא לא "קידם אותה". צ'לסי דווקא עשתה התקדמות לא קטנה בליגה (אפשר לראות את זה בכל נתון סטטיסטי שקיים, וגם באופן שבו היריבות תופסות אותה), הבעייה הגדולה שלה הייתה ארסנל...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/04
  3. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני פשוט לא מבין אותכם. אתם נותנים לראניירי קרדיט על התקופה שלו בצ'לסי בכלל בלי להסתכל על העונות השונות.

    רוד חוליט היה הראשון שממש הכניס את צ'לסי אל חבורת הצמרת. הוא סיים במקום השישי וזכה בגביע.

    ויאלי החליף אותו, סיים במקום השלישי, זכה בגביע המחזיקות ובגביע האנגלי ואם זה משנה, אז גם בסופר קאפ...

    חוליט סגר עונה וחצי בגשר, ג'נלוקה ויאלי פוטר אחרי המחזור החמישי של עונתו השלישית בקבוצה.

    לראניירי יש ברקורד שלוש עונות בצ'לסי (בלי הנוכחית). ההיי-לייט שלהן מסתכמים במקום רביעי והפסד בגמר הגביע.


    תסלחו לי מאוד, אבל על סמך הנתונים הללו ברור מעל לכל ספק שלקדם את צ'לסי - ראניירי לא ממש הצליח.

    עכשיו, אני פשוט לא מבין איך אפשר בכלל לנסות ולהשוות את הקבוצות של לפני עידן הצאר לזו של העונה. יש הפרש של מעל 100 מיליון פאונד בין הקבוצות!!! העונה ראניירי קיבל פריווילגיה שכמעט ולא קיימת בעולם - חסינות של 99% מפני פציעות.
    כל עונה צריכה להיבחן ספציפית. אני פשט לא מסכים עם הגישה שבאה ומסתכלת בצורה עיוורת (אחלה ביטוי, אגב) על הטבלה ואומרת: "כן, ראניירי קידם את צ'לסי כי הוא יסיים במקום השני (אולי...) וכי הוא הגיע לחצי גמר הבונקר קאפ".
    הקבוצה של צ'לסי העונה מבחינת פוטנציאל שווה יותר מכל קבוצה אחרת שהייתה לצ'לסי בעשרים השנה האחרונות. הקבוצה הזו הייתה צריכה לפחות להילחם על התואר.

    עדי, אתה נהנה לנפנף בצ'מפיונס ליג כקבלה להצלחה. אתה גם עומד מאחורי זה? אם ארסנל הייתה מסיימת העונה במקום השני (נניח בפער קטן מבעונה שעברה, 3-4 נק'...) אבל מצליחה להגיע לחצי הגמר של הצ'מפיונס ליג, גם את זה היית מגדיר כהצלחה? הרי הקבוצה שיפרה את ההישגים שלה לא?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/4/04
  4. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מציע לך לחכות עד לסיום העונה, זה הכל, כי צ'לסי עדיין לא סיימה את חלקה בצ'מפיונס ליג, יש לה סיכוי טוב עדיין לעבור את מונאקו.
    לשאלתך, אני לא יודע אם הייתי מגדיר זאת כהצלחה גדולה, אבל בטח לא הייתי אומר שזו עילה לפטר את המאמן ולהחליף אותו- כשברור שראניירי עושה עבודה טובה בצ'לסי. וכמו שאמרתי בתחילת הדיון: ראניירי הוא זה שבנה את צ'לסי מלמטה, ביסודות הכי בסיסיים של הכדורגל, כדי שתוכל להתמודד לאורך זמן בצמרת. זה קידום בכל מובן של המילה, ואת זה ראניירי נתן לצ'לסי, ולא צריך לקחת מראניירי את הקרדיט.
     
  5. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וראניירי הוציא חצי ממה שהוציאו קודמיו. באמת קירק, למה שלא תסתכל על התמונה הכוללת??

    ולא נראה לי שתהיה מרוצה מקאפלו. הוא מאמן אדיר, אבל ידוע כאחד שאוהב לבשל את הקבוצה שלו כמו פסטה אל דנטה. לאט לאט, רצוי על אש קטנה (מלבד ריאל מדריד, הישג יוצא דופן עבור הג'נטלמן האיטלקי). יש לך סבלנות לזה?

    טופמולר?? לא מאמן טוב כמו ראניירי ולא עשה כלום בקריירה.

    קיירוש? הלוואי. אני מאוד אשמח.
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    בוא תפקח את עיני כי אני באמת לא מבין על איזו תמונה אתה מדבר.

    ראניירי הוביל קבוצה שאת רוב חלקיה השאיר לו ג'נלוקה ויאלי במשך שלוש שנים תוך שהוא מחזק אותה ומקנה לה את שיטת הכדורגל שהוא מעוניין לראות. לדעתי, שלוש שנים הוא פרק זמן מספיק כדי לבנות קבוצה ולקחת אותה לרמות הכי גבוהות. ולכן, היות וכל מה שראניירי הביא בשלוש שנים היא כניסה במחזור האחרון לצ'מפיונס ליג כאשר ניוקאסל מסיימת לפני צ'לסי - לפי דעתי זה לא מספיק.

    כשאני מסתכל על ראניירי בהקשר של העונה הנוכחית כל מה שאני רואה היא שיטת הרוטציה. שלדעתי הרסה את הקבוצה.

    לא מבין למה ראניירי מקבל פתאום כל כך הרבה ריספקט. כן, הוא צריך לקבל הנחות היות והוא עובד בסביבה חדשה שלא הרבה מאמנים זכו לעבוד בה. אבל בכל זאת, בשורה התחתונה - מאמנים נמדדים בתוצאות.

    ולעדי, ראיתי העונה כל משחק של צ'לסי בצ'מפיונס ליג שאתה כל כך אוהב - צ'לסי שיחקה בדיוק שלושה משחקים טובים כל הקמפיין. באולימפיקו, בחוץ נגד ספרטה פראג (0-0) ונגד התותחנים בהייבורי, ככה שעם כל הכבוד להישגים שיבואו או לא, אני לא מעריך את העובדה של ראניירי כי לא ראו אותה על המגרש.
     
  7. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מסכים איתך שצ'לסי לא הבריקה במיוחד בצ'מפיונס ליג למרות שהיא הגיעה לחצי הגמר, היא לא מיצתה מעצמה ברוב המשחקים את הכדורגל האטרקטיבי שהיא יודעת להוציא מעצמה (בדומה למילאן שזכתה בשנה שעברה). הכדורגל שלה בליגה היה באופן כללי טוב יותר באופן משמעותי. אבל לפני ראניירי צ'לסי לא הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות, כשהיא הגיעה לברצלונה היא חטפה חמישייה. הפעם הוא העיף את ארסנל, וזה שווה הרבה...

    ואני ממש לא אוהב את הצ'מפיונס ליג, לא רק בגלל שזה מתכון טוב למרורים לאוהדי ארסנל. אני מסכים שבגלל החשיבות הכלכלית והיוקרתית העצומה שהוא צבר, הוא הפך מפעל שמקדש באופן כללי כדורגל הגנתי ולא מלהיב. בגלל זה אני מתפלל שמונאקו יזכו.
     
  8. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם אני מתפלל שמונאקו ייקחו.

    קירק, היום ראניירי פחות או יותר ארנק פתוח,זה גם מה שויאלי קיבל, ואני לא זוכר שהוא לקח אתכם אי פעם לצ'מפיונס ליג, בטח לא לחצי הגמר, ויצר קבוצה שבכלל דגדגה את האליפות.
     
  9. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אויי בחייאת, תעשה לי טובה... השחקן הכי יקר שויאלי אי פעם שם עליו יד היה אם אני זוכר נכון, גריס סאטון ששילמו עליו 12 ומשהו מיליון פאונד והיה את ה-9 מיליון על קאזיראגי - שפרש אחרי יומיים... כן, לויאלי שמו ביד די הרבה כסף, לא - זה לא מתקרב להיות המצב בו נמצא ראניירי.

    ראניירי רכש את זנדן ופטי בקרוב לשלושים מיליון פאונד, ראניירי רכש את למפארד ביותר מ-10 מיליון, ואת זה הוא עשה עוד לפני עידן הצאר. צריך גם לזכור שבעידן ויאלי המחירים היו הרבה יותר גבוהים וסכומי כסף בלתי הגיוניים החליפו ידיים.
    ביום שהצאר הגיע ראניירי פשוט היה צריך לשבת ולהצביע על השחקנים שהוא רוצה - והם נחתו בגשר. צ'לסי של העשור האחרון תמיד הייתה מפזרת מזומנים, אבל יש לפזר כסף ויש לפזר שדות נפט... הסוף כמובן ידוע - ראניירי הצביע על חואן ורון. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/04
  10. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני עוד לא מכיר מנג'ר שלא נכשל ברכש מימיו, כולל ויאלי וחוליט המהוללים. ורון הוא פלופ וזו שערורייה שצ'לסי קנו אותו בכזה להט אחרי שפרגוסון כבר נפל עם הארחנטיני, אבל מנגד איזה רכש נכשל עד כדי כך של ראניירי, גם השנה? גם לשחקנים שלא היו ענקיים כמו הרנן קרספו או אדריאן מוטו יש חלק בהתקדמות של צ'לסי בליגה.

    אגב, לדעתי אתה טועה בגדול במספרים של הרכש של פטי וזנדן, הרכש הכי גבוה של צ'לסי לפני שהגיע הרוסי לברידג' היה ג'ימי פלויד הסלביינק, והוא עלה 15 מיליון פאונד- וזה לא היה ראניירי שהביא אותו. זנדן היה כזה כישלון בברידג'? הרכש של פטי היה בזמנו צעד די מתבקש מבחינת צ'לסי, הוא היה בבחינת מנייה בטוחה, ובעונה הראשונה שלו בגשר הוא לא היה כזה רע. בכל אופן, הרכש הכי יקר והכי "שערורייתי" שהביא ראניירי לצ'לסי היה פרנק למפארד, על למפארד ג'וניור הייתה הביקורת- ומי צדק? אתה יודע.

    וזה היה אגב ראניירי שבשנתיים שקדמו להגעה של אברמוביץ' קיבל תקציבים מופחתים בהרבה (בעיקר בשנה שעברה), הביא את הרכש המהולל אנריקה דה-לוקאס והצליח בניגוד לציפיות להביא את הקבוצה לעונה עם כדורגל יפה ומרשים וגם עלייה לצ'מפיונס ליג. ראניירי בנה את צ'לסי כפי שהוא היום. אז הוא לא הביא אליפות השנה, אבל העתיד- גם עם ראניירי- די ורוד עבורכם.
     
  11. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    Pink SUCKS!!! I want BLUE - all over the Premier league title

    no hebrew here so i'll comment on that next time around
     
  12. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,839
    לייקים שהתקבלו:
    1,737
    בטח שראניירי הביא את ג'ימי...הוא הגיע איתו ביחד מאתלתיקו.
     
  13. c_web Member

    הצטרף ב:
    ‏4/4/04
    הודעות:
    2,402
    לייקים שהתקבלו:
    190
    מין:
    זכר
    אני אישית מאוכזב מצ'לסי בכלל , ומראניירי בפרט , הוא קיבל קבוצה זהב , לדעתי הם יכלו להפגין כדורגל יותר טוב , לשחק יותר טוב ... נשאר להם את ליגת האלופות בלבד , וגם לזה הם הגיעו בצורה לא הכי מרשימה.
    כפי הנראה השיטה של ראניירי לא טובה בשביל שחקנים שנמצאים בצ'לסי .
     
  14. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עדי אני לא חושב שאתה יכול להגיד שקרספו לא היה ענקי. אני באופן אישי עד שהוא הגיע לצ'לסי החשבתי אותו כאחד הסקוררים הטובים בעולם. זה לא שאני לא חושב ככה עכשיו, לפי דעתי בתוך סיר הלחץ האדיר בצ'לסי וההזדמנויות הלא רבות שהוא מקבל הוא מפיק מעצמו הרבה, אבל לא יודע למה, משום מה אני מחשיב אותו פחות עכשיו.
    אבל עדיין אי אפשר להגיד שהוא לא היה ענק, כי הוא ועוד איך היה.
     
  15. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אז ככה, קודם כל, מה שניסיתי להגיד הוא שבניגוד למה שנאמר כאן, תקציבי הרכש והמזומנים בכלל שניתנו לחוליט וויאלי לא דומים ולא קרובים למצב בו פועל ועובד קלאודיו ראניירי.
    ויאלי רכש את האסלביינק, אבל לא זכה לקבל עליו קרדיט היות והוא פוטר ממש בתחילת העונה.
    ועדיין, בעוד הרכישות הגדולות של ויאלי הן הבוק מהולנד, סאטון ודסאי - ראניירי קיבל בעונות הראשונות שלו תקציבים גדולים בהרבה, שלא לדבר על העונה הנוכחית.

    זנדן היה כישלון מאוד מאוד צורם בגשר, לפחות לדעתי. הוא פתח טוב מאוד את העונה הראשונה שלו ואפילו כבש נגד ניוקאסל בסנט ג'ימסס אבל מאז נעלם. העובדה שהוא לא הצליח בשום שלב בקריירה שלו בגשר לבסס את מעמדו כשחקן הרכב מלמדת על גודל האכזבה. בשביל שחקן של 7.5 מיליון פאונד זה לא רציני.