חזרתי מ-inception עכשיו. אז קודם כל זה סרט גאוני. הדברים מתחברים בו ובנויים בצורה יפה וחכמה שמעלה לך חיוך על הפנים. דבר שני,הסוף לא כזה מסתורי כמו שכולם עשו ממנו, ובטח שלא יהיה סרט שני כמו שאחד אמר פה
לגבי הסרט של ארץ נהדרת - הייתי בזה אתמול ואלו היו 40 השקלים והשעה וחצי הכי מבוזבזות בחיי. פיסת אשפה עלובה, תת רמה. ישבתי במשך 90 דקות וחייכתי אולי פעמיים, זה פשוט לא מצחיק.
כל כך לא מסכים איתך, 100 דק' שישבתי ופשוט צחקתי כמעט כל שניה. הם כל כך שנונים ועל כל משפט שלהם יש צורך לחשוב כדי להבין את הבדיחה. פשוט סרט אדיר.
על מה צריך לחשוב בדיוק? זה הומור כל כך בנאלי, למרות שהם מתיימרים להביא איזו סאטירה, כביכול (את זה גם בטלוויזיה הם בקושי מצליחים לעשות, אבל לפחות שם יש להם מדי פעם הברקות ומערכונים מוצלחים). זו לא הבעיה, לא חסרים סרטים בנאליים שישבתי מולם ופשוט צחקתי, בוודאי כשמדובר בסרטי בורקס. אבל בסרט הזה כלום לא היה מצחיק. התסריט תת רמה, הסוף מטומטם. זה חוסר ניצול כמעט פושע של שחקנים קומיים מעולים כמו אסי כהן או עלמה זק. הם מתבזבזים על תפקידים גרועים וטקסטים של מסיבת סיום בית ספר תיכון.
הומור בנאלי? באיזה מובן של המילה? אני חושב שזה הומור ייחודי רק לארץ נהדרת. תתן לי עוד מקום שבו משתמשים בהומור הזה. יש המון מקום למחשבה. הדבר הראשון שעולה לי בראש זה כל הרפרנסים לתנ"ך שמתבטאים מצוין בדיאלוגים של אלוהים (קיציס), כל ההכנסה של הדמויות התנכי"ות (הגר וישמעאל למשל). יש עוד המון דברים קטנים שאני לא זוכר עכשיו, אבל אני זוכר שהיו עוד המון. הטקסטים תת רמה? הגזמה פראית. הסאטירה ש"כביכול לא נמצאת"? הסאטירה פה כל כך מובהקת, גם אם לא היו שמים את התמונה של תל אביב בסוף הסרט. איזה סוג של הומור כן מצחיק אותך? לילה בכיף?
פעם הייתי סרט ישראלי ברמה. אדיר מילר במשחק משובח, וגם מיה דגן מפתיעה. אבי נשר הוציא פה סרט באמת טוב. אחד הסרטים הישראלים היותר טובים שיצא לי לראות.
אדאמס- רב חן דיזנגוף. זה כולל סוג של עמלה שערורייתית לכרטיסי אשראי. Furia Ceca- זה הומור בנאלי במובן המלא של המילה. תתרגם את זה לאיזו מילה נרדפת שתרצה- צפוי, מרוח, תחושה של "ראינו, שמענו", מאוד לא מקורי וזה מאוד אופייני באמת לארץ נהדרת שההומור שלהם מורכב הרבה פעמים מהניסיון שלהם להחדיר כמה שיותר Catch phrases. בסרט זה פשוט לא מחזיק מים. הרפרנסים התנ"כיים מצריכים מחשבה? לילדים בני 12 אולי. בחייך, זו האכלת הצופה בכפית, כל כך מובן מאליו. בדיוק כמו הסו-קולד סאטירה שמובנת מאליה כבר כשרואים את הטייטל של הסרט, זו סאטירה קלושה. אמרתי, גם לעומת סרטי בורקס שנחשבים ע"י אניני טעם למיניהם לנחותים אבל קל מאוד לצחוק מהם, זה אשפה. אני לא מכיר את לילה בכיף. תראה, ארץ נהדרת הצחיקו אותי בקטעים מסוימים בטלוויזיה, אבל הרבה פחות בשנתיים-שלוש האחרונות בהן השתן עלה להם לראש. זה ניכר היטב גם בסרט הזה.
כמו שאמרת, מי שאוהב את הסרט הוא כנראה חובב של catch phrases (למרות שאתה מנסה להגביל את ההומור שלהם לכמעט רק זה), וזה כבר נהיה עניין של טעם. עניין הסאטירה באמת לא מובן לי. אני חושב שצריך להיות גאון כדי להכניס מימד סאטירי בצורה יותר מוצלחת מכפי שהצליחו בסרט. אתה רואה בזה כסאטירה קלושה ואני רואה בזה סאטירה מוצלחת. אולי לא התעמקנו באותם רבדים של הסרט, או אולי הסטנדרטים שלנו לטיב הסאטירה שונים.
דווקא לדעתי בעונה האחרונה ארץ נהדרת התחילו לעשות סאטירה ולא הומור catch phrase (בעצם, הם התחילו לשלב אותו, הם לא מסוגלים להיפטר מהקאץ' פרייז) אם הסרט בנוי רק על זה, ספק אם יהיה לי עניין בו. מקסימום בדיוידי.
מה זה cacth phrases? אגב, ראיתי היום את 'תפוז מכני' אחרי שנים שלא ראיתי אותו, והאמת זו גם הפעם הראשונה שהקדשתי את תשומת הלב הראויה למתרחש בסרט. הדמות של אלכס פשוט מהפנטת.
זה ביטויים קליטים. לדוגמא מארץ נהדרת: אצ'קלונה למשל, ואני לא זוכר עוד, אבל בעיקרון זה ביטויים מיוחדים שחוזרים עליהם עוד ועוד ועוד . זה די דומה לשטיפת מוח.
אתה צריך לראות עוד מסטנלי קובריק (במידה ולא ראית). הבמאי הזה מהפנט. ממש לא. יש שם משחקי מילים ואזכורים ששופכים אותך על הכיסא. הייתי מצטט פה אך אני לא רוצה להרוס לך, אבל הקאץ' פרייזס הוא רק חלק מהסרט. שווה את ה-38 שקל.